Jumătate de milion de euro - suma plătită anual pentru birourile funcționarilor publici! Primăria Constanța, chiriaș de lux în spațiile unor afaceriști (galerie foto+documente)
Jumătate de milion de euro - suma plătită anual pentru birourile funcționarilor publici!: Primăria Constanța,
18 Apr, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
7901
Marime text
Primăria ar putea achiziționa lunar un apartament ultracentral cu banii cheltuiți doar pe cinci sedii în care își desfășoară activitatea. Peste 40.000 de euro lună/184.000 de lei costă chiria acestora. Anual se plătește suma de 480.000 de euro fără TVA, fonduri cu care municipalitatea ar putea să-și dezvolte la propriu, un departament de afaceri imobiliare.
Primăria Constanța își desfășoară activitatea în mai multe sedii, după cum urmează: sediul principal, situat pe bulevardul Tomis nr. 51; Centrul de Informare Cetățeni, cu sediul în incinta City Park Mall (aripa nouă), etaj 1, sediul situat pe strada Amzacea nr. 13, sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10, sediul municipalității de pe strada Cuza Vodă nr. 27, sediul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20, sediul de pe strada Bărăganului nr. 24 și un altul cu intrare din strada Mihail Kogălniceanu, sediul din imobilul situat pe strada Plevnei nr. 4.
Anul trecut, Primăria Constanța a operat câteva schimbări la nivelul sediilor. Motivul: unele spații deveniseră neadecvate pentru desfășurarea activităților specifice.
Vă prezentăm în continuare contractele de închiriere încheiate între municipalitate și societățile comerciale sau persoanele fizice care și-au închiriat proprietățile administrației locale constănțene.
În sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10 funcționează Direcția Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța. Contractul de închiriere nr. 123735/2017 a fost încheiat pe 27.09.2017. Obiectul contractului îi constituie transmiterea dreptului de folosință (închiriere) a imobilului respectiv, în suprafață totală de 892 mp. Imobilul închiriat este dat în folosință locatarului, amenajat integral, pentru a putea fi folosit de către acesta ca spațiu de birouri, arhivă, magazii, ateliere, în funcție de necesități. Durata închirierii este de patru ani de la data încheierii contractului, începând cu data semnării și înregistrării acestuia.
Locatarul datorează chirie în valoare de 7 euro/mp/lună, rezultând o valoare totală de 6.244 de euro/lună (sumă plătibilă în RON la cursul BNR din ziua facturării, pe toată perioada derulării prezentului contract). Părțile semnatare ale prezentului contract pot negocia anual cuantumul chiriei în sensul micșorării acestuia și celelalte clauze contractuale.
SRL-ul familiei Moisoiu a fost înființat în anul 1993 și are sediul social pe bulevardul Mamaia și un capital social subscris de 4.150 de lei, integral vărsat. Asociați sunt Marin Dobrea, care are și calitatea de administrator, și Maria Emilia Moisoiu Anastasiu, soția fostului politician și consilier local Dănuț Moisoiu. Domeniul principal de activitate al societății este „închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate“.
În cadrul Centrului de Informare pentru Cetățeni, situat în incinta City Park Mall (aripa nouă), etajul 1, funcționează un birou de informații unde se primesc solicitări legate de activitatea următoarelor direcții/servicii: Direcția Urbanism, Serviciul Autorizare Operatori Economici, Direcția Autorizare și Sprijin Operatori Economici, Direcția Patrimoniu și Cadastru, Direcția Gestionare Servicii Publice, Direcția Administrație Publică Locală, Direcția Generală Poliția Locală, Direcția Achiziții și Investiții, Compartiment Implementare Programe Locuințe și Consiliul Local Constanța.
Inițial, contractul de închiriere nr. 44508/2013 a fost semnat între Primăria Constanța, reprezentată de fostul primar al municipiului, Radu Mazăre, și societatea SC Everest Investiții și Consultanță, care s-a transformat ulterior în SC City Park Management SRL. Contractul are deja semnate și șase adiționale - pe ultimele două le puteți vizualiza în secțiunea „Documente“. Ultimul adițional datează din 13 martie 2018, după ce locatorul și-a schimbat denumirea din NEPI Five Property Development SRL în Constanța Shopping City SRL.
Potrivit contractului inițial, suprafața închiriată era de 406 mp, situată la nivelul Sky Level al centrului comercial de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu. Durata contractului era de patru ani și curgea de la data de 1.04.2013 până la data de 1.04. 2017. Între timp, potrivit unuia dintre actele adiționale, a fost prelungit cu patru ani.
Chiria totală pentru folosirea spațiului este de 13,5 euro/mp/lună fără TVA și este compusă din: 8 euro/mp/lună, fără TVA, sumă care reprezintă contravaloarea cedării dreptului de folosință a spațiului (denumită în continuare „chirie lunară“), și 5 euro/mp/lună, fără TVA, sumă ce reprezintă contravaloarea cheltuielilor de întreținere. Plata contravalorii consumului de energie electrică în spațiu se va face de către locatar. Plata chiriei lunare se va face în lei, la cursul BNR al monedei euro valabil în ziua facturării, în termen de 15 zile de la data depunerii. Pentru nerespectarea termenului de plată de către locatar, se vor calcula penalități de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere, aplicate la suma datorată. Pentru acest sediu, municipalitatea plătește lunar suma de 5.481 de euro fără TVA sau 25.212 lei, respectiv 6.522 de euro cu TVA sau 30.000 de lei.
În luna februarie, în Monitorul Oficial a fost publicată decizia asociaților City Park Constanța SRL, fosta Everest Investiții și Consultanță SRL, din data de 26.01.2018. Reamintim că terenul pe care se află centrul comercial City Park Mall din Constanța este deținut de City Park Constanța SRL (fosta Everest Investiții și Consultanță SRL). NEPI Bucharest Two SRL și NEPI Four Real Estate Solutions SRL au luat mai multe decizii în Adunarea Generală a Asociaților City Park Constanța SRL.
Astfel, a fost revocat reprezentantul administratorului persoană juridică NEPI Investment Management SRL, respectiv mandatul de reprezentant al lui Adrian Chiriac. De asemenea, asociații au aprobat descărcarea lui Adrian Chiriac de toate îndatoririle și răspunderea pentru modul de administrare a societății, de la data numirii și până la data revocării lui. Asociații societății au mai aprobat acordarea unei împuterniciri pentru Irina Albușel, Maria-Alexandra Mocanu și Cristiana-Georgeta Budileanu. Oricare dintre acestea, în numele și pe seama societății, va putea să reprezinte firma în toate procedurile legate de înregistrarea valabilă a prezentei Ia Registrul Comerțului și la orice alte instituții și autorități, dacă este cazul.
Firma a fost înmatriculată în anul 2005 și are sediul social în București. Capitalul social subscris, de 90.000 de lei, integral vărsat, este compus din 9.000 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Asociați persoane juridice sunt NEPI Bucharest Two SRL, cu 0,01% din capitalul social, și NEPI Four Real Estate Solutions SRL, cu 99,99% din capitalul social. Persoane împuternicite sunt: Sebastian Mahu, Alina Maxim, Ovidiu Andrei Pop, Iuliu Bartha Șteț, NEPI Investment Management SRL, reprezentată prin Eliza Predoiu, Anca Silviana Nacu, Mirela Florența Covașă.
Cenzorul companiei este Ernst & Young Assurance Services SRL, reprezentată prin Garry Rex Collins. City Park Constanța SRL se ocupă de închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
În anul fiscal 2014, firma cu 14 salariați a declarat o cifră de afaceri de 47.011.350 de lei și un profit de 5.836.712 lei. De asemenea, în anul fiscal 2015, firma a avut zece salariați, cifră de afaceri de 43.709.279 de lei și profit de zero lei. Situația financiară pe anul 2016 este următoarea: cifră de afaceri netă de 30.709.635 de lei, un salariat și profit de 10.045.166 de lei.
În sediul situat pe strada Amzacea nr. 13 funcționează următoarele departamente: Direcția Generală Poliția Locală, Serviciul de Sprijinire și Îndrumare a Asociațiilor de Proprietari și Serviciul Autoritate Tutelară. Contractul inițial a fost încheiat în anul 2008 cu nr. 104339/2008. Și acest contract de închiriere a fost adiționat în 2017 prin prelungirea contractului tacit fără renegociere a chiriei.
Revenind la contractul inițial, suprafața închiriată este de 1.410 mp. Plata chiriei lunare este de 13,6 euro/mp/lună fără TVA, adică 19.176 euro fără TVA, respectiv 882.210 lei fără TVA și 22.800 de euro cu TVA, respectiv 104.969 de lei cu TVA. Mai multe amănunte din contract citiți în secțiunea „Documente“.
Societatea s-a înființat în anul 1991, are sediul social pe strada Amzacea 13 și îi are ca asociați pe Zisu Câju, Monica Slavici, Mihai Preda (n.r. are și calitatea de administrator), Dan Nicolae și Constantin Florian (n.r. fost consilier local și județean PDL). Obiectul principal de activitate este, potrivit datelor de la ONRC, fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic.
Înainte de a-și închiria sediul Primăriei, Daconex SRL a câștigat mai multe contracte cu administrația locală, care constau în furnizarea de pungi și saci pentru pachetele destinate bătrânilor și copiilor, dar și pentru acțiuni ale Primăriei, precum cea din 2008 - Pelerinajul Brâului Maicii Domnului ș.a.
În sediul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20 funcționează Serviciul Stare Civilă. Situat în Constanța, pe strada Mihai Eminescu nr. 20, imobilul în discuție, clădirea Casei Căsătoriilor de astăzi, a fost revendicat de către Liga Maiștrilor Militari de Marină. Construcția clădirii a început în 1936 și a fost finalizată în 1942 de către Cercul Maiștrilor Militari de Divizia de Mare. Imobilul a fost evacuat în 1948, când au fost interzise toate formele de asociere socio-profesională, trecând abuziv în proprietatea domeniului public.
După trecerea în patrimoniul domeniului public, imobilul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20 a fost folosit astfel: între 1948 și 1956 - depozit de materiale și echipament al Marinei Militare, între 1956 și 1973 - Casa Pionerilor, între 1973 și 1986 - Casa Corpului Didactic, între 1986 și 1988, imobilul a fost supus reparației, din 1988 și până în prezent fiind folosit ca sediu al Casei Căsătoriilor. Liga Maiștrilor Militari de Marină a cerut, în baza Legii 10/2001, ca imobilul să ajungă din nou în posesia maiștrilor militari. Mai exact, încă din anul 2001, Liga Maiștrilor Militari de Marină a solicitat Primăriei Constanța retrocedarea clădirii Casei Căsătoriilor din Constanța, acționând autoritatea publică locală în instanță pentru a reintra în drepturi.
Președintele Ligii Maiștrilor Militari de Marină, Emil Olteanu, a explicat, pentru cotidianul ZIUA de Constanța, că liga pe care o conduce a obținut în instanță recunoașterea ca moștenitor al clădirii de pe strada Mihai Eminescu încă din 2008, însă Primăria, pentru a amâna predarea imobilului către ligă, a refuzat recunoașterea dreptului de moștenire.
În sediul municipalității de pe strada Cuza Voda nr. 27 au fost mutate Direcția Organizare Evenimente Culturale, Sportive și Sociale și Direcția Tehnic Administrativ. Contractul cu nr. 100960/2017 pentru spațiul de pe strada Cuza Vodă a fost încheiat în 2017 și are o durată de patru ani. Locatarul datorează chirie în valoare de 7 euro/mp/lună, rezultând o valoare totală de 4.291 de euro/lună (sumă plătibilă în RON la cursul BNR din ziua facturării, pe toata perioada derulării contractului). Părțile semnatare ale prezentului contract pot renegocia anual cuantumul chiriei în sensul micșorării acestuia.
Miro SRL a fost înființată în 1994 și are sediul social pe strada Cuza Vodă nr. 27. Asociații firmei sunt Mircea Liliana și Vasilică, iar administrator este Mircea Marius. Domeniul de activitate principal, conform codificării, este închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
Un alt contract de închiriere, încheiat în anul 2015, vizează sediul municipalității cu intrare din strada Mihail Kogălniceanu, în suprafață de 115 mp, din imobilul situat în municipiul Constanța, pe strada Plevnei nr. 4. Spațiul aparține persoanelor fizice Veronica Marinela Trifu și Ana Sorina Mathier.
Potrivit contractului de închiriere, adiționat în 2017, chiria este de 4 euro pe lună/mp, rezultând o valoare totala lunară de 460 de euro, care se achită la cursul oficial de schimb al BNR din ziua plății. Potrivit contractului, cuantumul chiriei poate fi renegociat după primul an, în funcție de evoluția pieței imobiliare din zonă. Mai multe date din contract puteți afla accesând secțiunea „Documente“.
Facem precizarea că un alt sediu al Primăriei se regăsește pe strada Bărăganului nr. 24, acolo unde își desfășoară activitatea Serviciul Gestionare Cimitire.
În rândul consilierilor locali sunt voci care susţin că din informaţiilor lor, chiriile plătite pentru toate sediile şi departamentele primăriei ar depăşi chiar un 1 milion de euro anual. S-au depus o serie de adrese în legătură cu situaţia chiriilor plătite pentru aceste sedii, care nu au fost încă onorate de municipalitate. Vom reveni cu acest subiect, pentru un tablou complet, în momentul în care municipalitatea va pune la dispoziţie toate contractele de închiriere.
În secțiunea „Documente“ puteți parcurge integral contractele de închiriere încheiate de municipalitate pentru sediile externe în care își desfășoară activitatea. Menționăm că acestea au fost făcute publice de Primăria Constanța.
Citește și:
Unde se află cele şapte sedii ale Primăriei Constanţa şi ce servicii şi direcţii „adăpostesc“
Primăria Constanţa cumpără servicii de evaluare a chiriilor pentru viitoarele sedii ale Poliţiei Locale, ale Autorităţii Tutelare şi ale Corpului de Control
Decizie a asociaților City Park Constanța SRL, fosta Everest Investiții și Consultanță SRL. Despre ce este vorba
Primăria Constanța își desfășoară activitatea în mai multe sedii, după cum urmează: sediul principal, situat pe bulevardul Tomis nr. 51; Centrul de Informare Cetățeni, cu sediul în incinta City Park Mall (aripa nouă), etaj 1, sediul situat pe strada Amzacea nr. 13, sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10, sediul municipalității de pe strada Cuza Vodă nr. 27, sediul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20, sediul de pe strada Bărăganului nr. 24 și un altul cu intrare din strada Mihail Kogălniceanu, sediul din imobilul situat pe strada Plevnei nr. 4.
Anul trecut, Primăria Constanța a operat câteva schimbări la nivelul sediilor. Motivul: unele spații deveniseră neadecvate pentru desfășurarea activităților specifice.
Vă prezentăm în continuare contractele de închiriere încheiate între municipalitate și societățile comerciale sau persoanele fizice care și-au închiriat proprietățile administrației locale constănțene.
Pogas SRL, firma familiei Moisoiu, este proprietara sediului de pe Mihăileanu
În sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10 funcționează Direcția Gestionare Servicii Publice din cadrul Primăriei Constanța. Contractul de închiriere nr. 123735/2017 a fost încheiat pe 27.09.2017. Obiectul contractului îi constituie transmiterea dreptului de folosință (închiriere) a imobilului respectiv, în suprafață totală de 892 mp. Imobilul închiriat este dat în folosință locatarului, amenajat integral, pentru a putea fi folosit de către acesta ca spațiu de birouri, arhivă, magazii, ateliere, în funcție de necesități. Durata închirierii este de patru ani de la data încheierii contractului, începând cu data semnării și înregistrării acestuia.
Locatarul datorează chirie în valoare de 7 euro/mp/lună, rezultând o valoare totală de 6.244 de euro/lună (sumă plătibilă în RON la cursul BNR din ziua facturării, pe toată perioada derulării prezentului contract). Părțile semnatare ale prezentului contract pot negocia anual cuantumul chiriei în sensul micșorării acestuia și celelalte clauze contractuale.
Despre Pogas SRL
SRL-ul familiei Moisoiu a fost înființat în anul 1993 și are sediul social pe bulevardul Mamaia și un capital social subscris de 4.150 de lei, integral vărsat. Asociați sunt Marin Dobrea, care are și calitatea de administrator, și Maria Emilia Moisoiu Anastasiu, soția fostului politician și consilier local Dănuț Moisoiu. Domeniul principal de activitate al societății este „închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate“.
Centrul de Informare pentru Cetățeni este proprietatea SC City Park Management SRL
În cadrul Centrului de Informare pentru Cetățeni, situat în incinta City Park Mall (aripa nouă), etajul 1, funcționează un birou de informații unde se primesc solicitări legate de activitatea următoarelor direcții/servicii: Direcția Urbanism, Serviciul Autorizare Operatori Economici, Direcția Autorizare și Sprijin Operatori Economici, Direcția Patrimoniu și Cadastru, Direcția Gestionare Servicii Publice, Direcția Administrație Publică Locală, Direcția Generală Poliția Locală, Direcția Achiziții și Investiții, Compartiment Implementare Programe Locuințe și Consiliul Local Constanța.
Inițial, contractul de închiriere nr. 44508/2013 a fost semnat între Primăria Constanța, reprezentată de fostul primar al municipiului, Radu Mazăre, și societatea SC Everest Investiții și Consultanță, care s-a transformat ulterior în SC City Park Management SRL. Contractul are deja semnate și șase adiționale - pe ultimele două le puteți vizualiza în secțiunea „Documente“. Ultimul adițional datează din 13 martie 2018, după ce locatorul și-a schimbat denumirea din NEPI Five Property Development SRL în Constanța Shopping City SRL.
Potrivit contractului inițial, suprafața închiriată era de 406 mp, situată la nivelul Sky Level al centrului comercial de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu. Durata contractului era de patru ani și curgea de la data de 1.04.2013 până la data de 1.04. 2017. Între timp, potrivit unuia dintre actele adiționale, a fost prelungit cu patru ani.
Chiria totală pentru folosirea spațiului este de 13,5 euro/mp/lună fără TVA și este compusă din: 8 euro/mp/lună, fără TVA, sumă care reprezintă contravaloarea cedării dreptului de folosință a spațiului (denumită în continuare „chirie lunară“), și 5 euro/mp/lună, fără TVA, sumă ce reprezintă contravaloarea cheltuielilor de întreținere. Plata contravalorii consumului de energie electrică în spațiu se va face de către locatar. Plata chiriei lunare se va face în lei, la cursul BNR al monedei euro valabil în ziua facturării, în termen de 15 zile de la data depunerii. Pentru nerespectarea termenului de plată de către locatar, se vor calcula penalități de 0,5% pentru fiecare zi de întârziere, aplicate la suma datorată. Pentru acest sediu, municipalitatea plătește lunar suma de 5.481 de euro fără TVA sau 25.212 lei, respectiv 6.522 de euro cu TVA sau 30.000 de lei.
SC City Park Management SRL
În luna februarie, în Monitorul Oficial a fost publicată decizia asociaților City Park Constanța SRL, fosta Everest Investiții și Consultanță SRL, din data de 26.01.2018. Reamintim că terenul pe care se află centrul comercial City Park Mall din Constanța este deținut de City Park Constanța SRL (fosta Everest Investiții și Consultanță SRL). NEPI Bucharest Two SRL și NEPI Four Real Estate Solutions SRL au luat mai multe decizii în Adunarea Generală a Asociaților City Park Constanța SRL.
Astfel, a fost revocat reprezentantul administratorului persoană juridică NEPI Investment Management SRL, respectiv mandatul de reprezentant al lui Adrian Chiriac. De asemenea, asociații au aprobat descărcarea lui Adrian Chiriac de toate îndatoririle și răspunderea pentru modul de administrare a societății, de la data numirii și până la data revocării lui. Asociații societății au mai aprobat acordarea unei împuterniciri pentru Irina Albușel, Maria-Alexandra Mocanu și Cristiana-Georgeta Budileanu. Oricare dintre acestea, în numele și pe seama societății, va putea să reprezinte firma în toate procedurile legate de înregistrarea valabilă a prezentei Ia Registrul Comerțului și la orice alte instituții și autorități, dacă este cazul.
City Park Constanța SRL, în datele Registrului Comerțului
Firma a fost înmatriculată în anul 2005 și are sediul social în București. Capitalul social subscris, de 90.000 de lei, integral vărsat, este compus din 9.000 de părți sociale. Valoarea unei părți sociale este de 10 lei. Asociați persoane juridice sunt NEPI Bucharest Two SRL, cu 0,01% din capitalul social, și NEPI Four Real Estate Solutions SRL, cu 99,99% din capitalul social. Persoane împuternicite sunt: Sebastian Mahu, Alina Maxim, Ovidiu Andrei Pop, Iuliu Bartha Șteț, NEPI Investment Management SRL, reprezentată prin Eliza Predoiu, Anca Silviana Nacu, Mirela Florența Covașă.
Cenzorul companiei este Ernst & Young Assurance Services SRL, reprezentată prin Garry Rex Collins. City Park Constanța SRL se ocupă de închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
În anul fiscal 2014, firma cu 14 salariați a declarat o cifră de afaceri de 47.011.350 de lei și un profit de 5.836.712 lei. De asemenea, în anul fiscal 2015, firma a avut zece salariați, cifră de afaceri de 43.709.279 de lei și profit de zero lei. Situația financiară pe anul 2016 este următoarea: cifră de afaceri netă de 30.709.635 de lei, un salariat și profit de 10.045.166 de lei.
Daconex SRL, proprietarul sediului de pe Amzacei
În sediul situat pe strada Amzacea nr. 13 funcționează următoarele departamente: Direcția Generală Poliția Locală, Serviciul de Sprijinire și Îndrumare a Asociațiilor de Proprietari și Serviciul Autoritate Tutelară. Contractul inițial a fost încheiat în anul 2008 cu nr. 104339/2008. Și acest contract de închiriere a fost adiționat în 2017 prin prelungirea contractului tacit fără renegociere a chiriei.
Revenind la contractul inițial, suprafața închiriată este de 1.410 mp. Plata chiriei lunare este de 13,6 euro/mp/lună fără TVA, adică 19.176 euro fără TVA, respectiv 882.210 lei fără TVA și 22.800 de euro cu TVA, respectiv 104.969 de lei cu TVA. Mai multe amănunte din contract citiți în secțiunea „Documente“.
Despre Daconex SRL
Societatea s-a înființat în anul 1991, are sediul social pe strada Amzacea 13 și îi are ca asociați pe Zisu Câju, Monica Slavici, Mihai Preda (n.r. are și calitatea de administrator), Dan Nicolae și Constantin Florian (n.r. fost consilier local și județean PDL). Obiectul principal de activitate este, potrivit datelor de la ONRC, fabricarea articolelor de ambalaj din material plastic.
Înainte de a-și închiria sediul Primăriei, Daconex SRL a câștigat mai multe contracte cu administrația locală, care constau în furnizarea de pungi și saci pentru pachetele destinate bătrânilor și copiilor, dar și pentru acțiuni ale Primăriei, precum cea din 2008 - Pelerinajul Brâului Maicii Domnului ș.a.
Sediul Casei Căsătoriilor este revendicat de Liga Maiștrilor Militari de Marină
În sediul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20 funcționează Serviciul Stare Civilă. Situat în Constanța, pe strada Mihai Eminescu nr. 20, imobilul în discuție, clădirea Casei Căsătoriilor de astăzi, a fost revendicat de către Liga Maiștrilor Militari de Marină. Construcția clădirii a început în 1936 și a fost finalizată în 1942 de către Cercul Maiștrilor Militari de Divizia de Mare. Imobilul a fost evacuat în 1948, când au fost interzise toate formele de asociere socio-profesională, trecând abuziv în proprietatea domeniului public.
După trecerea în patrimoniul domeniului public, imobilul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20 a fost folosit astfel: între 1948 și 1956 - depozit de materiale și echipament al Marinei Militare, între 1956 și 1973 - Casa Pionerilor, între 1973 și 1986 - Casa Corpului Didactic, între 1986 și 1988, imobilul a fost supus reparației, din 1988 și până în prezent fiind folosit ca sediu al Casei Căsătoriilor. Liga Maiștrilor Militari de Marină a cerut, în baza Legii 10/2001, ca imobilul să ajungă din nou în posesia maiștrilor militari. Mai exact, încă din anul 2001, Liga Maiștrilor Militari de Marină a solicitat Primăriei Constanța retrocedarea clădirii Casei Căsătoriilor din Constanța, acționând autoritatea publică locală în instanță pentru a reintra în drepturi.
Președintele Ligii Maiștrilor Militari de Marină, Emil Olteanu, a explicat, pentru cotidianul ZIUA de Constanța, că liga pe care o conduce a obținut în instanță recunoașterea ca moștenitor al clădirii de pe strada Mihai Eminescu încă din 2008, însă Primăria, pentru a amâna predarea imobilului către ligă, a refuzat recunoașterea dreptului de moștenire.
Miro SRL este proprietarul sediului Primăriei de pe strada Cuza Vodă
În sediul municipalității de pe strada Cuza Voda nr. 27 au fost mutate Direcția Organizare Evenimente Culturale, Sportive și Sociale și Direcția Tehnic Administrativ. Contractul cu nr. 100960/2017 pentru spațiul de pe strada Cuza Vodă a fost încheiat în 2017 și are o durată de patru ani. Locatarul datorează chirie în valoare de 7 euro/mp/lună, rezultând o valoare totală de 4.291 de euro/lună (sumă plătibilă în RON la cursul BNR din ziua facturării, pe toata perioada derulării contractului). Părțile semnatare ale prezentului contract pot renegocia anual cuantumul chiriei în sensul micșorării acestuia.
Miro SRL în datele Registrului Comerțului
Miro SRL a fost înființată în 1994 și are sediul social pe strada Cuza Vodă nr. 27. Asociații firmei sunt Mircea Liliana și Vasilică, iar administrator este Mircea Marius. Domeniul de activitate principal, conform codificării, este închirierea și subînchirierea bunurilor imobiliare proprii sau închiriate.
Două moștenitoare fac afaceri cu Primăria
Un alt contract de închiriere, încheiat în anul 2015, vizează sediul municipalității cu intrare din strada Mihail Kogălniceanu, în suprafață de 115 mp, din imobilul situat în municipiul Constanța, pe strada Plevnei nr. 4. Spațiul aparține persoanelor fizice Veronica Marinela Trifu și Ana Sorina Mathier.
Potrivit contractului de închiriere, adiționat în 2017, chiria este de 4 euro pe lună/mp, rezultând o valoare totala lunară de 460 de euro, care se achită la cursul oficial de schimb al BNR din ziua plății. Potrivit contractului, cuantumul chiriei poate fi renegociat după primul an, în funcție de evoluția pieței imobiliare din zonă. Mai multe date din contract puteți afla accesând secțiunea „Documente“.
Facem precizarea că un alt sediu al Primăriei se regăsește pe strada Bărăganului nr. 24, acolo unde își desfășoară activitatea Serviciul Gestionare Cimitire.
În rândul consilierilor locali sunt voci care susţin că din informaţiilor lor, chiriile plătite pentru toate sediile şi departamentele primăriei ar depăşi chiar un 1 milion de euro anual. S-au depus o serie de adrese în legătură cu situaţia chiriilor plătite pentru aceste sedii, care nu au fost încă onorate de municipalitate. Vom reveni cu acest subiect, pentru un tablou complet, în momentul în care municipalitatea va pune la dispoziţie toate contractele de închiriere.
În secțiunea „Documente“ puteți parcurge integral contractele de închiriere încheiate de municipalitate pentru sediile externe în care își desfășoară activitatea. Menționăm că acestea au fost făcute publice de Primăria Constanța.
Citește și:
Unde se află cele şapte sedii ale Primăriei Constanţa şi ce servicii şi direcţii „adăpostesc“
Primăria Constanţa cumpără servicii de evaluare a chiriilor pentru viitoarele sedii ale Poliţiei Locale, ale Autorităţii Tutelare şi ale Corpului de Control
Decizie a asociaților City Park Constanța SRL, fosta Everest Investiții și Consultanță SRL. Despre ce este vorba
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii