Prof. Gabriela Bucovală se consideră nedreptăţită de Ministerul Educaţiei şi cere anularea unui act administrativ
Prof. Gabriela Bucovală se consideră nedreptăţită de Ministerul Educaţiei şi cere anularea unui act administrativ
28 Oct, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
13858
Marime text
Deja nu mai este o noutate faptul că, din acest an şcolar, prof. Gabriela Zoia Bucovală este profesor cu normă întreagă al catedrei de matematică a Liceului Teoretic „Traian” din Constanţa, pe care de fapt nu a părăsit-o niciodată, nici în cei patru ani de mandat de inspector şcolar general.
Și, cu toate că s-ar fi crezut că lucrurile au intrat pe un făgaş... normal, iată că pe rolul instanţei de judecată a apărut dosarul cu nr. 529/36/2019, prin care Gabriela Zoia Bucovală cere Ministerului Educaţiei anularea unui act administrativ.
Scurt istoric al unui mandat controversat
După câteva runde de concursuri susţinute la Ministerul Educaţiei pentru ocuparea postului de inspector şcolar general, pe 18 august 2015 era numită la Constanţa în această funcţie de conducere prof. Gabriela Zoia Bucovală.
Doi ani mai târziu, în august 2017, era revocată de ministrul Educaţiei de atunci, Liviu Pop, invocând „neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiilor prevăzute de lege şi de contractul de management”. Deşi s-a vorbit atunci că motivele schimbării sale ţin mai mult de apartenţele politice decât de competenţele manageriale, Liviu Pop a susţinut că „revocarea a fost rezultatul verificării respectării unor obligaţii stipulate în contractul de management al inspectorului şcolar general”. Cinci luni mai târziu, pe 29 ianuarie 2018, Curtea de Apel Constanţa a dat o decizie în favoarea sa, dispunând suspendarea executării Ordinului nr. 4699/18.08.2017. A doua zi, Petrică Miu se întorcea la catedră, la Liceul „Virgil Madgearu”, iar Gabriela Bucovală îşi relua postul de şef al ISJ Constanţa.
În aprilie 2019, Curtea de Apel dispune repunerea părţilor în situaţia anterioară emiterii ordinului anulat, în sensul reintegrării reclamantei Bucovală Zoia-Gabriela în funcţia de inspector şcolar general al Inspectoratului Judeţean Școlar Constanţa şi a obligării pârâtului la plata către reclamantă a diferenţelor dintre drepturile băneşti corespunzătoare funcţiei de inspector şcolar general, aferente perioadei 04.09.2017 - 01.02.2018, şi drepturile băneşti încasate în mod efectiv în perioada 04.09.2017 – 01.02.2018 de către reclamantă, în calitate de profesor. Respinge capătul de cerere privind anularea referatului nr.1899/DGMP/18.08.2017, a notificării nr. 9900/18.08.2017 şi a oricăror alte acte subsecvente emiterii Ordinului nr.4699/18.08.2017, ca nefondat. Obligă pârâtul să plătească reclamantei suma de 300 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată (taxa judiciară de timbru).
Pentru această speţă, Ministerul Educaţiei a depus recurs al cărui prim termen a fost fixat la Înalta Curte de Casaţie pentru data de 9 noiembrie 2021.
Calificativ cu... cântec
Revenind la dosarul cu nr. 529/36/2019, întrebată despre ce este vorba de data aceasta, prof. Gabriela Bucovală a declarat pentru ZIUA de Constanţa că a dat în judecată Ministerul Educaţiei Naţionale, pentru calificativul care i-a fost acordat anul trecut, în urma evaluării manageriale 2017-2018. Adăugând că i se pare total nedrept ca, după un an şcolar în care Constanţa a găzduit poate cele mai multe concursuri şi olimpiade de foarte mulţi ani încoace, să nu obţină calificativul maxim.
Conform prevederilor Legii Educaţiei Naţionale nr.1/2011, evaluarea inspectorilor generali, a inspectorilor generali adjuncţi şi a directorilor Caselor Corpului Didactic se face anual, pe perioada anului şcolar, după depunerea de către inspectori a fişei de autoevaluare şi a raportului de autoevaluare însoţit de dovezi.
În temeiul acestor evaluări privind activitatea managerială se acordă calificative pe baza cărora se decide menţinerea, monitorizarea sau încetarea contractului de management.
Potrivit Art. 8 din Ordinul nr. 4.315 din 11 august 2014 pentru aprobarea Metodologiei privind evaluarea activităţii manageriale desfăşurate de către inspectorii şcolari generali rezultatul evaluării se concretizează în acordarea calificativului, astfel:
● 100-90 de puncte: „foarte bine” – menţinere pe funcţie;
● 89,99-80 de puncte: „bine” – menţinere pe funcţie;
● 79,99-70 de puncte: „satisfăcător” – monitorizare – reevaluare la un interval de 3 – 6 luni;
● sub 70 de puncte: „nesatisfăcător” – încetarea contractului de management educaţional încheiat în calitate de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/director la casa corpului didactic sau încetarea detaşării în interesul învăţământului în funcţia de inspector şcolar general/inspector şcolar general adjunct/director la casa corpului didactic.
Citeşte şi:
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- Camelia 30 Oct, 2019 07:56 De punctat ca procentul de promovabilitatea la ex de bac in timpul mandatului doamnei, a fost peste 60%, comparativ cu cel al altor generali calificati la locul de munca, perindati si numiti fara sustinerea vreunui concurs organizat de MEN (42-57% promovabilitate bac). Acum depinde de "ëvaluatorii" din MEN si dorintele, nevoile si interesele lor individuale/de grup. Se remarca o solidaritate cu "gasca". Trist e ca pot fi demotivate unele cadre din cauza unor astfel de "evaluari" ale unor ministri ai educatiei care nu au dorit sa organizeze vreodata vreun concurs pentru ocuparea functiilor de generali. Practic dl Liviu POP l-a evaluat cu „satisfacator” pe ministrul Mircea DUMITRU pentru indrazneala de a sparge logica in cutumele inradacinate in numirile pe criterii politice. I-a depunctat pe fostii ministri – Campeanu, Curaj, Dumitru, care au indraznit sa numeasca „generali” in urma promovarii examenului organizat de MEN. Faptul ca 11 inspectori scolari generali din 11 judete au fost destituiti din functia obtinuta in urma promovarii unui concurs organizat la nivel national, apoi repusi in functie in urma unor hotarari judecatoresti, reflecta clar imixtiunile politicului si influentele lui. Coruptia este inevitabila in orice stat, dar sa nu sufere calitatea invatamantului. Atitudinea mentala a celor sus pusi arata gradul de civilizatie. Exista un anumit dispret si aroganta. Un semnal instantaneu de needucatie este organizarea politica. Exista propaganda, derapaje si consecinte inevitabile in societate/comunitate si implicit in invatamant iar repercursiunile se vad si se simt.