Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
13:50 21 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE. Scandal la agenția de turism Chef de Ducă din Constanța Doi turiști acuză că li s-a cerut plata dublă pentru vacanță

ro

15 Oct, 2024 17:00 2846 Marime text
Agenția de turism Chef de Ducă. Sursa foto: ZIUA de Constanța
  • Pe 23 septembrie, cu trei zile înainte de plecare, în urma unei conversații telefonice, Doina Răboveanu le-a spus soților Colța să achite încă o dată suma de 988 de euro, de această dată în numerar, pentru a nu pierde vacanța. Bineînțeles, varianta a fost refuzată și cei doi clienți au cerut să li se anuleze excursia, urmând să caute alta de la o agenție diferită. Atunci a fost momentul în care Doina Răboveanu s-a enervat și a zis că le va plăti din banii ei vacanța, dar nu le va da voucher-ul pentru hotel și biletele de avion
  • În ultima zi înainte de plecare, soții Colța au mers la agenție, unde au găsit doar o angajată, care i-a tratat cu indiferență când a fost informată că soții vor merge la ANPC, dacă nu primesc documentele de călătorie

Cotidianul ZIUA de Constanța prezenta, pe 1 octombrie a.c., experiența nefericită a unui grup de șapte români care a călătorit, în perioada 23-30 septembrie 2024, în Amman, Iordania, prin intermediul agenției de turism Chef de Ducă din Constanța.
 
După sesizarea primită la acea vreme de Mihaela Ionescu, medic la Spitalul Județean Constanța, care relata pățaniile trăite din cauza agenției, acum Mihaela Colța ne-a relatat un incovenient provocat de Chef de Ducă.
 
Totul a pronit de la o vacanță în Egipt
 
După cum ne-a specificat, ea și soțul ei au rezervat o vacanță de două persoane în Hurghada, Egipt, pentru perioada 26.09-03.10.2024.
 
În data de 17 septembrie, ea s-a deplasat la agenție, pe strada Griviței, plătind suma de 1.067 euro, cu cardul. Contractul a fost emis pe numele Magenta Travel.
 
Seara următoare, ea a primit un mail de la unul dintre angajații Chef de Ducă prin care era anunțată că rezervarea la hotelul din Hurghada a fost anulată, din cauză că nu mai avea locuri disponibile. Mihaelei Colța i-au fost prezenate trei alternative: să opteze pentru variantele rămase disponibile în perioada selectată, să schimbe perioada de vacanță, sau să aleagă să li se returneze avansul. Respectiva s-a reorientat și a ales o altă ofertă, plătind 988 de euro, cu cardul la POS-ul agenției, la data de 19 septembrie.
 
Pe 20 septembrie, Doina Răboveanu, cea care administrează firma pe care funcționează agenția de turism, a anunțat că banii nu au intrat în cont.  
 

Precizăm că Mihaela Colța a achitat vacanța cu cardul în lei de la banca ING către contul în euro al agenției de la Raiffeisen.
 
După mai multe telefoane date băncii, Mihaela Colța a fost înștiințată că încă de pe data de 19 septembrie banii au fost virați în contul agenției. Într-una din conversațiile pe care le-a avut cu reprezentanții Chef de Ducă, Mihaela Colța a atașat dovada efectuării plății, pe care o puteți vizualiza în secțiunea DOCUMENT. De partea cealaltă, Doina Răboveanu a continuat să susțină că banii nu au ajuns la ea.
 
Li s-a cerut să mai plătească o dată, pentru a nu pierde vacanța
 
Pe 23 septembrie, cu trei zile înainte de plecare, în urma unei conversații telefonice, Doina Răboveanu le-a spus soților Colța să achite încă o dată suma de 988 de euro, de această dată în numerar, pentru a nu pierde vacanța. Bineînțeles, varianta a fost refuzată și cei doi clienți au cerut să li se anuleze excursia, urmând să caute alta de la o agenție diferită. Atunci a fost momentul în care Doina Răboveanu s-a enervat și a zis că le va plăti din banii ei vacanța, dar nu le va da voucher-ul pentru hotel și biletele de avion.
 
În ultima zi înainte de plecare, soții Colța au mers la agenție, unde au găsit doar o angajată, care i-a tratat cu indiferență când a fost informată că soții vor merge la ANPC, dacă nu primesc documentele de călătorie.

 
Înainte de a merge la ANPC, cei doi s-au oprit la ING, de unde au luat extrasul de cont. Angajata de la ING a luat legătura cu reprezentanta agenției, iar noi redăm dialogul așa cum a fost relatat de Mihaela Colța:
„Doamnă, de ce vă comportați așa cu doamna, că doamna vă este client și a plătit pentru ceva. Știți că banii sunt la dumneavoastră încă de pe data de 19 septembrie, nu? Aveți dumneavoastră o problemă la bancă, însă banii au ajuns la dumneavoastră. Nu e normal să vă comportați așa cu doamna! Este normal să asigurați clientul că va primi ce a plătit.”
 
În continuare, Mihaela Colța și soțul ei s-au dus la Agenția Națională pentru Protecția Consumatorului. Persoana care i-a preluat a luat legătura cu cei de la Chef de Ducă, spunându-le că se va depune plângere împotriva lor, fapt ce i-a lăsat, din nou, indiferenți.   
 
Agenția Chef de Ducă continua să susțină că soții Colța sunt de vină pentru această situație, întrucât nu au anunțat că plătesc cu un card în lei la un  POS în euro, dar oricum, conversia se face instant.
 
Într-un final, ei au primit documentele de călătorie, cu întârziere însă, încât agenția le-a comunicat că maxim la ora 14 le vor primi, însă ele au fost trimise la ora 16:45, cu 15 minute înainte de închiderea agenției.
 
Restanță de 79 de euro și plângere la ANPC
 
Întorși în țară, pe data de 4 octombrie, au contactat-o pe Doina Răboveanu printr-un e-mail în care au cerut să li se înapoieze 79 de euro. După trei zile fără răspuns, Mihaela Colța a luat legătura cu ea pe whatsapp. Doina Răboveanu a zis că este plecată din țară și se întoarce pe 16 octombrie, urmând ca după această dată, să li se înapoieze cei 79 de euro. Soțul Mihaelei Colța i-a spus că nu este normal să fie nevoiți să aștepte să li se dea banii înapoi și că dacă nu îi vor primi, vor merge la ANPC. Din nou, Doina Răboveanu nu a fost deranjată de acest lucru.
 
Soții Colța au depus plângerea la ANPC, unde au fost asigurați că vor primi banii înapoi, dar poate dura chiar și un an.
 
Ce spune Doina Răboveanu, administratorul agenției
 
Contactată de cotidianul ZIUA de Constanța pentru obținerea unui punct de vedere, Doina Răboveanu a precizat că situația expusă mai sus nu este adevărată. Ea va reveni în țară în cursul serii de mâine, 16 octombrie 2024, și va „dovedi totul cu extrasele de cont”.
 
„Nu voi lăsa lucrurile așa”, a conchis Doina Răboveanu.
 
Istoricul agenției de turism Chef de Ducă
 
Agenția de turism Chef de Ducă funcționează pe firma Eddia Business Travel RO SRL, cu sediul în Constanța, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4.
 
Potrivit site-ului propriu, „misiunea agenției de turism Chef de Ducă este de a promova turismul intern, dar și cel extern, prezentându-vă o gamă largă de oferte care să acopere toate gusturile în materie de călătorii și turism”.
 
Societatea Eddia Business Travel RO SRL a fost înființată de către asociat unic și administrator Răboveanu Diana în 2021, la Constanța, cu sediul social la adresa de domiciliu, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4.
 
Capitalul social era de 200 de lei, iar obiectul principal de activitate – activități ale agențiilor turistice și ale tur-operatorilor.
 
În aprilie 2021, Răboveanu Diana cesionează integral societatea către Răboveanu Doina (M. Of. 4948/08.12.2021), dar păstrează funcția de administrator.
 
În august 2023, Răboveanu Doina și Răboveanu Diana fac schimb de roluri, Doina devenind administrator, iar Diana asociat unic în societatea Eddia Business Travel RO SRL.
 
Răboveanu Diana apare în prezent ca asociat doar în Eddia Business Travel RO SRL, conform informațiilor furnizate de Registrul Comerțului, consultat la data de 01.10.2024.
 
Potrivit RECOM, Răboveanu Doina apare ca asociat în Magenta Travel SRL (2023) Constanța, Exploravista SRL (fostă Travel by Eddia SRL) (2023) Constanța, sediu expirat, Global Advise SRL (2007) Cobadin, Doc Eco Service SRL (2008) – Constanța, sediul expirat, întrerupere temporară de activitate, Euridice SRL (2014) Constanța – sub incidena Legii nr. 85/2024, sediu expirat, suspendare procedură faliment, Răboveanu Doina Persoană Fizică Autorizată (2020) Constanța – radiată, Seddia Web Qualitad SRL (2014) Constanța – radiată, Euridice System SRL (2017) Constanța – radiată, Ades Pro Construct SRL (2013) București – radiată și ca administrator în Eddia Business Travel RO SRL, Magenta Travel SRL, Exploravista SRL și Global Advise SRL.
 
Conform termene.ro, Eddia Business Travel RO SRL a declarat pentru anul 2022 o cifră de afaceri de 3.579.166 lei, un singur salariat și un profit de 584.690 lei.
 
Situația firmelor în care mai apare Răboveanu Doina
 
Magenta Travel SRL a fost înființată în 2023, cu sediul social în Constanța, strada Griviței nr. 6 și obiect de activitate activitati ale agentiilor turistice. Asociat unic și administrator este Răboveanu Doina. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor, firma a declarat pentru anul 2023 pierderi de 18.635lei și un angajat.
 
Exploravista SRL (fostă Travel by Eddia SRL) a fost înființată în 2023, cu sediul social în Constanța, strada Griviței nr. 6 și se ocupă de activitati ale tur-operatorilor. Potrivit datelor disponibile la Ministerul Finanțelor, firma a declarat pentru anul 2023 pierderi de 9.112 lei și un angajat.
 
Global Advise SRL a fost înființată în 2007, are sediul în Cobadin și se ocupă de fabricarea painii, fabricarea prajiturilor si a produselor proaspete de patisserie. Asociați și administrator ai societății sunt Răboveanu Doina și Cădăreanu Mihai.
 
Doc Eco Service SRL a fost fondată în 2008 de Brienza Tiziano (domiciliat în Italia), Haiduc Anca-Daniela, Truţă Ilie, Răboveanu Doina și Cristu Daniel, are sediul pe strada Onesti nr. 53, Constanța, obiectul de activitate este colectarea deseurilor nepericuloase, iar din 2013 are activitatea suspendată.
 
Euridice SRL a fost înființată în 2014 de asociat unic și administrator Răboveanu Doina, cu sediul social în Constanța, Prelungirea Liliacului nr. 14, bloc A4. Firma se află sub incidenţa Legii nr. 85/2014. Astfel, la data de 12.09.2022, pe rolul Tribunalului Constanța a fost înregistrat dosarul nr. 4747/118/2021 prin care Euridice SRL solicită intrarea în faliment la cererea debitorului. Ulterior, DGRFP GALATI - prin AJP Constanța a solicitat, în dosarul 4747/118/2021/a1, atragerera răspunderii pentru intrarea în insolvenţă în ceea ce privește pârâtul Răboveanu Doina, asociat unic și administrator al Euridice SRL.  Răboveanu Doina a făcut apel, după ce a pierdut pe fond procesul cu DGRFP GALATI - PRIN AJP CONSTANTA, urmând ca pe 25.10.2024 să aibă loc o nouă înfățișare în proces, la Curtea de Apel Constanța.
 
Procesele Eddia Business Travel RO SRL
 
După cum se arată pe Portalul Instanțelor de Judecată, pe data de 5 septembrie a.c., Judecătoria Constanța a înregistrat două dosare în care apare numele firmei Eddia Business Travel RO SRL.
 
Este vorba despre dosarul 25473/212/2024 unde firma este petent într-o plângere contravențională ANPC 1205596.
 
De asemenea, în dosarul 25493/212/2024, firma a fost reclamată de Iosif Mariana, obiectul fiind „cerere de valoare redusă”.
 
„Anul trecut am avut mai multe reclamații din cauza unui zbor Charter anulat. Cei de la Ministerul Turismului și Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor ne-au suspendat activitatea. Sperăm să se rezolve pozitiv situația“, a menționat pentru cotidianul ZIUA de Constanța Doina Răboveanu, cu privire la speța prezentată mai sus.
 
Instanța încă nu a dat termen pentru cele două procese.
 
Eddia Business Travel RO SRL a avut sechestru pus pe bunuri
 
Pe această cale, reamintim că pe data de 22.07.2024, pe rolul Judecătoriei Constanța, Secţia civilă a fost înregistrat dosarul cu indicativul 20954/212/2024 și obiectul - sechestru asigurător.
 
Părţile dosarului aflat în stadiul procesual de fond sunt: Hajjat Tours&Travel – reclamant, iar SC Eddia Business Travel RO SRL - pârât. În ședința din 26.07.2024, magistrații au admis cererea.
 
„Admite cererea de chemare în judecată formulată de reclamanta *** în contradictoriu cu pârâta ***. Dispune instituirea sechestrului asigurator în favoarea reclamantei asupra bunurilor mobile si imobile ale pârâtei până la concurența sumei de 195.717 lei (echivalentul a 42.920,510 USD). Dispune instituirea popririi asigurătorii asupra conturilor bancare ale societății pârâte, până la concurența sumei de 195.717 lei (echivalentul a 42.920,510 USD). În temeiul art. 953 alin. 1 din Cod. proc. civ. coroborat cu art. 1057 alin. 2 Cod. proc. civ., obligă reclamanta la plata unei cauţiuni în cuantum de 39.000 lei, ce urmează a fi achitată în termen de 5 zile de la data comunicării, în cazul nedepunerii acesteia înăuntrul termenului fixat intervenind desfiinţarea de drept a sechestrului asigurător. Încheierea se va comunica creditoarei de către instanţă, iar debitoarei de către executorul judecătoresc, odată cu luarea măsurii, conform art. 954 alin. (3) Cod procedură civilă. Executorie. Cu drept de apel în termen de 5 zile de la comunicare. Cererea de apel se va depune la Judecătoria Constanța. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei pe 26.07.2024.

UPDATE 29.10.2024

În rândurile de mai jos, redăm punctul de vedere al agenției de turism Chef de Ducă, transmis astăzi, 29 octombrie 2024, prin intermediul Danei Răboveanu.
 
„Dorim să clarificăm circumstanțele incidentului relatat în articolul publicat de dumneavoastră: https://www.ziuaconstanta.ro/stiri/constanteanul-suparat/scandal-la-agentia-de-turism-chef-de-duca-din-constanta-doi-turisti-acuza-ca-li-s-a-cerut-plata-dubla-pentru-vacanta-874471.html , care conține afirmații eronate ce nu reflectă cu exactitate desfășurarea situației. Respectăm experiențele clienților noștri și ne străduim permanent să asigurăm un nivel ridicat de satisfacție pentru fiecare persoană care alege agenția noastră.
 
În articol se menționează, în mod incorect, că în data de 19 septembrie turiștii ar fi efectuat o a doua plată de 988 de euro cu cardul, la POS-ul agenției noastre. În realitate, această a doua plată nu a avut loc; suma de 988 de euro a fost recalculată din plata inițială de 1.067 de euro efectuată pe 17 septembrie. Clienților li s-au propus soluții alternative, în contextul unei indisponibilități temporare de cazare, independentă de controlul agenției noastre.
 
Problema relatată de către turiști a fost rezultatul unei erori tehnice în procesarea tranzacției bancare. Aceasta a fost o situație excepțională, cauzată de o întârziere în sistemul bancar al băncii noastre, situație despre care noi înșine am aflat doar după intervenția echipei de suport a băncii. Deși turiștii au achitat contravaloarea vacanței prin POS, suma respectivă a intrat în contul agenției noastre abia cu o zi înainte de data plecării. Acest lucru poate fi demonstrat clar prin extrasele de cont și rămânem deschiși verificărilor suplimentare de către instituțiile abilitate.
 
Pentru a evita eventuale întârzieri în livrarea serviciilor turistice contractate, agenția noastră a propus o soluție temporară, aceea de a achita contravaloarea vacanței cash ca măsură de siguranță, urmând ca suma să fie rambursată imediat ce fondurile au intrat în contul nostru. Aceasta este o practică de precauție frecvent întâlnită în industria turismului și a fost sugerată ca o măsură de rezervă. Clienții au refuzat această opțiune, iar ulterior, imediat ce tranzacția bancară a fost confirmată, documentele de călătorie au fost emise fără întârziere, iar turiștii au plecat în vacanță conform planificării.
 
Regretăm disconfortul cauzat turiștilor și ne-ar fi plăcut să abordăm orice îngrijorare într-un mod calm și deschis, oferind suportul nostru deplin pentru o experiență pozitivă. Subliniem că agenția noastră este dedicată profesionalismului, transparenței și respectului reciproc în toate interacțiunile și condamnăm orice comunicare interpretabilă ca fiind ofensatoare.
 
Totodata suntem consternați că incidentul s-a transformat într-o poveste amplificată, deoarece considerăm că am făcut toate demersurile pentru a menține o comunicare transparentă și eficientă, oferind soluții viabile.
 
Chef de Duca rămâne la dispoziția turiștilor pentru a discuta, într-un cadru respectuos, orice aspect legat de experiența lor cu agenția noastră și de asemenea, suntem deschiși colaborării cu redacția pentru a asigura prezentarea corectă și obiectivă a tuturor faptelor.”
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menționează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecția datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:
Șapte persoane, printre care doi medici din Constanța, abandonați în Iordania de agenția de turism Chef de Ducă
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii