Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:59 13 01 2025 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Camera de Conturi Constanța a verificat respectarea reglementărilor legale în ceea ce privește gestionarea câinilor fără stăpân în comuna Mihail Kogălniceanu (DOCUMENT)

ro

13 Dec, 2024 17:00 1995 Marime text
  • Obiectivul auditului de conformitate ad-hoc l-a reprezentat obținerea unei asigurări limitate privind respectarea de către UATC Mihail Kogălniceanu a prevederilor legale în ceea ce privește capturarea, transportul și gestionarea câinilor fără stăpân, în perioada 2018-2022
  • În urma auditului nu au fost identificate neconformități care vizează regularitatea și corectitudinea tranzacțiilor/operațiunilor/activităților cuprinse în scopul auditului
 
 
 
 
Misiunea de audit de conformitate ad hoc efectuată de către Camera de Conturi Constanța la Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Mihail Kogălniceanu este o misiune de raportare directă cu asigurare limitată.

Subiectul de audit constă în verificarea respectării prevederilor legale de către entitate în ceea ce privește capturarea, transportul și gestionarea câinilor fără stăpân, în perioada 2018-2022.

Principalele aspecte rezultate din misiunea de audit:

Pe baza activităților de audit desfășurate s-a constatat că achiziția și plata serviciilor de ecarisaj, realizate în perioada 2018-2022, în baza contractelor încheiate de către UATC Mihail Kogălniceanu, s-a efectuat în conformitate cu prevederile legale.

Concluzia de audit este CONCLUZIE NEMODIFICATĂ

Pe baza procedurilor aplicate și a probelor obținute, echipa de audit nu a sesizat nimic de natură să o determine să considere că informațiile despre achiziția și plata serviciilor de gestionare a câinilor fără stăpân, realizate în perioada 2018-2022, în baza contractelor încheiate de UATC Mihail Kogălniceanu, nu sunt, sub toate aspectele semnificative, în conformitate cu criteriile aplicabile.


Informații despre activitatea auditată

În ceea ce privește subiectul de audit analizat, Consiliul Local are inițiativă și hotărăște, în condițiile legii, în toate problemele de interes local, respectiv înființarea de servicii publice, darea în administrare, concesionarea acestora, în condițiile legii, având atribuții privind gestionarea serviciilor de interes local, în acestă categorie fiind inclus și serviciul public privind capturarea, transportul și gestionarea câinilor fără stăpân.
În procesul de organizare a serviciilor publice, Consiliul Local analizează oportunitatea și necesitatea înființării acestora, ținând seama de mărimea, gradul de dezvoltare și de particularitățile economico-sociale ale localității și în raport cu starea dotărilor și echipărilor edilitar-urbane existente și cu posibilitățile locale de finanțare a funcționarii, exploatării și dezvoltării acestora.

Este astfel dreptul UAT de a decide cu privire la modul de gestionare pe care aceste îl consideră cel mai adecvat pentru a executa lucrări și a furniza servicii, acesta având libertatea de a furniza în mod direct servicii către public sau de a externaliza aceste prestații, delegându-le unor părți terțe.
 
Obiectivul și sfera de cuprindere a auditului:


Obiectivul auditului îl reprezintă obținerea unei asigurări limitate privind respectarea reglementărilor legale în privința modului de realizare a achiziției și plății serviciilor de ecarisaj, realizate în perioada 2018-2022, în baza contractelor încheiate, de către UATC Mihail Kogălniceanu.
Sfera de cuprindere a auditului s-a limitat la verificări privind respectarea de către entitate, în perioada 2018-2022, a prevederilor legale în ceea ce privește subiectul de audit.

Criteriile de audit: prevederile actelor normative aplicabile în domeniul activității gestionării câinilor fără stăpân.

Perioada misiunii: 09.09.2024 - până la data aprobării raportului de audit.

Abordarea auditului s-a bazat pe orientarea activității de audit (teste de detaliu) asupra acelorprocese aferente activității de achiziție și plată a serviciilor de ecarisaj, realizate în perioada 2018-2022, în baza contractelor încheiate de către UATC Mihail Kogălniceanu.

Activitățile auditate au fost evaluate în raport cu criteriile de audit derivate din prevederile legale aplicabile subiectului auditat.

Procedurile de audit aplicate în vederea obținerii de probe de audit suficiente și adecvate, care au stat la baza formulării concluziei, au constat în proceduri de fond (proceduri analitice și teste de detaliu).

Activitatea de audit:

Umare verificărilor efectuate asupra domeniului ce a făcut obiectul auditului, respectiv dacă achiziția și plata serviciilor de ecarisaj, realizate în perioada 2018-2022, în baza contractelor încheiate de către UATC Mihail Kogălniceanu, s-a realizat în conformitate cu criteriile aplicabile, echipa de audit constată că aceste activități au fost efectuate conform reglementărilor legale.

În conformitate cu prevederile OUG nr. 155/21.11.2001, în principal, consiliul local are obligația de a înființa, „în funcție de necesități" serviciul specializat pentru gestionarea câinilor fără stăpân, concesionarea serviciului fiind posibilitatea subsidiară.

Din verificarea documentelor și informațiilor puse la dispoziție de persoanele responsabile din cadrul UATC Mihail Kogălniceanu, echipa de audit constată că în perioada 2018-2022, Serviciul Public de gestionare a câinilor fără stăpân nu a fost organizat la nivelul Comunei.

În aceste condiții, s-a realizat încheierea de către UAT, în perioada 2018 – 2022, a unor contracte de servicii privind desfășurarea activităților de capturare, transport și gestionare a câinilor fără stăpân în baza unor achiziții directe și nu prin concesionarea Serviciului – acesta nefiind constituit la nivelul UAT în perioada analizată.

Au fost efectuate verificări și asupra legalității achiziției contractelor de servicii încheiate în perioada analizată, 2018-2022 și s-a constatat că acestea au fost efectuate doar în anii 2018 și 2019, cu doi operatori acreditați și că au fost realizate în conformitate cu prevederile legale privind achizițiile publice, iar plățile efectuate în relația cu cei doi operatori, au fost realizate cu respectarea prevederilor legale.

În ceea ce privește execuția și plata celor două contracte, echipa de audit a constatat că acestea au fost angajate cu respectarea prevederilor legale incidente, respectiv: cheltuielile au legătură cu scopul și obiectul de activitate al entității auditate, fiind un serviciu public ce trebuie asigurat de către autoritățile locale, au fost prevăzute credite bugetare (Titlul II - Bunuri și servicii), documentele de ordonanțare de plată sunt însoțite de viza CFP și sunt însușite prin semnătură de către persoanele responsabile din cadrul compartimentului de specialitate, compartimentului
contabilitate și de ordonatorul de credite. Facturile emise de către prestator sunt însoțite de rapoarte de lucru (pentru capturare, transport, asistență sanitar-veterinară la capturare și pentru evidența serviciilor medicale prestate în adăpost) și procese verbale care atestă prestarea serviciului, acestea fiind semnate de către reprezentanții beneficiarului și prestatorului.

În perioada 2020-2022, entitatea nu a mai încheiat contracte de servicii de gestionare a câinilor fără stăpân.

Menționăm că, începând cu anul 2024, la nivelul UATC Mihail Kogălniceanu, prin HCL nr. 13/31.01.2024, Consiliul Local aprobă înființarea Serviciului Public de gestionare a câinilor fără stăpân, Regulamentul Serviciului, Caietul de sarcini, modalitatea de gestiune a Serviciului, respectiv gestiune delegată și modelul Contractului de delegare.

În concluzie, având în vedere cele expuse mai sus:

- plata serviciilor de ecarisaj efectuată de către UATC Mihail Kogălniceanu, în perioada 2018-2022, în baza contractelor de servicii încheiate, s-a efectuat conform prevederilor legale;
- modalitatea de gestionare a situației câinilor fără stăpân, respectiv prin concesionarea serviciului, nu s-a aplicat, având în vedere că în perioada 2018-2022, acest serviciu public nu a fost organizat la nivelul UAT.
 
Constatări și recomandări
 
În urma auditului nu au fost identificate neconformități care vizează regularitatea și corectitudinea tranzacțiilor/operațiunilor/activităților cuprinse în scopul auditului.

În urma ședinței de conciliere din data de 11.11.2024, încheiată cu Minuta înregistrată la entitatesub nr. 15422/11.11.2024 și la Camera de Conturi Constanța sub nr. CCCT\2024-74659\11.11.2024, precizăm că față de aspectele constatate în cadrul misiunii de audit deconformitate ad hoc, conducerea UATC Mihail Kogălniceanu nu a formulat alte puncte de vedere, astfel că, nu au rămas aspecte în divergență.
 
Raportul integral al auditului de conformitate ad hoc efectuată de către Camera de Conturi Constanța la Unitatea Administrativ Teritorială Comuna Mihail Kogălniceanu, poate fi consultat în secțiunea „documente”.

 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.

 
Citește și:

Plata nelegală a indemnizației de concediu pentru primarul comunei Raportul de audit financiar al Camerei de Conturi Constanța la Primăria Mereni (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii