Constanţa. Comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor cu privire la soarta a 22 de marinari români de pe o navă reţinută în Franţa
Constanţa. Comunicatul Sindicatului Liber al Navigatorilor cu privire la soarta a 22 de marinari români de pe
07 Jul, 2018 07:04
ZIUA de Constanta
4851
Marime text
Nava St Elias sub pavilion Panama a fost reţinută în portul Lorient din Franţa pe motiv că la bord sunt încălcate condiţiile convenţiei MLC 2006.
La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord.
În data de 2 iulie 2018 nava a fost inspectată de PSC şi Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.
Conform unor surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile.
Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord.
Mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasa, promisiuni neonorate însă până la această dată.
ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit.
De reţinut este că la această navă, navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi.
Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată.
În caz de neplată a salariilor pentru o perioada care depăşeşte două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006.
Asigurarea acoperă maxim patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.
Comunicatul este semnat de Comitetul Executiv al SLN
Sursa foto: SLN
Citeste si:
Interviu online cu Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, inspector ITF România Despre viaţa marinarului, problemele navigatorului român şi pregătirea acestuia. Mai este meseria de navigator atractivă?
Navă sub pavilion Panama, sechestrată în Franța. În ce condiții trăiau cei 22 de marinari români de la bordul navei
La bord sunt 22 de navigatori români care au reclamat mai multe luni de neplată şi lipsa condiţiilor de muncă şi viaţă la bord.
În data de 2 iulie 2018 nava a fost inspectată de PSC şi Inspectorul ITF din Franţa, iar în urma controlului nava a fost reţinută.
Conform unor surse apropiate navigatorilor de la bord, condiţiile de muncă şi viaţă la bord sunt inumane şi inacceptabile.
Armatorii navei acum fac demersuri rapide pentru plata salariilor şi repatrierea echipajului impuse de autorităţi în urma plângerilor navigatorilor de la bord şi îndreptarea problemelor găsite la bord.
Mai sunt navigatori români debarcaţi care au de primit sume de bani promise că vor fi plătite imediat ce vor ajunge acasa, promisiuni neonorate însă până la această dată.
ITF Franţa colaborează cu Sindicatul Liber al Navigatorilor şi ITF România pentru rezolvarea tuturor problemelor de neplată a navigatorilor, în măsura în care aceştia pun la dispoziţie documentele necesare care să ateste sumele de bani care sunt de primit.
De reţinut este că la această navă, navigatorii de la bord au înlocuit alţi navigatori care au fost debarcaţi fără plata salariilor la zi.
Sindicatul Liber al Navigatorilor atrage atenţia personalului navigant român că ar trebui evitate navele cu probleme de neplată.
În caz de neplată a salariilor pentru o perioada care depăşeşte două luni, navigatorii trebuie să se adreseze organizaţiilor din care fac parte sau să facă plângere la administraţia pavilionului navei şi clubul de asigurare al navei, în conformitate cu prevederile convenţiei MLC 2006.
Asigurarea acoperă maxim patru luni salariu neplătit şi costul cu repatrierea navigatorilor.
Comunicatul este semnat de Comitetul Executiv al SLN
Sursa foto: SLN
Citeste si:
Interviu online cu Adrian Mihălcioiu, liderul SLN, inspector ITF România Despre viaţa marinarului, problemele navigatorului român şi pregătirea acestuia. Mai este meseria de navigator atractivă?
Navă sub pavilion Panama, sechestrată în Franța. În ce condiții trăiau cei 22 de marinari români de la bordul navei
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii