Făgădău bifează o premieră! Primăria Constanţa nu mai acordă tranşa a doua a plăţii pentru Festivalul Iernii 2016 şi cere bani înapoi Fundaţiei „Clopot“ pentru nerespectarea proiectului tehnic! (galerie foto+documente)
Făgădău bifează o premieră!: Primăria Constanţa nu mai acordă tranşa a doua a plăţii pentru Festivalul
22 Jan, 2018 00:00
ZIUA de Constanta
13540
Marime text
Fără doar şi poate, vorbim despre o premieră înregistrată, iată, la început de an de administraţia publică locală din Constanţa. După mai bine de un an de când se discută în şoaptă prin oraş despre modul cum o serie de ONG-uri reuşesc să câştige pe bandă rulantă proiecte pe fondurile nerambursabile puse la dispoziţie de administraţia locală şi judeţeană, cu toate că în realitate nu respectă proiectele depuse şi plătesc discreţionar colaboratorii şi furnizorii cooptaţi în cadrul acestora, inevitabilul s-a produs. „Primăria Constanţa nu va mai plăti tranşa a doua pentru evenimentul Festivalul Iernii 2016, deoarece Fundaţia «Clopot» nu şi-a respectat angajamentul asumat prin propunerea tehnică în baza căreia au câştigat procedura de selecţie şi le-au fost acordate fondurile nerambursabile. În urma verificărilor efectuate în cadrul acestui proiect, reprezentanţilor Fundaţiei Clopot le-a fost adus la cunoştinţă, printr-o notificare, că, în plus, au de returnat o sumă de aproximativ 400.000 de lei“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Ionela Bărboi, purtătorul de cuvânt al Primăriei Constanţa.
Ca răspuns la declaraţiile oficiale ale municipalităţii, Valentin Ispas, din partea Fundaţiei „Clopot“, susţine că la sediul ONG-ului nu a fost primită până în prezent nicio notificare în sensul celor afirmate de reprezentantul Primăriei. „Nu am primit nicio notificare, din contră, noi am notificat Primăria, pentru că a trecut un an, nu 30 de zile, de când aşteptăm un răspuns clar în privinţa celei de-a doua tranşe de bani din proiectul Festivalul Iernii 2016. Noi considerăm că am respectat proiectul tehnic, un director din Primărie (n.r. Mihaela Popescu, şef la Direcţia Organizare Evenimente Culturale, Sportive şi Sociale) a semnat, de altfel, şi procesul-verbal de recepţie finală a acestuia. Mai mult, contractul putea fi reziliat în orice moment dacă nu ar fi fost respectat, lucru care nu s-a întâmplat. Ne vom adresa instanţei, la fel cum am făcut şi în cazul Festivalului Verii 2016, şi vom vedea cine are dreptate“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Valentin Ispas.
Acesta este punctul culminant al „poveştii“, deznodământul îl va da instanţa, însă, în continuare, vă prezentăm expoziţiunea, intriga şi desfăşurarea acţiunii acestui eveniment, care, potrivit proiectului, era evaluat la 1.440.001 lei - bani publici şi 219.620 de lei - contribuţia pe care a suportat-o Fundaţia „Clopot“. Mai exact, vă vom spune cine a beneficiat de banii din proiectul Festivalul Iernii 2016, cine a decis plăţile şi prioritatea acestora!
În derularea evenimentului, Fundaţia „Clopot“ a venit cu propria parte de finanţare, respectiv 20% din valoarea finală a proiectului. Potrivit proiectului, la Festivalul iernii au avut loc manifestări cultural-artistice şi recreative, în perioada 1-30 decembrie 2016. Parteneri ai evenimentului au fost: Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria“, Facultatea de Arte a Universităţii „Ovidius“ din Constanţa, centre de plasament din subordinea Direcţiei pentru Protecţia Copilului, Teatrul „Căluţul de Mare“, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Clubul „Amicii“, Concert Constanţa Brass Band, ansambluri folclorice din Constanţa, Fântânele şi Ovidiu, Compagnie des Quidams din Franţa (n.r. francezii nu au mai ajuns la Constanţa, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, susţine Fundaţia „Clopot“), Asociaţia Culturală Mişcarea Teatrală pentru Educaţia Tineretului, Teatrul de pe Lipscani etc.
Tot pentru prestări servicii au mai fost semnate contracte cu Popa Nicolae Alexandru PFA - 1.500 de lei, Zip Escort SRL - activităţi de pază şi protecţie - 18.200 de lei, Arasound SRL pentru servicii de asistenţă tehnică şi echipamente de scenă - 24.000 de lei (firma a fost înmatriculată în anul 2002 şi are sediul social în satul Poiana, oraşul Ovidiu. În 2017, asociat unic figura Florin Simion, născut pe 13.02.1980, în Constanţa; tot el este şi administratorul societăţii, care desfăşoară activităţi de suport pentru interpretare artistică - spectacole), SC General Management Trading Union, pentru prestarea programului pirotehnic - 44.400 de lei, Claboo Media (acţionar - Bogdan Cristian Dumitru; firma se ocupă cu activităţi fotografice) pentru fotografii şi transmitere online cu cameră IP - 15.575 de lei, Segavolt (unic acţionar este menţionat Gabriel Gheorghe Seceleanu, acesta fiind şi administratorul societăţii ce are ca domeniu de activitate principal „alte lucrări de instalaţii pentru construcţii“), pentru montarea instalaţii electrice de distribuţie - 36.000 de lei. SC Golden Shell Services a primit 147.533 de lei pentru montarea decorului tematic „Tărâmul Magic al Crăciunului“. Costisitor decor!
Închirierea de echipament de scenă a costat asociaţia nu mai puţin de 148.105 lei, bani care au ajuns tot la Arasound SRL. Diferenţa de bani pentru închirieri până la 498.686 de lei a mers la SC Golden Shell Services, care a asigurat luminile, elementele de scenografie şi butaforie, toate în valoare de 350.786 de lei.
Acţiunile de promovare şi publicitate s-au ridicat la 38.106 lei, fără comunicarea şi promovarea în Facebook, Google şi realizare website, care au însumat 40.420 de lei. Pe tipărituri (broşuri şi materiale de promovare, flyere, „Gazeta lui Moş Crăciun“ şi afişe) s-au cheltuit 55.520 de lei. De remarcat, acestea apar în raportul final de activitate ca fiind tipărite, însă credem că nimeni nu le-a numărat cu exactitate - 80.000 de flyere, 3.500 de afişe, 4.000 de broşuri etc.
Golden Shell Services şi asociaţia controlată de Adara Tramundana s-au înfruptat din banii Festivalului Iernii 2016
Vă arătam mai sus cum Asociaţia Culturală „Mişcarea Teatrală pentru Educaţia Tineretului“ a primit de la Fundaţia „Clopot“ un contract de prestări servicii artistice în valoare de 650.200 de lei. Asociaţia cu sediul în Constanţa, pe strada Muncel nr. 51, îi are ca fondatori pe Lucian Iancu Spiru, Alexandru Ghiţă şi Valentin Cătălin Ispas. Scopul ONG-ului este mobilizarea oamenilor de teatru, a instituţiilor de spectacol pentru a genera o mişcare care să favorizeze, folosindu-se de mijloace artistice, formarea unui tineret sănătos moral. Mica industrie de evenimente artistice din oraş atribuie „maternitatea“ acestei fundaţii Adarei Tramundana, în acte, Ana Maria.
Aproape 400.000 de lei din cei 585.594 de lei a adunat în vistierie, în doar 30 de zile, Golden Shell Services SRL, o firmă buna la toate, potrivit raportului tehnic al Festivalului Iernii 2016. Societatea ar mai fi avut de primit în urma prestaţiei suma de 185.944 de lei, potrivit devizelor, bani pe care însă Primăria anunţă că nu-i mai plăteşte.
Interesant este că managerul de proiect şi coordonatorul acestuia au decis ca Golden Shell Services să încaseze fonduri inclusiv din aportul propriu al Fundaţiei „Clopot“, securizându-şi astăzi banii.
Din capitolul închirieri al raportului, din suma totală de 498.686 de lei se poate observa că din 45 de contracte, mare parte neonorate, trei au mers către această societate (135.000 pentru lumini şi ornamente, din care au achitat 68.310, elemente scenografice - 26.100 - sumă achitată integral şi elemente de butaforie - 189.481, din care s-au achitat 171.463 de lei). Este foarte interesant de văzut care sunt mai departe colaboratorii acestei societăţi, însă, cu excepţia celor care au deschis procese pentru recuperarea debitelor, ceilalţi au rămas deocamdată necunoscuţi.
Coincidenţă sau nu, SRL-ul s-a înfiinţat în anul 2016, are sediul social în municipiul Constanţa, pe strada Cutezătorii nr. 13. Asociat unic al firmei şi administrator este Marcela Brezanu, în vârstă de 64 de ani, de loc din Vaslui. Activitatea principală a societăţii, potrivit Oficiului Registrului Comerţului, constă în lucrări de tâmplărie şi dulgherie, însă ca activităţi secundare asociatul a inserat tot soiul de îndeletniciri, de la cultivarea cerealelor, a orezului, a legumelor şi a pepenilor, până la creşterea porcinelor, a păsărilor, tipărire ziare, sticlărie, fabricare mobilier, construire de poduri şi tuneluri sau activităţi de telecomunicaţii prin reţele de cablu.
Multitudinea de activităţi pe care firma Marcelei Brezanu le desfăşoară este vizibilă şi pe reţelele de socializare, acolo unde femeia susţine că vinde miere de mentă şi polifloră, ouă de prepeliţă şi ouă murate de prepeliţă (dacă o fi vorba despre asta)! Tot de pe Facebook am aflat că femeia a lucrat la Autoritatea Navală Constanţa, iar în trecut a absolvit Institutul Pedagogic, predecesoarea Universităţii „Ovidius“.
Cu mare greutate, am reuşit s-o contactăm pe Marcela Brezanu, care, destul de speriată, ne-a spus că l-a împuternicit pe fiul său, Tiberiu Ilişoiu, să se ocupe de Golden Shell Services. Deşi nu apare administratorul firmei în acte, luăm de bune afirmaţiile acestuia. Ilişoiu ne-a precizat că societatea familiei sale a fost selectată să colaboreze în evenimentul Festivalul Iernii 2016, după ce oferta sa financiară a fost considerată avantajoasă. „Noi considerăm că ne-am îndeplinit contractul. Este adevărat că mai avem de primit bani din acest proiect, am făcut periodic demersuri, îi aşteptăm“, ne-a declarat Ilişoiu, care nu a dorit să comenteze în niciun fel când a fost întrebat dacă în schimbul contractului oferit de Fundaţia „Clopot“ au avut de plătit vreun „comision“.
Interesant este faptul că societatea a colaborat şi la evenimentul Festivalul Iernii 2017, despre care vom vorbi însă altă dată. Cu alte cuvinte, dacă citiţi cu atenţie raportul financiar al evenimentului, din onorarii în valoare de 650.200 de lei încasate integral şi banii încasaţi de către Golden Shell Services - 399.650 de lei, observăm că organizatorii evenimentului au „păpat“ aproape tot avansul Primăriei, adică prima tranşă, de 1.049.850 de lei.
Asociatul unic al societăţii Euro Vial Lighting, Virgil Lixandru, ne-a precizat că avocaţii săi au câştigat procesul şi vor executa societatea debitoare. Din informaţiile sale, în mai multe rânduri, s-ar fi intervenit pentru păsuirea Golden Shell, în ideea că mai au de primit bani din proiectele cu bani publici.
În cel de-al doilea caz, creditor este SC Zip Escort SRL, căreia Golden Shell Services trebuie să-i achite, cu tot cu penalităţi, aproape 10.000 de lei. Şi în acest caz urmează să se procedeze la executare.
În situaţia actuală, cei care au avut răbdare s-a dovedit că vor rămâne „păcăliţi“, iar dacă va pierde procesul în instanţă, Fundaţia „Clopot“ va trebui să aducă bani din alte proiecte pentru a putea acoperi găurile semnalate de Primărie.
În secţiunea „Documente“ puteţi accesa raportul final de activitate al Festivalului Iernii 2016, documente din care reies procesele societăţii Golden Shell Services, fotografii cu „actorii principali“ şi capturi sugestive pentru tema articolului.
Ca răspuns la declaraţiile oficiale ale municipalităţii, Valentin Ispas, din partea Fundaţiei „Clopot“, susţine că la sediul ONG-ului nu a fost primită până în prezent nicio notificare în sensul celor afirmate de reprezentantul Primăriei. „Nu am primit nicio notificare, din contră, noi am notificat Primăria, pentru că a trecut un an, nu 30 de zile, de când aşteptăm un răspuns clar în privinţa celei de-a doua tranşe de bani din proiectul Festivalul Iernii 2016. Noi considerăm că am respectat proiectul tehnic, un director din Primărie (n.r. Mihaela Popescu, şef la Direcţia Organizare Evenimente Culturale, Sportive şi Sociale) a semnat, de altfel, şi procesul-verbal de recepţie finală a acestuia. Mai mult, contractul putea fi reziliat în orice moment dacă nu ar fi fost respectat, lucru care nu s-a întâmplat. Ne vom adresa instanţei, la fel cum am făcut şi în cazul Festivalului Verii 2016, şi vom vedea cine are dreptate“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Valentin Ispas.
Acesta este punctul culminant al „poveştii“, deznodământul îl va da instanţa, însă, în continuare, vă prezentăm expoziţiunea, intriga şi desfăşurarea acţiunii acestui eveniment, care, potrivit proiectului, era evaluat la 1.440.001 lei - bani publici şi 219.620 de lei - contribuţia pe care a suportat-o Fundaţia „Clopot“. Mai exact, vă vom spune cine a beneficiat de banii din proiectul Festivalul Iernii 2016, cine a decis plăţile şi prioritatea acestora!
În 2016, Fundaţia Umanitară „Clopot“ câştiga 1,65 de milioane de lei!
În 2016, Primăria Constanţa a alocat 1,6 milioane de lei, aproximativ 360.000 de euro, pentru organizarea Festivalului Iernii. Fundaţia Umanitară „Clopot“, din Suceava, a fost declarată câştigătoare, oferta lor acumulând 80 de puncte. Coordonator al proiectului a fost Ana Maria Tramundana (n.r. cunoscută publicului ca Adara). Responsabil financiar al proiectului a fost Sanda Pavel, angajată a Primăriei Cuza Vodă pe funcţia de contabil, iar responsabil juridic, Adrian Culicencu, secretar al Primăriei Săcele din judeţul Constanţa. Reprezentantul fundaţiei precizează că la cooptarea în proiect a celor doi au fost importante profesionalismul şi faptul că s-a mai lucrat cu aceştia şi în alte proiecte similare.În derularea evenimentului, Fundaţia „Clopot“ a venit cu propria parte de finanţare, respectiv 20% din valoarea finală a proiectului. Potrivit proiectului, la Festivalul iernii au avut loc manifestări cultural-artistice şi recreative, în perioada 1-30 decembrie 2016. Parteneri ai evenimentului au fost: Colegiul Naţional de Arte „Regina Maria“, Facultatea de Arte a Universităţii „Ovidius“ din Constanţa, centre de plasament din subordinea Direcţiei pentru Protecţia Copilului, Teatrul „Căluţul de Mare“, Inspectoratul Şcolar Judeţean, Clubul „Amicii“, Concert Constanţa Brass Band, ansambluri folclorice din Constanţa, Fântânele şi Ovidiu, Compagnie des Quidams din Franţa (n.r. francezii nu au mai ajuns la Constanţa, din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, susţine Fundaţia „Clopot“), Asociaţia Culturală Mişcarea Teatrală pentru Educaţia Tineretului, Teatrul de pe Lipscani etc.
Despre Fundaţia „Clopot“
Fundaţia „Clopot“ a luat fiinţă în Suceava, în 1997, la iniţiativa Elenei Tania Toroniuc, în scop filantropic, nonprofit, urmărind organizarea de activităţi umanitare de caritate şi ajutorarea persoanelor aflate în stare de nevoie socială. După retragerea lui Mihai Bolohan - director, a lui Florin Bolohan - director adjunct şi a Elenei Loredana Bolohan - director administrativ, în 2008, fundaţia a fost cesionată către bucureşteanca Brînduşa Dăscălescu (unic membru). Ulterior, aceasta a deschis un punct de lucru şi în Suceava, în Constanţa şi în capitală. În 2017, fundaţia şi-a închis toate celelalte puncte de lucru şi sediul din Suceava şi s-a mutat cu arme şi bagaje în municipiul Constanţa, pe strada Bogdan Vodă nr. 63. Scopul declarat al fundaţiei este organizarea cursurilor de perfecţionare în domeniul media şi antreprenoriat şi promovarea afacerii.Festivalul Iernii, muzică, decoruri şi spectacole decontate preferenţial
În 2016, în premieră, Ţara Piticilor a devenit Tărâmul Magic al Crăciunului, populat cu personaje din poveşti vechi şi noi, aparţinând copilăriei tuturor generaţiilor. Propunerea artistică a evenimentului a avut în meniu toate genurile de muzică, de la folclor la muzică clasică, la spectacole de teatru, balet, jocuri de artificii şi laser şi ateliere interactive. Asociaţia Culturală „Mişcarea Teatrală pentru Educaţia Tineretului“ a „împuşcat“ un contract de prestări servicii artistice în valoare de 650.200 de lei, din care 614.000 bani publici şi 36.200 aport propriu Fundaţia „Clopot“.Tot pentru prestări servicii au mai fost semnate contracte cu Popa Nicolae Alexandru PFA - 1.500 de lei, Zip Escort SRL - activităţi de pază şi protecţie - 18.200 de lei, Arasound SRL pentru servicii de asistenţă tehnică şi echipamente de scenă - 24.000 de lei (firma a fost înmatriculată în anul 2002 şi are sediul social în satul Poiana, oraşul Ovidiu. În 2017, asociat unic figura Florin Simion, născut pe 13.02.1980, în Constanţa; tot el este şi administratorul societăţii, care desfăşoară activităţi de suport pentru interpretare artistică - spectacole), SC General Management Trading Union, pentru prestarea programului pirotehnic - 44.400 de lei, Claboo Media (acţionar - Bogdan Cristian Dumitru; firma se ocupă cu activităţi fotografice) pentru fotografii şi transmitere online cu cameră IP - 15.575 de lei, Segavolt (unic acţionar este menţionat Gabriel Gheorghe Seceleanu, acesta fiind şi administratorul societăţii ce are ca domeniu de activitate principal „alte lucrări de instalaţii pentru construcţii“), pentru montarea instalaţii electrice de distribuţie - 36.000 de lei. SC Golden Shell Services a primit 147.533 de lei pentru montarea decorului tematic „Tărâmul Magic al Crăciunului“. Costisitor decor!
Închirierea de echipament de scenă a costat asociaţia nu mai puţin de 148.105 lei, bani care au ajuns tot la Arasound SRL. Diferenţa de bani pentru închirieri până la 498.686 de lei a mers la SC Golden Shell Services, care a asigurat luminile, elementele de scenografie şi butaforie, toate în valoare de 350.786 de lei.
Acţiunile de promovare şi publicitate s-au ridicat la 38.106 lei, fără comunicarea şi promovarea în Facebook, Google şi realizare website, care au însumat 40.420 de lei. Pe tipărituri (broşuri şi materiale de promovare, flyere, „Gazeta lui Moş Crăciun“ şi afişe) s-au cheltuit 55.520 de lei. De remarcat, acestea apar în raportul final de activitate ca fiind tipărite, însă credem că nimeni nu le-a numărat cu exactitate - 80.000 de flyere, 3.500 de afişe, 4.000 de broşuri etc.
Golden Shell Services şi asociaţia controlată de Adara Tramundana s-au înfruptat din banii Festivalului Iernii 2016
Vă arătam mai sus cum Asociaţia Culturală „Mişcarea Teatrală pentru Educaţia Tineretului“ a primit de la Fundaţia „Clopot“ un contract de prestări servicii artistice în valoare de 650.200 de lei. Asociaţia cu sediul în Constanţa, pe strada Muncel nr. 51, îi are ca fondatori pe Lucian Iancu Spiru, Alexandru Ghiţă şi Valentin Cătălin Ispas. Scopul ONG-ului este mobilizarea oamenilor de teatru, a instituţiilor de spectacol pentru a genera o mişcare care să favorizeze, folosindu-se de mijloace artistice, formarea unui tineret sănătos moral. Mica industrie de evenimente artistice din oraş atribuie „maternitatea“ acestei fundaţii Adarei Tramundana, în acte, Ana Maria.
Aproape 400.000 de lei din cei 585.594 de lei a adunat în vistierie, în doar 30 de zile, Golden Shell Services SRL, o firmă buna la toate, potrivit raportului tehnic al Festivalului Iernii 2016. Societatea ar mai fi avut de primit în urma prestaţiei suma de 185.944 de lei, potrivit devizelor, bani pe care însă Primăria anunţă că nu-i mai plăteşte.
Interesant este că managerul de proiect şi coordonatorul acestuia au decis ca Golden Shell Services să încaseze fonduri inclusiv din aportul propriu al Fundaţiei „Clopot“, securizându-şi astăzi banii.
Din capitolul închirieri al raportului, din suma totală de 498.686 de lei se poate observa că din 45 de contracte, mare parte neonorate, trei au mers către această societate (135.000 pentru lumini şi ornamente, din care au achitat 68.310, elemente scenografice - 26.100 - sumă achitată integral şi elemente de butaforie - 189.481, din care s-au achitat 171.463 de lei). Este foarte interesant de văzut care sunt mai departe colaboratorii acestei societăţi, însă, cu excepţia celor care au deschis procese pentru recuperarea debitelor, ceilalţi au rămas deocamdată necunoscuţi.
Coincidenţă sau nu, SRL-ul s-a înfiinţat în anul 2016, are sediul social în municipiul Constanţa, pe strada Cutezătorii nr. 13. Asociat unic al firmei şi administrator este Marcela Brezanu, în vârstă de 64 de ani, de loc din Vaslui. Activitatea principală a societăţii, potrivit Oficiului Registrului Comerţului, constă în lucrări de tâmplărie şi dulgherie, însă ca activităţi secundare asociatul a inserat tot soiul de îndeletniciri, de la cultivarea cerealelor, a orezului, a legumelor şi a pepenilor, până la creşterea porcinelor, a păsărilor, tipărire ziare, sticlărie, fabricare mobilier, construire de poduri şi tuneluri sau activităţi de telecomunicaţii prin reţele de cablu.
Multitudinea de activităţi pe care firma Marcelei Brezanu le desfăşoară este vizibilă şi pe reţelele de socializare, acolo unde femeia susţine că vinde miere de mentă şi polifloră, ouă de prepeliţă şi ouă murate de prepeliţă (dacă o fi vorba despre asta)! Tot de pe Facebook am aflat că femeia a lucrat la Autoritatea Navală Constanţa, iar în trecut a absolvit Institutul Pedagogic, predecesoarea Universităţii „Ovidius“.
Cu mare greutate, am reuşit s-o contactăm pe Marcela Brezanu, care, destul de speriată, ne-a spus că l-a împuternicit pe fiul său, Tiberiu Ilişoiu, să se ocupe de Golden Shell Services. Deşi nu apare administratorul firmei în acte, luăm de bune afirmaţiile acestuia. Ilişoiu ne-a precizat că societatea familiei sale a fost selectată să colaboreze în evenimentul Festivalul Iernii 2016, după ce oferta sa financiară a fost considerată avantajoasă. „Noi considerăm că ne-am îndeplinit contractul. Este adevărat că mai avem de primit bani din acest proiect, am făcut periodic demersuri, îi aşteptăm“, ne-a declarat Ilişoiu, care nu a dorit să comenteze în niciun fel când a fost întrebat dacă în schimbul contractului oferit de Fundaţia „Clopot“ au avut de plătit vreun „comision“.
Interesant este faptul că societatea a colaborat şi la evenimentul Festivalul Iernii 2017, despre care vom vorbi însă altă dată. Cu alte cuvinte, dacă citiţi cu atenţie raportul financiar al evenimentului, din onorarii în valoare de 650.200 de lei încasate integral şi banii încasaţi de către Golden Shell Services - 399.650 de lei, observăm că organizatorii evenimentului au „păpat“ aproape tot avansul Primăriei, adică prima tranşă, de 1.049.850 de lei.
Golden Shell Services SRL, debitoare în cel puţin două dosare
Pe cât de fructuos s-a dovedit primul an de activitate al firmei, pe atât de dificil a fost anul 2017. Pe rolul Judecătoriei Constanţa sunt cel puţin două dosare în care Golden Shell Services SRL este debitoare. Într-una dintre speţe, SC Euro Vial Lighting încearcă să recupereze o datorie de 60.537 de lei plus penalităţi de 8.700 de lei, reprezentând valoarea neachitată a mai multor facturi emise în 2016, chiar în timpul derulării evenimentului Festivalul Iernii.Asociatul unic al societăţii Euro Vial Lighting, Virgil Lixandru, ne-a precizat că avocaţii săi au câştigat procesul şi vor executa societatea debitoare. Din informaţiile sale, în mai multe rânduri, s-ar fi intervenit pentru păsuirea Golden Shell, în ideea că mai au de primit bani din proiectele cu bani publici.
În cel de-al doilea caz, creditor este SC Zip Escort SRL, căreia Golden Shell Services trebuie să-i achite, cu tot cu penalităţi, aproape 10.000 de lei. Şi în acest caz urmează să se procedeze la executare.
Cine a decis prioritatea plăţilor?
Purtătorul de cuvânt al Fundaţiei „Clopot“, Valentin Ispas, ne-a declarat că decizia prioritizării plăţilor către colaboratorii proiectului a fost luată de managerul de proiect şi de coordonator, în funcţie de contribuţia fiecăruia. „Golden Shell avea de amenajat în numai două săptămâni tărâmul de vis, era normal să fie plătiţi, altfel nu puteam fi gata cu amenajările. În cazul firmei de sonorizare, aceasta a fost solicitarea lor, să primească banii în prima tranşă. Alţii au ales să aştepte cea de-a doua tranşă“, a spus Ispas.În situaţia actuală, cei care au avut răbdare s-a dovedit că vor rămâne „păcăliţi“, iar dacă va pierde procesul în instanţă, Fundaţia „Clopot“ va trebui să aducă bani din alte proiecte pentru a putea acoperi găurile semnalate de Primărie.
În secţiunea „Documente“ puteţi accesa raportul final de activitate al Festivalului Iernii 2016, documente din care reies procesele societăţii Golden Shell Services, fotografii cu „actorii principali“ şi capturi sugestive pentru tema articolului.
Citeşte şi:
Adara Tramundana, puntea dintre ONG-uri şi un proces în instanţă! După ce a anulat 30 la sută din bugetul Festivalului Verii 2016, Primăria Constanţa a dat pe mâna Asociaţiei „Teatrelia“ Festivalul Iernii 2017! (document)Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii