Legea egalității de șanse s-ar putea schimba. Un proiect de lege luptă împotriva stereotipurilor negative
Legea egalității de șanse s-ar putea schimba. Un proiect de lege luptă împotriva stereotipurilor negative
28 Jul, 2024 11:11
ZIUA de Constanta
763
Marime text
- Un proiect de lege propune o serie de modificări menite să îmbunătățească cadrul legal existent în domeniul egalității de gen.
- Una dintre modificările propuse constă în reformularea obligațiilor firmelor de publicitate în ceea ce privește utilizarea stereotipurilor în producțiile publicitare.
Pe masa senatorilor români a ajuns, pentru dezbatere, un proiect de lege care vizează modificarea Legii nr. 202/2002 privind egalitatea de șanse și de tratament între femei și bărbați.
Printre propunerile legislative se numără și o serie de modificări menite să îmbunătățească cadrul legal existent în domeniul egalității de gen.
Una dintre modificările propuse constă în reformularea obligațiilor firmelor de publicitate în ceea ce privește utilizarea stereotipurilor în producțiile publicitare, scrie Legal Badger.
Proiectul de lege propune următoarea formulare:
„Firmele de publicitate au obligația de a cunoaște și de a respecta principiul egalității de șanse și de tratament, precum și de a nu utiliza stereotipuri comportamentale negative motivate de apartenența de sex în producțiile publicitare”.
Aceste prevederi sunt menite să împiedice utilizarea și popularizarea stereotipurilor care nu sunt în acord cu principiul egalității între femei și bărbați.
Un exemplu care contravine interzicerii utilizării de stereotipuri în producțiile publicitare este un spot publicitar pentru produsle Aspacardin, un medicament pentru probleme cardiologice.
Clipul publicitar prezintă o scenă în care o femeie își sună soțul în timp ce mașina acestuia este scoasă dintr-un lac cu ajutorul unor utilaje. Pe fundalul acestei scene, o voce anunță: „Soțul tău suferă de palpitații? Protejează-l altfel. Aspacardin te poate feri de palpitații”. Deși intenția a fost probabil aceea de umor, această reclamă promovează stereotipul conform căruia femeile nu ar avea aptitudini de condus așa de dezvoltate precum bărbații, fiind mai predispuse la inițierea unor evenimente rutiere cum este cel din reclamă. Prin prevederile Legii 202/2002 se urmărește cenzurarea acestor spoturi publicitare cu caracter misogin sau ofensator care contravin principiului egalității între femei și bărbați.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Românii afectați de vaccinul COVID ar putea primi despăgubiri de milioane de euro! Proiect de lege! (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii