Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
23:15 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Ministrul Transporturilor, în Portul Constanţa „Am semnat un document important, care pune piatra de temelie a dragajului de investiţie“ (galerie foto)

ro

01 Sep, 2018 00:00 2513 Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime a semnat, în prezenţa ministrului Transporturilor, Lucian Şova, contractul de finanţare pentru proiectul de investiţie „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimii şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa“. Acesta va creşte productivitatea portului şi posibilitatea creării de noi afaceri.
 
„Proiectul semnat azi (ieri - n.r.), dragajul de investiţii în portul Constanţa, este o lucrare aşteptată de mulţi operatori şi ne-am bucurat de spijinul ministerului Transporturilor pentru realizarea acestui obiectiv“, a transmis directorul general al CN APM Constanţa, Dan Nicolae Tivilichi.
 
La rândul său, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a transmis că a văzut o evoluţie pozitivă a Portului Constanţa. „Dacă acum câţiva ani, în faţa clădirii administraţiei CN APM Constanţa erau garate utilaje portuare în semn de protest din partea operatorilor portuari, iată că acum nu doar că facem paşi concreţi în modernizarea portului, dar avem şi o relaţie bună cu operatorii portuari. Am avut ocazia să mă întâlnesc cu reprezentanţii operatorilor portuari, dar şi ai sindicatelor.  
 
În urma vizitei în Portul Constanţa, am văzut că se lucrează, am aflat că terminalul de containere e operat la standarde ridicate. Acest lucru creează premisele unei creşteri calitative şi cantitative a activităţii Portului Constanţa în beneficului investitorilor, a administraţie portului, dar şi a celor care lucrează aici, pe platformele acestui obiectiv naţional. Am semnat, azi (ieri - n.r.) un document extrem de important, care pune piatra de temelie a ceea ce umează: dragajul de investiţie, creşterea adâncimii de operare la dane. Acest lucru va creşte productivitatea portului, va crea oportunitatea dezvoltării afacerilor noi în beneficiul tuturor“, a comentat ministrul Transporturilor.
 

„Plec cu satisfacţia unor lucruri începute…“

 
În acest context, oficialul de la Ministerul Transporturilor şi-a exprimat îngrijorarea cu privire la Spitalul Căi Ferate Port. „E îngrijorătoare situaţia. Va trebui, la nivel de Guvern, să ne intensificăm eforturile să schimbăm situaţia acestui spital. Nu putem spune că e sub standardul impus de autorizare, dar, din perspectiva infrastructurii, e o situaţie pe care trebuie să o abordez. Sper ca, până la sfârşitul acestui an, spitalul să-şi schimbe faţa. Plec cu satisfacţia unor lucruri începute, dar şi cu dorinţa de a aduce spitalul la un standard mai ridicat decât cel de astăzi“, a transmis Lucian Şova.
 
„Atât pentru municipiul Constanţa, cât şi pentru economia naţională, semnificaţia Portului Constanţa creşte de la zi la zi, oferind satisfacţii atât materiale, cât şi sociale. Sperăm că trendul ascendent la continua“, a mai spus ministrul Şova.
 
Date din proiectul de investiţie privind creşterea adâncimii şenalelor şi bazinelor din Portul Constanţa
 
Reamintim că în Monitorul Oficial al României, Partea I, numărul 133/12.II.2018, a fost publicată Hotărârea Guvernului României nr. 42/2018 pentru reaprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii „Modernizarea infrastructurii portuare prin asigurarea creşterii adâncimilor şenalelor şi bazinelor şi a siguranţei navigaţiei în Portul Constanţa“.

 
În baza actului normativ la care facem referire, semnat de premierul Dăncilă şi contrasemnat de ministrul Transporturilor, Lucian Şova, viceprim-ministrul şi ministrul Dezvoltării regionale şi administraţiei publice, Paul Stănescu, şi ministrul Finanţelor publice, Eugen Orlando Teodorovici, finanţarea obiectivului de investiţii „se realizează din fonduri externe nerambursabile, prin Programul operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, şi de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie“.
 
Beneficiarul lucrării este Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, iar valoarea totală a investiţiei, inclusiv TVA, este de 227.834.000 de lei, din care construcţii-montaj - 188.504.000 de lei. Eşalonarea investiţiei se va întinde pe o perioadă de cinci ani, cea mai mare valoare a investiţiei fiind repartizată în cel de-al doilea an.
 
În toată această perioadă se va draga o suprafaţă totală de 1.815.655 de metri pătraţi, din care în portul de lucru 371.286 metri pătraţi. Volume estimative de dragat: teren moale: 715.439,82 metri cubi; teren moale Port de lucru: 783.014,36 metri cubi;  teren tare: 300.879,81 metri cubi; adiacent cheurilor: 21.095,82 metri cubi. Lungimea cheu care necesită protecţie va fi de peste 1.250 metri, iar platformă portuară nou-creată  va avea 7.125 metri pătraţi, construindu-se şi un sistem hidrografic nou. Durata de realizare a investiţiei va fi de 47 de luni.
 
 
Citeşte şi:

 
Au fost aprobate lucrările de modernizarea infrastructurii în Portul Constanţa. Cât vor costa, ce se va face şi în cât timp vor fi gata

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii