DGEP Constanța Înregistrarea tardiva a naşterii. Iată ce acte trebuie să prezinți
DGEP Constanța: Înregistrarea tardiva a naşterii. Iată ce acte trebuie să prezinți
15 Oct, 2024 09:00
ZIUA de Constanta
322
Marime text
Înregistrarea tardivă a nașterii este o problemă cu repercusiuni semnificative asupra vieții individuale în țările din întreaga lume. Întocmirea actului de naştere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul. Înregistrarea actului de naştere se face în baza documentelor prevăzute la pct. I iar dacă nu există certificat medical constatator al naşterii este necesară expertiza medico-legală cu privire la data naşterii.
După împlinirea termenului de 1 an, prevăzut de lege, întocmirea actului de naştere se face la cererea scrisă a declarantului, cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale în a cărei rază s-a produs evenimentul, precum şi cu avizul conform al DGEP Constanța.
Cererea privind înregistrarea naşterii după împlinirea termenului de 1 an se depune, fie la SPCLEP/primăria competentă să înregistreze naşterea, fie la SPCLEP/ primăria în raza căreia are domiciliul unul dintre părinţi/persoana majoră neînregistrată, respectiv sediul instituţiei interesate.
Înregistrarea tardivă a naşterii copiilor cu vârsta de până la 14 ani
Înregistrarea actului de naştere se face în baza documentelor prevăzute la pct. I iar dacă nu există certificat medical constatator al naşterii este necesară expertiza medico-legală cu privire la data naşterii, în format an, lună, zi, şi sexul persoanei.
Înregistrarea tardivă a naşterii copiilor cu vârsta cuprinsă între 14 şi 18 ani
Se prezintă documentele necesare înregistrării naşterii copilului cu vârsta de până la 14 ani precum şi declaraţia persoanei a cărei naştere nu a fost înregistrată şi, după caz, a părinţilor sau ocrotitorului/reprezentantului legal ai/al persoanei, la care anexează 2 fotografii mărimea 3/4 cm, declaraţia se dă în faţa ofiţerului de stare civilă/personalului cu atribuţii de stare civilă.
Înregistrarea tardivă a naşterii persoanei majore
Cererea scrisă a declarantului este însoţită de următoarele documente:
a) certificatul medical constatator al naşterii (în lipsa lui expertiza medico-legală);
b) declaraţia persoanei a cărei naştere nu a fost înregistrată, dată în faţa ofiţerului de stare civilă/personalului cu atribuţii de stare civilă, la care anexează 2 fotografii mărimea 3/4 cm;
c) declaraţia a 2 membri ai familiei, iar în lipsa acestora, a două persoane care o cunosc, dată în faţa ofiţerului de stare civilă.
PRECIZĂRI
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare și protecția datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
DGEP Constanța: Actele de stare civilă pot fi obținute de la Compartimentele de Stare Civilă din cadrul primăriilor
Se înființează un număr de 4 compartimente: Direcția de Evidență a Persoanelor Constanţa îşi modifică organigrama (DOCUMENT)
Direcția Generală de Evidență a Persoanelor Constanța, despre termenul de valabilitate al cărților de identitate. Detalii importante!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii