Lista completă a școlilor din Constanța care ar putea primi câte 200.000 euro pentru reducerea abandonului școlar
Lista completă a școlilor din Constanța care ar putea primi câte 200.000 euro pentru reducerea abandonului
04 Jan, 2022 00:00
ZIUA de Constanta
5278
Marime text
- Prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar vor fi acordate granturi în valoare de maximum 200.000 euro/școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ
- Unitățile de învățământ care vor beneficia de aceste granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului educației în luna ianuarie a anului 2022
În ședința de Guvern de la finele anului trecut, a fost adoptată Hotărârea privind aprobarea Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), inițiată de Ministerul Educației. PNRAS este cuprins în cadrul Proiectului Național de Reformă „România Educată”, cu finanțare PNRR, în valoare de 543 milioane euro - componenta PNRR nerambursabilă.
Prin Programul Național pentru Reducerea Abandonului Școlar vor fi acordate granturi în valoare de maximum 200.000 euro/școală pentru cel puțin 2.500 de unități de învățământ de stat, de nivel primar si gimnazial cu prioritate de intervenție ridicată, din lista celor 3.235 de școli eligibile identificate prin utilizarea Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE). Unitățile de învățământ care vor beneficia de aceste granturi vor fi stabilite prin ordin al ministrului educației în luna ianuarie a anului 2022. Pana la finalul lunii martie 2022, primele 750 de unități de învățământ vor beneficia de finanțare.
La Constanța, sunt mai multe școli cu prioritate ridicată, pe care le redăm mai jos:
- Școala Gimnazială nr. 31 Constanța – 149 de elevi
- Școala Gimnazială nr. 14 Constanța – 79 de elevi
- Școala Gimnazială nr. 11 Constanța – 108 elevi
- Liceul Tehnologic „Radu Prișcu” Dobromir – 209 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Rasova – 152 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Cuza Vodă – 190 elevi
- Școala Gimnazială Spiru Haret Medgidia – 110 elevi
- Liceul Tehnologic Crucea – 105 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Mircea Vodă – 239 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Cernavodă – 175 elevi
- Liceul Tehnologic Independența – 125 elevi
- Liceul Teoretic Negru Vodă – 187 elevi
- Școala Gimnazială „Ioan Atanasiu” Lipnița – 129 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Oltina – 69 elevi
- Liceul Teoretic Băneasa – 291 elevi
- Școala Gimnazială „Mihail Sadoveanu” Medgidia – 123 elevi
- Liceul Tehnologic „Mihai Viteazul” Mihai Viteazu – 222 elevi
- Școala Gimnazială „Ion Borcea” Agigea – 198 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Amzacea – 98 elevi
- Liceul Tehnologic Ciobanu – 146 elevi
- Școala Gimnazială „Mircea Dragomirescu” Medgidia – 119 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Saligny – 68 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Siliștea – 63 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Dumbrăveni – 20 elevi
- Școala Gimnazială „Dan Spătaru” Aliman – 138 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Lumina – 415 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Mangalia – 173 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Pantelimon – 94 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Ciocârlia – 126 elevi
- Liceul Teoretic „Mihail Kogălniceanu” – 300 elevi
- Liceul Tehnologic „I.C. Brătianu” Nicolae Bălcescu – 239 elevi
- Liceul „Regele Carol I” Ostrov – 182 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Tuzla – 233 elevi
- Liceul Tehnologic „Gheorghe Duca” Constanța – 109 elevi
- Liceul Tehnologic Poarta Albă – 82 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Seimeni – 73 elevi
- Școala Gimnazială Ion Creangă Albești – 136 elevi
- Liceul Tehnologic Cogealac – 209 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Comanda – 93 elevi
- Școala Gimnazială „Ion Ghica” Tortoman – 79 elevi
- Liceul Tehnologic „Jean Dinu” Adamclisi – 76 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Castelu – 168 elevi
- Școala Gimnazială nr. 12 B.P. Hașdeu – 377 elevi
- Școala Gimnazială „Sfântul Andrei” Mangalia – 206 elevi
- Școala Gimnazială nr. 10 Constanța – 142 elevi
- Liceul Tehnologic „Nicolae Istrățoiu” Deleni – 92 elevi
- Școala Gimnazială „Gheorghe Lazăr” Corbu – 234 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Hârșova – 197 elevi
- Liceul Teoretic „Emil Racoviță” Techirghiol – 204 elevi
- Școala Gimnazială „A. Ghencea” Săcele – 93 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Istria – 116 elevi
- Școala Gimnazială nr. 40 Constanța – 309 elevi
- Școala Gimnazială 23 August – 157 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Limanu – 165 elevi
- Liceul Tehnologic Topraisar – 286 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Pecineaga – 153 elevi
- Școala GImnazială Nicolae Maraloi Saraiu – 40 elevi
- Școala GImnazială „Marin Voinea” Cerchezu – 50 elevi
- Școala Gimnazială „Nichita Stănescu” Mereni – 88 elevi
- Liceul Tehnologic „Ion Podaru” Ovidiu – 263 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Fântânele – 38 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Chirnogeni – 134 elevi
- Școala Gimnazială „Dumitru Gavrilescu” Gârliciu – 59 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Grădina – 45 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Ion Corvin – 72 elevi
- Școala GImnazială nr. 1 Peștera – 140 elevi
- Școala Gimnazială „Grigore Moisil” Năvodari – 442 elevi
- Școala Gimnazială „Emil Gârleanu” Bărăganu – 96 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Valu lui Traian- 352 elevi
- Școala Gimnazială nr. 17 Constanța – 203 elevi
- Liceul Tehnologic Cumpăna – 521 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Poarta Albă – 162 elevi
- Liceul Cobadin – 351 elevi
- Școala Gimnazială „Lucian Grigorescu” Medgidia – 326 elevi
- Școala Gimnazială nr. 22 Constanța – 150 elevi
- Școala Gimnazială nr. 2 Cernavodă – 137 elevi
- Școala Gimnazială Ghindărești – 66 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Topalu -66 elevi
- Școala GImnazială „Adrian V. Rădulescu” Murfatlar – 210 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Horia – 39 elevi
- Școala Gimnazială „George Enescu” Năvodari – 538 elevi
- Școala Gimnazială nr. 2 „Poet Ovidiu” Ovidiu -236 elevi
- Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” Hârșova – 151 elevi
- Școala Gimnazială nr. 8 Constanța – 354 elevi
- Școala Gimnazială nr. 1 Târgușor – 69 elevi
- Școala GImnazială „Viceamiral Ioan Murgescu” Valu lui Traian – 214 elevi
Din perspectiva obligațiilor asumate prin PNRR, prin adoptarea acestui act normativ este atins Jalonul 462, asumat prin Componenta 15 - Educație din PNRR, Reforma 3 - Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii, Investiția 4 - Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar.
MATE este principalul instrument prin care vor fi realizate cele două obiective generale ale PNRAS: creșterea autonomiei și a capacității unităților de învățământ în utilizarea resurselor, respectiv monitorizarea elevilor în risc de abandon școlar si părăsire timpurie a școlii, precum și sprijinirea unităților de învățământ în colectarea de date relevante si realizarea planurilor de activități individualizate și formare. Mai precis, MATE reprezintă un instrument pentru avertizare privind riscul de abandon școlar și de părăsire timpurie a școlii, precum și pentru intervenția în vederea reducerii acestora. MATE conține atât cadrul metodologic, procedurile operaționale și un set de instrumente necesare pentru identificarea riscului, cât și un pachet de măsuri și acțiuni care vor contribui într-o manieră integrată la avertizarea timpurie și reducerea riscului, structurat pe trei componente: prevenire, intervenție și compensare a abandonului școlar. MATE se bazează pe cinci piloni: abordare multidisciplinară, colaborare, măsuri de prevenire, intervenții diferențiate pe niveluri de gravitate a situației și pregătirea cadrelor didactice.
Tipurile de activități eligibile in PNRAS sunt foarte diversificate:
- activități pedagogice și de sprijin - cursuri remediale, activități de tip școală după școală, asigurarea consilierilor si mediatorilor școlari în comunitățile roma, orientare școlară, cursuri de educație parentală, metode de predare pentru elevii cu CES, sprijin pentru concursuri școlare și orice alte activități adaptate elevilor din grupuri vulnerabile (elevi romi, elevi cu nevoi educaționale speciale, alți elevi cu risc ridicat de abandon școlar);
- activități outdoor, recreative, cercuri școlare, activități de sprijin individualizat, subvenții, activități extracurriculare, vizite de documentare, excursii, tabere, festivaluri, activități nonformale, activități culturale comunitare, sportive, susținerea unor parteneriate între școli și alte entități, sprijin pentru participare la concursuri, activități de networking școlar etc.
- achiziția de echipamente IT, software, echipamente sportive, birotică, amenajare spații de lectură, amenajarea curții școlii, abonamente internet, kituri științifice, abonamente la platforme educaționale, cheltuieli cu mentenanța.
Complementar cu granturile directe în suma totală de 500 milioane euro, PNRAS prevede suma de 43 milioane euro pentru formarea a 45.000 de angajați din învățământul preuniversitar. Formarea implică metode și tehnici de reducere a abandonului școlar, identificarea nevoilor și abilităților elevilor, abordări didactice centrate pe elev, competențe interculturale și evaluare formativă. Cele 7 module de formare disponibile sunt: utilizarea modulului MATE, programe remediale, comunități de practică, învățarea fără limite, observare la clasă, coaching pentru diriginți și leadership pentru directori.
Lista completă a școlilor din Constanța poate fi consultată în secțiunea „Documente”.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Sursă foto: Pixabay.com
Citește și:
Retrospectiva deciziilor din învățământ 2021. Ce s-a întâmplat în Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii