Imagini de la eveniment Aplauze la scenă deschisă pentru „Rigoletto“
Imagini de la eveniment: Aplauze la scenă deschisă pentru „Rigoletto“
28 Oct, 2017 20:10
ZIUA de Constanta
3892
Marime text
Într-o seară friguroasă de octombrie, drama bătrânului bufon Rigoletto a reușit să-i emoționeze profund pe constănțenii care au venit în număr mare în sala de spectacole a Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski“, pentru a uita, mai bine de două ore, de oboseală și de neajunsurile cotidiene.
Alegerea lor s-a dovedit a fi inspirată de vreme ce faimoasa lucrare a lui Giuseppe Verdi, în variantă tomitană, cu invitați speciali, a fost răsplătită cu multe aplauze la scenă deschisă, așa cum de mult nu s-a mai întâmplat la un spectacol de operă. În rolul titular, publicul l-a ascultat pe baritonul bucureștean Lucian Petrean, care s-a remarcat prin vocea puternică, iar tenorul Ciprian Done, în urmă cu câțiva ani solist al scenei tomitane, dar de data aceasta ca invitat din Germania, i-a împrumutat vocea sa ducelui de Mantua, cel tot timpul pus pe cuceriri facile. Soprana constănțeană Laura Eftimie a cucerit publicul prin sensibilitatea cu care a transpus trăirile inocentei Gilda, pe care iubirea adevărată o face capabilă de sacrificiul suprem. De altfel, cea mai aplaudată a fost aria „Tutte le feste al tempio“ în care frumoasa Gilda îi mărturisește tatălui său sursa nefericirii sale, publicul empatizând intens cu trăirile personajelor. De aprecierea spectatorilor s-au bucurat și alte arii celebre care fac din „Rigoletto“ una dintre cele mai îndrăgite opere verdiene: „Ella mi fu rapita“, „Caro nome“, „Cortigiani vil razza dannata“ și „La donna è mobile“.
Basul Constantin Acsinte l-a întruchipat pe spadasinul Sparafucile, iar senzuala sa soră, Maddalena, a fost interpretată de mezzosoprana Lucia Mihalache. Lor li s-au alăturat: Gabriela Dobre - Giovanna, Laurențiu Severin - Monterone, Bogdan Ocheșel - Marullo, Andrei Băican - Mateo Borsa, Iulian Bratu - contele Ceprano, Daniela Done (Germania) - contesa Ceprano, Silvia Simionescu - pajul și Octavian Minea - ușierul. Conducerea muzicală a fost asigurată de tânărul dirijor Sebastian Pascale.
Opera „Rigoletto“, prezentată pe scena tomitană pe 26 octombrie, a fost ultimul spectacol pe care Teatrul „Oleg Danovski“ l-a oferit constănțenilor în această lună. Revenirea în sala de spectacole se va face pe 4 noiembrie, atunci când o altă operă verdiană, „Aida“, va deschide cea de-a 43-a ediție a Festivalului Internațional al Muzicii și Dansului, care se va desfășura până în cea de-a 26 zi a lui Brumar. Odată cu începerea acestei longevive manifestări, teatrul constănțean va trece la ora de toamnă, ceea ce presupune că evenimentele din programul său vor începe de la ora 18.30, adică cu o jumătate de oră mai devreme.
Sursă foto: ZIUA de Constanța
Citește și:
Joia bufonului, la Teatrul „Oleg Danovski“
Recital de violoncel la Teatrul „Oleg Danovski“.„Bach este foarte greu de interpretat în public, dar totdeauna îți dă energie“
Octombrie aduce 11 spectacole și concerte la Teatrul „Oleg Danovski“
La Teatrul „Oleg Danovski“. Concertul inaugu/stiri/cral al stagiunii 2017-2018, o pledoarie pentru cultură, credință și iubire
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii