Teste lipsite de complexitate şi de logică Ce întrebări a pregătit Ministerul Educaţiei pentru concursul de directori (document)
Teste lipsite de complexitate şi de logică: Ce întrebări a pregătit Ministerul Educaţiei pentru concursul
11 Oct, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
12789
Marime text
Proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi se va desfăşura în data de 12 octombrie, cu subiecte elaborate de Ministerul Educaţiei. Interviul şi evaluarea CV-ului vor avea loc în perioada 17 octombrie - 17 noiembrie. Afişarea rezultatelor concursului este programată în data de 18 noiembrie, fiind urmată de o perioadă alocată depunerii contestaţiilor: 21 - 23 noiembrie. La Constanţa, proba scrisă se va desfăşura la Liceul Teoretic „Lucian Blaga“.
La Constanţa au fost scoase la concurs 197 de posturi de directori şi 82 de posturi de directori adjuncţi. În urma validării dosarelor depuse, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a publicat lista candidaţilor declaraţi „admişi“ şi „respinşi“ pentru participarea la concursul de ocupare a funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din şcolile constănţene. Astfel, dintre cei 238 de candidaţi înscrişi au fost validaţi 217, 21 fiind respinşi din cauza faptului că nu au avut dosarele complete.
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării a publicat modele de itemi pentru proba scrisă a acestui concurs. Itemii au fost concepuţi de specialişti în ştiinţele educaţiei şi psihologi şi vizează evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competenţelor manageriale. Astfel, la proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct în grădiniţe, şcoli şi licee publice se vor testa „Aptitudinile cognitive”, „Itemii figurali“ şi „Competenţele manageriale”.
Iată ce exemple de itemi verbali sunt prezentate pe site-ul Ministerului Educaţiei, explicându-se că se dau propoziţii din care lipseşte un cuvânt; pentru fiecare propoziţie sunt indicate cinci răspunsuri posibile, iar concurenţii trebuie să aleagă cuvântul care completează corect propoziţia.
B. experienţă;
C. rezistenţă;
D. putere;
E. atenţie.
Răspunsul oferit de autorul testelor: „Răspunsul corect este E. Răspunsurile C şi D nu sunt adevărate, căci nici puterea şi nici
rezistenţa nu sunt absolut obligatorii pentru a conduce o maşină. Răspunsurile A şi B arată caracteristici care sunt dezirabile, dar nici aptitudinile deosebite şi nici experienţa ca şofer nu sunt absolut obligatorii pentru a conduce o maşină. Totuşi, fără a dedica atenţie la drum şi la comenzile maşinii, şofatul nu e posibil“, explică autorul testului.
Adică o persoană care nu a şofat în viaţa sa nu ar avea nevoie şi de experienţă? În cazul acestora, atenţia este irelevantă, fiindcă nu vor putea conduce, neştiind cum să o facă. Prin urmare, răspunsul corect ar fi B, fiindcă o minimă experienţă este necesară pentru a te urca la volan, a porni o maşină şi a o conduce în trafic, iar această experienţă se câştigă la şcoala de şoferi, etapă necesară în vederea obţinerii carnetului de conducere.
Dicţionarele sunt utile pentru...?
A. a căuta originile cuvintelor;
B. a rezolva integrame;
C. a căuta cuvinte cu sens opus;
D. a căuta sensul cuvintelor;
E. a căuta sensul termenilor medicali.
Răspunsul oferit de autorul testelor: „Răspunsul corect este D, a căuta sensul cuvintelor. Răspunsurile A şi B sunt adevărate, dar nu sunt cele mai importante modalităţi în care poate fi utilizat un dicţionar. Răspunsul C nu este întotdeauna adevărat, iar răspunsul E nu este cel mai general răspuns în acest caz”.
Urmează „Itemii figurali”, teste prin care se determină modul în care concurenţii pot distinge diferenţe între figuri (grupuri de corpuri geometrice). Iarăşi, este discutabilă relevanţa acestor teste, dar măcar, de data aceasta, sunt corecte.
Capitolul „Competenţe manageriale” cuprinde 11 întrebări. Una dintre acestea este „Care sunt stilurile de leadership caracteristice pentru modelele colegiale de management?
Variantele de răspuns sunt:
A. Leadershipul participativ;
B. Leadershipul organizaţional;
C. Leadershipul moral.
Răspunsul corect este A, precizează autorii testului.
Urmează întrebarea: „Modelele colegiale presupun ca toţi membrii organizaţiei să convină asupra…“, cu trei variante de răspuns:
A. Obiectivelor organizaţiei;
B. Modalităţilor de atingere a obiectivelor propuse;
C. Indicatorilor de evaluare a calităţii şcolii.
Potrivit autorilor testului, răspunsul corect este varianta A.
La întrebarea „Un lider transformaţional este cel care…“, candidaţii au de ales între următoarele variante de răspuns:
A. Motivează profesorii către noi niveluri de energie şi angajament faţă de o misiune comună;
B. Ştie să dea sarcini angajaţilor şi să monitorizeze îndeplinirea acestora;
C. Gestionează eficient bugetul unităţii;
D. Colaborează cu autorităţile locale atunci când este cazul.
Răspunsul corect este varianta A.
Urmează întrebarea „Într-un mediu şcolar centrat pe relaţii pozitive şi pe performanţă…“, cu variantele de răspuns:
A. Greşelile nu sunt admise şi trebuie penalizate;
B. Se asigură un mediu confortabil care încurajează eroarea ca parte a procesului de învăţare;
C. Este eventual acceptabil să greşeşti o dată sau de două ori, dar apoi trebuie luate măsuri;
D. Greşelile trebuie ignorate.
Răspuns corect: B.
În secţiunea „Documente” puteţi consulta un model de itemi pentru proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director / director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar.
Cine candidează pentru posturile de directori şi directori adjuncţi în şcolile din Constanţa (document)
Înscrierile s-au încheiat. 197 de posturi de directori, scoase la concurs de ISJ Constanţa (document)
„Va începe o nebunie!“ „Vor urma schimbări de profesori în lanţ!“ Concursurile pentru directori aruncă în aer sistemul! Iată ce spun managerii şcolilor din Constanţa (galerie foto)
Proba scrisă va fi organizată la Liceul „Lucian Blaga” Când aflăm numărul de candidaţi înscrişi la concursul pentru directorii de şcoli! (galerie foto)
Petiţie pentru un concurs corect pentru directorii de şcoli „Cea mai bună formă de protest ar fi neparticiparea la acesta!“
La Constanţa au fost scoase la concurs 197 de posturi de directori şi 82 de posturi de directori adjuncţi. În urma validării dosarelor depuse, Inspectoratul Şcolar Judeţean (ISJ) Constanţa a publicat lista candidaţilor declaraţi „admişi“ şi „respinşi“ pentru participarea la concursul de ocupare a funcţiilor de directori şi directori adjuncţi din şcolile constănţene. Astfel, dintre cei 238 de candidaţi înscrişi au fost validaţi 217, 21 fiind respinşi din cauza faptului că nu au avut dosarele complete.
Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării a publicat modele de itemi pentru proba scrisă a acestui concurs. Itemii au fost concepuţi de specialişti în ştiinţele educaţiei şi psihologi şi vizează evaluarea aptitudinilor cognitive şi a competenţelor manageriale. Astfel, la proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcţiilor de director şi director adjunct în grădiniţe, şcoli şi licee publice se vor testa „Aptitudinile cognitive”, „Itemii figurali“ şi „Competenţele manageriale”.
Iată ce exemple de itemi verbali sunt prezentate pe site-ul Ministerului Educaţiei, explicându-se că se dau propoziţii din care lipseşte un cuvânt; pentru fiecare propoziţie sunt indicate cinci răspunsuri posibile, iar concurenţii trebuie să aleagă cuvântul care completează corect propoziţia.
Atunci când conduce o maşină, o persoană are nevoie mai ales de...?
A. aptitudini;B. experienţă;
C. rezistenţă;
D. putere;
E. atenţie.
Răspunsul oferit de autorul testelor: „Răspunsul corect este E. Răspunsurile C şi D nu sunt adevărate, căci nici puterea şi nici
rezistenţa nu sunt absolut obligatorii pentru a conduce o maşină. Răspunsurile A şi B arată caracteristici care sunt dezirabile, dar nici aptitudinile deosebite şi nici experienţa ca şofer nu sunt absolut obligatorii pentru a conduce o maşină. Totuşi, fără a dedica atenţie la drum şi la comenzile maşinii, şofatul nu e posibil“, explică autorul testului.
Adică o persoană care nu a şofat în viaţa sa nu ar avea nevoie şi de experienţă? În cazul acestora, atenţia este irelevantă, fiindcă nu vor putea conduce, neştiind cum să o facă. Prin urmare, răspunsul corect ar fi B, fiindcă o minimă experienţă este necesară pentru a te urca la volan, a porni o maşină şi a o conduce în trafic, iar această experienţă se câştigă la şcoala de şoferi, etapă necesară în vederea obţinerii carnetului de conducere.
Dicţionarele sunt utile pentru...?
A. a căuta originile cuvintelor;
B. a rezolva integrame;
C. a căuta cuvinte cu sens opus;
D. a căuta sensul cuvintelor;
E. a căuta sensul termenilor medicali.
Răspunsul oferit de autorul testelor: „Răspunsul corect este D, a căuta sensul cuvintelor. Răspunsurile A şi B sunt adevărate, dar nu sunt cele mai importante modalităţi în care poate fi utilizat un dicţionar. Răspunsul C nu este întotdeauna adevărat, iar răspunsul E nu este cel mai general răspuns în acest caz”.
Urmează „Itemii figurali”, teste prin care se determină modul în care concurenţii pot distinge diferenţe între figuri (grupuri de corpuri geometrice). Iarăşi, este discutabilă relevanţa acestor teste, dar măcar, de data aceasta, sunt corecte.
Capitolul „Competenţe manageriale” cuprinde 11 întrebări. Una dintre acestea este „Care sunt stilurile de leadership caracteristice pentru modelele colegiale de management?
Variantele de răspuns sunt:
A. Leadershipul participativ;
B. Leadershipul organizaţional;
C. Leadershipul moral.
Răspunsul corect este A, precizează autorii testului.
Urmează întrebarea: „Modelele colegiale presupun ca toţi membrii organizaţiei să convină asupra…“, cu trei variante de răspuns:
A. Obiectivelor organizaţiei;
B. Modalităţilor de atingere a obiectivelor propuse;
C. Indicatorilor de evaluare a calităţii şcolii.
Potrivit autorilor testului, răspunsul corect este varianta A.
La întrebarea „Un lider transformaţional este cel care…“, candidaţii au de ales între următoarele variante de răspuns:
A. Motivează profesorii către noi niveluri de energie şi angajament faţă de o misiune comună;
B. Ştie să dea sarcini angajaţilor şi să monitorizeze îndeplinirea acestora;
C. Gestionează eficient bugetul unităţii;
D. Colaborează cu autorităţile locale atunci când este cazul.
Răspunsul corect este varianta A.
Urmează întrebarea „Într-un mediu şcolar centrat pe relaţii pozitive şi pe performanţă…“, cu variantele de răspuns:
A. Greşelile nu sunt admise şi trebuie penalizate;
B. Se asigură un mediu confortabil care încurajează eroarea ca parte a procesului de învăţare;
C. Este eventual acceptabil să greşeşti o dată sau de două ori, dar apoi trebuie luate măsuri;
D. Greşelile trebuie ignorate.
Răspuns corect: B.
În secţiunea „Documente” puteţi consulta un model de itemi pentru proba scrisă din cadrul concursului pentru ocuparea funcţiilor de director / director adjunct din unităţile de învăţământ preuniversitar.
Citeşte şi
Şcoli fără conducere? Fără contracandidaţi la concursul pentru ocuparea posturilor de directori de la ConstanţaCine candidează pentru posturile de directori şi directori adjuncţi în şcolile din Constanţa (document)
Înscrierile s-au încheiat. 197 de posturi de directori, scoase la concurs de ISJ Constanţa (document)
„Va începe o nebunie!“ „Vor urma schimbări de profesori în lanţ!“ Concursurile pentru directori aruncă în aer sistemul! Iată ce spun managerii şcolilor din Constanţa (galerie foto)
Proba scrisă va fi organizată la Liceul „Lucian Blaga” Când aflăm numărul de candidaţi înscrişi la concursul pentru directorii de şcoli! (galerie foto)
Petiţie pentru un concurs corect pentru directorii de şcoli „Cea mai bună formă de protest ar fi neparticiparea la acesta!“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- MARIAN IORGA 11 Oct, 2016 08:33 Pai la intrebarea ...atunci cind conduce o masina o persoana are nevoie mai ales de?...Raspunsul normal ar fi...de permis de conducere?