Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
11:37 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cât a costat un moft de-al lui Mazăre Cluburi de fiţe din Mamaia, duse la Monaco de firma lui Mirea, pe banii Primăriei Constanţa (galerie foto+documente)

ro

18 May, 2016 00:00 12805 Marime text


În anul 2012, administraţia locală a oraşului Constanţa, condusă pe atunci de Radu Mazăre, căuta o firmă care să se ocupe de participarea oraşului Constanţa la festivalul internaţional dedicat cluburilor, de la Monaco. Evident, pentru această acţiune, în cadrul căreia urmau să fie promovate La Monaco „cinci dintre cele mai tari cluburi de pe litoral“, Ego Club, Crush, Fratelli, Crema Summer Club, Club Bellagio Mamaia, adică entităţi private, Primăria Constanţa a scos bani din vistierie, pe care i-a pus la dispoziţia organizatorului.
 
Licitaţia a stârnit controverse încă de atunci, şi asta pentru că toţi se întrebau cum de municipalitatea găseşte bani pentru cluburile de fiţe, dar pentru restaurarea Cazinoului - ceea ce nu s-a petrecut nici până în ziua de azi - nu se găsesc resurse.
 
Printre participanţii la ediţiile trecute ale Festivalului MICS Monaco figurează în special societăţi comerciale, şi nu primării, Constanţa făcând o excepţie în acest caz. Oricum, este de notorietate amiciţia lui Radu Mazăre cu primarul de atunci din Monaco, Georges Marsan, curatorul colecţiei de maşini retro a prinţului Albert, cel care, în 2009, a fost preşedintele juriului evenimentului Exotic Car Show, organizat în staţiunea Mamaia.
 
În rândurile următoare, vom încerca să desluşim cum s-a desfăşurat procedura de atribuire a contractului şi cum s-au cheltuit banii acordaţi de Primăria Constanţa pentru desfăşurarea acestui eveniment.
 
Astfel, doar două firme s-au prezentat în anul 2012 la procedura de selecţie a ofertelor pentru atribuirea contractului de finanţare din fonduri nerambursabile pentru susţinerea evenimentului „MICS - Festivalul cluburilor de la  Monaco 2012“. Potrivit Raportului procedurii de atribuire, încheiat la data de 15 octombrie 2012, a fost vorba despre Fashion TV RO SRL şi Art Focus Internaţional SRL.
 
„Va fi aleasă o societate care se pricepe la asta, care în ultimii doi ani a mai organizat astfel de evenimente. Probabil că acolo vom face o prezentare de modă, ceea ce este necesar pentru evenimentul respectiv“, declara, la vremea respectivă, directorul Direcţiei de Organizare Evenimente din cadrul Primăriei Constanţa, Petrică Munteanu, cel care a şi semnat anunţul de licitaţie.

Comisia de evaluare

Din comisia de evaluare au făcut parte Petrică Munteanu - preşedinte, Virgil Iosif, Elena Mihail, Călin Hanţiu şi Mirela (Pană) Oproiu - membri, numiţi prin dispoziţie de primar.
 
Din aceleaşi documente reiese faptul că Art Focus Internaţional SRL nu a depus toate documentele solicitate, şi anume certificatul emis de Administraţia Finanţelor Publice, care să ateste că firma nu are datorii către bugetul de stat la data deschiderii ofertelor. În altă ordine de idei, compania nu a venit cu nicio propunere tehnică, deşi aceasta era necesară.  Întrucât comisia de evaluare a solicitat companiei documentele lipsă, iar aceasta nu a venit cu un răspuns, propunerea financiară depusă de Art Focus Internaţional SRL, în valoare de 600.000 de lei şi cu o durată de 120 de zile, a fost respinsă.

 
Amintim că Art Focus Internaţional SRL a participat, în 2012, şi la procedura de selecţie a ofertelor pentru atribuirea contractului de finanţare din fonduri nerambursabile pentru proiectul „Mamaia este hitul verii“, pierzând şi atunci, din aceleaşi motive: neprezentarea la timp a… exact aceloraşi documente. Nu putem înţelege ce rost are să te prezinţi la o astfel de procedură, dacă apoi laşi lucrurile neterminate.

Citeşte şi „Grosul“ s-a împărţit între o televiziune şi o firmă radiată: Cum a luat „A lu’ Mamaia“ banii Primăriei Constanţa (documente)

Astfel, singurul calificat a fost celălalt ofertant, şi anume Fashion TV RO SRL, care a întrunit  punctajul maxim acordat de comisie. Comisia a argumentat că a acordat acestui agent economic punctajul maxim deoarece s-a angajat să realizeze un spectacol cu o durată de două ore şi 30 de minute, de anvergură internaţională, şi a solicitat cea mai mică sumă.
 
Câştigătoarea a fost desemnată deci SC Fashion TV RO SRL, afacerea lui Ion Mirea, figură deja cunoscută în peisajul constănţean, mai ales datorită organizării festivalurilor estivale de modă, dar mai ales prin intermediul tinerelor purtând însemnele Fashion TV, care l-au însoţit pe Radu Mazăre pretutindeni în acea vară, inclusiv la votul pentru referendum.
 
Deşi valoarea totală necesară realizării evenimentului „MICS - Festivalul cluburilor de la Monaco 2012“ era de 4,145.450 de lei cu TVA, Primăria municipiului Constanţa a aprobat  oferta depusă de FashionTV RO SRL, în valoare de 400.000 de lei cu TVA, şi cu o durată de 45 de zile. Administraţia locală a depus banii în conturile firmei câştigătoare în două tranşe, astfel: în prima tranşă, Fashiontv RO SRL a primit 320.000 de lei, iar restul banilor, de 80.000 de lei, au sosit în cea de-a doua tranşă.

Surprize, surprize în executarea contractului. Pe ce a dat banii Primăria Constanţa…

Potrivit documentelor depuse de Fashiontv RO SRL, în total, pentru acest proiect s-au cheltuit 2.324.303,80 de lei, din care doar 400.000 de lei au fost fonduri nerambursabile aprobate de către Primăria municipiului Constanţa. Cu alte cuvinte, Fashiontv RO SRL precizează că a cheltuit din buzunarul propriu 1.924.303,80 de lei pentru realizarea acestui eveniment.
 
Conform raportului financiar final, anexat la contract, din totalul de 2.324.303,80 de lei, Fashiontv RO a cheltuit: 150.000 de lei pentru amenajarea decorului şi închirierea ledurilor, 112.486,60 de lei pentru închirierea echipamentelor de iluminare şi a camerei video, 23.619,33 de lei pentru închirierea unui autocar pe ruta Monaco - Bucureşti şi retur, pentru realizarea mapelor de presă şi roll-up, societatea a cheltuit peste 6.307,63 de lei, pentru realizarea materialelor de presă - 9.841,88 de lei, pentru serviciile de producţie a evenimentului şi pentru producţia clipurilor de promovare a staţiunii Mamaia, Fashiontv RO  a cheltuit 120.000 de lei, pentru achiziţii de costume, firma a plătit 485.700 de lei, pentru serviciile de cazare, agentul economic a plătit 52.416 lei, onorariile modelelor au costat 35.000 de lei, serviciile de transport - 250.000 de lei, promovarea internaţională - 450.000 de lei, închirierea echipamentelor de sonorizare - 89.458 de lei, închirierea sălilor necesare evenimentului - 90.000 de lei, închirierea carelor de transmisie - 32.000 de lei, pentru onorarii MC s-au cheltuit 40.000 de lei, pentru serviciile de masă - 350.000 de lei, pentru serviciile de machiaj - 5.724,36 de lei, pentru serviciile de coafură - 6.000 de lei, iar pentru promovarea evenimentului în catalogul MICS şi pe site-ul oficial al MICS s-au plătit 15.750 de lei.

Ce părţi din contract a subcontractat către alţi agenţi economici Fashiontv RO?

Mai mult decât atât, pentru pregătirea şi realizarea acestui eveniment, Fashiontv RO a încheiat contracte, cu finanţare nerambursabilă, deci suportate de Primăria Constanţa, cu mai multe firme. Astfel, Alsacian Group SRL s-a ocupat de amenajarea decorului şi de închirierea de leduri, Art Focus Studio SRL - de echipamentele de iluminare şi camera video, Touring Europabus Romania SRL - de închirierea autocarelor pentru ruta Bucureşti -Moncao - Bucureşti, SC Schwartz Bio Consult SRL - de realizarea materialelor promoţionale şi a mapelor de presă, de realizarea totemurilor din cadrul materialelor promoţionale s-a ocupat All In One Publicitate SRL, iar agentul economic Autenthic Art SRL a asigurat serviciile de producţie aferente evenimentului şi de producţia spoturilor video de promovare a staţiunii Mamaia.

Din culisele Fashiontv RO SRL

În ceea ce priveşte firma Fashiontv RO SRL, aceasta are sediul în municipiul Constanţa, pe strada Merişor, şi a fost înfiinţată în anul 2008. Printre asociaţi îi găsim pe Ion Mirea, născut în luna iunie a anului 1963, în oraşul Medgidia, din judeţul Constanţa, care deţine 75% din părţile sociale ale firmei, şi pe Aimee Florina Mirea, născută tot în prima lună de vară, dar a anului 1972, în judeţul Călăraşi, cu o participaţie de 25% la cota de profit şi pierderi a societăţii.  Menţionăm că administratorul firmei este chiar Ion Mirea. Domeniul de activitate al companiei constă în „activităţi de producţie cinematografică, video şi de programare de televiziune”, conform datelor de la Registrul Comerţului.
 

Pe de altă parte, numele lui Ion Mirea este legat şi de alte firme. În prezent, acesta figurează ca acţionar în societăţile Authentic Art SRL, Fashion Luxury Events SRL şi FTV RO SRL, toate cu sediul în oraşul Constanţa. De precizat că acesta a mai fost acţionar al societăţii Autenthic Advertising SRL, din Bucureşti, firmă care apare, în prezent, radiată la Registrul Comerţului. Şi Aimee Florina Mirea deţinea calitatea de acţionar în societăţile Authentic Art SRL şi Fashion Luxury Events SRL.

Bugetul alocat participării la festival, mai mare decât cifra de afaceri?!?

Dacă în 2008, anul în care SC Fashiontv RO SRL a fost fondată, firma avea un singur angajat, în anul 2012, atunci când a obţinut acest contract de la Primăria Constanţa, societatea avea opt angajaţi, dar declara o cifră de afaceri de doar 1.139.753 de lei, 12.951 de lei profit şi datorii de 902.980 de lei. Astfel, nu reuşim să înţelegem cum a reuşit firma să cheltuiască 1.924.303,80 de lei din bugetul propriu, când cifra de afaceri pentru tot anul este mult mai mică. De menţionat că, la data de 31 martie 2016, societatea nu avea nicio datorie către bugetul de stat.

Remember dosarul „Prostituate de lux“

Aşa cum ZIUA de Constanţa v-a prezentat, Mirea era implicat şi în FTV Ro, societatea care a câştigat de la Primăria Constanţa contractele de finanţare din fonduri nerambursabile necesare organizării şi desfăşurării evenimentelor Fashion TV Summer Festival, despre care vom vorbi pe larg, în aceeaşi notă, în ediţiile viitoare.
 
Numele lui Mirea a fost  asociat cu dosarul în care Cornel Relu Costan şi Ion Tămârjan au primit patru ani şi jumătate de închisoare cu suspendare. Ştefan Radu Nicola a primit trei ani de detenţie, iar Gabriel Alexandru Voicu, cel de-al patrulea inculpat din dosar, a luat doi ani de închisoare. Potrivit rechizitoriului întocmit de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Biroul Teritorial Ialomiţa, „martorul Mirea Ion, preşedinte al SC Fashion TV România, îi cunoaşte pe ambii inculpaţi (n.r. Costan şi Tămârjan), cu care a şi colaborat în trecut. (...) Martora Popescu Alexandra Lavinia a început colaborarea cu agenţia Diva Models la vârsta de 16 ani (în anul 2004), odată cu Tudorache Camelia, colaborare ce a durat până în anul 2008. A întreţinut atunci, o singură dată, acte sexuale cu inculpatul Costan Relu Cornel. În acelaşi an a fost constrânsă prin lovire să întreţină un act sexual cu Sorin Mărcuş, un bărbat pe care-l cunoscuse la un after party la Bucharest Fashion Week. Inculpatul Costan Relu Cornel îi spusese că nu mai avea asigurată cazarea în hotel şi trebuia să meargă cu Sorin Mărcuş acasă la acesta, unde să înnopteze. În zilele următoare a fost convinsă de Mirea Ion să nu reclame violul“.
 
Aceasta este povestea festivalului de la Monaco la care a participat în 2012 şi Mamaia, prin intermediul unor cluburi private, şi care a costat Primăria Constanţa 400.000 de lei, bani publici, bani ajunşi, în final, la o firmă cu… experienţă în câştigarea contractelor cu municipalitatea.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii