Reabilitarea Muzeului de Istorie. Singura ofertă depusă, respinsă pentru o neînţelegere? (document)
Reabilitarea Muzeului de Istorie. Singura ofertă depusă, respinsă pentru o neînţelegere? (document)
12 Oct, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2851
Marime text
Iniţial anulată de Consiliul Judeţean Constanţa, licitaţia privind reabilitarea Muzeului de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa se află acum din nou în faza de evaluare a ofertelor. Iar asta după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a obligat autoritatea contractantă să reia procedura, dând astfel curs contestaţiei formulate de Actaeon Invest, firma a cărei ofertă fusese respinsă iniţial.
Foarte interesant, în contestaţia formulată, societatea a susţinut, printre altele, că autoritatea contractantă (CJC) ar fi respins oferta înaintată de Actaeon Invest şi partenerii săi fără să o fi clarificat în detaliu în prealabil, aşa cum cere legea. Totodată, reprezentanţii firmei au atras atenţia CNSC „că măsura dispusă de autoritatea contractantă este cu atât mai gravă cu cât aceasta a dispus anularea procedurii de atribuire“.
Actaeon Invest, despre „abuzurile autorităţilor contractante“
De partea cealaltă, precizăm că am încercat să obţinem şi punctul de vedere al preşedintelui Consiliului Judeţean Constanţa, Marius Horia Ţuţuianu, cu privire la cele susţinute de Actaeon Invest, sens în care i-am transmis şi un mesaj, însă până la închiderea ediţiei acest lucru nu a fost posibil.
Revenind la contestaţia formulată de Actaeon Invest, afaceriştii bucureşteni dau impresia, pe parcursul documentului citat, că respingerea ofertei lor a venit ca urmare a unei posibile neînţelegeri, ce ar fi putut fi soluţionată dacă s-ar fi cerut mai multe clarificări. De altfel, aceştia au atras atenţia în contestaţia depusă la CNSC asupra faptului că „practica CNSC este unanimă în a sancţiona abuzurile autorităţilor contractante care îşi îndeplinesc obligaţiile legale privind solicitarea de clarificări doar în mod formal, fără a urmări în fapt lămurirea aspectelor ce sunt în divergenţă raportat la înscrisurile / răspunsurile transmise de ofertanţi“.
Reprezentanţii Actaeon Invest au mai precizat că „este surprinzător şi de neînţeles de ce autoritatea contractantă a dispus măsura drastică şi nelegală a ofertei subscrisei (care a determinat şi anularea procedurii de atribuire), în loc să solicite lămurirea aspectelor considerate interpretabile (...)“.
Dotările pentru proiect, mărul discordiei
Neînţelegerea dintre Actaeon Invest şi CJC pare să fi pornit de la capitolul „Dotări“, aşa încât CJC a transmis firmei bucureştene şi partenerilor săi următorul punct de vedere: „Având în vedere oferta tehnică prin care aţi menţionat dotările pe verticală şi echipamentele aferente prezentei proceduri, vă rugăm să ne clarificaţi dacă vă menţineţi oferta financiară cu dotările incluse de dumneavoastră, propuse suplimentar, ţinând cont de faptul că în oferta financiară aţi introdus toate dotările prevăzute în DALI şi nu doar cele ce fac obiectul achiziţie prezentei proceduri, astfel cum au fost estimate în mod corect în bugetul achiziţiei publice şi în cererea de finanţare (...)“.
La rândul lor, reprezentanţii Actaeon au apreciat în contestaţie: „Prin urmare, autoritatea contractantă afirmă faptul că subscrisa am ofertat suplimentar o parte din dotări apreciind că trebuiau ofertate doar dotările pe verticală“. „Această susţinere“, se arată în continuare, „este vădit în contradicţie cu întreaga documentaţie de atribuire în condiţiile în care nu se specifică în niciun document faptul că ofertanţii ar trebui să coteze doar dotările pe verticală“.
Mai mult decât atât, afaceriştii spun că „în documentul intitulat «Deviz general privind cheltuielile necesare realizării obiectivului» este inclus capitolul «Dotări» cu valoarea de 1.355.859,57 lei. Aceeaşi valoare se regăseşte şi în documentul intitulat «Listă anexă conţinând dotări deviz ofertă pentru procurare», unde sunt menţionate defalcat toate dotările aferente obiectului contractului“.
Totodată, Actaeon Invest a arătat în contestaţie că „din analiza documentelor indicate de autoritatea contractantă rezultă aceleaşi informaţii ca în Devizul general, fiind reluată valoarea dotărilor în cuantum de 1.355.859,57 de lei“.
În urma analizării susţinerilor formulate de reprezentanţii Actaeon Invest, Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor a admis contestaţia firmei bucureştene şi a obligat CJC să reevalueze oferta. În prezent, licitaţia se află în faza evaluării financiare.
Amintim că pentru reabilitarea Muzeului de Istorie Naţională şi Arhitectură Constanţa firma Actaeon Invest s-a asociat cu filiala din Bucureşti a societăţii italiene Research Consorzio Stabile Societa Consortile A.R.L. Napoli, dar şi cu Princer SA, depunând o ofertă unică. De altfel, oferta depusă de asocierea aceasta este unica primită până la acest moment de CJC. În ce priveşte suma pusă la bătaie de Consiliul Judeţean Constanţa pentru salvarea Muzeului de Istorie, aceasta se ridică la 13.132.373.33 de lei.
În secţiunea „Documente“ puteţi consulta textul contestaţiei formulate de Actaeon Invest.
Citeşte şi:
CJC, obligat să reevalueze oferta Actaeon Invest pentru reabilitarea Muzeului de Istorie. Afaceriştii ce primesc o nouă şansă la contract
O firmă din Braşov cu administrator constănţean se va ocupa de proiectarea noului sediu al Serviciului Clinic Judeţean de Medicină Legală
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii