Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
16:50 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Valentin Leaută, de la Dominus Rei, a intrat în afaceri imobiliare! Ce investiţie realizează la Năvodari

ro

22 Feb, 2017 00:00 3807 Marime text
În anul 2015, doi oameni de afaceri constănţeni se pregăteau pentru o investiţie imobiliară în Năvodari, zona Mamaia Nord. Potrivit memoriului depus la acea vreme la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, Valentin Leaută şi Constantin Radu intenţionau să realizeze proiectul „Construire imobil P+4E+Pod circulabil cu 28 de unităţi de locuit şi împrejmuire teren“, în Năvodari, trup 3/1/2 - tf 158/6, lot 1/1/2/2, unde cei doi aveau un teren de 1.059 mp. Conform memoriului depus la acea vreme, pe terenul de 1.059 mp, oamenii de afaceri voiau să realizeze proiectul cu suprafaţa construită de 415 mp şi suprafaţa desfăşurată de 2.900 mp, Procentul de Ocupare a Terenului fiind de 40%, iar Coeficientul de Utilizare a Terenului, de 2,73.
 
Conform temei de proiect, imobilul a fost prevăzut cu patru unităţi locative pe parter şi şase unităţi locative pe fiecare dintre etajele I, II, III şi IV, în total, 28 de apartamente. Beneficiarul intenţiona să construiască şi să scoată la vânzare cele 28 de apartamente cu spaţii de parcare aferente.
 
Recent, unul dintre cei doi investitori, Valentin Leaută, a depus la Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa un nou memoriu pentru realizarea proiectului „Canalizare menajeră“ în zona Mamaia Nord, trup 3/1/2, strada Hanului / prelungirea D14, parcela Tf 158/5, lot 1/1/2/2 din Năvodari.
 
Proiectul cuprinde următoarele obiecte de investiţie: asigurarea evacuării apelor menajere pentru imobilele din zona aflată între străzile Hanului, Prelungirea D 14 şi D 25 şi alimentarea cu apă. Potrivit documentaţiei, imobilele construite până la momentul depunerii acesteia sunt alimentate cu apă din reţeaua ce aparţine SC RAJA SA, prin intermediul branşamentelor individuale construite.
Se propune realizarea lucrărilor pentru canalizarea menajeră, care presupune o reţea cu lungimea totală de 1.457 m, Dn 250 mm PVC-KG, astfel:
 
Tronson 1 - 523 m, conducta Dn 250 mm PVC - KG; zece cămine menajere din beton Dn 1.000 mm (CMp 10 - cămin de decantare); o staţie pompare ape menajere D=2m, H=4,29 m, Qp=7 litri/secunda, Hp=10mCA; cămin vane staţie pompare CVp1; 33 m=5 racorduri Dn 160 mm PVC-KG; conductă de refulare Dn 90 mm PEHD = 11 m.
 
Tronson 2 - 582 m conducta Dn 250 mm PVC - KG; 10 cămine menajere din beton Dn 1000 mm (CMp 11 - cămin de capăt, CMp 21 - cămin de decantare); o staţie pompare ape menajere D=2,2 m, H= 4,48 m, Qp=15 litri/secundă, Hp= 10mCA; cămin vane staţie pompare CVp2; 32 m=3 racorduri Dn 160 mm PVC-KG; conductă de refulare Dn 125 mm PEHD=24 m.
 
Tronson 3 - 352 m conductă Dn 250 mm PVC - KG; şapte cămine menajere din beton Dn 1000 mm (CMp 22 - cămin de capăt, CMp 28 - cămin de decantare); o staţie pompare ape menajere D=2,5 m, H= 3,80 m, Qp=20 litri/secundă, Hp=15 mCA; cămin vane staţie pompare CVp3; conducta de refulare Dn 140 mm PEHD=207 m, separatoare de grăsimi supraterane pentru fiecare spălător din bucătărie sau pentru orice maşină de spălat vase comercială pentru un debit maxim de 0,3 l/s.
 

Pentru evacuarea apelor menajere de la construcţiile existente în zona studiată (locuinţe şi spaţii comerciale), se va realiza reţeaua de canalizare menajeră în lungime de 1.457 m din conducta PVC KG Dn 250 mm. Pe reţea sunt amplasate 28 de cămine Dn 1000 mm CMp1 -CMp 28, din beton cu placă carosabilă, conform STAS 2448-82 „Canalizări. Cămin de vizitare“. Reţeaua va fi amplasată la o distanţă de doi metri de limitele de proprietate, în aşa fel încât să fie respectată şi distanţa legală faţă de reţelele existente.
 
Căminele menajere CMp 10, CMp 22 şi CMp 28 au funcţiunea de cămine de decantare. Dimensiunea grătarului va fi adaptată dimensiunilor maxime ale particulelor acceptate de pompe.
 
Căminele menajere CMp 11 şi CMp 23 au funcţiunea de cămine de capăt. Căminul menajer CMe 1 este existent pe reţeaua SC RAJA SA, în el vor fi deversate apele menajere colectate pe întreagă reţea.
 
Pe reţeaua de canalizare respectivă se vor amplasa trei staţii de pompare:
 
• SPAU 1, amplasată în carosabil, la intersecţia străzii Prelungirea D 24 cu strada Promenadă, cu cămin din beton sau PVC de înaltă densitate, în funcţie de furnizorul ales. Căminul staţiei va fi etanş pentru a nu se permite infiltrarea apei. Staţia de pompare va fi dotată cu două pompe (1A+1R), cu rotor cu tehnologie S-TUBE. Va fi prevăzută cu capac carosabil 40T. Pentru manevrarea pompelor în vederea asigurării mentenanţei, se va folosi un scripete mobil cu trepied cu capacitatea 300 kgf. Lângă staţia de pompare va fi amplasat căminul de vane CVp1, ce adăposteşte echipamentele hidromecanice ale pompelor. Staţia este dotată cu conducta de refulare Dn 90 mm PEHD. Amplasarea panoului cu automatizări pentru alimentarea cu energiei electrică a staţiei se va face după un proiect întocmit de un proiectant de specialitate. Alimentarea cu energie electrică se va face conform avizului tehnic de racordare al SC ENEL SA.

 
• SPAU 2, amplasată în carosabil, la intersecţia străzii Prelungirea D 18 cu strada Promenadă, cu cămin din beton sau PVC de înaltă densitate, în funcţie de furnizorul ales. Căminul staţiei va fi etanş, pentru a nu se permite infiltrarea apei. Staţia de pompare va fi dotată cu două pompe (1A+1R), cu rotor cu tehnologie S-TUBE. Staţia de pompare va fi prevăzută cu capac carosabil 40T. Pentru manevrarea pompelor în vederea asigurării mentenanţei, se va folosi un scripete mobil cu trepied cu capacitatea 300 kgf. Lângă staţia de pompare va fi amplasat căminul de vane CVp 2, ce adăposteşte echipamentele hidromecanice ale pompelor. Staţia este dotată cu conductă de refulare Dn 125 mm PEHD. Amplasarea panoului cu automatizări pentru alimentarea cu energie electrică a staţiei se va face după un proiect întocmit de un proiectant de specialitate. Alimentarea cu energie electrică se va face conform avizului tehnic de racordare al SC ENEL SA.
 
• SPAU 3, amplasată în zona de parcare (trup 3 (158/5), la intersecţia străzii Prelungirea D 14 cu strada Promenadă, cu cămin din beton sau PVC de înaltă densitate, în funcţie de furnizorul ales. Căminul staţiei va fi etanş, pentru a nu se permite infiltrarea apei. Staţia de pompare va fi dotată cu două pompe (1A+1R), cu rotor cu tehnologie S-TUBE. Va fi prevăzută cu capac carosabil 40T. Pentru manevrarea pompelor în vederea asigurării mentenanţei, se va folosi o macara fixă cu braţ mobil cu capacitatea 500 kgf, amplasată pe chesonul pompei. Lângă staţia de pompare va fi amplasat căminul de vane CVp 3, ce adăposteşte echipamentele hidromecanice ale pompelor. Staţia este dotată cu conductă de refulare Dn 140 mm PEHD. Amplasarea panoului cu automatizări pentru alimentarea cu energie electrică a staţiei se va face după un proiect întocmit de un proiectant de specialitate. Alimentarea cu energie electrică se va face conform avizului tehnic de racordare al SC ENEL SA. Zona staţiei de pompare va fi împrejmuită cu împrejmuire realizată cu soclu de beton armat şi gard cu stâlpi metalici şi panouri din plasă metalică.
 
Reamintim că Valentin Leaută, patronul SC Dominus Rei, a fost încarcerat pe 14 mai 2009 în Penitenciarul de Maximă Siguranţă Poarta Albă, în vederea executării sentinţei de 12 ani de detenţie, la care a fost osândit de către judecătorii Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, pentru înşelăciune.
 
Potrivit rechizitoriului întocmit de procurorii Parchetului de pe lângă Tribunalul Constanţa la acea dată şi prin care Leaută a fost trimis în judecată pe 28 aprilie 2006, acuzaţia care i se aduce este de înşelăciune, aşa cum arăta ZIUA de Constanţa în 2009. Concret, anchetatorii au susţinut că, în iunie 2001, Valentin Leaută, în calitate de administrator al SC Dominus Rei SRL Constanţa, s-a deplasat la sediul Companiei Industriale Griviţa SA Bucureşti, „unde a încheiat contractul nr. 4016/2001, având ca obiect vânzarea-cumpărarea unui număr de zece autobuze Grivbus 71, destinate transportului interurban de persoane, contract ce a fost ulterior modificat prin actele adiţionale nr. 1 şi 2“. Autobuzele respective trebuiau să fie livrate în 120 de zile de la data semnării contractului şi a achitării avansului de 25% din valoarea totală de 295.000 de dolari, fără TVA, preţul unui autobuz fiind în sumă de 29.500 de dolari, fără TVA.
 
Toate bune şi frumoase, însă procurorii spun că Leaută ar fi indus în eroare Compania Industrială Griviţa SA Bucureşti, dat fiind că, „la data de 25 februarie 2002, a emis un număr de opt bilete la ordin inapte să producă efecte juridice datorită lipsei de mandat a semnatarului, cauzând astfel părţii vătămate un prejudiciu total în valoare de 6.722.534.145 ROL“. Astfel, procurorii l-au trimis în judecată pe Valentin Leaută, apreciind că această faptă ar exista şi că ar întruni elementele constitutive ale infracţiunii de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave. Ulterior, odată cu modificarea legii penale, afaceristul Valentin Leaută a fost eliberat definitiv din penitenciar, după ispăşirea a cinci ani de pedeapsă.

Citeşte şi:  

Valentin Leauta, 12 ani de puscarie

Afaceristul Leaută iese din penitenciar cu şapte ani mai devreme

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii