Urmează examenele pentru angajații din cadrul Consiliului Județean Constanța ale căror posturi au fost reorganizate sau restructurate (DOCUMENTE)
Urmează examenele pentru angajații din cadrul Consiliului Județean Constanța ale căror posturi au fost reorganizate
23 Apr, 2025 17:00
ZIUA de Constanta
496
Marime text



- În urma reorganizării potrivit HJC nr. 41/27.02.2025 la nivelul Consiliului Județean Constanța rămân în final 213 funcționari și personal contractual
- Potrivit rezultatului privind opțiunile depuse de către funționarii publici/personalul contractual ale căror posturi au fost supuse reorganizării conform HCL nr.41/27.02.2025 pentru ocuparea funcțiilor publice/contractuale vacante din cadrul aparatului de specialitate al CJC pe site-ul instituției a fost publică lista funcțiilor și fișa postului aparatului de specialitate al administrației judetene, vezi secțiunea „documente”, aproximativ 35 de persoane vor susține săptămâna viitoare concurs pentru a-și putea continua activitatea în cadrul instituției
- Din document reiese că sunt scoase la concurs posturi în cadrul Serviciului Control, Serviciul Promovare și Comunicare, Registratură, Relații cu Publicul, Compartimentul Juridic și Guvernanță Corporativă, Compartimentul Programe Guvernamentale, Serviciul Pregătire Proiecte, Serviciul Pregătire Proiecte, Compartimentul Monitorizare, Compartimentul Disciplina în Construcții, Serviciul Patrimoniu și ADPP și Compartimentul Administrativ
- Pentru funcționarii publici care nu au optat pentru una din funcțiile publice vacante corespunzătoare și nu au raporturile de serviciu suspendate în condițiile O.U.G. nr. 57/2019, raporturile de serviciu încetează la data expirării termenului de preaviz în baza dispozițiilor individuale privind eliberarea raporturilor de serviciu și vor intra în Corpul de rezervă
- În această situație s-au aflat 39 de angajați/personal contractual. Unii dintre aceștia deja au încheiat raporturile de muncă sau au cerut transferul în alte instituții iar alții se apropie de încheierea perioadei de preaviz
Consiliului Județean Constanța a adoptat HJC nr. 41/27.02.2025 privind aprobarea organigramei, statului de funcții și a Regulamentului de Organizare și Funcționare pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Constanța.
Funcționarii publici/personalului contractual ale căror posturi au fost desființate, ca urmare a reorganizării instituției în condițiile art. 519, alin. (1), lit. c) din O.U.G. nr. 57/2019, fie au fost eliberați din funcția publică/funcția contractuală prin act administrativ emis de persoana care are competența de numire, fie au avut posibilitatea să opteze pentru funcții vacante, dacă în perioada de preaviz vor fi identificate funcții publice/funcții contractuale vacante corespunzătoare, în termen de 3 zile lucrătoare de la comunicarea listei cu funcții publice/funcții vacante.
Dacă pentru funcțiile publice/funcțiile contractuale oferite persoanelor aflate în perioada de preaviz optează mai multe persoane cu funcții din aceeași categorie, clasă, grad profesional, treaptă profesională și care îndeplinesc condițiile specifice de ocupare, se aplică regulile referitoare la desfășurarea examenului de testare profesională.
Dacă pentru o funcție publică de execuție vacantă optează și un funcționar public de conducere, acesta va avea prioritate în a opta pentru funcția publică vacantă de nivel inferior conform art. 519, alin. (8) din O.U.G. nr. 57/2019. În această situație, dacă există și alte opțiuni exprimate de funcționari publici de execuție pentru aceeași funcție publică vacantă, aceștia vor fi notificați în acest sens, pentru a avea posibilitatea de a opta pentru o altă funcție publică vacantă.
Pentru funcționarii publici care nu optează pentru una din funcțiile publice vacante corespunzătoare și nu au raporturile de serviciu suspendate în condițiile O.U.G. nr. 57/2019, raporturile de serviciu vor înceta la data expirării termenului de preaviz în baza dispozițiilor individuale privind eliberarea raporturilor de serviciu și vor intra în Corpul de rezervă. În această situație s-au aflat 39 de angajați/personal contractual. Unii dintre aceștia deja au încheiat raporturile de muncă sau au cerut transferul în alte instituții iar alții se apropie de încheierea perioadei de preaviz.
Perioada de preaviz pentru funcțiile publice, durata preavizului este de 30 de zile calendaristice, incluzând în termen și ziua în care el începe să curgă și ziua în care se împlinește iar pentru personalul contractual, durata preavizului este de 20 de zile lucrătoare, incluzând în termen și ziua în care el începe să curgă și ziua în care se împlinește.
Există și excepții, astfel pentru funcționarii care se află în perioada suspendării raportului de serviciu/contractului de muncă, autoritatea publică are obligația să rezerve postul aferent funcției publice/funcției contractuale. Pe perioada suspendării, raporturile de serviciu/contractele de muncă nu pot înceta și nu pot fi modificate decât din inițiativa sau cu acordul funcționarului public/personalului contractual în cauză.
În urma reorganizării potrivit HJC nr. 41/27.02.2025 la nivelul Consiliului Județean Constanța rămân în final 213 funcționari și personal contractual.
Potrivit rezultatului privind opțiunile depuse de către funționarii publici/personalul contractual ale căror posturi au fost supuse reorganizării conform HCL nr.41/27.02.2025 pentru ocuparea funcțiilor publice/contractuale vacante din cadrul aparatului de specialitate al CJC pe site-ul instituției a fost publică lista funcțiilor și fișa postului aparatului de specialitate al administrației judetene, vezi secțiunea „documente”, aproximativ 35 de persoane vor susține săptămâna viitoare concurs pentru a-și putea continua activitatea în cadrul instituției. Din document reiese că sunt scoase la concurs posturi în cadrul Serviciului Control, Serviciul Promovare și Comunicare, Registratură, Relații cu Publicul, Compartimentul Juridic și Guvernanță Corporativă, Compartimentul Programe Guvernamentale, Serviciul Pregătire Proiecte, Serviciul Pregătire Proiecte, Compartimentul Monitorizare, Compartimentul Disciplina în Construcții, Serviciul Patrimoniu și ADPP și Compartimentul Administrativ.
Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări în prezența comisiei de examen, subiectele fiind elaborate cu respectarea bibliografiei afișate și se notează cu punctaje de la 1 la 100 de puncte. În cadrul probei scrise va fi examinată capacitatea de analiză și sinteză a candidaților, în concordanță cu specialitatea în care aceștia își desfășoară activitatea.
Baremul de corectare se afișează la locul desfășurării examenului, la finalizarea probei scrise.
Comisia de examen va nota lucrările în termen de 1 zi lucrătoare de la data susținerii probei scrise.
Rezultatul probei scrise, cu mențiunea „admis" sau "respins", se afișează de către secretarul comisiei de examen la sediul Consiliului Județean Constanța.
Punctajul minim pentru a fi declarat admis la examen este de 50 de puncte pentru funcțiile publice de execuție și minim 70 de puncte pentru funcțiile publice de conducere.
Proba interviului se susține de candidații declarați admiși la proba scrisă. În cadrul interviului se testează abilitățile, aptitudinile și motivația candidaților.
După afișarea rezultatelor obținute la selecția cererilor de înscriere, proba scrisă a examenului și proba de interviu, candidații nemulțumiți pot face contestație în termen de 1 zi lucrătoare de la data afișării acestora, sub sancțiunea decăderii din acest drept.
Din dispoziția nr. 160 privind aprobarea Metodologiei cu modalitatea de reorganizare a activității aparatului de specialitate al Consiliului Județean Constanța, a Metodologiei privind modalitatea de reorganizare a activității aparatului de specialitate al Consiliului Județean Constanța, listei funcțiilor vacante din cadrul aparatului de specialitate și a rezultatului privind opțiunile depuse de către funționarii publici/personalul contractual ale căror posturi au fost supuse reorganizării conform HCL nr.41/27.02.2025 pentru ocuparea funcțiilor publice/contractuale vacante din cadrul aparatului de specialitate al CJC pe site-ul instituției a fost publică lista funcțiilor și fișa postului aparatului de specialitate al administrației judetene:
Menționăm că pe rolul instanțelor de judecată există și dosarul civil nr.1395/118/2025 care are ca obiect suspendarea executării Hotărârii Consiliului Județean Constanța nr.41/27.02.2025 privind aprobarea Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de Organizare și Funcționare al aparatului de specialitate al Consiliului Județean Constanța.
Magistrații au stabilit primul termen de judecată în dosarul 1395/118/2025 pentru data de 13.05.2025, ora 11.00.
Reclamanți în dosar sunt: Gabriela Mihaela Barna, Florina Camelia Florescu, Alina Ciorbagiu, Dumitru Liliana, Musteață Ana Maria, Popescu Anca Victoria, Tiba Monica, Vasilache Mona Liza, Dumitrașcu Aureliu Decebal, Ibraim Leila Camer, Lungu Răzvan, Postovei Daniela Larisa, Lupu Marius Dumitru și Ionescu Adrian Victor prin Sindicatul Național Forța Legii iar Consiliul Județean Constanța are calitatea de pârât în cauză.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Ședințe CJC Administrația Mitroi contractează servicii de reprezentare juridică în dosarul în care mai mulți angajați solicită suspendarea noii organigrame a instituției (DOCUMENT)
Angajați ai Consiliului Județean Constanța, contestă în instanță noua organigramă, statul de funcții și Regulamentul de organizare și funcționare al aparatului de specialitate al instituției (DOCUMENT)
Consiliul Județean Constanța va avea o nouă organigramă. Câți angajați pleacă acasă și cine pierde funcțiile de conducere? (DOCUMENT)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii