Regulamentul de publicitate stradală din Constanța gândit strategic Primarul Chițac a furat startul! Campanie electorală sau mesaje de interes public? (GALERIE FOTO+VIDEO +DOCUMENT)
Regulamentul de publicitate stradală din Constanța gândit strategic: Primarul Chițac a furat startul! Campanie- Încă de la sfârșitul anului trecut pe mai multe bulevarde sau străzi importante din municipiul Constanța, trecătorii au putut „admira” o adevărată campanie de promovare derulată de Primăria Constanța pe panourile publicitarilor care și-au adjudecat licitația de care vorbeam anterior
- Am fotografiat doar panourile de pe Bulevardul Mamaia, direcția spre Delfinariu și pe cele de pe strada Dezrobirii din direcția Podul de Bulelii spre City Park Mall (vezi GALERIE FOTO+VIDEO)
- Primăria Constanța susține că a încheiat protocoale cu publicitarii pentru mediatizarea proiectelor derulate și nu plătește nimic pentru aceste panouri
- Protocoalele nu apar nicăieri pe site-ul Primăriei Constanța, în schimb fundamentarea acestora a fost aprobată o dată cu Regulamentul local de publicitate/panotaj la nivelul municipiului pe 23 aprilie 2021.
- Articolul 22 din Regulamentul stipulează faptul că : „(1)Proprietarii ecranelor publicitare au obligatia transmiterii de informații de interes public și local, precum și informații de interes pentru populație în cazul unor situații de urgență iar la punctul (2)Conținutul și modul de transmitere a informațiilor vor fi stabilite prin protocol încheiat între proprietarii ecranelor publicitare și autoritățile administrației publice locale, respectiv alte instituții abilitate ale statului”
- Din imaginile surprinse se poate observa clar că pe aceste panouri nu sunt prezentate în niciun caz informații de interes pentru populație în cazul unor situații de urgență ci doar titlurile unor proiecte derulate de municipalitate
- Mesajul de interes public sau anunțul de interes public este o înștiințare destinată publicului, fără implicații comerciale, care vizează evidențierea fenomenelor cele mai relevante, cu scopul de a influența modelul de comportament public și de a atrage atenția asupra posibilelor probleme de ordin social (potrivit Wkidipedia)
- Ceea ce a ales să facă Primăria Constanța, ne duce cu gândul mai degrabă la manualul de comunicare în situații de criză sau la o strategie de campanie electorală, dublată de comunicarea pe rețele sociale, comunicate de presă și scoaterea nasului prin cartiere de către edilul orașului
Pe 17 februarie 2022, Primăria municipiului Constanța a organizat o licitație publică pentru închirierea, pe o perioadă de 5 ani, a amplasamentelor, respectiv terenuri și stâlpi, ce aparțin domeniului public al municipiului, identificate cu număr cadastral și valoare de inventar, grupate în 5 pachete, potrivit Regulamentului local de publicitate la nivelul municipiului Constanța.
Două societăți comerciale au depus oferte și au câștigat contractul de panotaj în Constanța până în 2027.
Este vorba despre Euromedia Group cu sediul social în orașul Voluntari care și-a adjudecat trei din cele cinci pachete, în timp ce, alte două pachete au revenit firmei New Age Advertising Agency din Craiova.
Pachetele cuprindeau locații de pe tot teritoriul municipiului Constanta pe care se vor amplasa mijloace publicitare de tipul: panouri publicitare luminoase, ecrane publicitare, totemuri indicatoare și indicatoare publicitare direcționale iar prețurile de pornire ale licitației au fost stabilite în decembrie 2021 prin votul Consiliului Local Municipal Constanța. (n.r. Potrivit proiectului, prețul de pornire al licitației pentru amplasamentele mijloacelor publicitare, panourile publicitare luminoase, ecranele publicitare (LED-uri, LCD sau altele asemenea) amplasate la sol, aflate în zona de publicitate lărgită (ZL) au fost de 28,25 euro/mp/zi, fără TVA, pentru totemuri indicatoare - amplasate la sol, aflate în zona de publicitate lărgită (ZL) zona de publicitate restrânsă (ZR2) de 1,74 euro/totem/zi, fără TVA și pentru un mijloc publicitar/stâlp de 25 euro/stâlp/lună, fără TVA, în timp ce pentru două mijloace publicitare/stâlp - 50 euro/stâlp/lună, fără TVA .
Reamintim, la Constanța o singură societate (n.r SC Seaview Media SRL) a avut monopol timp de 15 ani pe afișajul stradal și de publicitate, însă contractul a expirat în 2019.
Încă de la sfârșitul anului trecut pe mai multe bulevarde sau străzi importante din municipiul Constanța, trecătorii au putut „admira” o adevărată campanie de promovare derulată de Primăria Constanța pe panourile publicitarilor care și-au adjudecat licitația de care vorbeam anterior.
Noi am fotografiat doar panourile de pe Bulevardul Mamaia, direcția spre Delfinariu și pe cele de pe strada Dezrobirii din direcția Podul de Bulelii spre City Park Mall (vezi GALERIE FOTO+VIDEO).
Pe bună dreptate, mulți dintre constănțeni s-au întrebat cât plătește Primăria Constanța pentru această campanie de imagine, care se dorește a fi contabilizată în contul actualului primar, Vergil Chițac care își mai dorește cu certitudine încă un mandat.
Biroul de presă al municipalității ne-a transmis că „nu s-a realizat nicio achiziție pentru publicitatea de pe panouri. Există protocoale de colaborare încheiate cu agenții economici care desfășoară activitatea de panotaj în municipiul Constanța”.
Protocoalele nu apar nicăieri pe site-ul Primăriei Constanța, în schimb fundamentarea acestora a fost aprobată o dată cu Regulamentul local de publicitate/panotaj la nivelul municipiului pe 23 aprilie 2021.
Articolul 22 din Regulamentul stipulează faptul că : „(1)Proprietarii ecranelor publicitare au obligatia transmiterii de informații de interes public și local, precum și informații de interes pentru populație în cazul unor situații de urgență iar la punctul (2)Conținutul și modul de transmitere a informațiilor vor fi stabilite prin protocol încheiat între proprietarii ecranelor publicitare și autoritățile administrației publice locale, respectiv alte instituții abilitate ale statului”.
Bun! Din imaginile surprinse de reporterii ZIUA de Constanța se poate observa clar că pe aceste panouri nu sunt prezentate în niciun caz informații de interes pentru populație în cazul unor situații de urgență (n.r. cum ar fi fost de pildă cazul în zilele în care municipiul Constanța a fost paralizat de viscol).
Mesajul de interes public sau anunțul de interes public este o înștiințare destinată publicului, fără implicații comerciale, care vizează evidențierea fenomenelor cele mai relevante, cu scopul de a influența modelul de comportament public și de a atrage atenția asupra posibilelor probleme de ordin social (potrivit Wkidipedia).
Ceea ce a ales să facă Primăria Constanța, ne duce cu gândul mai degrabă la manualul de comunicare în situații de criză sau la o strategie de campanie electorală, dublată de comunicarea pe rețele sociale, comunicate de presă și scoaterea nasului prin cartiere de către edilul orașului.
Rămân parțial în picioare – transmiterea de informații de interes public și local, din oficiu, deoarece la capitolul informaţii oferite la cerere, Primăria Constanța stă extrem de prost.
De pildă, ne-am fi dorit să vedem pe aceste panouri, utilizate în baza unor protocol (n.r. pe care Primăria ar trebui să le facă publice) informații cu adevărat relevante, cum ar fi: câți bani s-au primit și cât s-a plătit pentru proiectele nefinalizate de reabilitare ale marilor bulevardele, care este valoarea restului de lucrări nefinalizate, cât s-a cheltuit până acum din creditul angajat de Primăria Constanța de peste 51 milioane de euro, etc.
În schimb, suntem informați că Primăria „reabilitează liceul de Tecomunicații”, „reabilitează liceul Decebal”, „a reabilitat căminul Liceului cu program sportiv”, „a reabilitat și modernizat locul de joacă din parcul de la Poarta 6”, „reabilitează rețele termice din Constanța”, „Spitalul modular își va deschide porțile în viitorul apropiat”!
În municipiu mai sunt încă 4 alte panouri care difuzează mesajele Primăriei Constanța:
sursă Facebook
sursă Facebook
sursă Facebook
Ce să mai! Numai realizări mărețe, în fapt fișa postului pentru orice administrație!
Un alt panou anunță : „Constănțenii vor circula cu încă 21 de autobuze electrice noi” - cu toate că genul acesta de mesaj ar fi trebuit să se regăsească eventual pe panourile refugiilor de autobuze sau de ce nu, pe cele 100 de panouri informative pentru călători, în valoare de peste 400.000 de euro, fonduri europene promise de administrația Chițac.
Lăsând hazul de necaz la o parte, prin această portiță creată chiar prin intermediul Regulamentului local de publicitate/panotaj la nivelul municipiului, votat de Consiliul Local Municipal, primarul în funcție, Vergil Chițac fură startul campaniei electorale și se înscrie la startul competiției din toamna acestui an, gratis!
Foto/video: Nicușor BUȘURICĂ
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Unde vor fi amplasate primele panouri publicitare potrivit noului Regulament adoptat de Consiliul Local Constanța?
Ele sunt firmele care vor să gestioneze publicitatea stradală în municipiul Constanța pentru următorii cinci ani!
Primăria Constanța a eliberat noi autorizații de construire pentru panourile publicitare ale companiei Euromedia Grup
Care sunt solicitările industriei de publicitate în contextul adoptării unui nou regulament privind panotajul în municipiul Constanța
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Vezi toate STIRILE VIDEO!