Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
22:20 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Prof. univ. dr. Vergil Chițac „Academia Navală «Mircea cel Bătrân» nu va deveni niciodată o universitate de tip SRL“

ro

06 Jun, 2015 00:00 14470 Marime text
interviu online cu vergil chitac rectorul academiei navale mircea cel batran scoala de marina romaneasca

Tags: Vergil Chitac


Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii

  • Neagu Valeriu 09 Jan, 2016 00:21 Ma crucesc ! Ce le trece prin cap oamenilor care au puterea de decizie. Pregatirea universitara, 3-5 ani scala si pregatire !?! Bravo. Probabil ca ne cred tampiti pe noi, navigatorii adevarati. Pai STCW este partea care intereseaza in exercitarea unui job de ofiter la bordul unei nave. Poti avea 3 facultati, una sau niciuna. Daca ai urmat modulele STCW si probezi ca esti pregatit conform standardelor, ai stagiul de practica efectuat, atunci esti ofiter de marina. Facultatea de informatica sau alta facultate nu are nimic cu STCW si nici cu stagiul de ambarcare la bordul navei, deci pe cale de consecinta nu conteaza. Nu asta prevede Directiva UE de implementare a standardelor STCW - se vorbeste despre "curs de pregatire aprobat" si de "nivelul de pregatire" si se refera la pregatirea standard STCW si nu daca STCW sa se predea la institutii de invatamant cu studii superioare sau fara studii superioare. Aberant este ca ofiterilor de marina militara nu li se recunosc cursurile ANMB si trebuie sa faca inca odata aceeasi facultate ca sa ajunga ofiter de marina. Deci Dle Chitac, va cunosteam ca pe un om de armata serios dar acum, dupan acest articol, mi-am schimbat parerea. Sunteti un om meschin care mintiti cu nerusinare si incercati sa induceti in eroare bietii tineri care nici nu stiu pe ce lume se afla. Sa fie lasati oamenii sa isi aleaga ce vor dori sa faca si nu sa decida niste oameni anacronici pentru cei care pina la urma platesc.
  • costel 20 Jun, 2015 23:21 Dispoziţii generale Art. 1 (1) Prevederile prezentei legi se aplică oricărui cetăţean al unui stat membru al Uniunii Europene, denumită în continuare U.E., al Spaţiului Economic European, denumit în continuare S.E.E., sau al Confederaţiei Elveţiene care doreşte să exercite în România, în mod independent sau ca salariat, o profesie reglementată de legea româna. La ce se refera legea 200 ? Pei la certificarea cetatenilor straini,ale tarilor membre UE,nu la romani educati in romania si mai mult ofiterul de marina nu lucreaza in Romania cu contract romanesc.Mi se pare o alta intoxicare media si pacat ca dl Chitac este initiatorul acestei intoxicari,sa cam fct de ras.
  • madalin 19 Jun, 2015 23:00 Domnule rector, de la divergentele de opinie pana la calomnii din partea dv nu este decat un pas. Nu mai dezinformati lumea cu standardul de pregatire - inginerie-pe care dv l-ati impus pentru ofiterii de marina. In toata lumea functioneaza acest fel de colegii vocationale ai caror absolventi demonstraza ca nu este nevoie de o diploma universitara pentru a conduce o nava, ci de aptitudini, care se formeaza in concordanta cu cerintele STCW. Poate va amintiti ca ANMB a mai fost in situatia de a pregati ofiteri de marina carora le-a eliberat diplome de ingineri macanica fina, unii tineri de la sectia militara, cu toate ca erau absolventi invatamant de marina au fost nevoiti sa urmeze cursurile facultatii de marina civila. Din moment ce este reglementata la nivel mondial si european nu vad care este impedimentul. Puteti sa formati ofiteri de marina care sa aiba si doctorat, dar lasati profesionistii sa formeze ofiteri de marina. Cati domni din conducerea de astazi a ANMB sunt ofiteri de marina oare? Nu absolventi de Galati ci de Institut de marina.
  • inf-pam-pam maritim 12 Jun, 2015 17:24 Nemo are oarece dreptate iar siajul commentului lasa posibilitatea unor discutii turbionare pe o pasa nebalizata corect.Ma intrb daca sistemul de invatamant in general este bulversat de ce nu ar fi aceasi situatie si in ivatamantul de marina acelasi lucru.Intradevar tehnologia este cea care face ca factorul uman sa intervina foarte rar.Dar si cand te lasa ,,tehnica''ce se intampla pe comanda de navigatie?Pentru a exploata GPS-ul,radiolocatorul performant sau GMMDSul nu-ti trebuie 4-5 ani de scoala .Un pilot cu experienta cu bataturi de la cavila timonei se descurca fara probleme.Problema este educatia pe care trebuie sa o primeasca ofiterul de marina.Si pentru asta trebuie sa treaca ceva vreme atat pe bancile scolii cat si puntea sau la masina navei.Aceste doua ,,fabrici''de ofiteri de marina aflate in concurenta nu pot decat sa se bata in performantele absolventilor.Cati naviga dintre absolventii celor ddoua institutii.Si mai ales cum au rezolvat ei problema cadetziei?ABsolventii primesc diplomele dar mai este o furca caudina care asteapta absolventul;ANR-ul pentru brevetare!In cambuza ARN-ului se afla painea si cutitul dar si ceatza privind standardul ofiterului de marina.Bombanelile din dublu fund se aud mai greu.
  • nemo 08 Jun, 2015 14:33 Dar tot nu a explicat nimeni care este legatura indestructibila dintre navigatie si pregatirea inginereasca de nivel universitar. Inca mai sper. Justificarea clasica era 'domnule, daca vrea omul sa se lase de navigat, sa aiba posibilitatea sa lucreze pe un santier sau in port'. Ok, plauzibil, cu conditia sa il si angajeze cineva in detrimentul inginerilor navali 100%. Dar cu cei pe care ii intereseaza doar o cariera pe mare cum ramane? De ce sa mentinem noi exclusiv un sistem care produce 2 in 1? Stim ce se intampla cu lucrurile amestecate... Amuzanta chestia cu tehnologia. Foarte adevarat, avansul tehnologic este formidabil, numai ca efectul este fix pe dos, adica reduce din ce in ce mai mult interventia (si eroarea) factorului uman. Gratie tehnologiei sunt flotele invadate de asiatici si africani. Test de sinceritate pentru punte: cum ar arata cartul de navigatie fara GPS, ARPA si trackline-ul de pe ecranul radar? Cam ia cu fiori, este? Dar cu instrumentele mentionate s-a terminat discutia, sextantul si procedeele de estimata si costiera au devenit piese de muzeu, se mai practica doar din hobby. La fel si calculul de stabilitate sau cargo-planul. Softurile special dezvoltate de companie pentru fiecare nava in parte nu mai lasa lucrurile la voia intamplarii. Iata efectul tehnologiei, pana si in registrul cunostintelor obligatorii conform STCW, nu la adaugiri exotice. Daca modificarea legii a fost facuta in sensul adaptarii la cerintele si standardele IMO/STCW pentru aceasta profesie, unde e abuzul? Invatamantul vocational de marina se practica de mult timp si cu mult succes in UK, Olanda si nu numai, de la operational la managerial, inclusiv Comandant. Se vede treaba ca englezii si olandezii nu prea stiu cum e cu marina asta, musai sa dea o tura pe la noi ca sa-nteleaga mai bine... altfel prea se lasa purtati de STCW(conventie la care Romania este parte). La Vest de Est diploma universitara vizeaza obiective mai ample decat simpla brevetare, e tinuta la mare pret si nu se arunca spre oricine e dispus sa plateasca si sa astepte 4 ani sa vina sorocul. La noi sunt la mare pret standardele inalte si dezvoltarea multilaterala. Asa apare puntistul care trebuie (zic unii) sa fie capabil sa scoata masina din avarie. Ori mecanicul care sa fie, la o adica, si navigator si constructor de nave. La noi nu merge oricum! Ori e 3 in 1, ori nu e deloc! In acelasi spirit as propune sa faca si un an-doi de Medicina, iar la tancuri sa nu se mai accepte decat ingineri de la P
  • irina 08 Jun, 2015 11:20 Colegiul Nautic Roman este o scoala pentru bogatanii care nu au timp sa calce pragul acesteia decat prima oara, cand platesc foarte multi bani pentru inscriere, si cand isi iau diplomele... pe bune acum... E ca si cum am avea o scoala privata de doctori... V-ati lasa operati de astfel de doctori, ati avea incredere? Eu zic ca nu, sunt convinsa ca niciunul dintre noi nu ar avea incredere intr-un astfel de doctor... Asa e si cu marinaria, pe mare nu sunt service-uri, asa ca daca se intampla ceva, cei de la bord trebuie sa intervina, iar daca nu au cunostintele necesare s-ar putea sa produca o tragedie!
  • motorist "cocalar" 06 Jun, 2015 14:50 Domnule Chitac,nu credeti ca totusi,ar trebui lasata concurenta sa-si spuna cuvantul.Cred ca fiecare este liber sa aleaga cum si unde se pregateste....va rog sa nu mai dezinformati cu afirmatii de genul 60% din flota mondiala este constituita din nave mai tinere de 5 ani,este o aberatie,stiti prea bine,iar la nivel mondial NU se confirma absolut deloc ca ofiterii de punte sau masina au studii universitare,in conditiile in care 60% din echipaje provin din tari ca India,Filipine,Vietnam sau Nigeria,inclusiv ofiteri care sub nici o forma nu au studii universitare.Va rog sa fiti onest pana la capat!
  • marinar 06 Jun, 2015 00:28 Tot respectul d-le contraamiral de flotila, dar practica omoara teoria, pana si Pontica, in vremuri imemoriale, avea un contract de practica cu RomLine, pe cand ANMB ar face bine sa mute Albatros pe platou intr-o baltoaca, ca sa asigure practica "la bord", cat despre marinarii romani, 80 la suta dintre ei chiar fac marinarie efectiva pe navele din restul de 40 de procente, ramase... Teorie cu carul, dar practic multi absolventi habar n-au sa mearga pe coverta si inca se incalta cu bereta pe care scrie ANMB