Traficul rutier, la liber! Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, suspendat definitiv
Traficul rutier, la liber!: Regulamentul de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, suspendat definitiv
23 Dec, 2019 00:00
ZIUA de Constanta
2158
Marime text
Judecătorii Curţii de Apel Constanţa au decis zilele trecute ca accesul în zona peninsulară a municipiului Constanţa se va face în continuare liber, fiind permis tuturor cetăţenilor, cu respectarea indicatoarelor rutiere, nefiind necesar permisul special.
Decizia magistraţilor este definitivă și a fost luată în dosarul în care s-a cerut suspendarea hotărârii Consiliului Local nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa.
În paralel, Tribunalul Constanţa judecă într-un alt dosar cererea de anulare a hotărârii Consiliului Local nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa. Noul termen în acest proces a fost stabilit pentru data de 23 ianuarie 2020.
Amintim că accesul auto în zona peninsulară a fost restricţionat în luna mai 2019. O lună mai târziu, pe data de 7 iunie, Tribunalul Constanţa a decis suspendarea hotărârii Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a Municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
În motivarea deciziei privind suspendarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, judecătorii arată, printre altele, următoarele aspecte:
„Fără a analiza în fond actul administrativ- HCLM Constanţa nr. 371 din 27.09.2018 pentru aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa, este clar, aşa cum rezultă din titlul hotărârii, că se instituie reguli care restricţionează accesul liber într-o zonă publică a oraşului Constanţa, reguli ce vor fi analizate aprofundat de instanţa de fond“.
„Însă, prin aprobarea unor reguli de acces în zona peninsulară pentru circulaţia rutieră prin instituirea unor permise de acces în mod logic se restricţionează libera circulaţie a persoanelor în zonă (drept consfinţit de Constituţia României), cu consecinţa restrângerii unor drepturi ale persoanelor fizice şi juridice rezidente în zona peninsulară -proporţionalitatea, necesitatea restrângerii acestor drepturi, măsura acestor ingerinţe în exercitarea drepturilor de proprietate ale persoanelor rezidente urmează să fie analizate la fondul cauzei, dar instanţa apreciază că restrângerea acestor drepturi reprezintă împrejurări vădite de fapt capabile să producă o îndoială serioasă cu privire la legalitatea actului administrativ în cauza de faţă“, conform motivării.
În continuare, magistraţii arată că „noţiunea de pagubă iminentă a fost definită în art.2 alin. (1) lit.ş) din Legea nr.554/2004 ca fiind prejudiciu material viitor şi previzibil sau, după caz, perturbarea previzibilă gravă a funcţionării unei autorităţi publice sau a unui serviciu public“.
„Producerea pagubei trebuie sà constea într-o consecinţă a executării, nu în însăşi executarea actului administrativ atacat, întrucât s-ar ajunge la concluzia că cerinţa referitoare la iminenţa producerii unei pagube este presupusă în majoritatea cazurilor executării unui act administrativ. Acest lucru este inadmisibil, deoarece ar contraveni caracterului de excepţie al instituţiei suspendării executării actului administrativ. Astfel, în ceea ce priveşte paguba iminentă, instanţa constată că reclamantul (Asociaţia Piaţa Ovidiu) face dovada producerii unei astfel de pagube iminente, ireparabile sau dificil de reparat membrilor asociaţiei reclamante, agenţi economici ce-şi desfăşoară activitatea în zona peninsulară, restrângerea accesului în zona peninsulară produce o restrângere a vadului comercial, o diminuare a clientelei“.
„Instanţa reţine astfel că sunt îndeplinite condiţiile prevăzute de art.15 prin raportare la motivele prevăzute de art.14 din Legea nr.554/2004 pentru suspendarea executării actului administrativ contestat de reclamant. În ceea ce priveşte durata termenului de suspendare a executării, acesta este un termen ce poate fi stabilit de instanţă cu încadrarea în limitele prescrise de dispoziţiile art.15 din Legea nr.554/2004 actualizată, respectiv până la soluţionarea definitivă a cauzei, apreciind în acest caz ca suspendarea să fie dispusă până la pronunţarea instanţei de fond asupra legalităţii actului administrativ atacat, având în vedere că acţiunea în anulare a actului administrativ a fost formulată separat, dosar în care se analizează legalitatea actului administrativ“.
Având în vedere considerentele de fapt şi dispoziţiile legale aplicabile, instanţa a reţinut că sunt îndeplinite condiţiile (...) pentru suspendarea executării actului administrativ şi, în consecinţă, a admis cererea şi a dispus suspendarea executării actului administrativ - hotărârea Consiliului Local Constanţa nr.371/27.09.2018 privind aprobarea Regulamentului de acces în zona peninsulară a municipiului Constanţa până la pronunţarea instanţei de fond.
Sursa text: rolii.ro
Citește și
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii