Atenţie, şoferi! La ce riscuri te expui dacă schimbi cauciucurile la o vulcanizare neautorizată
Atenţie, şoferi!: La ce riscuri te expui dacă schimbi cauciucurile la o vulcanizare neautorizată36 de judeţe, inclusiv Constanţa, se află sub cod galben de vreme rea. Astfel, se aduce în actualitate şi înlocuirea anvelopelor de vară cu cele de iarnă.
Conform Ordonanţei Guvernului nr. 5/2011, care impune obligativitatea echipării maşinilor cu anvelope de iarnă în sezonul rece, utilizarea cauciucurilor de iarnă nu este condiţionată de o anumită perioadă de timp, ci doar de starea carosabilului acoperit cu zăpadă, gheaţă sau polei.
Cum vremea a început treptat să se înrăutăţească, puteţi să vă gândiţi serios la montarea cauciucurilor începând chiar de săptămâna aceasta. În mod normal, cauciucurile de iarnă sunt recomandate pentru temperaturi sub 7 grade.
Şi pentru că vom pune cauciucurile de iarnă, dacă nu am făcut-o deja, trebuie să avem grijă unde le montăm, pentru că lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule şi utilaje adecvate pot duce la defecţiuni.
Într-un comunicat de presă, inspectorii Registrului Auto Român (RAR) recomandă şoferilor să folosească numai serviciile unităţilor de vulcanizare autorizate RAR, pentru a avea siguranţa că acestea îndeplinesc condiţiile minimale şi obligatorii necesare.
Lipsa unui lucrător calificat sau a unor scule şi utilaje adecvate pot duce la defecţiuni care să afecteze siguranţa circulaţiei şi pot aduce prejudicii importante atât jantelor, cât şi anvelopelor.
Care sunt riscurile
Potrivit reprezentanţilor RAR, strângerea insuficientă a prezoanelor sau a piuliţelor duce la ovalizarea găurilor de strângere a jantei sau la pierderea roţii în mers. Un alt risc constă în strângerea prea puternică, peste cuplul de strângere indicat, care poate duce la întinderea materialului şurubului şi la ruperea acestuia, în timp.
O presiune prea scăzută în anvelope duce la uzura neuniformă a anvelopei şi la creşterea rezistenţei la rulare, ce are ca efect creşterea consumului de combustibil. Iar o presiune prea mare în anvelope determină uzura mai accentuată a zonei centrale a benzii de rulare faţă de zonele laterale.
Cei de la RAR mai precizează faptul că un alt risc ar fi deteriorarea filetului din cauza utilizării pistolului cu aer încă de la începutul strângerii. Prezonul trebuie înfiletat la început, primele două spire ale filetului, cu mâna, pentru a nu intra strâmb, ceea ce ar putea distruge filetul.
De asemenea, echilibrarea roţii pe maşina de echilibrat roţi trebuie făcută obligatoriu. Lipsa unei bune echilibrări se traduce în mers, la anumite viteze, prin vibraţii sau bătăi.
Citeşte şi
Atenţie, şoferi!
Lipsa cauciucurilor de iarnă costă între 945 şi 2.100 de lei!
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp