Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
17:46 27 07 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

UPDATE. Jocurile Olimpice Paris 2024 Programul sportivilor români de sâmbătă, 27 iulie 2024. Rezultate înegistrate

ro

27 Jul, 2024 10:27 539 Marime text
Componenți ai delegației române de tenis de masă de la Jocurile Olimpice Paris 2024. Sursa foto: Facebook (COSR)

Sportivii români vor evolua la Jocurile Olimpice Paris 2024 în ziua de sâmbătă, 27 iulie 2024, după programul:

Ora 10.00

Ora 13.00
Dublu vasle (2x) feminin - Calificări - Simona Radiș, Ancuța Bodnar
Tenis - Roland Garros
Simplu feminin - Turul 1 - Irina Begu - Iga Swiatek (Polonia), Ana Bogdan - Jasmine Paoloni (Italia), Jaqueline Cristian - Caroline Garcia (Franța)
Dublu feminin - Turul 1 - Irina Begu / Monica Niculescu - Su-wei Hsieh / Chia-ya Tsao (Taiwan), Ana Bogdan / Jaqueline Cristian - Shuko Aoyama / Ena Shibahara (Japonia)

Ora 13.30
Canotaj - Baza nautică Vaires sur Marne
Patru vasle (4x) masculin - Calificări - Ioan Prundeanu, Florin Horodișteanu, Leontin Nuțescu, Andrei Lungu

Ora 13.50
Patru vasle (4x) feminin - Calificări - Patricia Cireș, Alexandra Ungureanu, Emanuela Ciotău, Andrada Moroșanu

Ora 17.30
Tenis de masă - Arena 4 Paris Sud
 Dublu mixt - Optimi de finală - Ovidiu Ionescu/Bernadette Szocs - Nicholas Lum/Minhyung Jee (Australia)

Ora 21.00
Simplu feminin: Elizabeta Samara - Solomiya Brateyko (Ucraina)

Ora 23.15
Tenis de masă - Arena 4 Paris Sud
 Simplu masculin: Eduard Ionescu - Quadri Aruna (Nigeria).

UPDATE:

Canotorul Mihai Chiruță s-a calificat în sferturile probei masculine de simplu vâsle.
Mihai Chiruță. Sursa foto: Facebook (COSR / Team România / Foto: Cristian Nistor)

Primul român care a concurat azi la Jocurile Olimpice, Mihai Chiruță a dominat seria a doua a probei de simplu în care a concurat. După primii 1000 m, Mihai a controlat cursa și a trecut primul linia de sosire după 6:51.51. La debutul său la Jocuri, Mihăiță a avut al treilea timp al seriilor, menționează Comitetul Olimpic și Sportiv Român.

„Mi-am imaginat prezența aici, mi-am dorit atât de mult să ajung la Jocuri. Azi am controlat cursa. M-am simțit foarte bine pe apa de la Vaires-sur-Marne. Exact cum am stabilit cu antrenorii. Ploaia e semn de belșug, suntem obișnuiți. Succes și colegilor mei!”, a spus Mihai Chiruță, potrivit paginii de Facebook a COSR.

UPDATE:

Andrei Muntean. Sursa foto: Facebook (COSR) Gimnastul Andrei Muntean a concurat la paralele, în calificările competiției olimpice, și a primit 14.366. Întrecerea masculină continuă până în această seară, când se va afla dacă Andrei se va califica în finala de la acest aparat.

Echipajul de dublu vâsle masculin (Florin Enache și Andrei Cornea) s-a calificat în semifinalele probei, câștigând seria de calificare, cu 6:16.47.
Florin Enache și Andrei Cornea. Sursa foto: Facebook (COSR / Team România / Foto: Cristian Nistor)

Suntem obișnuiți să concurăm pe ploaie, în orice condiții, nu ne-a deranjat nimic azi. Pista e bună, apa curată, pe noi ne interesează ce facem noi. Urmăm programul și ne vedem de treabă!, a spus Florin Enache, potrivcit COSR.

Știm de ce am venit aici, nu ne pare rău că nu am putu merge la Ceremonia de Deschidere, Vrem multe, visăm departe, muncim și credem că putem! Ploaia e belșug!, a declarat și Andrei Cornea, debutant la Jocuri.

UPDATE:

Simona Radiș și Ancuța Bodnar, campioanele olimpice de la Tokyo, au dominat seria probei de dublu vâsle pe care au încheiat-o cu 6:48.49, cele două calificându-se direct în semifinale.
 Simona Radiș și Ancuța Bodnar. Sursa foto: Facebook (COSR / Team România / Foto: Cristian Nistor)

Am venit aici dornice să arătăm că a fost o întâmplare ceea ce s-a petrecut la Szeged, la europene. Știm ce ne dorim, nu ne interesează ce fac alții, așa cum a spus Antonio, ne-am distrat azi. Suntem obișnuiți să evoluăm în orice condiții meteo. Ne place concursul și așteptăm finala!”, a punctate Simona Radiș, potrivit COSR.

”Nu e nici o presiune, nu ne interesează decât să ne facem cursele pe care le-am pregătit. Credem în noi și așa cum a zis Simona, ploaia nu ne incomodează. Poate doar un pic valurile de la șalupele care filmează ne-au dezavantajat la jumătatea cursei. Cred că toți trebuie să avem condiții egale de concurs!”, a menționat Ancuța Bodnar.

UPDATE

Barca de patru vâsle a României, în formula Ionuț Prundeanu, Florin Horodișteanu, Andrei Lungu și Leontin Nuțescu, ultimul de la CSM Constanța, a concurat astăzi, 27 iulie 2024, în calificări la Jocurile Olimpice Paris 2024, la canotaj, și a terminat seria pe locul 5, cu 5:51.14.

România va concura luni, 29 iulie, în recalificări.
Barca de patru vâsle a României. Sursa foto: Facebook (COSR / Team România / Foto: Cristian Nistor)
Olanda a condus de la început la final cursa.

”Am făcut o primă parte a cursei bună, am stat lângă adversari. În partea a doua însă am greșit, suntem conștienți de asta. Putem îmbunătăți și regla din mers ca să avem șanse la finală. A fost o serie puternică. Vorbim de Olanda, de Marea Britanie, bărci care au tradiție, medalii olimpice castigate în această probă. România este la prima participare din istoria canotajului românesc în barca de patru vâslee. Și tocmai de aceea e o mare realizare”, a punctat Ionuț Prundeanu, potrivit COSR.

Sursa citată menționează că fetele din barca de patru vâsle, Patricia Cireș, Alexandra Ungureanu, Ema Ciotău și Andrada Moroșan, au încheiat seria pe locul 3, în 6:24.74, după Olanda, Ucraina și China, țări medaliate la Jocuri în această probă.

Ca și băieții, și româncele vor intra luni în recalificări la patru vâsle.

UPDATE:

Jucătoarele de tenis Irina Begu și Ana Bogdan au părăsit întrecerile olimpice de simplu.
Irina Begu. Sursa foto: Facebook (COSR)

La Paris plouă torențial, iar întrecerile de tenis sunt cele mai afectate care se desfășoară pe celebra arena Roland Garros au fost extrem de afectate.

În primul tur, Irina Begu a cedat în două seturi, 6-2, 7-5, după o oră și 45 de minute în fața polonezei Iga Swiatek, cap de serie numărul 1, în timp ce Ana Bogdan nu a reușit să se impună în fața italiencei Jasmine Paolini (cap de serie 4). În primul meci de pe terenul Suzanne-Lenglen, din incinta celeberi arene Rolland Garros, Bogdan a pierdut cu 5-7, 3-6 în fața adversarei sale mai bine clasate.

La prânz, organizatorii au decis amânarea meciurilor, până la ora 16.30 (ora Franței), înainte ca Jaqueline Adina CRISTIAN, cea de-a treia reprezentantă tricoloră de la simplu feminin, să intre pe teren.

Jaqueline urmează să o întâlnească pe reprezentanta gazdelor Caroline GARCIA (cap de serie 17) pe terenul Suzanne-Lenglen când condițiile meteo vor deveni favorabile pentru joc, se arată pe pagina de Facebook a COSR.

Sursa foto: Facebook (Comitetul Olimpic și Sportiv Român)

Citește și:

Jocurile Olimpice Paris 2024
Nadia Comăneci, în ștafeta torței olimpice. „E planetară, e unică și e româncă! E România în fața lumii!“ (GALERIE FOTO)