Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
09:12 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Inspectorul general al IGAv, comandorul Cătălin Paul Dache, despre piloţii ce trebuie să vină la Constanţa. Câţi şi când vor sosi

ro

08 Jan, 2020 00:00 5126 Marime text

Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne a fost prezent la conferinţa de presă a ministrului Marcel Vela, prin inspector general Comandor Cătălin Paul Dache. El a făcut mai multe precizări legate de funcţionarea 24/24 a elicopterelor SMURD în mai multe puncte de lucru din ţară, inclusiv la Constanţa.
 
Contactat telefonic de cotidianul ZIUA de Constanţa, comandorul Cătălin Paul Dache a adus completări la cele spuse de el, de ministrul Marcel Vela şi de secretarul de stat Raed Arafat, cu privire la situaţia elicopterelor şi a programului permanent pentru intervenţii.
 

Numărul ideal de piloţi

 
La ora actuală, la Constanţa, conform informaţiilor furnizate de IGAv, sunt două echipaje, la care vin completări din alte unităţi. „Numărul ideal de echipaje pentru a putea asigura permanenţa de 24 de ore, cu tot cu rezervă în caz de evenimente, ar fi de patru echipaje, deci 8 persoane”, a spus Cătălin Paul Dache.
 
Comandorul a mai punctat că este necesară asigurarea permanenţei la punctul de la Constanţa, mai ales că sunt anumite zone din judeţ, cum ar fi înspre Băneasa, dar şi Delta Dunării, unde sunt intervenţii destul de dificile.
„Mai mult, în Deltă nu există alt mijloc de transport rapid, ţinând cont că sunt zone întregi unde se circulă cu barca, deci este necesară intervenţia elicopterului şi la cazuri mai puţin grave, unde nu ar fi o urgenţă majoră”, a subliniat şeful IGAV. În Delta Dunării intervin elicoptere şi de la Galaţi.
 
Din punctul de vedere al heliportului, la Constanţa problema este rezolvată. „Heliportul de la hangar este unul dintre puţinele acreditate oficial pentru aterizări pe timp de noapte”, a punctat Cătălin Paul Dache. Astfel, la Constanţa nu ar fi necesare, momentan, investiţii suplimentare pentru amenajarea spaţiului de aterizare. Pe timp de zi, pentru a fi mai aproape de Spitalul Judeţean Constanţa, elicopterul stă la sol la heliportul din curtea RAJA Constanţa.
 

Intervenţii pe litoral

 
De asemenea, este de menţionat şi faptul că, pe timp de vară, populaţia judeţului Constanţa creşte semnificativ prin prezenţa turiştilor pe litoral. Astfel, mai bine de trei luni, intervenţiile cresc considerabil, iar elicopterul este solicitat tot mai mult pe litoral. „Şi intervenţiile pe plajă au riscul lor. Fie că se aterizează pe dig sau pe nisip, particulele fine pot produce uzuri la aparatul de zbor”, a mai punctat Cătălin Paul Dache.
 

Când vor sosi noii piloţi

 
Cu privire la venirea noilor piloţi, rezervişti sau angajaţi noi, termenul pe care şi l-a propus MAI este pentru finele primului semestru de lucru al anului 2020. Astfel, procedurile care sunt de durată din punct de vedere birocratic, aşa cum prevede legea, ar putea fi întinse până în vară. De altfel, scăderea numărului de piloţi este determinată de faptul că legea le-a permis să treacă în rezervă chiar dacă mai erau apţi de muncă.

 

Ce reprezintă IGAv şi Detaşamentul Aeromedical

 
Detaşamentul Aeromedical este structura subordonată Inspectoratului General de Aviaţie, specializată în executarea de misiuni umanitare de salvare a vieţii cu elicopterele echipate medical din dotare. În cadrul Punctului de Operare Aeromedicală Bucureşti, îşi desfăşoară activitatea şi avionul SMURD Piper Cheyenne PA-42 , care execută misiuni aeromedicale în ţară şi în străinătate. Din punct de vedere funcţional, Detaşamentul asigură planificarea, conducerea şi controlul activităţii punctelor de operare aeromedicală din subordine. Punctele de Operare Aeromedicale sunt structurile operaţionale de zbor, special constituite pentru intervenţie, căutare-salvare şi transport sanitar, funcţionând ca serviciu integrat pe baza normelor, ordinelor, dispoziţiilor şi protocoalelor în vigoare.
 
Punctele de Operare Aeromedicale SMURD sunt conduse de comandanţi numiţi de Inspectorul General al Inspectoratului General de Aviaţie, din rândul piloţilor cu experienţă, iar personalul care execută serviciul de gardă pentru intervenţie este desemnat de structurile care cooperează, fiind detaşat temporar.
Comandantul Detaşamentului Aeromedical este comandorul Cătălin-Paul Dache.
 
Zonele de responsabilitate ale punctelor de operare aeromedicală care funcţionează în prezent sunt:
  • pentru SMURD Bucureşti, judeţele: Bucureşti/Ilfov, Călăraşi, Ialomiţa, Prahova, Buzău, Giurgiu, Dâmboviţa, Argeş, Teleorman.
  •  pentru SMURD Târgu-Mureş, judeţele: Alba, Cluj, Mureş, Braşov, Covasna, Harghita, Bistriţa Năsăud.
  •  pentru SMURD Iaşi, judeţele: Iaşi, Bacău, Suceava, Botoşani, Vaslui, Neamţ.
  • pentru SMURD Arad, judeţele: Arad, Timiş, Bihor, Hunedoara şi Caraş-Severin.
  •  pentru SMURD Craiova, judeţele: Dolj, Olt, Gorj, Mehedinţi, Vâlcea, Hunedoara.
  • pentru SMURD Galaţi, judeţele: Galaţi, Brăila, Vrancea, Buzău.
  • pentru SMURD Contanţa, judeţele: Contanţa, Tulcea, Ialomiţa, Călăraşi.
  •  
Inspectoratul General de Aviaţie al Ministerului (IGAv) este o structură militară, componentă a Departamentului de Ordine şi Siguranţă Publică al MAI, specializată în executarea misiunilor de zbor, operative sau cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în sprijinul structurilor Ministerului Afacerilor Interne şi al comunităţii. Prin Ordinul nr.95 din 25 iunie 2014, pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului administraţiei şi internelor nr.176 din 2012 privind atribuirea de denumiri onorifice şi stabilirea de zile aniversare pentru unele structuri din Ministerul Afacerilor Interne, a fost stabilită data de 20 iulie ca Ziua Inspectoratului General de Aviaţie al Ministerului Afacerilor Interne.
 
În anul 1913, Aviaţia Militară s-a aflat în organica batalionului de specialităţi din cadrul Geniului, al cărui patron spiritual era Sfântul Ilie. Ulterior, când aviaţia a devenit armă de sine stătătoare, patronul spiritual a fost preluat şi menţinut. După evenimentele din decembrie 1989, după ce s-au câştigat libertăţile religioase la adevărata lor valoare, s-a revenit, cu timpul, la sărbătorirea zilelor de armă în zilele patronilor spirituali. Ziua Aviaţiei se sărbătoreşte, din anul 2004, în data de 20 iulie (fiind şi ziua Forţelor Aeriene), când se sărbătoreşte Sfântul Mare Prooroc Ilie Tesviteanul, la fel cum Forţele Terestre îl au patron spiritual pe Sfântul Gheorghe (23 aprilie) şi Forţele Navale pe Sfânta Fecioară Maria (15 august).

 
Este momentul în care personalul aviaţiei militare şi civile, solidar cum a fost întotdeauna în cei peste 100 de ani de aeronautică naţională, îşi îndreaptă gândurile de mulţumire şi recunoştinţă spre înaintaşi, spre toţi aceia care s-au jertfit întru apărarea independenţei şi suveranităţii patriei. Din punct de vedere operaţional, IGAv realizează managementul integrat al unităţilor speciale de aviaţie subordonate, având competenţă teritorială generală. Acesta este specializat în executarea misiunilor de zbor operative şi cu caracter umanitar, independent sau în cooperare, în spijinul structurilor ministerului, al comunităţii, cât şi la solicitarea altor instituţii ale statului.
 
Citeşte şi
 
Câte ore de zbor de noapte a efectuat elicopterul SMURD de la Constanţa. Raed Arafat anunţă angajări de piloţi

Bucureşti Cel mai modern heliport medical, inaugurat cu transportul unei paciente de la Constanţa

Copil de 10 ani, luat cu elicopterul SMURD după ce a suferit un grav accident pe o pârtie de schi
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Andrei Alexandru 07 Jan, 2020 22:47 De ce Dl Arafat nu ia in calcul sa faca mai multe centre de scolarizare pt ambulantieri,ca si aici este un mare deficit iar in prezen nu se pot face aceste cursuri decat in B si in CJ, si sunt programari facute pana la sfarsitul lui 2021!!!