Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:35 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Neconformități în unitățile sanitare cu paturi din Constanța! (DOCUMENT)

ro

27 Sep, 2023 15:48 1117 Marime text
Astăzi, 27 septembrie, o ședință, cu prezență fizică, a Colegiului Prefectural a avut loc la Constanța. 

În cadrul evenimentului au fost prezentate materiale, aferente domeniului lor de activitate, Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța, Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța și Inspectoratul Teritorial de Muncă Constanța. 

În conformitate cu Planul național de acțiuni tematice de control în sănătate publică 2023 și ținând cont de atribuțiile Ministerului Sănătății privind controlul respectării prevederilor legale în vigoare în ceea ce privește calitatea condițiilor de acordare a asistenței medicale, s-a efectuat acțiunea tematică de control pentru verificarea respectării Normelor de supraveghere, prevenire și limitare a infecțiilor asociate asistenței medicale în toate unitățile sanitare cu paturi, publice și private, în perioada 01.02.2023-31.03.2023.

În ceea ce privește Direcția de Sănătate Publică a Județului Constanța, au fost verificate 15 unități sanitare cu paturi și au fost constatate și neconformități. 

Vă prezentăm în continuare date din documentul oficial pus la dispoziție de Instituția Prefectului Județul Constanța: 

Au fost verificate un număr de 15 unități sanitare cu paturi, din care: 7 unități sanitare publice:
  • Spitalul Clinic Județean de Urgență”Sf.Apostol Andrei” Constanța
  • Spitalul Clinic de Pneumoftiziologie Constanța
  • Spitalul Clinic de Boli Infecțioase Constanța
  • Spitalul Municipal Mangalia
  • Spitalul Municipal Medgidia
  • Spitalul Orășenesc Cernavodă
  • Spitalul Orășenesc Hârșova
  • și 8 unități sanitare private :
  • Isis Medical Center SRL
  • Euromaterna SRL
  • Medstar 2000 SRL
  • Medical Analysis SRL
  • Ovidius Clinical Hospital
  • Diagnost SRL
  • Rocomedicor SRL
  • Asociația Bunicul și Bunica
În toate unitățile sanitare cu paturi sunt respectate prevederile Ordinului M.S. 1101/2016:

-este organizat şi este înfiinţat Serviciul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale/Comitetul de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;

-este asigurată funcţia de responsabil al politicii de utilizare a antibioticelor conform Ordinului M.S 1101/2016;


-este elaborat ghidul de izolare şi este întocmită harta punctelor şi zonelor de risc pentru apariţia infecţiilor asociate asistenţei medicale;

-este implementată activitatea de screening al pacienţilor în secţiile de risc pentru depistarea colonizării/infecţiilor cu germeni multirezistenţi;

-este întocmit şi aprobat planul anual de supraveghere, prevenire şi limitare a infecţiilor asociate asistenţei medicale;

-este întocmit planul de efectuare a testelor de autocontrol, fiind recoltate toate probele prevăzute în acesta;


-circuitele funcţionale sunt asigurate pentru pacienţi, personal, elevi practicanți, blocuri operatorii, instrumentar, meteriale sanitare;

-circuitele funcţionale pentru vizitatori şi însoţitori, alimente, lenjerie, deşeuri rezultate din activitatea medicală sunt asigurate cu programul orar stabilit;

-sunt întocmite, aplicate şi prelucrate cu personalul medical şi auxiliar proceduri şi protocoale de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale;

-se realizează monitorizarea consumului de antibiotic;

-sunt respectate precauţiunile standard;

-în fişele de post ale fiecărui angajat sunt consemnate responsabilităţile şi sarcinile specifice conform prevederilor Ordinului M.S. nr. 1101/2016;

-este implementat registrul electronic unic de monitorizare a I.A.A.M la nivel de unitate sanitară şi secţie;

-diagnosticul de I.A.A.M este menţionat de către medicul curant în foaia de observaţie clinică a pacientului;

-toate cazurile de I.A.A.M confirmate au fost declarate şi raportate la DSPJ Constanța pe fişa cazurilor de I.A.A.M.



Neconformități constatate în cadrul unităților sanitare cu paturi publice și private:

-Utilizarea mopurilor cu capete franjurate care nu pot fi supuse dezinfecției, contrar prevederilor Ord. MS nr. 1761/2021, art. 4, alin (3)

-Inexistența detergentului tensioactiv necesar etapei de curățare a instrumentarului ce urmează a fi supus sterilizării, contrar prevederilor Ord. MS nr. 1761/2021, art. 37, alin (2) și art. 4, alin (1).

-Neactualizarea procedurilor de curăţenie, dezinfecţie, sterilizare, care cuprind şi frecvenţa de aplicare a dezinfectanţilor, pentru dispozitive medicale/instrumentar, aparatură medicală şi suprafeţe, la prevederile Ordinului M.S. 1761/2021, art.2 cu modificările și completările ulterioare.

-Inexistența documentelor cu privire la caracteristicile filtrelor (permanente/de unică folosință/nr. limitat de utilizări), și totodată a monitorizării numărului de utilizări a containerelor folosite pentru sterilizarea instrumentarului acestora, contrar prevederilor Ord. MS nr. 1761/2021, art. 43.

-Neactualizarea procedurii specifice de sterilizare la legislația în vigoare/nereglementarea trasabilității tuturor dispozitivelor medicale sterilizate, contrar prevederilor Ord. M.S. nr. 1761/2021, art. 25

-Neefectuarea lucrărilor de igienizare, tavan parțial deteriorat

-Neactualizarea fișelor de post conform prevederilor Ord. MS nr. 1101/2016 și a Ord. MS nr. 1761/2021 cu modificările și completările ulterioare

-Nerespectarea precauțiunilor universale și a procedurilor de lucru

-Neelaborarea ghidurilor de tratament initial în principalele sindroame infecțioase și profilaxie antibiotic și neelaborarea raportului anual de evalure a gradului de respectare a politicii de utilizare judicioasă a antibioticelor.

-Neîntocmirea inventarului instrumentarului pentru fiecare trusă (opis) care necesită sterilizare contrar prevederilor Ordinului M.S. nr. 1761/2021, art. 53.

-Neafișarea la loc vizibil a instrucţiunilor de utilizare pentru sterilizator, contrar prevederilor Ordinului M.S. nr. 1761/2021, art. 56


Pentru neconformitățile constatate au fost aplicate 8 avertismente și 7 amenzi în valoare de 17.000 lei, conform celor de mai jos și au stabilite termene de remediere.

- sancțiune contravențională conform HG nr. 857/2011, art. 30, lit. i) pentru nerespectarea procedurilor specifice activității de curățenie, dezinfecție și sterilizare, în valoare de 5000 lei.

- sancțiune contravențională conform HG nr. 857/2011, art. 32, lit. h) pentru nerespectarea protocolului complet de sterilizare conform normelor în vigoare, în valoare de 2000 lei.

- sancțiune contravențională conform HG nr. 857/2011, art. 32, lit. g) pentru neefectuarea controlului eficienței sterilizării și neîntocmirea documentației necesare evidenței sterilizării, potrivit normelor în vigoare, în valoare de 2000 lei.

- 4 sancțiuni contravenționale conform HG 857/2011, art 32 lit k, pentru nerespectarea precauțiunilor universale și a procedurilor de lucru, în valoare totală de 8000 lei.


În secțiunea Documente a materialului puteți consulta forma în care documentele au fost înaintate Instituției Prefectului.




Citește și:

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Constanța, puncte tari și puncte slabe în 2023 (DOCUMENT)
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii