Adevărul despre testele PISA, spus de un apreciat profesor constănţean de matematică - „Îi facem roboţi care doar pot reproduce“
Adevărul despre testele PISA, spus de un apreciat profesor constănţean de matematică - „Îi facem roboţi
09 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
6064
Marime text
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Camelia-Isabela 09 Dec, 2019 10:15 Mda! Felicitari ptr curajul dnei prof de matematica, de a nuanta greselile perene construite cu sarg de catre MEN. Daca nu doar unul iti spune ca esti beat, ci 7 oameni, atunci fugi si dormi, dar trezeste-te din prostie ca beatul e mai valoros decat un prost fudul (care nu se trezeste din prostie/fudulie!), ptr ca se poate trezi dupa betie. Rusia, Finlanda, Japonia, Franta,etc. sunt state care nu au “obligat” parintii sa-si dea mancarea de la gura ptr meditatiile copiilor, ptr promovarea evaluarii nationale si a bacalaureatului. Aceste 2 examane nu sunt concursuri dar practic s-au transformat in competitii. Competitia s-a dovedit a nu fi de folos nimanui. Profesorul trebuie sa fie atent la abilitatile/deprinderile copilului/puberului/adolescentului, ptr a i le valorifica ACUM si AICI, nu maine. La clasele mele (a XI/XII-a), elevii se invoiesc, motivand ca au ore de meditatii in particular. Directorul liceului a fost demis in 2017 din functie, ptr ca a lasat programul aprobat de ISJ C-ta, din schimbul 2, normal (14:00-20:00), profesorii instigand elevii la protest ptr reducerea programului pana la 19:30. Motivul declarat de elevi in curtea scolii, reporterului Neptun TV, a fost: ”avem meditatii si trebuie sa ne pregatim inca din cls a XI-a ptr Bac, iar dna director ne incurca cu acest program”(facut/aprobat de ISJ). Vinovatii nu sunt doar decidentii din MEN, ci sunt in special partile complice (angajati ISJ-functii de management/indrumare si cotrol/asociatii parinti/agenti economici/primarii, consilieri/profesori/ARACIP/CEAC, etc). Cand am hotarat in liceu, in urma sesizarilor verbale ale parintilor, sa realizam un grafic cu zile/ore de meditatii gratuite in scoala, profesorii au comentat ca: “distrugi imaginea liceului vorbind asa direct-agresiv ca ar exista mediocritate in gandurile anumitor pseudointelectuali colegi de catedra!”. In concluzie, apreciez ca o asa mentalitate a unora pentru indestularea anumitor buzunare profitand de lipsa de vigilenta voita/nevoita, a ministerului, a dus tara in pragul saraciei, alaturi de alte ministere (politici din mediul economic/politic), cu copii ai caror parinti sunt plecati in strainatate, sa le poata asigura bani ptr meditatii/transport/internat (nevoi fiziologice chiar, ca sa mai vorbim de piramida lui Maslow-nevoi de autodepasire). Integrala din dx/cos x/tg/ctg si comentariul unui roman, nu-i mai trebuie adolescentului, decat la bac si apoi la o munca intelectuala de cercetare la universitate. I