Document important în legătură cu serviciul de pilotaj în porturile Constanța și Mangalia. Ce spune Florin Goidea, directorul APC
Document important în legătură cu serviciul de pilotaj în porturile Constanța și Mangalia. Ce spune Florin
02 Apr, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
4435
Marime text
- Compania Națională Administrația Porturilor Maritime SA a preluat, începând cu data de 1 ianuarie 2021, serviciul de pilotaj în porturile maritime românești cu propriul corp de piloți.
- Miercuri, 31 Martie 2021, pe site-ul oficial al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța a fost publicat, spre dezbatere publică, proiectul contractului cadru de pilotaj.
- Proiectul contractului cadru de pilotaj poate fi citit integral accesând secțiunea Documente.
Judecătorii din cadrul Secţiei a II-a civilă, de contencios administrativ şi fiscal din Curtea de Apel Constanța au amânat, pentru data de 22 aprilie 2021, dosarul în care Asociaţia Piloţilor Maritimi Trident cere anularea Ordinului nr. 991/2020 pentru stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
Părțile cauzei sunt: Asociaţia Piloţilor Maritimi Trident – reclamant și Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, pârât.
Amintim că prin decizia 1340/2020 din data de 04 decembrie 2020, Curtea de Apel București a dispus suspendarea Ordinul nr. 991/2020 privind stabilirea porturilor și a căilor navigabile interioare pentru care serviciul de pilotaj al navelor maritime și fluviomaritime este obligatoriu și a modului de derulare a acestui serviciu.
Decizia judecătorilor a fost luată în dosarul 5763/2/2020, la solicitarea asociaților: Asociaţia Piloţilor Maritimi Independenţi Tomis, Asociaţia Piloţilor Maritimi Din România Euxin Pilot și Asociaţia Piloţilor Maritimi Trident.
Administrația Porturilor Maritime SA a preluat, începând cu data de 1 ianuarie 2021, serviciul de pilotaj în porturile maritime românești cu propriul corp de piloți.
Florin Goidea, director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, spunea la începutul anului că prin această acțiune s-a asigurat astfel „continuitatea manevrelor maritime în condiții de siguranță, fără a bloca industria portuară și economia națională“.
Tot potrivit lui Florin Goidea, preluarea serviciului de pilotaj a fost „determinată de faptul că, la 31 decembrie 2020, au expirat contractele încheiate cu cele patru firme de pilotaj (nr. Black Sea Waters, Maritime Pilot, Canal Services și Black Waters), iar acestea au refuzat să presteze serviciile de pilotaj, după această dată, în condițiile specificate în contractul cadru publicat pe website-ul administrației“.
Ca urmare a preluării serviciului de pilotaj de către Administrația Porturilor Maritime Constanța, în fața sediului companiei au avut loc două proteste spontane.
Contract prelungit până miercuri, data de 31 martie 2021
În luna ianuarie 2021, director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța mai preciza: „trebuie să facem o diferență între asociațiile de piloți și companiile de pilotaj. APMC are contracte cu companiile de pilotaj. Acest contract a expirat la data de 31 decembrie 2020. Se aștepta intrarea în funcțiune a ordinului, ordin care a fost suspendat, nu anulat, iar Consiliul de Administrație a decis în conformitate cu contractul comercial dintre APC și operatorii de pilotaj să prelungească acest contract până la data de 31 martie 2021, în aceleași condiții“.În paralel cu procesele aflate pe rolul instanțelor, cauze în care se cere anularea Ordinului nr. 991/2020, miercuri, 31 martie 2021, pe site-ul oficial al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța a fost publicat, spre dezbatere publică, proiectul contractului cadru de pilotaj.
Contactat telefonic, Florin Goidea, director general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, a declarat că până la finalizarea procedurii privind consultația publică, serviciul de pilotaj va fi asigurat în porturile maritime românești cu propriul corp de piloți.
Proiectul contractului cadru de pilotaj poate fi citit integral accesând secțiunea Documente.
Citește și
Ministerul Transporturilor, dat în judecată de Black Sea Pilots
Pilotajul, încotro?!
Florin Goidea, directorul APC - „Nu ne jucăm cu Portul Constanța! Situația care s-a perpetuat nu va mai putea continua“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii