Proiectul de modernizare a căii ferate pe tronsonul Portul Constanța - Valu lui Traian, contestat. CNSC obligă CFR SA să modifice parțial documentația
Proiectul de modernizare a căii ferate pe tronsonul Portul Constanța - Valu lui Traian, contestat. CNSC obligă
19 May, 2023 00:00
ZIUA de Constanta
1822
Marime text
- CNSC a emis decizia nr. 17928/03.04.2023, la contestația formulată de SC Alstom Transport SA împotriva documentației de atribuire elaborată de cătreautoritatea contractantă CFR SA- Sucursala Regională CF Constanța - Unitate Operațională, în cadrul procedurii de licitație deschisă online, fără etapa finală de licitație electronică, organizată în vederea atribuirii contractului de achiziție publică, având ca obiect: „Proiectare și Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții «Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian»
- În baza documentelor depuse de părți, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în parte contestația formulată de SC Alstom Transport SA în ceea ce privește cerințele privind studiile personalului iar, pe cale de consecință, obligă entitatea contractantă la remedierea documentației de atribuire în termen de 10 zile
- Totodată, CNSC a respins ca nefondate criticile cu privire la utilaje și ca rămase fără obiect celelalte critici privind personalul
- Obiectivul proiectului este de a realiza proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare din zona de așteptare Valu lui Traian
- Zona de așteptare este situată la aproximativ 15 km distanță de Portul Constanța și va deveni zonă tampon pentru îmbunătățirea formării trenurilor de marfă către/dinspre Port
- Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 87.031.505 euro, din care 43.515.752,5 euro (50%) reprezintă valoarea maximă a contribuției Uniunii Europene acordată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Transport
- Perioada de implementare a proiectului este de 39 de luni
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a emis decizia nr. 17928/03.04.2023, la contestația formulată de SC Alstom Transport SA cu sediul în București, reprezentată legal de administrator și convențional prin avocat Oana Gavrilă,împotriva documentației de atribuire elaborată de cătreautoritatea contractantă CFR SA- Sucursala Regională CF Constanța - Unitate Operațională, în cadrul procedurii de licitație deschisă online, fără etapa finală de licitație electronică, organizată în vederea atribuirii contractului de achiziție publică, având ca obiect: „Proiectare și Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții «Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian».
Valoarea acestui proiect aprobat de Comisia Europeană se ridică la suma de 457 milioane de lei, fără TVA.
În data de 03 mai 2023 a fost semnat Acordul de finanțare numărul 101113240-22-RO-TM-CT Port mobility, pentru proiectul „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - etapa I, Valu lui Traian” între Compania Națională de Căi Ferate "CFR"-SA și Agenția Executivă Europeană pentru Climă, Infrastructură și Mediu (CINEA).
Acțiunea face parte dintr-un proiect global care constă într-un pachet de investiții care vizează creșterea capacității feroviare a Portului Constanța precum și conectivitatea feroviară a portului pentru un flux de marfă mai bun, mai rapid și mai eficient, cu beneficii atât în ceea ce privește utilizarea civilă, cât și militară. Portul este un obiectiv strategic european fiind conectat, prin linia de cale ferată București – Constanța, direct la rețeaua feroviară principală TEN-T Core și laCoridorul Rin – Dunăre.
Obiectivul proiectului este de a realiza proiectarea și execuția lucrărilor în cadrul Etapei I este modernizarea din zona de așteptare Valu lui Traian (modernizare, electrificare, introducere semnalizare electronică centralizată și alte lucrări auxiliare).
Totodată, zona de așteptare este situată la aproximativ 15 km distanță de Portul Constanța și va deveni zonă tampon pentru îmbunătățirea formării trenurilor de marfă către/dinspre Port.
Valoarea totală eligibilă a proiectului este de 87.031.505 EUR, din care 43.515.752,5 EUR (50%) reprezintă valoarea maximă a contribuției Uniunii Europene acordată prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Transport.
Diferenţa de 50% din costurile eligibile și TVA este asigurată de la bugetul de Stat.
Perioada de implementare a proiectului este de 39 de luni.
Beneficiarul proiectului este Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A.
Revenind la contestația depusă de SC Alstom Transport SA, aceștia au solicitat: modificarea cerințelor privind utilajele precum și a cerințelor privind personalul cheie care va fi mobilizat; obligarea entității contractante la continuarea procedurii de atribuire cu respectarea dispozițiilor legale în materia achizițiilor publice, prin modificarea cerințelor documentației de atribuire neclare și necorelate, care conduc la restrângerea artificială a concurenței.
În baza documentelor depuse de părți, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în parte contestația formulată de SC Alstom Transport SA în contradictoriu cu entitatea contractantă CFR SA- Sucursala Regională CF Constanța - Unitate Operațională, în ceea ce privește cerințele privind studiile personalului (punctul B4 din contestație) iar, pe cale de consecință, obligă entitatea contractantă la remedierea documentației de atribuire cu respectarea prevederilor legale și a motivării aferentă prezentei în termen de 10 zile de la comunicare.
Totodată, CNSC a respins ca nefondate criticile cu privire la utilaje și ca rămase fără obiect celelalte critici privind personalul.
Decizia este obligatorie iar împotriva acesteia se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Licitații pentru modernizarea infrastructurii ferooviare din Portul Constanța.Vor fi investiții de 4,5 miliarde de lei (GALERIE FOTO)
Sorin Grindeanu, vești bune despre modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – staţia de cale ferată Valu lui Traian (FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii