Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
14:48 20 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Profesori ai Liceului Teoretic „Traian”din Constanța la cursul Erasmus+ KA1 „Copiii cu nevoi speciale”, în Praga

ro

31 May, 2024 09:07 982 Marime text
  • Două cadre didactice ale Liceului Teoretic „Traian” din Constanța au participat la cursul Erasmus+ KA1 „Copiii cu nevoi speciale”, desfășurat în Praga.
  • Activitatea s-a bazat pe demonstrații și participare activă în cadrul unor grupe de lucru, participanții fiind din țări diferite, precum: Danemarca, Suedia, Grecia, Ungaria, Spania, Germania și, desigur, România.
  • Conținuturile cursului și informațiile au fost introduse prin module tematice, susținute de profesori de specialitate. 
 
În perioada, 13-17 mai 2024, două cadre didactice ale Liceului Teoretic „Traian” din Constanța au participat la cursul Erasmus+ KA1 „Copiii cu nevoi speciale”, în Praga, în cadrul acreditării Erasmus+, Acțiunii cheie1 - Educație școlară - 2023-1-RO01-KA121-SCH-000130762, finanțat de Comisia Europeană.
 
Programul propus a constat în cinci zile de cursuri, care au avut ca scop nu doar îmbunătățirea cunoștințelor teoretice, ci mai ales implementarea unor metode de susținere a activității la clasă. Conținuturile cursului și informațiile au fost introduse prin module tematice, susținute de profesori de specialitate.
 
Activitatea propriu-zisă s-a bazat pe demonstrații și participare activă în cadrul unor grupe de lucru, participanții fiind din țări diferite, precum: Danemarca, Suedia, Grecia, Ungaria, Spania, Germania și, desigur, România.
 
„Un alt deziderat al cursului a constat în  integrarea și incluziunea copiilor cu nevoi speciale în clase tradiționale, dar și identificarea riscurilor și barierelor. Mai mult decât atât, s-a subliniat importanța comunicării și cooperării între școală și familie. S-au propus modele de planuri individuale pentru educație, prin care să se poată susține învățarea structurală pentru elevii cu autism, dislexie și ADHD, într-o clasă incluzivă“, a declarat directorul Liceului Traian, prof. Zoia-Gabriela Bucovală.
 
De asemenea s-au oferit modele de activități pentru învățarea cognitivă, în cazul copiilor supradotați și talentați, prin intermediul unor activități de teatru și artă. Un alt scop a fost acela de a dezvolta gândirea creativă, prin activități susținute de anumite sarcini de lucru, probleme, situații experiențiale, utilizare de resurse IT, proiecte și activități intercurriculare.
 
PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 

Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și:

 
O nouă zi liberă pentru elevi și profesori va intra în vigoare– „Ziua Invățătorului”

Peste 1000 de activități desfășurate pentru a îmbunătăți siguranța școlară din Constanța, în luna aprilie (FOTO)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii