Anunț important de la CSM Cum se modifică activitatea instanțelor, de la 1 septembrie (document)
Anunț important de la CSM: Cum se modifică activitatea instanțelor, de la 1 septembrie (document)
27 Aug, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
2459
Marime text
- Secția pentru judecători a CSM a introdus o serie de modificări în activitatea instanțelor, în scopul prevenirii răspândirii Covid-19.
- De la 1 septembrie este permisă obținerea prin fotografiere a unor copii de pe înscrisuri din dosarele instanței.
- La stabilirea listei de ședință pe intervale orare, se vor avea în vedere duratele de timp necesare pentru aerisirea/dezinfectarea sălii de ședință.
Prima zi de toamnă vine cu modificări în activitatea instanțelor de judecată.
Se arată în hotărârea CSM, printre altele, că programul de lucru, inclusiv programul de lucru cu publicul, al instanțelor poate fi adaptat prin decizia conducătorului instanței, în scopul prevenirii răspândirii COVID – 19 și al protecției persoanelor care își desfășoară activitatea în cadrul instanței.
În Secțiunea Documente se poate consulta hotărârea integrală a Secției pentru judecători a CSM.
Decizia a fost luată de Secția pentru judecători a CSM și prevede, printre altele, că, pentru cauzele complexe, în care sunt mai mulți martori de audiat, de exemplu, ori în care sunt multe părți sau care se desfășoară în sistem de videoconferință, se recomandă fixarea unei ore distincte, la finalul ședinței, ori alocarea unei ședințe separate.
Accesul justițiabililor, al altor participanți la procesele civile și penale și al publicului în sediul instanței se recomandă a fi permis astfel încât să fie respectat intervalul de timp prevăzut și poate fi limitat în scopul respectării regulilor de distanțare socială.
Se mai arată în hotărârea CSM că „atunci când refuză primirea unei persoane ce prezintă simptome de infectare cu SARS-CoV-2, persoana responsabilă din cadrul detașamentului de pază înștiințează de îndată președintele instanței sau persoana desemnată de acesta și, dacă este cazul, președintele completului de judecată, pentru a fi dispuse măsurile administrative sau judiciare necesare.
De asemenea, de la 1 septembrie este permisă obținerea prin fotografiere a unor copii de pe înscrisuri din dosarele instanței, iar judecătorul va avea în vedere să nu stabilească în cadrul aceleiași ședințe mai multe cauze în care se impune administrarea unei probațiuni complexe.
Depunerea de înscrisuri, prin comunicare electronică
Instanțele pot stabili un interval orar la sfârșitul ședinței de judecată, destinat exclusiv dosarelor lăsate la a doua strigare, în măsura în care condițiile instanței permit fixarea unor intervale de timp în acest sens.În ce privește depunerea de cereri sau înscrisuri la dosarul cauzei și transmiterea lor către părți, se solicită ca aceasta să fie făcută prin poștă sau prin mijloacele de comunicare electronică, pe cât posibil nu în timpul ședinței de judecată.
Pentru accesul în arhiva instanței în vederea consultării dosarelor, președintele poate stabili intervale orare alocate distinct avocaților, consilierilor juridici, practicienilor în insolvență, experților și interpreților.
În plus, în măsura în care este posibil, se recomandă ca intrarea și ieșirea din sediul instanței să se facă pe căi de acces separate.
Totodată, la stabilirea listei de ședință pe intervale orare, președintele completului va avea în vedere duratele de timp necesare de suspendare a ședinței de judecată pentru aerisirea/dezinfectarea sălii de ședință.
În Secțiunea Documente se poate consulta hotărârea integrală a Secției pentru judecători a CSM.
Citește și:
Fără haine sexiste în instanță:
Outifit-uri interzise în sala de judecată. Ținute inacceptabile ce duc la amenzi
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii