Acordul - cadru de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – etapa II, atacat la CNSC. Ce decizii au fost dictate? (DOCUMENT)
Acordul - cadru de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – etapa II, atacat la CNSC.
22 Aug, 2024 17:00
ZIUA de Constanta
1141
Marime text
- Procedura de licitaţie deschisă organizată de CFR SA în vederea încheierii acordului-cadru având ca obiect „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – etapa II” s-a aflat în atenția Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
- Alstom Transport SA a solicitat la CNSC suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea definitivă a contestaţiei; modificarea răspunsurilor la întrebările din cadrul solicitării de clarificări și obligarea entităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire cu respectarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, prin modificarea/eliminarea răspunsurilor la clarificări neclare şi necorelate, care conduc la restrângerea artificială a concurenţei, precum şi la încălcarea principiilor transparenţei şi tratamentului egal.
- Prin încheierea nr. 1536/C4/2484 din data de 21.05.2024, Consiliul s-a pronunțat în sensul respingerii cererii de suspendare a procedurii de atribuire, ca nefondată
- CNSC respinge, ca nefondată, contestația formulată de Alstom Transport SA, în contradictoriu cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA
- Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi și poate fi atacată în termen de 10 zile
Consiliul Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor a adoptat decizia nr.2273/C4/2484 la data de 12.08.2024 la contestaţia nr. 1453/18.07.2024, înaintată de Alstom Transport SA, cu sediul în București, împotriva răspunsului la întrebarea nr. 4 din cadrul solicitării de clarificări nr. 44 și a răspunsului la întrebările nr. 1 și 2 din cadrul solicitării de clarificări nr. 53, aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi prin adresa de răspuns consolidat nr. 2, emisă de Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA, în calitate de autoritate contractantă, în cadrul procedurii de licitaţie deschisă organizată în vederea încheierii acordului-cadru având ca obiect „Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – etapa II”.
Alstom Transport SA a solicitat: suspendarea procedurii de atribuire până la soluţionarea definitivă a contestaţiei; modificarea răspunsului la întrebarea nr. 4 din cadrul solicitării de clarificări nr. 44 şi a răspunsului la întrebările nr. 1 şi 2 din cadrul solicitării de clarificări nr. 53, aduse la cunoştinţa operatorilor economici interesaţi prin adresa de răspuns consolidat nr. 2, înregistrată de către CFR sub nr. 17.A/1/1111/10.07.2024; obligarea entităţii contractante la continuarea procedurii de atribuire cu respectarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice, prin modificarea/eliminarea răspunsurilor la clarificări neclare şi necorelate, care conduc la restrângerea artificială a concurenţei, precum şi la încălcarea principiilor transparenţei şi tratamentului egal.
Prin încheierea nr. 1536/C4/2484 din data de 21.05.2024, Consiliul s-a pronunțat în sensul respingerii cererii de suspendare a procedurii de atribuire, ca nefondată.
Pentru aceste motive, în baza legii şi a mijloacelor de probă aflate la dosar, CNSC respinge, ca nefondată, contestația formulată de Alstom Transport SA, în contradictoriu cu Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA.
Prezenta decizie este obligatorie pentru părţi, în conformitate cu dispoziţiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016.
Împotriva prezentei decizii se poate formula plângere în termen de 10 zile de la comunicare.
SC Alstom Transport SA a depus și anul trecut o contestație la CNSC împotriva documentației de atribuire elaborată de cătreautoritatea contractantă CFR SA - Sucursala Regională CF Constanța - Unitate Operațională, în cadrul procedurii de licitație deschisă online, fără etapa finală de licitație electronică, organizată în vederea atribuirii contractului de achiziție publică, având ca obiect: „Proiectare și Execuție lucrări aferente obiectivului de investiții «Modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanța - Etapa I, Valu lui Traian».
În baza documentelor depuse de părți, Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a admis în parte contestația formulată de SC Alstom Transport SA în contradictoriu cu entitatea contractantă CFR SA- Sucursala Regională CF Constanța - Unitate Operațională, în ceea ce privește cerințele privind studiile personalului (punctul B4 din contestație) iar, pe cale de consecință, obligă entitatea contractantă la remedierea documentației de atribuire cu respectarea prevederilor legale și a motivării aferentă prezentei în termen de 10 zile de la comunicare.
Totodată, CNSC a respins ca nefondate criticile cu privire la utilaje și ca rămase fără obiect celelalte critici privind personalul.
SC Alstom Transport SA
Firma Alstom Transport SA din București a fost înființată la data de 27.12.1994 și are ca obiect principal de activitate codul CAEN 3020 - Fabricarea materialului rulant.
Cifra de afaceri Alstom Transport SA a fost de 634,848,441.00 lei în anul 2023, cu un profit de 67,965,411.00 lei.
Comparativ cu anul anterior, compania a înregistrat o creștere a cifrei de afaceri cu 96.35%.
Alstom Transport SA a raportat un număr de 701 angajați în anul 2023, potrivit platformei termene.ro.
Acționari sunt Alstom Holdings, Faur Sa, Sif Muntenia, Didier Varlot, Sufer Ionel, Musetescu Ovidiu.
Administratori sunt Aleksei Grekov, David Olivier Laurent, ambii din Franța și Xavier Antoine Dulac din Turcia.
Sufer Ionel este fondator și cenzor în cadrul Management Solutions Agency SA.
SIF Muntenia este acționar și în cadrul Sinter Ref SA, Sticloval SA, Primcom SA, Bucur SA, Ci-Co SA, Institutul de Cercetari în Transporturi Incertrans SA, Sintofarm SA, Eurotest SA.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Proiectul de modernizare a căii ferate pe tronsonul Portul Constanța - Valu lui Traian, contestat. CNSC obligă CFR SA să modifice parțial documentația
Au fost depus două oferte pentru electrificarea și reabilitarea Căii Ferate Constanța - Mangalia
Licitații pentru modernizarea infrastructurii ferooviare din Portul Constanța.Vor fi investiții de 4,5 miliarde de lei (GALERIE FOTO)
Sorin Grindeanu, vești bune despre modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa – staţia de cale ferată Valu lui Traian (FOTO)
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii