Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
04:33 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Editorial Disciplinele obligatorii din gimnaziu, puse pe făraş. Profesorii şi părinţii propun, cine dispune?

ro

07 Mar, 2020 00:00 24663 Marime text
editorial disciplinele obligatorii din gimnaziu puse pe faras profesorii si parintii propun cine dispune
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Romeo Bolohan 21 Mar, 2020 17:08 Educația tehnologică si aplicatii practice este singurul obiect cu un puternic caracter aplicativ, singurul obiect interdisciplinar, este un obiect care formează elevul pentru viata, despre educația rutieră, educația pentru sanatate, educație financiară, educație familiei si despre noile tehnologii si meserii. Cred ca e cel mai important obiect din curriculum de la gimnaziu !!!
  • Mihaela 08 Mar, 2020 20:28 Scoateți tot ce înseamnă materii cu aplicabilitate, învățați doar teorie și peste câțiva ani intrebati-va unde ne este mâna de lucru. Comasați tot ce înseamnă muzică, educație plastică, educație tehnologică și veți vedea ce "frumos" se vor dezvolta copilașii noștri. Apropos, aveți idee ce fac profesorii dedicați la aceste materii numite inutile?! Care este de fapt scopul reducerii materiilor?! Centrat pe elev?!? Oare?
  • Kovacs Ștefan Radu 08 Mar, 2020 14:30 La ce folosește Educația tehnologică? Mai întâi că nu se numește așa. Disciplina se numește Educație tehnologică și activități practice. La ce folosește? Păi spre ce ne îndreptăm dacă nu spre o tehnologizare a vieții. Să nu înțelegi că ceastă disciplină este de fapt un pod între gimnaziu și învățământul profesional și tehnic este prea mult! În UE a recomandat guvernelor (încă din 2006) ca să ghideze învățământul spre competențe tehnologice (Competențe de matematică, științe și tehnologie). Recomandarea a fost preluată în Legea nr. 1/2011. Această disciplină formează deci competențe tehnologice indispensabile unui elev ce urmează să pătrundă în era tehnologică. Este o disciplină transcurriculară și răspunde cerințelor actuale. Această disciplină îl ,,plimbă" pe elev prin ateliere, fabrici, unități de panificație și mai ales pe platforme tehnologice de ultima generație! Este mult peste cerințele de gândire a unui om modern întrebarea pusă la finalul articolului!
  • Clio1973 08 Mar, 2020 08:52 Nu cred că elevii noștrii învață prea multe ore. În Germania la real schule elevii stau la școală 7 ore și nimeni nu se plânge.Stau 40 de săptămâni/ an nu 35 ca la noi. Fără supărare însă,disciplina educație tehnologică este vechiul ,,atelier"( lucru manual), predată în alte vremuri de maiștrii din școli în atelierele școlare sau de inginerii disponibilizați.Ca să nu fie dați afară maiștrii au devenit profesori.Atelierele însă au dispărut.Disciplină practică,unde învățai cum să tai cu dalta sau să folosești menghina,a devenit pur teoretică.Iar cunoștințele respective pot fi acoperite fără probleme de discipline precum fizica ,chimia sau istoria. Pe de altă parte ,dacă onor Parlamentul a decis reducerea numărului de ore ceva trebuie redus .Și decât să reducem ore la toate materiile care se studiază de la două ore în sus pe săptămână ( deci excus educația tehnologică,religia,muzica desenul și educația civică- socială),mai bine comasăm aceste discipline, unde se poate și chiar desființăm unele( alocarea unei ore pe săptămână pentru studiul unei discipline fiind o batjocură,elevii ne rămânând cu nimic). Pe de altă parte ce nu s ar face educația religioasă la biserică,lăsând studiul istoriei religiilor alocat disciplinei istorie? Nu suntem un stat laic?N ar trebui Biserica separată de Stat? Educația socială- civică,chiar nu se poate face în ora de istorie? Oare istoria chiar nu dezvoltă simț civic? În concluzie nu sunt pentru reducerea numărului de ore alocate studiului în școală,dar dacă trebuie să o facem să nu ne mințim.Da există discipline care pot să dispară fără nici un efect asupra elevililor.
  • Iobag Lastat 07 Mar, 2020 19:26 Dar pe angajatorii viitorilor absolvenți îi consultă cineva? Sau nu mai este la modă subiectul analfabeților funcționali? Direct la șomaj? #faraviziune