Consiliul Local Constanța, învins în instanță de „băieții cu ochi albaștri“. Ce a vrut SRI de la municipalitate (DOCUMENT)
Consiliul Local Constanța, învins în instanță de „băieții cu ochi albaștri“. Ce a vrut SRI de la municipalitate
30 Dec, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
2219
Marime text
- Hotărârea prin care „băieții cu ochi albaștri“ au câștigat în instanță a fost pronunțată de Secția I Civilă a Curții de Apel Constanța, în dosarul 32516/212/2013*.
- Marți, 28 decembrie 2021, judecătorii Secției I Civile a Curții de Apel Constanța, în completul RC2 Recurs, format din magistrații Laura Smarandi, Daniela Petrovici și Geta Cristina Ghernaja, au admis recursul declarat de SRI.
- Instanța de recurs a reconrfirmat astfel prima hotărâre pronunțată în cauză de Judecătoria Constanța, prin care SRI primea terenul.
- Hotărârea nr. 300/2018 a Judecătoriei Constanța, reconfirmată de Curtea de Apel Constanța, poate fi consultată în Secțiunea Document.
- Decizia Curții de Apel Constanța este definitivă, iar procesul viza un teren de 324 mp în Mamaia.
Serviciul Român de Informații a câștigat definitiv procesul intentat Consiliului Local Constanța!
Hotărârea prin care „băieții cu ochi albaștri“ au câștigat în instanță a fost pronunțată de Secția I Civilă a Curții de Apel Constanța, în dosarul 32516/212/2013*.
Litigiul are la bază un teren de 324 mp, situat în Mamaia, teren despre care SRI a susținut în proces că a ajuns la proprietarul actual în urma unui schimb de terenuri „în baza unei hotărâri nelegale“ a Municipiului Constanța.
Au mai susținut reprezentanții SRI că terenul făcea parte dintr-un teren aferent complexului Neptun, din Mamaia, pe care îl administrează în temeiul unor hotărâri de Guvern de la începutul anilor 1990.
Astfel, SRI a dat în judecată municipalitatea, dar şi pe Mirela Valentina Țugulea, proprietarul terenului.
Contract încheiat în baza unei hotărâri „nelegale“
În proces, avocații Serviciului au cerut constatarea nulităţii contractului de schimb imobiliar încheiat la data de 23.01.2001 între aceasta şi Municipiul Constanţa prin Primar. În esenţă, contractul viza un teren de 324 mp, situat în Mamaia.
SRI a susţinut că respectivul contract între cele două părţi ar fi fost încheiat în baza HCL 563/2000, act care, în opinia SRI, era „o hotărâre nelegală“, dat fiind că Serviciul este administratorul complexului Neptun, împreună cu terenul aferent, din staţiunea Mamaia.
Suprafaţa de peste 300 mp ar fi fost, spuneau cei de la SRI, aferentă aceluiaşi teren administrat de aceştia. Astfel, reprezentanţii Serviciului le-au cerut judecătorilor să anuleze această hotărâre a Consiliului Local Constanţa, respectiv HCL 563/2000.
Cu alte cuvinte, reprezentanții SRI susțin că terenul în suprafață de 324 mp din Mamaia le-ar fi aparținut lor, în fapt, așa încât CLC nu ar fi trebuit să adopte hotărârea ce a dus la contractul de schimb imobiliar în urma căruia suprafața i-a revenit Mirelei Valentina Țugulea.
În primă instanță, Judecătoria Constanța a admis acțiunea SRI, însă Tribunalul Constanța a admis apelul municipalității.
Decizia Curții de Apel
Marți, 28 decembrie 2021, judecătorii Secției I Civile a Curții de Apel Constanța, în completul RC2 Recurs, format din magistrații Laura Smarandi, Daniela Petrovici și Geta Cristina Ghernaja, au admis recursul declarat de SRI.
Potrivit minutei Hotărârii nr. 341/2021, instanța „respinge excepția lipsei de interes a recursului formulat de recurenta pârâtă Țugulea Mirela. Respinge ca nefondat recursul formulat de recurenta pârâtă Țugulea Mirela“.
Totodată, instanța „admite recursul formulat de recurentul reclamant Serviciul Român de Informații. Casează în parte decizia recurată și, rejudecând apelul pârâților Municipiul Constanța prin Primar și Consiliul Local Constanța: Respinge ca nefondat apelul formulat de pârâții Municipiul Constanța prin Primar și Consiliul Local Constanța. Menține soluția instanței de apel asupra apelului formulat de pârâta Țugulea Mirela“.
Hotărârea Curții de Apel Constanța este definitivă.
Sursa motivare: www.rolii.ro
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și
Serviciul de Telecomunicații Speciale (STS) răspunde la întrebările ZIUA de Constanța! Despre implicarea serviciului în alegerile locale
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii