Întrucât la „consumul” de carte România e codașa Europei Ministerul Culturii a lansat campania de promovare „Citește Românește”
Întrucât la „consumul” de carte România e codașa Europei: Ministerul Culturii a lansat campania de promovare
08 Jun, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
4152
Marime text
Din dorința de a promova cărțile autorilor autohtoni și de a realiza o comunicare mai bună între aceștia și cititorii lor, Ministerul Culturii, în calitate de inițiator, cu sprijinul eMAG, al Uniunii Scriitorilor din România şi al Asociației Editorilor din România, a lansat, la finele săptămânii trecute, o campanie de promovare a cărților românești, numită „Citește românește".
În această perioadă, în care târgurile de carte și librăriile mari au fost închise sau nu au mai avut posibilitatea de a fi organizate, ministerul încearcă să fie alături de autorii români prin promovarea consumului de carte românească.
Totodată, proiectul își dorește să crească consumul de carte, în general, România aflându-se pe ultimele locuri din Europa la acest capitol, cu aproximativ 20 de milioane de cărți vândute anual, în timp ce în Italia se comercializează aproximativ 190 de milioane, iar în Franța 430 de milioane.
„Unul dintre primele obiective pe care mi le-am propus la preluarea mandatului de ministru al culturii a fost să găsim pârghiile pentru creșterea consumului de carte românească și a numărului de cititori. Deși am fost încetiniți în implementarea unor proiecte, de situația neprevăzută creată de pandemie, reușim să venim cu unul nou, în parteneriat cu mediul privat, pe care ne propunem să îl desfășurăm pe o perioadă cât mai lungă de timp. Prin campania «Citește românește» dorim să promovăm autori români și să convingem din ce în ce mai mulți oameni să cunoască și să citească cărți ale scriitorilor, poeților, autorilor noștri, în general. Am căutat un partener care să poată implementa un astfel de proiect, iar eMAG a răspuns imediat, cu solidaritate, inițiativei noastre, punând la dispoziție toate resursele necesare desfășurării unei astfel de campanii. Totodată, campania este deschisă tuturor librăriilor, magazinelor online sau distribuitorilor de carte, astfel încât, împreună, să promovăm literatura românească și să o facem cunoscută publicului larg. Mulțumesc, pe această cale, partenerilor și tuturor scriitorilor și personalităților care se alătură acestui demers de promovare. Putem să arătăm autorilor noștri o adevărată apreciere cumpărându-le cărțile, citindu-le și vorbind despre ele", a declarat Ministrul Culturii, Bogdan Gheorghiu.
Pe platforma eMAG vor fi disponibile peste 2100 de titluri provenind de la peste 1100 de autori, din domenii variate, de la cărți de ficțiune, istorie sau economie, până la cărți pentru copii.
Uniunea Scriitorilor din România se asociază acestei campanii, Președintele U.S.R., Nicolae Manolescu, marcând importanța lecturii cărților scriitorilor români, validați de critica literară și formând scara de valori a literaturii contemporane.
„Piețele de carte mature se bazează, în principal, pe cărțile autorilor autohtoni. România este una dintre excepțiile Europei, din acest punct de vedere, și este în interesul întregului lanț editorial ca acest lucru să se schimbe. O campanie de promovare a cărților autorilor români este un pas foarte bun către așezarea lucrurilor pe drumul lor firesc”, a declarat Grigore Arsene, Președintele Asociației Editorilor din România.
Campania „Citește românește”, inițiată de Ministerul Culturii săptămâna trecută, are deja un nou partener. Elefant.ro se alătură și scoate în evidență autorii români, prin crearea unei secțiuni dedicate, care preia numele campaniei, „Citește românește”.
Citește și:
Proiect de lege Când ar putea fi organizate evenimente, festivaluri și manifestări culturale sau artistice cu peste 1000 de participanți (documente)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii