Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
03:26 19 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Știri din Constanța Mai sunt 10 zile până la termenul anunțat de Mooz Services pentru finalizarea lucrărilor de pe Ștefan cel Mare. Cum arată șantierul (GALERIE FOTO+ VIDEO)

ro

20 Aug, 2023 18:00 9078 Marime text
  • Viorel Farcaș, cel care conduce societatea comercială Mooz Services SRL care a preluat în luna mai 80% din lucrările de pe strada Ștefan cel Mare spunea că până la sfârșitul lunii august va finaliza cea mai importantă arteră pietonală a municipiului
  • Potrivit proiectului, esplanada de pe strada Ștefan cel Mare va fi îmbogățită cu peste 5.000 mp de spațiu verde
  • Lucrările includ și amplasarea de fântâni arteziene și amenajarea de mobilier urban inteligent prevăzut cu bănci, spații de ședere, rasteluri de biciclete și cișmele, sisteme de informare cu mesaje variabile și un sistem de supraveghere video
  • Cu excepția dalelor reamplasate, a băncilor și a câtorva arbori care deja s-au uscat, pe Ștefan cel Mare lucrările par încă departe de finish
  • Se lucrează încă la rețeua de iluminat public, la reabilitarea pasajului pietonal dar și la infrastructura de semnalizare rutieră adaptată la nevoile persoanelor cu dizabilități și cu mobilitate redusă
 


Pe 6 aprilie 2020, fostul primar Decebal Făgădău semna contractul de reabilitare a zonei centrale a Constanței, strada Ștefan cel Mare și zona adiacentă.


Pe 25 mai 2021, Primăria Constanța atribuia societății Meva Concept SRL, contractul de execuție lucrări de construcții în cadrul proiectului „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, în valoare de aproximativ 90 de milioane de lei Meva Concept a câștigat contractul având subcontractanți pe Hiwaters Solutions, Fraicom SRL și Mooz Services SRL.


 
Contractul de prestări servicii supervizare lucrări prin diriginți de șantier a revenit Agora Proiect SRL.
 
După ce lucrările de pe strada Ștefan cel Mare și din zona centrală a municipiului Constanța au bătut pasul pe loc aproape doi ani, în luna mai, lucrările au fost preluate de Mooz Services SRL.

De la atribuirea acestui contract și până în prezent, subcontractorul Mooz Services SRL a schimbat succesiv asociatul unic și administratorul și a ajuns anul trecut în proprietatea lui Viorel-Cristinel Farcaș, fostul director al Confort Urban din administrațiile PSD Farcaș spune că nu este un paravan și a explicat pentru ZIUA de Constanța, cum a preluat compania


La licitatia pentru achiziția și contractarea execuției lucrărilor de construcții au fost depuse două oferte, după cum urmează:

1.Meva Concept cu subcontractanți Hiwaters Solutions, Fraicom SRL și Mooz Services SRL.
2. HIDRO SALT B 92 SRL (leader),Trace Group Hold, cu subcontractanți Swarco Traffic Romania și Info Service &Computers.


Subcontractorii la semnarea contractului
 

Hiwaters Solutions SRL - este o firmă din Râmnicu Vâlcea, deținută de Roxana Sevastru, ce are ca obiect de activitate „Alte lucrări speciale de construcții”, înființată în 2019.
Fraicom SRL – firmă cu sediul în București, având ca obiect de activitateafabricarea altor produse din lemn, a articolelor din plută, paie și din alte materiale vegetale împletite. Asociații săi sunt Annemary Enescu (95%) și Nicolae Ioan Ivan (5%).
Mooz Services – firmă cu sediul social în Constanța, îl avea asociat unic și administrator pe Dumitru Nicolae Picu. Firma înființată în 2015, avea același sediu social (pe strada Constantin Brâncuși) ca și Zoom Logistics Fresh SRL, firma care a închiriat sectorul de plajă Zoom Beach.
 
Proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”
 
Zona de intervenție a proiectului este alcătuită din: I. Strada Ștefan cel Mare; II. Strada Mircea cel Bătrân; III. Bulevardul Mamaia; IV. Bulevardul Ferdinand; V. Strada Mihai Viteazu; VI. Strada I. Ghe. Duca; VII. Strada Atelierelor; VIII. Strada Ștefan Mihăileanu; IX. Strada Cuza Vodă; X. Strada General Manu; XI. Strada Răscoalei 1907; XII. Strada Miron Costin; XIII. Strada Ion Lahovari și XIV. Strada Jupiter.

Proiectul de îmbunătățire a mobilității urbane durabile prevede reabilitarea și extinderea zonei pietonale multifuncționale de pe strada Ștefan cel Mare (15.780 mp), precum și reabilitarea trotuarelor străzilor adiacente (30.066 mp) și crearea de zone cu spațiu partajat (3.029 mp).

Potrivit proiectului, esplanada de pe strada Ștefan cel Mare va fi îmbogățită cu peste 5.000 mp de spațiu verde.

Se vor amplasa fântâni arteziene și se va amenaja mobilier urban inteligent prevăzut cu bănci, spații de ședere, rasteluri de biciclete și cișmele, se vor monta sisteme de informare cu mesaje variabile și va fi instalat un sistem de supraveghere video.
Lucrările includ modernizarea rețelei de iluminat public și reabilitarea pasajului pietonal. Infrastructura de semnalizare rutieră din zona centrală o orașului va fi adaptată la nevoile persoanelor cu dizabilități și cu mobilitate redusă.

Pe zona adiacentă, reprezentând bulevardul Ferdinand și strada Mircea cel Bătrân, se vor reabilita traseele pietonale și vor fi introduse benzi unice de transport public (2,817 km) și piste pentru biciclete(5,304 km). Zona va beneficia de iluminat public pentru carosabil, trotuare, piste de biciclete și iluminat smart pentru trecerile de pietoni iar stațiile de autobuz vor fi modernizate.

Pe străzile străzile Mihai Viteazu, I. Gh. Duca, Atelierelor, Ștefan Mihăileanu, Cuza Vodă, General Manu, Răscoalei 1907, Miron Costin, Ion Lahovari și Jupiter vor fi reabilitate și extinse trotuarele și va fi modernizat iluminatul public.

Durata de execuție a lucrărilor trebuia să fie de 18 luni.

Proiectul „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”, Cod SMIS 129226 are o valoare totală de 89.854.757,70 lei, toate cheltuielile fiind eligibile în proporție de 100%. Contribuția financiară a Municipiului Constanța este 1.797.095,20 lei.



 
Ce cuprinde proiectul tehnic:
 
Tronsonul 1, cuprins între strada Atelierelor si strada I. Ghe. Duca: Se propune ambientarea catre frontul sudic cu arbori încastrați la nivelul pavimentului, intercalați cu jardiniere cu locuri de ședere și plantații bogate, iar pe frontul nordic cu spații verzi cu locuri de ședere în configurații diferite pentru evitarea monotoniei și ambientate cu vegetație bogată și arbori pentru umbrire.


Tronsonul 2, cuprins între strada I. Ghe. Duca și strada Ștefan Mihăileanu: Se propun spații verzi cu locuri de sedere, în configurații diferite pentru favorizarea desfașurării activităților comerciale de alimentație publică.

Tronsonul 3, cuprins între strada Ștefan Mihăileanu și strada Mihai Viteazu: În zona din fata CEC se propune o piațetă cu fântână de pardoseală, jardiniere amovibile și bănci, pentru desfășurarea unor posibile evenimente. În continuare se propune dezvoltarea unor ansambluri de spații verzi cu elemente de ședere de tip deck și instalație de pulverizare apă între care se intercalează o fântână la nivelul pardoselii cu posibilitate de traversare. Accesul la pasajul pietonal Mihai Viteazu va primi o construcție de acoperire din metal și sticlă și preluarea apelor meteorice înainte de coborâre.

Tronsonul 4, cuprins între strada Mihai Viteazu și Răscoalei 1907: Se propune realizarea în fața teraselor complexului comercial Tomis Mall a unui ansamblu de fântâni la nivelul pardoselii, cu spații verzi, elemente de ședere în configurații diverse, paviment de tip deck, cu posibilitate de traversare. După Tomis Mall se propune blocarea vizuală a străzii înfundate cu un spațiu verde bogat plantat și ambientarea cu un ansamblu de iluminat și ședere, apoi se continuă cu arbori încastrați în paviment pe zona îngustată, alternând cu ansambluri de bănci și o umbrire decorativă cu plasa decorativă agățată la înălțime de fațadele fronturilor construite având același regim de înălțime. În dreptul Casei Modei se propun ansambluri de ședere de tip șezlong cu spațiu verde și fâșii verticale de perete verde de diverse înălțimi care să creeze un tablou luxuriant.


Tronsonul 5, cuprins între strada Răscoalei 1907 și bulevardul Tomis: Se propune realizarea unor ansambluri de ședere cu elemente de tip deck, cu decupaje pentru spații verzi și fântâni, care se închid către bulevardul Tomis cu o cascadă pe trei laturi către o rigolă la nivelul pardoselii.


Tronsonul 6, cuprins între bulevardul Tomis și strada Mircea cel Bătrân: Se propune continuarea ambientării cu ansambluri de fântâni, cu o altă cascadă către rigolă în paviment către bulevard. Ansamblurile de fântâni din fața teraselor vor avea diferențe de nivel și căderi de apă, elemente de ședere liniare sau în zig-zag către spațiile verzi. În fața Colegiului se propune realizarea unei piațete cu bănci și jardiniere amovibile, pentru posibile evenimente, ambientat cu un ansamblu de iluminat și ședere.


Tronsonul 7, cuprins între strada Mircea cel Bătrân și coborârea spre faleză: Se propune dispunerea de arbori în aliniament și spații verzi bogat plantate ce pot deservi activităților de alimentație publică. Axul compozițional se va termina într-o piațetă de tip belvedere cu bănci și un ansamblu de ședere cu elemente de tip deck decupate cu spații verzi și fântână, arbori încastrați în paviment și un ansamblu de iluminat și sedere.
 
Termenul anunțat pentru finalizarea șantierului de pe Ștefan cel Mare din Constanța este 1 septembrie
 
La preluarea lucrărilor de pe Ștefan cel Mare, în luna mai a.c., Viorel-Cristinel Farcaș administratorul Mooz Services SRL declara pentru ZIUA de Constanța că firma sa a preluat 80% din lucrările de pe Ștefan cel Mare, pe care spunea că le va finaliza până la 30 august dar și aproximativ 40% din întreg proiectul  „Acces și mobilitate pietonală în zona centrală a municipiului Constanța”.

„Pe 30 august, Ștefan cel Mare va fi finalizat”, a dat asigurări Viorel Farcaș.

Între timp, pe mai multe tronsoane ale pietonalei au fost montate băncile din lemn (n.r. în proiect se preciza ca vor fi montate bănci smart cu conexiune la internet dar și panouri informative).









Nici spațiile verzi „realizate” până în prezent nu se pupă cu cele din proiectul tehnic. Au fost plantați niște arbori slim-fit însă în niciun caz aceștia nu au înălțimi de 2,5 – 3 metri.

Nici stâlpii de iluminat nu sunt prevăzuți încă cu camere de luat vederi, sisteme de sonorizare și sisteme de alimentare pentru biciclete și telefoane, așa cum se menționa în proiect.






Cu alte cuvinte mai sunt multe de făcut până la finalizarea la cheie a străzii Ștefan cel Mare, iar din termenul anunțat de constructor în urmă cu câteva luni au mai rămas doar 10 zile.




 
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

SRL-ul lui Nicolae Picu preluat cu acte, utilaje și contracte de Viorel Farcaș Cum a ajuns Mooz Services SRL, vioara întâi în proiectul de reabilitare din centrul Constanței?(Documente+Galerie Foto+Video)

Noul termen pentru finalizarea șantierului de pe Ștefan cel Mare din Constanța este 1 septembrie. Iată ce prevede proiectul tehnic (DOCUMENT)
 


VIDEO:
 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Vezi toate STIRILE VIDEO!

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Dan 21 Aug, 2023 19:27 Au schimbat betonul cu altul. Munca în zadar.Orasul va arata la fel...urat și nefregventabil.
  • Dan 21 Aug, 2023 19:27 Au schimbat betonul cu altul. Munca în zadar.Orasul va arata la fel...urat și nefregventabil.
  • ion pascu 21 Aug, 2023 11:55 La Sfintu așteaptă....