O femeie și doi militari din Brăila, morți într-un accident la Constanța. Judecătorii explică ce s-a întâmplat și cine a fost de vină
O femeie și doi militari din Brăila, morți într-un accident la Constanța. Judecătorii explică ce s-a întâmplat
15 Apr, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
3315
Marime text
Judecătorii de la Curtea Militară de Apel București și-au motivat decizia prin intermediul căreia un plutonier major din cadrul UM 01297 Brăila a fost condamnat la închisoare cu executare, pentru moartea a trei persoane (doi militari și un civil). Tragedia a avut loc la data de 18 septembrie 2015, pe raza județului Constanța.
Militarul a fost acuzat că la data de 18 septembrie 2015 a condus un autoturism pe DN 2A, dinspre Constanța către Hârșova. În momentul în care a ajuns în zona km. 144+200, șoferul a pătruns pe contrasens și a intrat în coliziune cu un autocar, condus din sens opus de un bărbat de 38 de ani, din Constanța. Accidentul s-a soldat cu vătămarea corporală gravă a conducătorului auto din autoturism și decesul unui bărbat de 25 de ani, din Petroșani, jud. Hunedoara, și al altuia, de 34 de ani, din Brăila, pasageri în autoturism (militari din cadrul Batalionului 528 Cercetare „Vlad Țepeș“ Brăila) și decesul unei femei de 39 de ani, din Constanța, ghid și pasageră în autocar.
Curtea Militară de Apel București a decis condamnarea definitivă a plutonierului major la patru ani de închisoare cu executare.
Totodată, instanța a redus cuantumul despăgubirilor morale acordate părților civile (...), de la câte 250.000 de euro la câte 150.000 de euro pentru fiecare parte civilă, în echivalentul în lei, potrivit cursului BNR din ziua plății, sume actualizate cu indicele de inflație la data plății efective, la care se adaugă dobânda legală calculată de la data pronunțării prezentei decizii și până la data plății efective. Curtea de Apel a redus și cuantumul despăgubirilor morale acordate părților civile (...), de la câte 100.000 de euro la câte 40.000 de euro pentru fiecare parte civilă, în echivalentul în lei, potrivit cursului BNR din ziua plății, sume actualizate cu indicele de inflație la data plății efective, la care se adaugă dobânda legală calculată de la data pronunțării prezentei decizii și până la data plății efective.
Zilele trecute, magistrații și-au motivat decizia.
Curtea Militară de Apel București a reținut ca pertinentă concluzia primei instanțe în sensul că s-a dovedit în mod cert că accidentul soldat cu decesul victimelor a avut loc din culpa exclusivă a inculpatului,autoturismul condus de acesta pătrunzând pe contrasens și intrând în coliziune frontală cu autocarul marca Mercedes Benz, condus regulamentar din sensul opus de mers.
De asemenea, Curtea Militară a apreciat că accidentul s-a produs conform dinamicii prezentate de expert și anume autoturismul marca Peugeot 407 condus de inculpat s-a deplasat pe contrasens, șoferul autocarului marca Mercedes Benz fiind obligat să efectueze o manevră de evitare a coliziunii, virând la stânga în încercarea de a împiedica un impact frontal. Când autocarul a ajuns cu colțul dreapta față pe marcajul longitudinal format dintr-o linie discontinuă simplă, inculpatul a efectuat un viraj la dreapta, în încercarea de a reveni pe sensul său de deplasare, impactul producându-se între colțul dreapta față al autoturismului și colțul dreapta față al autocarului.
Din punctul de vedere al Curții, concluziile raportului de expertiză se corelează, pe aspectele importante, decisive care îl incriminează pe inculpat, cu procesul verbal de cercetare la fața locului accidentului și planșa foto privind principalele aspecte fixate și urmele ridicate cu ocazia investigării tehnico – științifice a locului faptei, respectiv cu declarațiile martorilor. Așadar, în mod just instanța de fond a respins cererea inculpatului de a se efectua o nouă expertiză tehnică.
Curtea Militară de Apel București a mai apreciat că declarațiile inculpatului sunt nesincere, respinse de toate celelalte mijloace de probă administrate în cauză, inculpatul neoferind argumente serioase care să-i susțină teza potrivit căreia starea de pericol ar fi apărut datorită unei manevre efectuate de șoferul autocarului, care ar fi pătruns complet pe sensul de mers al inculpatului.
Având în vedere împrejurările și modul de comitere a faptei, gravitatea ridicată a acesteia, urmarea produsă, instanța de apel a constatat că pedeapsa de 4 ani de închisoare aplicată inculpatului pentru infracțiunea de ucidere din culpă este corect individualizată.
Lipsa antecedentelor penale și celelalte date favorabile care caracterizează persoana inculpatului, respectiv situația familială a acestuia, invocate de apărare, nu atenuează cu nimic starea de pericol creată prin săvârșirea infracțiunii, neputând constitui circumstanțe atenuante, ci criterii de apreciere în dozarea pedepsei între limitele prevăzute de lege și care au fost avute în vedere de către instanța de fond.
Pedeapsa stabilită este orientată spre limita minimă prevăzută de lege, fapta fiind de o gravitate deosebită, astfel că nu se impune reducerea acesteia.
Sursa motivare: rolii.ro
Citește și
Doi militari din Brăila și o femeie din Constanța au murit într-un accident pe DN 2A, spre Hârșova. Un plutonier major merge la închisoare
Un militar din Constanţa a tras cu pistolul într-un bichon. A fost condamnat
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii