Președintele ANPC, Horia Constantinescu, declarații pentru ZIUA de Constanța, în cazul companiei Blue Air Aviation SA
Președintele ANPC, Horia Constantinescu, declarații pentru ZIUA de Constanța, în cazul companiei Blue Air Aviation- „Cu siguranță vom continua aceste acțiuni și cu alte companii. Am stabilit, alături de colegii mei, o ierarhie în funcție de sesizări, numărul acestora. De la începutul controlului de fond am avut o permanentă corespondență cu reprezentanții Blue Air“.
Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) a anunțat neregulile întâlnite de echipa de control, până la data de 14 iunie 2022, în urma controalelor la operatorul economic Blue Air Aviation SA.
Cuantumul amenzii urmează să fie stabilit ulterior, conform prevederilor transpunerii în legislația națională a Directivei europene Omnibis, în urma publicării în Monitorul Oficial a procedurii care se aplică în acest caz.
Deși au fost realizate mai multe verificări, cel puțin în anii 2021 și 2022, în urma cărora s-au constatat nereguli similare, iar operatorul aviatic a fost avertizat, consiliat și i s-au interzis practicile comerciale incorecte de la acel moment, acesta a recidivat.
Astfel, în perioada analizată de comisarii ANPC, mai exact începând cu 30 aprilie 2021 (momentul ridicării majorității restricțiilor de zbor impuse de pandemia de Covid-19) și până la data de 14 iunie 2022 - când rezultatele cercetărilor au fost aduse la cunoștința reprezentantului companiei -, operatorul economic a anulat 11.289 de zboruri.
Acestora le corespund 178.405 rezervări pentru care s-au efectuat plăți în valoare toatală de 66.585.967,68 lei calculate la cursul în lei comunicat de BNR în data de 14.06.2022 al valutelor, de către consumatori din 20 de state membre ale Uniunii Europene în care compania aeriană supusă verificărilor operează, cu regularitate, zboruri.
Cu privire la acest subiect, președintele ANPC, Horia Miron Constantinescu, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanța, următoarele:
„Cu siguranță vom continua aceste acțiuni și cu alte companii. Am stabilit, alături de colegii mei, o ierarhie în funcție de sesizări, numărul acestora. De la începutul controlului de fond am avut o permanentă corespondență cu reprezentanții Blue Air, iar colegii desemnați pentur a stabilit o concluzie s-au întâlnit la București, datorită faptului că cei trei comisari sunt de la comisariate din trei puncte diferite din țară. Acolo au întocmit documentația, iar pe baza actului normativ ce are la bază directiva Omnibus, comisia a stabilit o sancțiune, însă aceasta trebuie publicată în Monitorul Oficial al României, ceea ce se va întâmpla deci, pe 5-6 iulie, când va expira și termenul de 30 de zile. Există mai multe sesizări și nu pot spune ce alte companii sunt vizate, căci nu am în față această ierarhie a sesizărilor. Toate vor trece prin aceași evaluare, însă, din păcate, suntem un număr limitat de comisari, iar această acțiune coincide cu controalele uzuale, alte comisii, comandamente etc., însă vom lua lucrurile etapizat”.
Echipa de comisari ANPC a constatat că practica operatorului economic de a lansa oferte, de a îndemna către achiziționarea biletelor, în multe cazuri, la un preț avantajos (beneficiind de diverse promoții) pentru consumatori, în condițiile în care aceștia plătesc sumele aferente zborului și, în multe cazuri, după o scurtă perioadă, operatorul economic anulează zborurile, fără a oferi o justificare aferentă anulării, precum și fără a proceda la restituirea contravalorii achitate și a compensațiilor cuvenite în aceste situații este, conform Regulamentului CE 261/2004, considerată a fi o practică comercială incorectă, contrară cerinţelor diligenţei profesionale.
Compania Blue Air se află în procedură de concordat preventiv.
Pentru a putea asigura reluarea în bune condiții a zborurilor regulate și onorarea tuturor obligațiilor asumate către pasagerii, angajații și partenerii săi, Blue Air Aviation S.A. a apelat la procedura de concordat preventiv.
„La Blue Air, suntem hotarâți să ne onorăm toate angajamentele și să ne plătim toate datoriile. Contăm pe susținerea partenerilor noștri și pe încrederea și respectul reciproc dezvoltat de-a lungul anilor de colaborare și vom face toate demersurile necesare pentru a continua să acționăm conform celor mai înalte standarde din domeniu. Suntem încrezători în sprijinul partenerilor, colegilor și colaboratorilor noștri – vom depăși împreună această situație dificilă pentru Blue Air și pentru întreaga industrie de aviație și turism, continuând să oferim pasagerilor noștri soluții de călătorie din ce în ce mai bune, atât că nivel al serviciilor, cât și că preț. ”, spune Oana Petrescu, CEO Blue Air, potrivit flyblueair.com
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Zeci de mii de rezervări anulate
ANPC, precizări despre Blue Air Aviation SA - „Anularea s-a făcut la scurt timp de la punerea la dispoziție pe piață a ofertei de zbor“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp