Fostul director al liceului din Hârşova e convins că a fost demis... politic. Ce răspunde inspectorul general
Fostul director al liceului din Hârşova e convins că a fost demis... politic. Ce răspunde inspectorul general
10 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
6343
Marime text
Fost director al Liceului Teoretic „Ioan Cotovu” din Hârşova între anii 1986-2007, prof. Alexandru Bujeniţă revenea manager la 1 septembrie 2013 şi era demis un an mai târziu de fostul inspector şcolar general Răducu Popescu.
În luna august 2019 a fost detaşat în interesul învăţământului, din nou, director, de către prof. Petrică Miu, fost inspector şcolar general, ca, începând de ieri, să fie înlocuit cu colega sa, Camelia Şerban, numită de noul inspector general Sorin Mihai.
Prof. Alexandru Bujeniţă face parte din categoria acelor directori care nu pot accepta să stea deoparte atunci când lucrurile nu sunt clare, spre deosebire de marea majoritate, care se teme să nu deranjeze… superiorii. Tocmai de aceea ne-a mărturisit convingerea sa că a fost demis pe criterii politice: „Decizia a fost 100% politică, nu am nici un dubiu”.
În trei luni...
În momentul în care a fost întrebat ce a reuşit, totuşi, să facă în aceste trei luni de mandat ca director, ca să deranjeze noua conducere ISJ, ne-a declarat că a revenit la conducerea Liceului Teoretic „Ioan Cotovu” în urma interviului susţinut la începutul lunii august la Inspectoratul Şcolar Judeţean şi a deciziei de numire din partea Consiliului de Administraţie al ISJ.
„În aceste trei luni am acţionat pe două direcţii. Pe de o parte, să dotez şi să dezvolt infrastructura şcolii, pentru a facilita eficienţa activităţilor instructiv-educative. În acest sens: am achiziţionat materiale auxiliare necesare după consultarea tuturor colegilor mei, individual şi pe catedre-cărţi pentru biblioteca şcolii, în valoare de 2.000 lei necesare pregătirii pentru bacalaureat mai ales, trei truse magnetice de geometrie în valoare de 1.800 lei, o bandă de alergare pentru sala de sport în valoare de 2.500 lei, mingi, haltere şi alte materiale specifice.
La sala de sport, pentru că elevii şi profesorii mi s-au plâns că este frig, am achiziţionat şi pus în funcţiune cu ajutorul unei firme specializate două aeroterme la curent trifazic de mare putere - 2000 mc pe oră fiecare - pentru a putea avea căldura necesară şi atunci când centrala şcolii nu este în funcţiune, în valoare de aproximativ 4.600 lei.
Pentru că am crezut că aşa este civilizat, am achiziţionat şi montat două sisteme cu conexiune la internet prin care am introdus sonorizare la nivelul celor trei etaje ale şcolii, dar şi în exteriorul ei. Mai concret, staţia conectată la un dispozitiv automat şi la internet sună la orele prestabilite pentru pauze, în intervalul orar 8-19, de luni până vineri, şi apoi comută automat pe muzica ce se difuzează în fiecare pauză până când se sună de intrare.
Staţia de amplificare este prevăzută şi cu un microfon, pentru ca elevii să poată realiza emisiuni, dedicaţii muzicale, să se poată face anunţuri, etc. Toată instalaţia a costat aproximativ 12.000 lei, incluzându-se aici şi manopera plătită firmei care a instalat cablajul. În ceea ce priveşte partea de IT, am fost ajutat de doi elevi din clasa a XII-a cărora le-am fost diriginte.
Pentru diferite evenimente culturale şi sportive am achiziţionat două staţii de amplificare - boxe cu acumulator - de 450W putere fiecare, pentru cele două clădiri ale şcolii şi unde se pot conecta, pe lângă microfon , diferite dispozitive; acestea au costat 2.900 lei ambele şi s-au bucurat de succes în rândul elevilor.
Am mai achiziţionat nouă bare de sunet – soundbar - cu conexiune fără fir -pentru a fi folosite la clasă în asociere cu laptopurile din dotare şi pentru a înlocui boxele audio defecte.
Am cumpărat şi trei videoproiectoare din gama homecinema cu conexiune fără fir pe care le-am instalat în clasele terminale de liceu şi pentru a înlesni predarea modernă a disciplinelor de bacalaureat mai ales. Aceste achiziţii au însumat 5.100 de lei, iar barele de sunet cam 1.800 de lei.
Am achiziţionat trei sisteme complete - calculatoare şi monitoare, pentru a înlocui la secretariat pe cele care abia mai mergeau iar pentru a fi în legalitate şi şase licenţe Office 365 de la o firmă specializată din Bucureşti. Am mai achiziţionat două imprimante - din care una A3 - precum şi un laminator mai performant pentru fotografii.
Din acest an, clădirea unde învaţă copii de la învăţământul primar a fost extinsă cu două săli de clasă, pentru a învăţa într-un singur schimb; aici am achiziţionat 60 de pupitre şcolare adecvate vârstei copiilor, în valoare de 19.000 lei, precum şi două televizoare UltraHD cu conexiune la internet montate pe peretele sălilor de clasă, draperii pentru cele două săli şi holul aferent (televizoarele + suporturile mobile au valorat cam 3.200 lei).
Joi, cu o zi înainte de a primi decizia de încetare a mandatului, am plantat în curtea liceului, cu sprijinul unui inginer care îmi este prieten de la Ocolul Silvic Hârşova, un număr de 23 de sălcii pentru a umbri în viitor terenul de sport şi pentru că mi se pare normal să existe mai mult verde într-o şcoală. Probabil când vor creşte mari lucrul acesta mă va bucura cel mai mult şi mă voi mândri cu ceea ce am făcut”.
Cea de-a doua direcţie în care şi-a propus să acţioneze în urmă cu trei luni privea aspectele ce ţin de inter-relaţionare în beneficiul educaţiei. „În acest sens, la trei clase unde am avut ceva probleme am organizat şedinţe comune elevi-părinţi-profesori la care am analizat cauzele care au generat tensiuni şi evenimente nedorite şi am hotărât în comun, cu implicarea tuturor părţilor, ceea ce trebuie făcut în viitor pentru a evita situaţiile neplăcute de genul jignirilor între colegi, absenteism ridicat, performanţe şcolare scăzute.
Am participat la toate şedinţele la care am fost invitat, inclusiv la Adunarea generală a părinţilor pe şcoală - şi am interzis categoric orice colectare de fonduri, şcoala asigurând din resursele bugetare alocate, markerele necesare, săpun şi hârtie la toaletele elevilor, materiale de curăţenie etc.
Am acordat, pe măsura puterii şi experienţei mele, sfaturi profesoarelor aflate la debutul carierei, atunci când am fost solicitat, şi le-am asigurat celor patru navetiste decontul cheltuielilor de deplasare pe ruta Constanţa-Hârşova”.
Inspectorul general Sorin Mihai este de altă părere
Contactat telefonic în legătură cu această demitere şi cu faptul că prof. Alexandru Bujeniţă consideră că a fost înlăturat pe criterii politice, prof. Sorin Mihai, inspector şcolar general, a declarat pentru ZIUA de Constanţa că motivele demiterii sunt multiple şi sunt consemnate în procesul verbal al Consiliului de administraţie de vineri, 6 decembrie. „În principal, este vorba despre un management defectuos şi dificultăţi de comunicare, sesizate chiar şi de primarul localităţii. Dacă dânsul consideră că a fost schimbat pe criterii politice, aştept şi eu o justificare a acestei afirmaţii”.
Sursa foto: Liceul Teoretic „Ioan Cotovu” Hârşova
Citeşte şi:
ISJ Constanţa a aprobat cea de-a doua clasă pregătitoare la Liceul Teoretic „Ioan Cotovu“ din Hârşova (galerie foto)
Statutul de autoritate publică, în opinia profesorilor constănţeni „Nu-l putem face pe profesor funcţionar public. Doar dacă vrem să renunţăm la competenţele lui profesionale, pedagogice“
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii