GT & Prototype Challenge Pilotul constănțean Alex Cascatău a ieșit din lupta pentru titlu. Ghinion și la etapa de la Assen! (galerie foto)
GT & Prototype Challenge: Pilotul constănțean Alex Cascatău a ieșit din lupta pentru titlu. Ghinion și la
14 Aug, 2021 00:00
ZIUA de Constanta
2309
Marime text
- Aflați în cursa pentru titlu, piloții Baticonsult Racing erau obligați să învingă la prima vizită la TT Circuit Assen din acest sezon.
- Alex Cascatău și Alain Berg s-au confruntat însă și la această etapă cu probleme tehnice.
- Pilotul constănțean a menționat că un moment dificil pentru el în acest punct al carierei, planurile de dinaintea sezonului fiind cu totul altele.
Pilotul constănțean Alex Cascatău și coechipierul său din echipa Baticonsult Racing, luxemburghezul Alain Berg, au participat la etapa a patra, desfășurată la Assen, a categoriei CN din cadrul GT & Prototype Challenge, campionatul cu cele mai rapide mașini din Olanda. Aflați în lupta pentru titlu, piloții Baticonsult Racing erau obligați să învingă la prima vizită la TT Circuit Assen din acest sezon, însă lucrurile nu au stat așa cum cei doi și-au propus.
În clasament, Alex Cascatău și Alain Berg se aflau pe poziția a treia, iar evoluția de la Assen era o șansă pentru ca ei să continue parcursul pozitiv început la Zolder, unde au obținut un loc doi în prima cursă. „Semne că un rezultat similar ar fi în cărți și la Assen s-au văzut încă din prima sesiune de antrenamente libere, în care Cascatău a fost cel mai rapid, la trei zecimi de pilotul de uzină BMW Nicky Catsburg, care a pilotat un M6 GT3. Deși olandezul avea de partea sa ABS-ul, foarte important în condițiile ploioase întâmpinate în prima sesiune de antrenamente, Cascatău a fost la vârf, cu un 1:50.065. Rivalii Luc de Cock și Tim Joosen de la Deldiche Racing au fost cu peste cinci secunde mai lenți. A doua sesiune a adus o ușoară uscare a traseului localizat la două ore de capitala Amsterdam, dar echipa tot a avut timp să pregătească un set nou de pneuri pentru asfalt ud înainte de calificări. Ulterior, Alex, care a revenit pe traseu pe aceleași pneuri uzate pe care le folosise și în sesiunea anterioară, a derapat și a ieșit într-o zonă de degajare“, se arată într-un comunicat remis de agenția West Competition Racing Promotion.
Prinși pe picior greșit
Potrivit sursei citate, până ce echipa a primit mașina înapoi și a curățat-o de pietrișul strâns în diverse locuri, era deja vremea pentru unica sesiune de calificări de 20 minute. „Din păcate, programul compact și uscarea circuitului i-au prins pe picior greșit pe cei de la Baticonsult Racing, care n-au avut timp să pregătească un set de pneuri pentru Cascatău, acesta rulând în calificări pe un set de penuri pentru asfalt ud. Locurile 16 și, respectiv, 12 a fost maximul posibil, în condițiile în care slick-urile au fost alegerea tuturor celor din față. Deși urmau două curse grele, de recuperare, Baticonsult Racing se pregătea de condiții schimbătoare, care ar fi putut să le surâdă“, se menționează în comunicat.
Alegerea corectă
A venit vremea curselor. Prima a confirmat așteptările echipei, vremea schimbătoare făcându-l pe Alain Berg să nu opteze pentru slick-uri la start. „Alegerea s-a dovedit a fi cea corectă, luxemburghezul urcând cu rapiditate prin plutonul din care s-au mai remarcat doar trei alte echipaje care optaseră pentru pneuri făcute pentru asfalt ud. Ascensiunea sa l-a adus pe poziția a treia, chiar înainte de momentul opririi la boxe, când mașina cu numărul 614 de concurs a fost preluată de Alex Cascatău. Constănțeanul a ieșit chiar în spatele lui Tom Boonen, unul dintre rivalii la titlu. Duelul dintre cei doi nu s-a mai produs însă, accelerația Normei pilotată de Alex blocându-se la planșeu ceea ce l-a trimis pe acesta în pietriș în acul de păr. Abandonul a fost cu atât mai frustrant având în vedere că echipa nici nu a primit vreun punct, acestea acordându-se doar mașinilor care au completat cel puțin 80% din cele 60 de minute de cursă“, se arată în comunicat.
Cursă încheiată prematur
Tot pilotul luxemburghez a luat startul și în cursa a doua. „Ca și în ziua anterioară, acesta s-a dovedit a fi foarte rapid și a câștigat mai multe poziții în doar câteva tururi pentru a se instala pe poziția a treia la categoria CN, chiar în fața aceluiaș Boonen care terminase pe doi în prima cursă în spatele lui Piessens / de Jonghe. În cele din urmă, cursa s-a încheiat prematur pentru Baticonsult. Cu câteva minute înainte de deschiderea ferestrei pentru opriri la boxe, cutia de viteze a început să fie recalcitrantă, iar Berg a intrat la boxe cu o transmisie care nu mai schimba rapoartele. Dublul abandon de la Assen i-a scos din lupta pentru titlu pe Cascatău și Berg, cu trei etape înainte de finele sezonului (mai sunt programate încă două etape la Assen și una la Spa-Francorchamps)“, potrivit sursei citate.
„Este un moment dificil pentru mine“
Retragerea din ambele curse de la Assen, din cauza problemelor de natură tehnică, a fost, dureroasă pentru Alex Cascatău și coechipierul său, „căci știam că ne trebuie victoria pentru a rămâne în cărți în campionat“, după cum a spus constănțeanul. „Am avut de partea noastră o mașină rapidă, iar asta face ca problemele pe care le-am întâmpinat să fie cu atât mai frustrant. Se pare ghinionul se ține în continuare după noi. Nu știu încă ce vom decide în urma acestor evenimente, dar este un moment dificil pentru mine în acest punct al carierei. Planurile de dinaintea sezonului erau cu totul altele. Atât la Zolder, cât și la Assen am demonstrat că putem rula în fața plutonului atunci când materialul de concurs cooperează”, a mai menționat Alex Cascatău.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Credit foto: Rob Blank.
Citește și:
Pilotul constănțean Alex Cascatău a urcat pe podium la Zolder, în GT & Prototype Challenge. Norma M20 FC, reconstruită (galerie foto)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii