„Undă verde“ pentru extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța-zona Midia. Anunțul Sorin Grindeanu
„Undă verde“ pentru extinderea regimului de zonă liberă în Portul Constanța-zona Midia. Anunțul Sorin![](/static/www_v2/img/logo.jpg)
![](images/stories/2025/02/13/C%C4%82T%C4%82/port.jpg)
![sursa foto: Facebook/ Sorin Grindeanu](https://www.ziuaconstanta.ro/images/stories/2025/02/13/C%C4%82T%C4%82/port.jpg)
Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflată sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța, a transnmis Sorin Grindeanu prin intermediul unei postări pe pagina de socializare.
Conform proiectului, se extinde regimul de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia, pe terenul cu suprafața de 7.703.958 m2 aflat în domeniul public al statului, în administrarea Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și în concesiunea Companiei Naționale ”Administrația Porturilor Maritime”- S.A. Constanța, potrivit delimitării portuare prevăzute în anexa nr. 1.
În termen de 18 luni de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, Compania Națională ”Administrația Porturilor Maritime” S.A. - Constanța va realiza, din surse proprii de finanțare, împrejmuirile și punctele de intrare/ieșire în/din zona liberă prevăzută la art. 1, pe baza unei documentații tehnice avizate de autoritatea vamală, astfel cum este prevăzut la art. 243 alin. (1) și alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările ulterioare.
Regimul de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia devine operațional în momentul certificării de către autoritatea vamală a realizării împrejmuirii și a stabilirii efective a punctelor de intrare/ieșire în/din zona liberă.
Controlul pașapoartelor și al celorlalte documente pentru trecerea frontierei de stat române, eliberate de autoritățile române, precum și al celor eliberate de autoritățile străine, recunoscute sau acceptate de statul român aparținând personalului care operează în sau tranzitează zona liberă Midia se efectuează de către organele poliției de frontieră, conform prevederilor Regulamentului (UE) nr. 2016/399 al Parlamentului European și al Consiliului din 9 martie 2016 cu privire la Codul Uniunii privind regimul de trecere a frontierelor de către persoane (Codul Frontierelor Schengen) și ale Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2001 privind frontiera de stat a României, aprobată cu modificări prin Legea nr.243/2002, cu modificările și completările ulterioare.
Activitatea vamală din portul Constanța – zona Midia se asigură de către biroul vamal de frontieră Constanța.
Anunțul lui Sorin Grindeanu
La propunerea Ministerului Transporturilor, Guvernul a aprobat astăzi o decizie prin care se dorește stimularea investițiilor, impulsionarea activităților comerciale maritime și consolidarea poziției strategice a Portului Constanța în rețeaua europeană de transport.
Mai exact, prin actul normativ aprobat, teritoriile Portului Midia sunt integrate oficial în Portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională. Se instituie extinderea regimului de zonă liberă pe o suprafață de 7,7 milioane de metri pătrați, ceea ce implică:
• modernizarea infrastructurii portuare și crearea unor facilități operaționale de ultimă generație;
• stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacităților logistice;
• asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminând astfel discrepanțele legislative între diferitele zone ale portului;
• crearea unui climat investițional competitiv, favorabil atragerii de investiții;
• creșterea volumului schimburilor comerciale internaționale printr-o integrare eficientă în coridoarele de transport europene.
Zona Midia este parte a domeniului public al statului, aflată sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.- a transmis Grindeanu.
Vă prezentăm în rândurile de mai jos comunicatul de presă pus la dispoziție de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii:
Guvernul sprijină dezvoltarea portuară: Extinderea regimului de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia
În cadrul ședinței de astăzi, 13 februarie 2025, Executivul a adoptat, la inițiativa Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, un act normativ care vizează consolidarea poziției strategice a portului Constanța în rețeaua europeană de transport. Măsura prevede extinderea regimului de zonă liberă în portul Constanța – zona Midia, o decizie menită să stimuleze investițiile și să impulsioneze activitățile comerciale maritime.
În urma acestei decizii, teritoriile portului Midia sunt integrate oficial în portul Constanța, ceea ce determină o reorganizare administrativă și operațională esențială. Zona Midia, cu o suprafață totală de 8.239.358 m², este parte a domeniului public al statului, aflată sub administrația Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și concesionată către Compania Națională „Administrația Porturilor Maritime” S.A. Constanța.
Hotărârea adoptată instituie extinderea regimului de zonă liberă pe o suprafață de 7.703.958 m², o măsură cu implicații economice semnificative. Această inițiativă vizează:
Modernizarea infrastructurii portuare și crearea unor facilități operaționale de ultimă generație;
Stimularea fluxurilor comerciale prin sporirea capacităților logistice;
Asigurarea unui regim vamal unificat pentru operatorii portuari, eliminând astfel discrepanțele legislative între diferitele zone ale portului;
Crearea unui climat investițional competitiv, favorabil atragerii de capital străin;
Creșterea volumului schimburilor comerciale internaționale printr-o integrare eficientă în coridoarele de transport europene.
Această măsură este în deplină conformitate cu Regulamentul (UE) nr. 1315/2013 privind rețeaua transeuropeană de transport și va contribui la consolidarea portului Constanța ca un hub logistic esențial la Marea Neagră. În plus, decizia reflectă angajamentul Guvernului României de a sprijini dezvoltarea infrastructurii de transport, facilitând astfel creșterea competitivității economiei naționale pe piețele externe.
Citește și:
Ședință a Guvernului RomânieiExtinderea regimului de zonă liberă în portul Constanţa - zona Midia, pe ordinea de zi (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp