Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
18:53 20 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Mărul discordiei – o lucrare neterminată Compania fondată de primarul din Saraiu, Toporașul Verde SRL, în proces cu Primăria Nicolae Bălcescu (DOCUMENTE)

ro

15 Aug, 2024 12:02 1023 Marime text
  • Societatea Toporașul Verde SRL Constanța  fostă Alfa-Imo Company SRL a fost înființată în anul 2002 de Irimia Dorinela asociat unic fondator cu activitate declarată comerț cu amănuntul produse alimentare.
  • Irimia Dorinela este primar al comunei Saraiu, județul Constanța din anul 2012.
  • Comuna Saraiu are 1.082 e locuitori conform recensământului efectuat în 2021, și este formată din satele Dulgheru și Stejaru.
 
 
 
Fosta companie a primarului din Saraiau, Toporașul Verde SRL, este pârâtă în instanță într-un process deschis de UAT Nicolae Bălcescu și Consiliul Local al comunei Nicolae Bălcescu.  Dorinela Irimia, edilul din Saraiu, este fondatorul firmei cu pricină
 
Este vorba de dosarul 27000/212/2022, aflat pe rolul Judecătoriei Constanța, cu obiect – obligația de a face, ce a fost înregistrat pe 24 octombrie 2022. Pe 18 iunie 2024, magistrații au decis următoarele – „Admite cererea formulată de reclaman?ii *** ?i ***în contradictoriu cu pârâta ***. Obligă pârâta la predarea către reclaman?i a imobilului, construc?ie ?i teren, situat în comuna ***, precum ?i a materialelor aflate în custodia acesteia prin procesul-verbal de predare primire nr. 299/29.12.2010 ?i care nu au fost folosite la executarea lucrării contractate. Respinge cererea pârâtei de obligare a reclaman?ilor la plata cheltuielilor de judecată, ca neîntemeiată. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare. Cererea de apel se depune la Judecătoria Constanţa, sub sanc?iunea nulită?ii. Pronunţată prin punerea soluţiei la dispoziţia părţilor prin mijlocirea grefei instanţei astăzi, 18.06.2024”.
 
Pe 25 iulie 2024, Toporașul Verde SRL a făcut apel, iar pe 12 august 2024 dosarul a fost înregistrat la Tribunaul Constanța.
 
Conform reprezentanților Primăriei Nicolae Bălcescu, imobilul la care se face referire este „un fel de vestiar, unde avem pavele, gresie, bare de fier, chiar stâlpi de iluminat. Și împrejmuirea sa ne revine, inclusive terenul. Acea proprietate a fost dată în administrare și de ani de zile încercăm să o recuperăm”.
 

Un teren și un spațiu, mărul discordiei în instanță

 
Conform portalului ReJust.ro, prin cererea de chemare în judecată înregistrată pe rolul Judecătoriei Constanţa, la data de 24.10.2022, reclamanții UAT Nicolae Bălcescu prin primar și consiliul local al comunei Nicolae Bălcescu au solicitat instanței în contradictoriu cu pârâta Toporașul Verde SRL obligarea pârâtei la predarea de îndată a imobilului deținut fără drept, construcție și teren, proprietatea privată a UAT Nicolae Bălcescu, obligarea pârâtei la predarea materialelor aflate în custodia acesteia prin procesul-verbal de predare primire nr. 299/29.12.2010, cu obligarea pârâtei la plata cheltuielilor de judecată.
 
În motivarea în fapt cererii, reclamanții au arătat că între UAT Comuna Nicolae Bălcescu și pârâtă a fost încheiat Contractul de lucrări nr. 8781/29.12.2010, având ca obiect realizare bază sportivă cu teren de fotbal, pe o suprafață de teren de 27.722,00 m.p., proprietatea UAT Comuna Nicolae Bălcescu. Anterior încheierii contractului de lucrări a fost emisă autorizația de construire nr. 16/21.10.2010, în favoarea Consiliului Local Nicolae Bălcescu. Odată cu încheierea Contractului de lucrări nr. 8781/29.12.2010 a fost încheiat cu pârâtă și Procesul-verbal de custodie nr. 299/29.12.2010, prin care i-au fost predate în custodie de către UAT Comuna Nicolae Bălcescu materiale de construcție, astfel cum sunt individualizate prin acesta. Pe parcursul derulării contractului de lucrări, în cadrul căruia au fost achitate lucrările executate parțial de către pârâtă, au intervenit anumite litigii între aceasta și reclamanți, care au făcut obiectul dosarelor nr. #####/212/2016 și nr. #####/212/2016**, finalizate definitiv la data de 20.01.2022. După pornirea acestor litigii, în anul 2016, pârâta a oprit executarea lucrărilor la care s-a obligat prin contract, executând parțial construcția și încasând în integralitate sumele de bani pentru construcția realizată până la acel moment. Până la finalizarea litigiilor, construcția, în stadiul existent, a rămas în posesia pârâtei, fiind împrejmuită și pusă sub pază de către aceasta, interzicând accesul oricăror persoane, inclusiv a reprezentanților UAT. Reclamanții au încercat, pe cale amiabilă, prin discuții cu reprezentanții pârâtei să intre în posesia construcției prin predarea acesteia la stadiul actual și a terenului ocupat, aceștia au refuzat și tergiversat constant predarea, fără un motiv temeinic. De fapt, în condițiile în care contractul de lucrări a expirat, neexistând posibilitatea ca acesta să mai fie continuat până la finalizarea acestuia, construcția realizată până la acest moment este proprietatea UAT Nicolae Bălcescu, sumele parțiale aferente realizării acesteia fiind achitate în integralitate de către instituția publică. După finalizarea contractului de execuție lucrări, UAT Nicolae Bălcescu a efectuat 2 rapoarte de expertiză extrajudiciare, care atestă stadiul execuției lucrărilor și valoarea de piață a construcției. Prin Notificarea din data de 31.08.2022, comunicată prin email pârâtei, i-au solicitat acesteia ca în termen de 5 zile de la primirea notificării să se prezinte în vederea predării construcției, terenului și a materialelor aflate sub pază, îngrădite și aflate sub pază. În urma discuțiilor cu reprezentantul convențional al pârâtei, au stabilit de comun acord ca data de prezentare în vederea predării bunurilor să fie 16.09.2022, ora 12,00. În data de 16.09.2022, reclamanții au fost anunțați de către pârât că se află în imposibilitate medicală de a se prezenta în vederea primirii, propunând data de 12.10.2022, dată la care s-a invocat aceeași imposibilitate medicală, menționându-se că reclamanții vor fi convocați când pârâta va putea.
 

La data de 15.12.2022, pârâta a formulat întâmpinare împotriva cererii de chemare în judecată, prin care a invocat excepția netimbrării, excepția necompetenței materiale și/sau teritoriale a Judecătoriei Constanța, excepția lipsei calității procesuale active a reclamantei CL Nicolae Bălcescu, iar pe fond a solicitat respingerea ca neîntemeiată a cererii de chemare în judecată.
 
În motivare, pârâta a arătat că acțiunea formulată de reclamanți este o acțiune în revendicare ce trebuie timbrată la valoare, iar competența se stabilește în funcție de valoarea obiectului acțiunii și prin raportare la locul situării imobilului. Pârâta a mai învederat că pretențiile reclamanților sunt exhibate în legătură cu Contractul de lucrări nr. 87/29.12.2010, contract încheiat cu Comuna Nicolae Bălcescu, terenul pe care este edificată construcția aparținând Comunei Nicolae Bălcescu. Cu privire la fondul cauzei, pârâta a arătat că este de acord să predea reclamantei lucrările executate, la stadiul și respectiv starea constatată prin raportul de expertiză tehnică efectuat de dl. ######## ### în dosarul nr. #####/212/2016**, împreună cu terenul pe care acestea sunt edificate. În ceea ce privește bunurile mobile ce au făcut obiectul procesului-verbal de custodie nr. 299/2010, încheiat în scopul executării Contractului de lucrări nr. 1781/29.12.2010, pârâta a arătat că, în condițiile în care aceste bunuri „au fost puse în operă”, fiind utilizate în scopul executării contractului și fiind identificate de dl. Expert ######## ### cu ocazia întocmirii raportului de expertiză în dosarul nr. #####/212/2016**, al doilea capăt de cerere este lipsit de obiect.
 
Odată cu încheierea contractului, între reclamant și pârâta s-a încheiat și procesul-verbal de custodie nr. 299/29.12.2010 (f.65), prin care s-a constatat predarea materialelor cu obligația pârâtei de a asigura păstrarea și paza acestora și de a nu le folosi în alte scopuri decât cele prevăzute în contract, precum și de a nu le înstrăina.
 
Prin actul adițional nr. 1/29.12.2010, părțile au modificat clauzele contractuale în sensul că durata de execuție a contractului a fost majorată și proiectul de execuție a necesitat realizarea unor lucrări suplimentare. Totodată, a fost majorată și valoarea contractului cu suma de 148.372,66 lei la care se adaugă TVA de 24% reprezentând 35.609,44 lei.
 
Predarea a fost amânată de pârâtă în mod succesiv la data de 16.09.2022, cât și la data de 12.10.2022, pentru imposibilitatea de prezentare a reprezentantului legal din motive medicale, pârâta nemaipropunând nicio dată pentru executarea obligației de predare.

 
Instanța reține că pârâta avea obligația, conform contractului, de a preda la finalizarea contractului atât construcția, cât și terenul pe care aceasta se află, precum și de a restitui materialele predate în custodie, ce nu au fost folosite la executarea lucrării contractate, obligație pe care pârâta nu și-a executat-o, deși raporturile contractuale dintre părți au încetat prin ajungerea la termen a contractului. Totodată, instanța constată că pârâta a recunoscut prin întâmpinare existența obligațiilor pretinse de reclamanți. Contrar susținerilor pârâtei, instanța constată că prezenta cauză nu a rămas fără obiect, având în vedere susținerile reclamantelor precum și lipsa dovezilor privind executarea în integralitate a obligației de predare.
 
 
 

Afacerile Dorinelei Irimia înainte sa fie primar la Saraiu

 
Irimia Dorinela, primar la al patrulea mandat al comunei Saraiu, județul Constanța a făcut afaceri înainte să fie edil.
 
Societățile G&V Manidurin SRL (1998), Toporașul Verde SRL (2002), fostă Alfa-Imo Company SRL, Colț de Rai SRL (2003), Concrete Stone SRL (2010) și  Piatra de Temelie Strong SRL (2010) au avut ca asociat și/sau fondator pe actualul primar al comunei Saraiu, Irimia Dorinela. Toate afacerile administrate de Irimia Dorinela au și în prezent sediul social la aceeași adresă din Constanța, două  apartamente alăturate, imobil în proprietate, de la adresa Aleea Egretei nr. 14.
Primărița Irimia Dorinela s-a retras din cele cinci societăți chiar în anul electoral 2012 când și-a luat mandatul în primire.
 
Rusu Gheorghe din M. Kogălniceanu și Fotea Doinița au preluat afacerile politicianului Irimia Dorinela.
 
Fotea Doinița din Constanța a fost cooptată asociat alături de Rusu Gheorghe în firmele G&V Manidurin SRL (1998), Colț de Rai SRL (2003), Concrete Stone SRL (2010) și  Piatra de Temelie Strong SRL (2010) conform mof. 2650/2012.
 
Rusu Gheorghe a preluat de la Irimia Dorinela capitalul social și administrarea firmei Toporașul Verde SRL (2002),  fostă Alfa-Imo Company SRL (mof. 2650/2012).
 

Fotea Doinița a administrat doi ani socieattea primăriei Saraiu

 
Consiliul Local Saraiu prin primar  Irimia Dorinela a înființat în anul 2013  societatea Saraiu – Progres, Dezvoltare, Servicii SRL care trebuia să capteze, trateze și distribuie apa.
 
Societatea cu sediul social la Căminul Cultural Saraiu, prin reprezentant Irima Dorinela, a numit ca administrator pe Fotea Doinița, aceeași persoană care preluase afacerile primăriței cu un an în urmă (mof.542/2013).
 
Fotea Doinița  a deținut administrarea societății primăriei Saraiu până în anul 2015  când a fost înlocuită de către Micu Emilia (mof.4596/2015).
 
 În prezent societatea Saraiu – Progres, Dezvoltare, Servicii SRL (2013) a renunțat la activitatea principală declarată la înființare, respectiv captare,tratare  și distribuție apă, și are ca obiectiv activități de întreținere peisagistică.
 
Moroianu Ionelia a înlocuit-o în anul 2021 pe Micu Emilia în funcția de administrator  al societății Saraiu – Progres, Dezvoltare, Servicii SRL (mof.1101/2021).
 

Despre societatea Toporașul Verde SRL Constanța,  fostă Alfa-Imo Company SRL

 
Irimia Dorinela a înființat în anul 2002  societatea Toporașul Verde SRL Constanța,  fostă Alfa-Imo Company SRL  cu sediul social într-un apartament proprietate la adresa Aleea Egretei nr. 14. Inițial, asociatul Irimia Dorinela,  a declarat activitate comerț cu amănuntul , iar în anul 2007 declară principala activitate Lucrări de construcții clădiri și lucrări de geniu (mof.1833).
Mai mult în 2010, cu doi ani înainte să devină primarul comunei Saraiu, Irimia Dorinela deschide punct de lucru în comuna Saraiu – imobil sector mecanic.
 
Irimia Dorinela majorează capitalul social cu 1.040.000 lei numerar la firma Toporașul Verde SRL (2002)
Irimia Dorinela asociat unic al firmei Toporașul Verde SRL (2002) majorează cu 1.040.000 lei numerar capitalul social în noiembrie și decembrie 2010 (mof. 4766 și 4905).
 
Irimia Dorinela este aleasă primar al comunei Saraiu în anul 2012 și a cesionat integral, în două etape, societatea Toporașul Verde SRL (2002) către Rusu Gheorghe din M. Kogălniceanu (mof.2650 și 4756).
 
Rusu Gheorghe, noul asociat și administrator al firmei fondate de primarul Irimia Dorinela, deschide din nou,anul următor,  punct de lucru în comuna Saraiu , str. Berzei nr. 3 (mof.4886/2013).
 

Toporașul Verde SRL(2002), fosta firmă a primăriței Irimia Dorinela, desfășoară activități și în prezent la Saraiu

 
Conform surselor publice consultate , în prezent, societatea Toporașul Verde SRL (2002) reprezentată de Rusu Gheorghe  are două puncte de lucru în comuna Saraiu astfel: la adresa Berzei nr. 3 desfășoară activitate permanentă în baza unui proces-verbal de licitație, iar la adresa Preot Cernescu Vespasian nr. 26 funcționează pe  perioada  2017-2027.
 
 

Cum merg fostele afaceri ale primăriței Irimia Dorinela, care au sediul social într-un apartament din Constanța.

 
Societățile G&V Manidurin SRL (1998), Toporașul Verde SRL (2002),  fostă Alfa-Imo Company SRL , Colț de Rai SRL (2003), Concrete Stone SRL (2010) și  Piatra de Temelie Strong SRL (2010) au avut ca asociat și/sau fondator pe actualul primar al comunei Saraiu, Irimia Dorinela.
 
Deși în anul electoral 2012, când Irimia Dorinela a fost aleasă primar al comunei Saraiu, și s-a retras din societățile enumerate mai sus, firmele funcționează în același sediu social și în prezent, respectiv două apartamente alăturate, imobil proprietate,  de la adresa Aleea Egretei nr. 14, Constanța (mof.2650/2012). 
 
 

Toporașul Verde SRL (2002) media pe ultimii trei ani - datorii de 4,55 milioane euro, duble față de cifra de afaceri

 
Societatea Toporașul Verde SRL (2002) prin asociat Rusu Gheorghe  a declarat pentru ultimii trei ani, în medie și aproximativ, cifră de afaceri de 1,78 milioane euro, profit modest de 372.415 euro și datorii de 4,55 milioane euro. Datoriile firmei sunt mai mari cu 255 % mai mult decât cifra de afaceri.
 
Activele imobilizate ale societății Toporașul Verde SRL (2002), mai exact averea firmei compusă din bunuri immobile și mobile, sunt în valoare de aproximativ 6,95 milioane euro.
 

Societatea G&V Manidurin SRL (1998) – întrerupere de activitate și datorii de 627.839 lei



Societatea a fost înființată de asociați fondatori Irimia Dorinela și Rusu Gheorghe cu activitate declarată comerț cu amănuntul.
 
 Fotea Doinița a  fost cooptată și a dobândit calitatea de asociat, în iulie 2012, alături de Rusu Gheorghe în societea G&V Manidurin SRL (1998) ,în locul  Dorinelei Irimia noului primar ales al comunei Saraiu.  
 
Societatea G&V Manidurin SRL (1998) Constanța are declarată întrerupere temporară de activitate și datorii de 627.839 lei.
 
 
Societatea Colț de Rai SRL (2003) - întrerupere de activitate și datorii la ANAF de 564.476 lei
 
Irimia Dorinela și Rusu Gheorghe au înființat societatea Colț de Rai SRL cu activitate declarată comerț cu amănuntul produse alimentare și un punct de lucru permanent , magazine la adresa I.C. Brătianu nr. 148, Constanța (mof.1453/2003).
Societatea Colț de Rai SRL (2003) Constanța, prin asociați Fotea Doinița și Rusu Gheorghe figurează cu activitatea întreruptă temporar și avize de la DRGFP-AJFP Constanța pentru restanțe TVA, impozite venituri din salarii, etc. DOCUMENT
 

Societatea Concrete Stone SRL (2010) – datorii de 485.493 lei

 
Asociații Fotea Doinița și Rusu Gheorghe au declarat pentru anul 2023 cifră de afaceri de 212.353 lei, profit de doar 7.060 lei și datorii mai mari decât veniturile , în valoare de 485.493 lei.

Societatea Concrete Stone SRL (2010) are declarate obiecte de activitate diferite la ANAF și recom, respectiv cultivarae cerealelor și extracția pietrei și pietrișului.
 

Societatea Piatra de Temelie Strong SRL (2010) – trei ani de pierderi și cifră de afaceri zero, datorii de 79.860 lei

 
Asociații firmei Piatra de Temelie Strong SRL (2010) Fotea Doinița și Rusu Gheorghe  au activitate declarată lucrări de construcții și în ultimii trei ani au declarat pierderi, cifra de afaceri zero și datorii de 79.860 lei.
 
Saraiu – Progres, Dezvoltare, Servicii SRL (2013)  pierderi pe ultimii trei ani și datorii de 1.061.304 lei
 
Societatea are ca asociat consiliul local Saraiu reprezentat de primarul Irimia Dorinela  și a declarat pierderi pentru ultimii trei ani  și datorii de 1.061.304 lei.
 

Averea și interesele Dorinelei Irimia – 2017-2024

 
Pe portalul Primăriei Saraiu se regăsesc declarațiile de avere și de interese ale primarului Dorinela Irimia pentru perioada 2017-2024, iar pe Agenția Națională de Integritate nu pot fi accesate aceste documente, nici cele mai vechi.
 
În anul 2017, Dorinela Irimia avea patru terenuri dobândite în 2004 prin moștenire, în Vrancea, localitatea Vizantea-Livezi, fiind vorba de un teren intravilan de 1.500 mp, un teren forestier de 15.000 mp, o livadă de 30.000 mp și o pășune de 25.000 mp. La Saraiu, în 2010, a cumpărat un teren de 9.000 mp. La Constanța, deține două apartamente, unul de 70 mp, cumpărat în 2001, iar un altul de 55 mp, achiziționat în 2010. La Cumpăna, are o casă de locuit achiziționată în 2007, iar în comuna Vizantea-Livezi, Vrancea, deține o casă de vacanță de 100 mp, moștenită în 2004.
 
Ca bunuri mobile, a declarat o Dacia Papuc din 2003, un Volkswagen din 2003 și o semiremorcă Roman din 2000. Totodată, a mai precizat că deține un cont la Raiffeisen Bank, deschis în 2002, cu un sold de 16.722 lei. La momentul respectiv, mai avea un credit de 5.480 lei. Primarul Dorinela Irimia a declarat un venit de 33.030 lei de la Primăria Saraiu. Nu a declarat interese în 2017.
 
Pe anul 2018, a declarat aceleași bunuri, doar veniturile au crescut la 43.926 lei, iar în contul bancar a fost declarată suma de 16.722 lei. În declarația din 2019, singura modificare se referă la veniturile salariale, în cuantum de 53.352 lei. Declarația pe anul 2020 este lipsă.
 
În 2021, singura modificare este cea legată de venit – 65.339 lei a încasat Dorinela Irimia de la Primăria Saraiu.  Anul 2022 este identic cu cel precedent. Nici în anul 2023 nu apar modificări semnificative, venitul crescând la 66.367 lei. În 2024, nu apar schimbări în declarațiile de avere și interese, doar venitul urcând la 67.331 lei.
 
 

PRECIZĂRI:
 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
De asemenea, pentru redactarea acestui articol au fost folosite ți informații de pe termene.ro.
 
Citește și:
  Primăria comunei Saraiu investește în audit energetic, servicii de management proiect și proiect tehnic (DOCUMENTE)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii