Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
20:36 01 03 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Audit de conformitate ad-hoc al Curții de Conturi la primăria IC Brătianu din județul Tulcea. Au fost verificate achizițiile și plățile restante a drepturilor salariale ale fostului viceprimar demis prin HCL (DOCUMENT)

ro

01 Mar, 2025 16:47 230 Marime text
  • Concluzia generală de audit este concluzie contrară, datorită caracterului semnificativ al cazului de neconformitate identificat, respectiv lucrări neconforme realizate în perioada 2015 - 2018 la obiectivul de investiții „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu”


Raportul de audit de conformitate Ad-hoc a vizat verificarea achizițiilor efectuate de către UATC IC Brătianu, a plății drepturilor salariale ale fostului viceprimar, pe perioada suspendării, etc, potrivit petițiilor înregistrate sub nr.78965\28.11.2023, 33356\25.04.2023, 2979\10.01.2022 și 48156/09.07.2024 la UAT comuna I.C. Brătianu, județul Tulcea.
 

Rezumat executiv și concluzia auditului

Misiunea de audit de conformitate ad hoc efectuată de către Curtea de Conturi a României, prin Camera de Conturi Tulcea, la U.A.T. Comuna I.C. Brătianu este o misiune de raportare directă cu asigurare limitată.
Subiectul auditului îl reprezintă verificarea achiziției unui bun imobil/teren efectuată de către UATC IC Brătianu, a plății drepturilor salariale ale fostului viceprimar, pe perioada suspendării, a modului de realizare a obiectivelor de investiții, respectiv: Eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public și înființarea unui sistem de supraveghere video în comuna IC Brătianu; Modernizare prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu și Canalizare menajeră în sistem centralizat în comuna IC Brătianu.
A fost evaluată respectarea prevederilor legale cu privire la gestionarea elementelor patrimoniale ale entității, cu privire la următoarele obiective:
-verificarea achiziției unui bun imobil/teren efectuată de către UATC I.C. Brătianu;
-plata drepturilor salariale ale fostului viceprimar, demis prin HCL;
-eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public și înființarea unui sistem de
supraveghere video în comuna I.C. Brătianu;
-modernizare prin asfaltare a străzilor din comuna I.C. Brătianu;
-canalizare menajeră în sistem centralizat în comuna I.C. Brătianu, pe baza documentelor și informațiilor puse la dispoziție de entitatea auditată și am obținut o asigurare limitată pentru a exprima o concluzie de audit.

Principalele aspecte rezultate din misiunea de audit
Concluzia generală de audit este concluzie contrară, datorită caracterului semnificativ al cazului de neconformitate identificat, respectiv lucrări neconforme realizate în perioada 2015 - 2018 la obiectivul de investiții „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu”.


Constatări și recomandări

5.1. Verificarea achiziției unui bun imobil/teren efectuată de către UATC IC Brătianu.
Constatare:
Referitor la achiziționarea în anul 2023 a imobilului „Casă de locuit cu anexe și teren intravilan” de către UATC IC Brătianu.
În data de 15.03.2023, UATC IC Brătianu a încheiat Contractul de Servicii nr. 1715/15.03.2023 cu BIROUL EXPERTIZĂ CONTABILĂ și EVALUARE –XXXXXXX XXXXXX. Obiectul contractului l-a reprezentat „Servicii de consultanță în domeniul evaluării”, cod CPV - 79419000-4, pentru evaluarea imobilului situat la adresa loc. IC Brătianu, str. Principală nr. 36. Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului este de 2.500 lei fără TVA.
Din analiza Raportului de evaluare privind proprietatea imobiliară (626 mp) teren intravilan și construcție de locuințe situată în loc. IC Brătianu, str. Principală nr. 36, jud. Tulcea s-a constatat că valoarea de piață recomandată a fost determinată prin abordarea prin cost, fiind stabilită la valoarea de 90.000 lei (curs valutar 4,9214 lei din 24.03.2023, respectiv 18.287 euro).
Urmare întocmirii Referatului nr. 2350/07.04.2023 prin care s-a solicitat emiterea Dispoziției privind constituirea comisiei de negociere pentru cumpărarea unui imobil de către UATC IC Brătianu, ordonatorul principal de credite a emis Dispoziția nr. 75 din 10.04.2023.

Comisia de negociere pentru cumpărarea unui bun imobil a avut în componență persoane angajate care își desfășoară activitatea în cadrul entității având următoarele funcții: viceprimar, contabil, inspector de specialitate, referent agricol, iar secretariatul comisiei a fost asigurat de către Secretarul general al comunei.
În data de 12.04.2023 a fost încheiat Procesul-verbal al ședinței de lucru a Comisiei de negociere a prețului în vederea achiziționării unui bun imobil (626 mp) în prezența ordonatorului principal de credite și a vânzătorului. Din analiza Procesului verbal de negociere s-a constatat că vânzătorul a acceptat oferta entității din Raportul de evaluare, respectiv 90.000 lei.
Achiziția bunului imobil a fost realizată în data de 22.05.2024 prin încheierea Contractului de vânzare autentificat prin Încheierea de Autentificare nr. 1038/22.05.2023 la BNP XXXXX XXXXXXX. Contravaloarea bunului imobil format din teren în suprafață măsurată de 620 mp și clădire construită în suprafață de 151 mp a fost achitată cu OP nr. 328/22.05.2023 în valoare de 90.000 lei.
Bunul imobil achiziționat a fost înregistrat în evidența contabilă a entității conform fișei de inventar nr. 3102 din 23.05.2023, cu valoarea de 90.000 lei.
Oportunitatea sau rațiunea economică care a stat la baza achiziției bunului imobil situat în localitatea IC Brătianu, str. Principală nr. 36, a fost justificată de implementarea în bune condiții a proiectului „Înființare sediu administrativ în comuna IC Brătianu” situat în loc. IC Brătianu, str. Principală nr. 34, având în vedere faptul că vechiul sediu administrativ, care urma să se demoleze, era în imediata apropiere de imobilul achiziționat, iar în urma demolării ar fi fost afectat imobilul de la adresa str. Principală nr. 36, posibil cu plata unor daune.
În concluzie, din verificarea aspectelor cu privire la achiziția unui bun imobil de către UATC IC Brătianu nu au fost constatate abateri de la legalitate și regularitate.

5.2 Verificarea plații restante a drepturilor salariale ale fostului viceprimar demis prin HCL.
Constatare
Referitor la eliberarea din funcția de XXXXX a dlui XXXX XXXX prin HCL 10/12.02.2021, Consiliul Local al Comunei IC Brătianu, întrunit în ședință ordinară în data de 12.02.2021 a aprobat HCL nr. 10 din 12.02.2021 privind eliberarea din funcția de XXXX al UAT Comuna IC Brătianu a dlui XXXX XXXX.
HCL 10/12.02.2021 a fost emisă în conformitate cu prevederile art. 152, alin. (5) și ale art. 129 alin. (2), lit. a) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Din analiza HCL nr. 10/12.02.2021 s-a constatat că, din numărul total de 9 (nouă) consilieri locali, 6 (șase) au votat pentru demiterea XXXXXXX, iar 3 (trei) au votat împotrivă. Votul a fost secret, în conformitate cu prevederile art. 152, alin. (5) din OUG nr. 57/2019 privind Codul administrativ:Articolul 152 Rolul, numirea și eliberarea din funcție a viceprimarului (5) Eliberarea din funcție a viceprimarului se poate face de consiliul local, prin hotărâre adoptată, prin vot secret, cu majoritatea a două treimi din numărul consilierilor în funcție, la propunerea temeinic motivată a primarului sau a unei treimi din numărul consilierilor locali în funcție. Eliberarea din funcție a viceprimarului nu se poate face în ultimele 6 luni ale mandatului consiliului local.
Prin cererea adresată Tribunalului Tulcea și înregistrată sub nr. 1512/88/2021 reclamantul XXXX XXX a solicitat anularea HCL nr. 10/12.02.2021, repunerea părților în situația anterioară adoptării hotărârii atacate, în sensul repunerii reclamantului în funcția de viceprimar și al obligării pârâților la plata indemnizației de care ar fi beneficiat în absența adoptării hotărârii atacate.

Prin Sentința Civilă nr. 81 din 20.01.2023, Tribunalul Tulcea a admis cererea reclamantului XXXX XXXXX având ca obiect anulare act emis de autorități publice locale – HCL nr. 10/12.02.2021 și a anulat HCL 10/12.02.2021 emisă de Consiliul Local al comunei IC Brătianu.
Dispune repunerea părților în situația anterioară emiterii actului administrativ în sensul reîncadrării reclamantului în funcția de viceprimar al comunei IC Brătianu.
Obligă comuna IC Brătianu la plata către reclamant a indemnizației aferente funcției de viceprimarului , începând cu data de 12.02.2021 și până la data reîncadrării.
Obligă comuna IC Brătianu la plata către reclamant a sumei de 2.050 lei cu titlu de cheltuieli de judecată.
Cu recurs în termen de 15 zile de la comunicare.

Împotriva Sentinței Civile nr. 81 din 20.01.2023 emise de Tribunalul Tulcea, s-a formulat recurs la Curtea de Apel Constanța de către UAT Comuna IC Brătianu prin Primar, solicitând admiterea recursului, casarea în tot a sentinței atacate, rejudecarea cauzei și pe fondul cauzei,
respingerea cererii de chemare în judecată ca nefondată.
Prin Decizia Civilă nr. 491/06.06.2023, Curtea de Apel Constanța respinge recursul formulat de UAT Comuna IC Brătianu prin Primar.
În data de 22.06.2023, prin HCL nr. 41/22.06.2023 privind punerea în executare a Sentinței Civile nr. 81/20.01.2023 se dispune executarea Sentinței Civile nr. nr. 81 din 20.01.2023 emise de Tribunalul Tulcea privind repunerea dlui XXXX XXXX în funcția de XXXXX al comunei IC Brătianu și se împuternicește autoritatea executivă pentru efectuarea plății către XXXX, în condițiile legii, a indemnizației aferente funcției de XXXX începând cu data de 12.02.2021.

În data de 29.06.2023, Compartimentul buget-finanțe din cadrul UATC IC Brătianu a înaintat către XXXX XXXX centralizatorul sumelor de restituit. Din analiza adresei, suma rămasă de plătit este în valoare de 54.794 lei. Plata sumelor restante a fost efectuată prin instrumente bancare în contul bancar aparținând lui XXXX XXXX.
Art. IX din O.U.G. nr. 115/2023, cu modificările și completările ulterioare, reglementează procedura de plată eșalonată a sumelor prevăzute prin hotărâri judecătorești definitive având ca obiect acordarea unor drepturi de natură salarială stabilite în favoarea personalului din instituțiile și autoritățile publice, devenite executorii în perioada 1 ianuarie 2024-31 decembrie 2024, precum și a celor având ca obiect acordarea unor drepturi reprezentând diurnă, cazare, hrană sau facilitarea legăturii cu familia, prevăzute de legislația privind participarea forțelor armate la misiuni și operații în afara teritoriului statului român.

În conformitate cu dispozițiile art. 527 alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019 – Codul administrativ: „ (1) În cazul în care raportul de serviciu a încetat din motive pe care funcționarul public le consideră netemeinice sau nelegale, acesta poate cere instanței de contencios administrative anularea actului administrativ prin care s-a constatat sau s-a dispus încetarea raportului de serviciu, în condițiile și în termenele prevăzute de legea contenciosului administrativ, precum și plata de către autoritatea sau instituția publică emitentă a actului administrativ a unei despăgubiri egale cu diferența între veniturile obținute în perioada respectivă și cuantumul salariilor indexate, majorate și recalculate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat funcționarul public.”

În concluzie, din verificarea aspectelor cu privire la eliberarea din funcția de viceprimar a lui XXXX XXXXprin HCL 10/12.02.2021 nu au fost constatate abateri de la legalitate și regularitate care să conducă la o eventuală atragere de răspundere patrimonială a persoanei care a demarat procedura de demitere a XXXXXX, Comunei IC Brătianu. Cu toate acestea, ca urmare a unor vicii de procedură, entitatea auditată a fost obligată, de către instanța de judecată, la plata sumei de 54.794 lei din bugetul local.

Cauze:
Lipsa unor proceduri care să formalizeze operațiunile în speță. Astfel, Hotărârea nr. 10/2021 a CL I.C. Brătianu, deși a fost considerată ca legală de către Instituția Prefectului, aceasta neatacând-o, a conținut vicii de procedură, fapt ce a condus la anularea ei de către instanța de judecată.

Consecințe:
Anularea de către instanță a actului administrativ emis de autorități publice locale, respectiv Consiliu Local IC Brătianu privind eliberarea din funcția de XXXXX a dlui XXXX- XXXX și plata retroactivă a indemnizației de viceprimar de la data demiterii până la data repunerii în funcție.

Recomandare
Elaborarea și implementarea unei proceduri operaționale privind eliberarea din funcție/demiterea/desfacerea contractelor de muncă ale personalului din cadrul UAT Comuna IC Brătianu, respectiv: viceprimar, funcționari publici și personal contractual, astfel încât să se asigure respectarea întrutotul a prevederilor legale și să se evite apariția unor spețe similare cu cea constatată, și care să conducă la plata unor despăgubiri din bugetul local.

5.3. Verificarea modului de realizare a obiectivului de investiții „Eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public și înființarea unui sistem de supraveghere video în comuna IC Brătianu.
Constatare:
Referitor la obiectivul de investiții „Eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public și înființarea unui sistem de supraveghere video în comuna IC Brătianu”, finanțarea obiectivului de investiții a fost asigurată prin Contractul de finanțare nr. C1920072G 203923804946 31.05.2019 încheiat cu AFIR – CRFIR (centru regional).
Anterior încheierii contractului de finanțare entitatea, a încheiat Contractul de servicii elaborare Studiu de Fezabilitate (SF) nr. 22/02.07.2018 cu societatea URBIOLED SRL în valoare de 15.000 lei. Urmare încheierii contractului de finanțare, entitatea a încheiat Contractul de proiectare și execuție nr. 37/26.08.2019 cu aceeași societate care a întocmit și studiul de fezabilitate, respectiv URBIOLED SRL.
Prin proiect au fost prevăzute să se realizeze un sistem de iluminat și un sistem de supraveghere video, astfel:
-aparat de iluminat stradal cu LED 30W = 212 buc;
-aparat de iluminat stradal cu LED 55W = 92 buc;
-puncte de aprindere modernizate = 2 buc;
-set consolă zincată cu două îndoituri + sistem de fixare desfășurată 2,5m = 92 buc;
- set consolă zincată cu două îndoituri + sistem de fixare desfășurată 1,5m = 212 buc;
-cablu alimentare tip CYYF 3*1,5mp = 1.368 ml;
-clemă de derivație = 912 buc;
-Sistem de supraveghere video cu subsistem de alarmare funcțional = 1 buc;
-camere de supraveghere video = 14 buc;
-camere de supraveghere tip LPR = 2 buc;
-stație de stocare și control, inclusiv software = 1 buc.
Urmare cererilor de plată depuse la organismul de finanțare, entitatea a primit finanțare în
valoare totală de 351.211,39 lei bază impozabilă și 65.025,57 lei TVA.
Entitatea a emis Autorizația de construire nr. 5/24.05.2021 iar execuția lucrărilor a început la data de 11.10.2021, după emiterea Ordinului de începere a lucrărilor nr. 4695/01.10.2021.
Lucrările au fost finalizate la data de 30.11.2021 și recepționate prin Proces-verbal de recepție nr. 434/26.01.2022.
Serviciile de dirigenție de șantier au fost asigurate de societatea ANASTASIA PROIECT SRL, reprezentată de XXXX XXXX, titular al Autorizației XXXXX XXXX– domenii/subdomenii – Instalații electrice – rețele electrice.
Din analiza Devizului ofertă comparativ cu Devizul general – Cheltuieli necesare realizării obiectivului, nu au fost constatate diferențe între articolele de lucrări ofertate (material+manoperă) și articolele de lucrări solicitate la decontare (material+manoperă).
La momentul desfășurării misiunii de audit de conformitate ad-hoc, având în vedere că la nivelul entității se află în derulare proiectul ”Înființare sediu administrativ în comuna IC Brătianu”, în anul 2023, au fost relocate sistemele de efracție și sistemul de supraveghere video la sediul administrativ provizoriu situat în loc. IC Brătianu, str. Principală nr. 45 – Biblioteca Comunală IC Brătianu în baza Procesului verbal de recepție și punere în funcțiune încheiat în data de 30.03.2023 cu societatea BYNAR SYSTEM SRL.
În concluzie, din verificarea aspectelor cu privire la Eficientizarea energetică a sistemului de iluminat public și înființarea unui sistem de supraveghere video în comuna IC Brătianu nu au fost constatate abateri de la legalitate și regularitate.

5.4. Verificarea modului de realizare a obiectivului de investiții „Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu.”
Constatare:
Referitor la obiectivul de investiții „Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu.”
UAT Comuna IC Brătianu a încheiat Contractul de Finanțare nr. C0720R0I0031923800003 cu Agenția pentru Finanțarea Investițiilor Rurale – România (AFIR) în baza cererii de finanțare nr. F0720R0I0031923800003. Obiectul contractului îl reprezintă acordarea finanțării nerambursabile pentru proiectul „Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu”.
Valoarea totală eligibilă a proiectului care face obiectul finanțării nerambursabile de către Autoritatea Contractantă este de maximum 4.641.017,26 lei.
După definitivarea procedurilor de achiziție publică, UAT Comuna IC Brătianu a încheiat Contractul de Proiectare și execuție de lucrări nr. 55 din 10.07.2020 cu Asocierea SC FIROGAL 1 SRL, compusă din SC FIROGAL 1 SRL – lider de asociere, SC EXPERT BIL SRL, SC BUCOVER PROIECT SRL, CONSTRUCT & DRUM SRL în calitate de terț susținător.
Obiectul contractului îl reprezintă achiziția publică de servicii de proiectare și execuție de lucrări pentru proiectul ”Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu.”
Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului conform ofertei financiare este de 4.391.974,73 lei, la care se adaugă TVA în valoare de 834.475,20 lei, rezultând o valoare totală a contactului de 5.226.449,93 lei.
Facturile emise de executantul lucrării sunt însoțite de Situații de plată, respective documente justificative care atestă prestarea serviciilor în cantitățile și în condițiile solicitate în documentația de atribuire.
De asemenea, facturile, situațiile de plată sunt confirmate de Dirigintele de șantier, conform contractului încheiat cu XXXXX X XXXXX diriginte de șantier – Autorizație
XXXXXXX / XXXXXXX.
Cererile de plată în vederea decontării lucrărilor executate au fost verificate și aprobate de AFIR – Centrul Regional pentru Finanțarea Investițiilor Rurale Constanța.
Lucrările au fost realizate în baza Autorizației de Construire nr. 3 din 09.09.2020 eliberată de Primăria Comunei IC Brătianu.
Capacitățile fizice realizate au constat în modernizarea prin asfaltare a 10 (zece) străzi cu o lungime de 5.388,80 metri și o suprafață de 10.205,30 mp.
Recepția lucrărilor la obiectivul de investiții „Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu.” a fost realizată în data de 16.18.2022 prin încheierea Procesului-Verbal de Recepție nr. 4113/16.08.2022.
Comisia de recepție a fost formată din 3 membri reprezentanți ai UATC IC Brătianu, un reprezentant al Inspectoratului de Stat în Construcții Tulcea și respectiv reprezentanți ai executantului, proiectantului și consultantului. Secretariatul comisiei de recepție a fost asigurat de dirigintele de șantier.
În urma constatărilor comisiei s-a decis admiterea recepției la terminarea lucrărilor.
În concluzie, din verificarea aspectelor cu privire „Modernizarea prin asfaltare a străzilor din comuna IC Brătianu.” nu au fost constatate abateri de la legalitate și regularitate.

5.5. Verificarea modului de realizare a obiectivului de investiții „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu”
Constatare;

Referitor la obiectivul de investiții ”Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu.
UAT Comuna IC Brătianu a încheiat în 17.12.2014 Contractul de finanțare nerambursabilă nr. 157/M/ din 17.12.2014 cu Administrația Fondului pentru Mediu București pentru realizarea obiectivului „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu”.
În baza finanțării obținute, entitatea a încheiat Contractul de Lucrări nr. 1834 din 05.05.2015 cu societatea PASIROM INTERACTIV SRL având ca obiect executarea obiectivului „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu”.
Prețul convenit pentru îndeplinirea contractului este de 4.637.777,67 lei fără TVA, la care se adaugă TVA în valoare de 1.113.066,64 lei, rezultând un preț total de 5.750.844,31 lei.
Serviciile de dirigenție de șantier au fost contractate prin încheierea Contractului de prestări servicii nr. XXXX din XXXXX cu societatea PHOENIX DAE SRL. Prețul pentru
îndeplinirea contractului a fost de 11.800 lei.

În timpul derulării contractului, respectiv în data de 18.09.2018, societatea PASIROM INTERACTIV SRL a transmis către UAT Comuna IC Brătianu situația de plată nr. 4383 aferentă lucrărilor executate, în valoare de 188.309 lei, aceasta conținând prețul manoperei majorat în conformitate cu HG 846/2017 pentru stabilirea salariului de bază minim brut pe tară garantat în plată, prin care s-a majorat salariul minim pe ramura de activitate construcții.
Entitatea a refuzat plata contravalorii situației de plată motivat de faptul că în contractul încheiat, prețul contractului nu se ajustează în conformitate cu prevederile art. 5 și art. 20 iar societatea contractantă a suspendat executarea lucrărilor.

La data de 02.12.2019 pe rolul Tribunalului Tulcea s-a înregistrat dosarul nr. 1604/88/2019 prin care reclamanta PASIROM INTERACTIV SRL în contradictoriu cu UAT Comuna IC Brătianu a solicitat: rezilierea contractului de lucrări nr. 1834 din 05.05.2015 și plata lucrărilor efectuate în valoare de 188.309 lei precum și penalități.
Prin Sentința Civilă nr. 777/15.06.2023, Tribunalul Tulcea a admis acțiunea formulată de UAT Comuna IC Brătianu, obligând societatea PASIROM INTERACTIV SRL la îndeplinirea obligațiilor contractuale potrivit Contractului de lucrări nr. 1834 din 05.05.2015.

Urmare recursului formulat de societatea contractantă, Curtea de Apel Constanța a hotărât prin Decizia Civilă nr. 41 din 13.03.2024 următoarele:
Admite în parte acțiunea conexă formulată de societatea PASIROM INTERACTIV SRL. Obligă pe reclamanta UAT Comuna IC Brătianu la plata sumei de 188.364 lei, debit principal și a sumei de 18.364 lei penalități de întârziere.

Respinge ca nefondată cererea de reziliere a contractului nr. 1834 din 05.05.2015 pentru neîndeplinirea obligației prevăzute de art. 19, alin. (2)
Obligă pe reclamanta UAT Comuna IC Brătianu la plata sumei de 8.083,5 lei cheltuieli de judecată.
Definitivă, Pronunțată prin punerea soluției la dispoziția părților prin intermediul grefei instanței.
Urmare Deciziei nr. 41/13.03.2024, entitatea a achitat către societatea PASIROM INTERACTIV SRL prin OP nr. 533 din 09.07.2024 suma de 188.364 lei.
În concluzie, urmare rezultatelor expertizei tehnice, se constată că pe teritoriul administrativ al UAT Comuna IC Brătianu există realizată parțial lucrarea la obiectivul „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu” dar aceasta nu poate fi utilizată prezentând o serie de defecte/neconformități iar în conformitate

cu Decizia nr. 41/13.03.2024 societatea PASIROM INTERACTIV SRL trebuie să respecte derularea contractului nr. 1834 din 05.05.2015 privind realizarea obiectivului.
Valoarea sumelor plătite constructorului până în anul 2018 se ridică la 2.431.310,24 lei, la care se adaugă suma de 188.364 lei stabilită de instanță, rezultând o sumă totală de 2.619.674,24 lei.

Comparativ cu valoarea contractată, de 5.750.844,31 lei, rezultă că entitatea auditată mai are la dispoziție, din finanțarea de la Fondul de Mediu, suma de 3.131.170 lei.
Ori, conform Centralizatorului rest de executat, prezentat de către constructor, valoarea lucrărilor rămase de executat, actualizată conform prevederilor OUG 47/2022 privind ajustarea prețurilor contractelor de achiziție publică/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru este de 6.771.344,25 lei.
Prin urmare, entitatea auditată nu dispune de finanțarea necesară pentru continuarea lucrărilor, diferența între suma pretinsă de constructor (exclusiv reparația lucrărilor constatate ca neconforme) și suma rămasă din finanțarea de la Fondul de Mediu, fiind de 3.640.174 lei.

Recomandare
Întreprinderea tuturor demersurilor necesare, pe cale amiabilă sau prin justiție, în vederea remedierii defecțiunilor depistate în execuția obiectivului de investiții și pentru continuarea execuției lucrărilor, potrivit contractului încheiat și dispozițiilor instanțelor de judecată; în situația în care constructorul nu va proceda la remedierea deficiențelor constatate prin expertiză, entitatea va stabili întinderea prejudiciului produs prin executarea unor lucrări neconforme și care nu permit punerea în funcțiune a obiectivului de investiții „Canalizare menajeră în sistem centralizat și stație de tratare ape uzate în comuna IC Brătianu” și va dispune măsurile prevăzute de lege pentru recuperarea acestuia.

Punctul de vedere al entității cu privire la constatările auditului și acțiunile întreprinse de aceasta
Reprezentanții entității sunt de acord cu aspectele constatate în prezentul Raport de audit de conformitate ad-hoc și nu au fost formulate obiecții. Până la încheierea Minutei de Conciliere entitatea nu a întreprins măsuri pentru ducerea la îndeplinire a recomandărilor.
Termenul de implementare propus este 30.09.2025.
Raportul de audit de conformitate Ad-hoc de verificare a achizițiilor efectuate de către UATC IC Brătianu, poate fi consultat în secțiunea „documente”.


PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 

Citește și:

Deficiențe în situațiile financiare ale primăriei Corbu, județul Constanța, constatate de auditorii de la Curtea de Conturi (DOCUMENT)

 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii