Control al Curții de Conturi la UAT Lipnița. „Mie mi-a prins bine acest control!“ (DOCUMENT)
Control al Curții de Conturi la UAT Lipnița. „Mie mi-a prins bine acest control!“ (DOCUMENT)
30 Apr, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
1639
Marime text
- Contactat telefonic, Nicolae Florin Dinu, primarul comunei Lipnița, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că cele mai multe dintre măsurile dispuse de auditori au fost deja implementate.
- „Mie mi-a prins bine acest control, mai ales că sunt la început de mandat, am învățat multe de la domnii auditori, lucruri ce îmi vor folosi pe viitor“, a spus primarul.
Curtea de Conturi a publicat raportul privind auditul Camerei de Conturi Constanța la UAT Lipnița, din județ.
Se arată în raport că, în urma verificărilor, Camera a exprimat opinii de audit „contrare” cu privire la legalitatea și regularitatea operațiunilor de venituri si cheltuieli pentru mai multe entități, printre care și UAT Lipnița.
Contactat telefonic, Nicolae Florin Dinu, primarul comunei Lipnița, a declarat, pentru ZIUA de Constanța, că cele mai multe dintre măsurile dispuse de auditori au fost deja implementate.
„Mie mi-a prins bine acest control, mai ales că sunt la început de mandat, am învățat multe de la domnii auditori, lucruri ce îmi vor folosi pe viitor“, a spus primarul.
De asemenea, acesta a mai precizat că cele mai multe dintre măsuri au fost deja implementate, unele chiar din timpul controlului, iar acum se mai lucrează la inventarierea bunurilor.
Din raportul Curții de Conturi
În raportul Curții de Conturi se arată legat de UAT Lipnița că „evidența contabilă nu s-a condus și organizat conform Normelor Metodologice, a Planului de conturi și instrucțiunilor de aplicare a acestuia“, dar se vorbește și despre „conducerea necorespunzătoare/neconducerea evidenței contabile conform principiilor contabilității pe bază de angajamente și prevalenței economicului asupra juridicului“, precum și despre „deficiențe privind modul de întocmire a registrului de casă, efectuarea de operațiuni de încasare în numerar și depunerea acestuia la trezorerie“.
Auditorii au mai menționat „neîntreprinderea măsurilor de întocmire și actualizare a Inventarului bunurilor din domeniul public al comunei, nerealizarea operațiunii de inventariere a domeniului public și privat al unității administrativ teritoriale, nefinalizarea acțiunii de completare a registrului agricol și neasigurarea concordanței dintre datele din registrul agricol și datele din registrul de rol nominal unic, a corespondenței cu bilanțul patrimonial din Planul Urbanistic General“.
De asemenea, se menționează „neîndeplinirea obligațiilor ce revin unității administrativ teritoriale, în raport cu furnizarea serviciului de alimentare cu apă și canalizare, serviciu de utilitate publică și efectuarea de plăți ineficiente, în lipsa unui contract de delegare a gestiunii serviciului gospodăresc sau a unor contracte de prestări servicii și fără existența tarifelor aprobate de organul deliberativ al entității verificate“.
Se mai vorbește în raport despre „administrarea serviciului public de apă fără a avea calitatea de operator economic autorizat și neasigurarea elaborării și aprobării regulamentului în conformitate cu regulamentul-cadru și cu caietul de sarcini-cadru al serviciului de alimentare cu apă elaborate de Autoritatea Naţională de Reglementare pentru Serviciile Comunitare de Utilităţi Publice“.
Serviciul Gospodăresc SRL Lipnița
Despre Serviciul Gospodăresc SRL Lipnița, auditorii au menționat „înregistrarea de obligații restante față de bugetul consolidat al statului pentru perioada octombrie-decembrie 2020, neachitate la sfârșitul exercițiului financiar al anului 2020 acestea menținându-se și ulterior“, „nedeclararea la SPIT Lipnița a mijloacelor de transport în vederea impozitării“, „capitalul social subscris și vărsat al societății, înregistrat în contabilitate, nu reflectă realitatea, deoarece nu cuprinde toate majorările de capital social efectuate de acționarul unic și nu este înregistrat la Oficiul Registrului Comerțului“.
În plus, legat de aceeași entitate, auditorii au mai spus că „statul de funcții nu se aprobă anual prin HCL și nu cuprinde salariile personalului angajat, respectiv cuantumul salariului pe fiecare funcție“, „administratorul societății verificate nu are stabiliți indicatori de performanță în contractul de mandat“.
Totodată, s-a mai vorbit despre „plata nelegală a unor cheltuieli de personal pentru unele persoane, care, atât în statul de funcții, cât și statul de salarii al societății verificate figurează ca și angajați, dar care desfășoară în fapt, activități necuprinse în Statutul Societății, ci activități pentru unitatea administrativ teritorială“, „plata nelegală a unor avansuri, nejustificate până la data controlului“, „facturarea, de către societatea verificată, a lucrărilor și serviciilor prestate către unitatea administrativ teritorială, la nivelul cheltuielilor efectuate, fără existența unor tarife aprobate de către Consiliul local al comunei, în lipsa unui contract de delegare a gestiunii serviciului sau a unor contracte de prestări servicii“.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Curtea de Conturi, control la U.A.T. Aliman! Ce spune primarul George Nicola (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii