Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
21:13 22 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Spitalul Clinic Căi Ferate Constanța a câștigat în instanță terenul luat de Consiliul Local Constanța! Municipalitatea s-a adresat Curții Supreme

ro

24 Apr, 2023 00:00 1730 Marime text
Spitalul Clinic CF Constanța
  • Cazul a ajuns pe rolul Secției I Civile a Curții Supreme, în urma recursurilor declarate de cele două entități locale, data primei înfățișări în cauză fiind programată să aibă loc pe 18 mai 2023, de la ora 9.00.
  • Amintim, la mijloc este vorba despre un teren de 9.894,27 mp, situat pe Bulevardul 1 Mai Constanța, lângă Spitalul CF, teren față de care Municipiul Constanța și-a intabulat dreptul de proprietate în anii 2003, 2005 și 2009, printr-o serie de hotărâri ale Consiliului Local.
Municipiul Constanța, dar și Consiliul Local Constanța s-au adresat Înaltei Curți de Casație și Justiție a României pentru a atacat hotărârea judecătorilor din oraș, care au restituit Spitalului CF Constanța terenul intabulat de municipalitate!
 
Cazul a ajuns pe rolul Secției I Civile a Curții Supreme, în urma recursurilor declarate de cele două entități locale, data primei înfățișări în cauză fiind programată să aibă loc pe 18 mai 2023, de la ora 9.00.
 
Amintim, la mijloc este vorba despre un teren de 9.894,27 mp, situat pe Bulevardul 1 Mai Constanța, lângă Spitalul CF, teren față de care Municipiul Constanța și-a intabulat dreptul de proprietate în anii 2003, 2005 și 2009, printr-o serie de hotărâri ale Consiliului Local.
 
Totuși, Curtea de Apel Constanța a decis că hotărârile respective erau nelegale „în partea privitoare la terenul de 3.802,00 mp și respectiv la terenul de 6.092,00 mp din Constanța, B-dul 1 Mai, nr. 5-7“ (potivit Hotărârii 171/2022 a Curții).
 
Ce au spus judecătorii din Constanța
 
În motivarea hotărârii prin care au dat dreptate spitalului, decizie atacată acum la ÎCCJ, judecătorii de la Curte„Municipiul Constanța nu se putea considera titularul dreptului de proprietate, iar Consiliul Local nu putea valorifica prerogativele conformate prin Legea nr. 215/2001 pentru a dispune inventarierea lui“.
 
„Mai mult, în absența titlului de proprietate valabil pentru terenul indicat, Consiliul Local nu putea dispune nici darea lui în folosință gratuită către entitatea care administra clădirea unității sanitare, după cum nu putea hotărî nici retragerea / restrângerea exercițiului acestui drept“.
 
În aceste condiții, instanța din Constanța a obligat municipalitatea „să lase reclamantului, în deplină administrare şi posesie, terenul de 5975 mp situat în mun. Constanţa, B-dul 1 Mai nr. 5-7, compus din suprafaţa de 3802,00 mp identificată prin punctele de contur 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12-13-14-1 pe planul de situaţie anexă la raportul de expertiză topografică întocmit de expert Eftimie Dumitru pentru termenul din 09.03.2020 la Tribunalul Constanţa, precum şi din suprafaţa de 2173,00 mp, identificată de către acelaşi expert ca diferenţă dintre suprafaţa de 6.092 mp menţionată în acelaşi plan de situaţie prin punctele de contur 4-5-6-7-24-23-22-21-20-19-17-4 şi suprafeţele identificate pe planul de situaţie al suplimentului la raportul de expertiză depus la termenul din 06.04.2022 la Curtea de Apel Constanţa, prin punctele de contur 1-2-3-4-1 (704 mp, nr. cad. 114002), 3-4-7-6-5-3 (703 mp, nr. cad. 113582), 8-9-10-11-12-8 (99 mp, IE 241306), 13-14-15-16-13 (1130 mp, nr. cad. 116036), 17-18-19-20-17 (640 mp, nr. cad. 113518) şi 19-21-23-22-20-19 (643 mp, nr. cad. 113519)“.

 
De asemenea, instanța „admite excepţia de nelegalitate a Hotărârilor Consiliului Local al mun. Constanţa nr. 319/30.07.2003, nr. 321/30.07.2003, nr. 135/17.04.2003, nr. 109/28.02.2005 şi nr. 203/26.03.2009 în partea privitoare la terenul de 3802,00 mp şi respectiv la terenul de 6092,00 mp din Constanţa,  B-dul 1 Mai nr. 5-7“.
 
Acum, rămâne de văzut care va fi decizia Înaltei Curți de Casație și Justiție a României, după analizarea recursurilor declarate în cauză.
 
Sursa motivare: Portalul Național al Jurisprudenței – www.rejust.ro
 
 
PRECIZĂRI:

 
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
 
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
 
Citește și
Motivare!
Hotărâre importantă în cazul terenului de lângă Spitalul Clinic de Căi Ferate Constanța! Urmează decizia finală

 
 
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii