Când vor fi încheiate lucrările la digul de larg al Portului Constanța
Când vor fi încheiate lucrările la digul de larg al Portului Constanța
22 Jul, 2015 00:00
ZIUA de Constanta
4332
Marime text
Contractul „Prelungirea digului de larg al Portului Constanța - extindere cu 1.050 de metri”, în valoare de 420.451.165 lei, a fost semnat în luna februarie 2013 între Ministerul Transporturilor şi Van Oord Dredging and Marine Contractors. Construcţia digului a început în 1976, însă din 1990 lucrările au fost oprite, din lipsa banilor. Dar care este stadiul lucrărilor și când va fi finalizat digul de larg?
Pentru a afla răspunsul la aceste întrebări, ne-am adresat atât firmei Van Oord Dredging and Marine Contractors, cât şi Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA. Reprezentanţii Van Oord Dredging and Marine Contractors au precizat că nu pot estima termenul de finalizare al lucrărilor.
„La data de 30 mai 2015, stadiul fizic al execuției lucrărilor la proiectul «Prelungirea digului de larg al Portului Constanța» este de 95%.
Proiectul va fi finalizat în termenul de valabilitate al contractului de finanțare, care expiră la 31 decembrie 2015“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA.
Reamintim că obiectul contractului Prelungirea digului de larg al Portului Constanța-extindere cu 1.050 de metri” constă în executarea lucrărilor de construcţii pentru finalizarea digului de larg din Portul Constanţa, de la km 4+850 la km 5+900, respectiv prelungirea cu 1.050 de metri a digului existent. Lucrările la dig constau în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, lucrări hidrotehnice de specialitate şi etapa de lucrări executate pe fundul mării. Este vorba de o lucrare hidrotehnică complexă şi dificilă. Partea vizibilă se va ridica până la 7 metri deasupra apei. Ea va sta pe o piramidă cu baza de 170 de metri şi înălţimea de 25 metri. Pentru lucrarea de extinderea a digului existent s-au folosit aproximativ 16.000 de blocuri de beton (acropozi) de trei tipuri 3,9 şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane de tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 de metri cubi de beton turnat în coronament. Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial în Transport 2007-2013, din fonduri structurale ale Uniunii Europene în proporţie de 85% din sumele eligibile, restul fiind din alocaţii bugetare.
Compania olandeză „Van Oord Dredging and Marine Contractors” are o tradiţie de peste 100 de ani în domeniul lucrărilor hidrotehnice şi este o cunoştinţă mai veche a Portului Constanţa. În 2008, firma a câştigat licitaţia pentru lucrările de dragaj şi excavaţii în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, cu o ofertă de 22.176.623 euro.
Am fost pe şantier. Cum va arăta Digul de Nord din al Portului Constanţa (galerie foto + document)
Olandezii vor finaliza digul din Portul Constanţa
Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
Pentru a afla răspunsul la aceste întrebări, ne-am adresat atât firmei Van Oord Dredging and Marine Contractors, cât şi Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA. Reprezentanţii Van Oord Dredging and Marine Contractors au precizat că nu pot estima termenul de finalizare al lucrărilor.
„La data de 30 mai 2015, stadiul fizic al execuției lucrărilor la proiectul «Prelungirea digului de larg al Portului Constanța» este de 95%.
Proiectul va fi finalizat în termenul de valabilitate al contractului de finanțare, care expiră la 31 decembrie 2015“, a declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, Valeriu Nicolae Ionescu, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA.
Reamintim că obiectul contractului Prelungirea digului de larg al Portului Constanța-extindere cu 1.050 de metri” constă în executarea lucrărilor de construcţii pentru finalizarea digului de larg din Portul Constanţa, de la km 4+850 la km 5+900, respectiv prelungirea cu 1.050 de metri a digului existent. Lucrările la dig constau în trei faze constructive distincte: racordarea la zona veche, lucrări hidrotehnice de specialitate şi etapa de lucrări executate pe fundul mării. Este vorba de o lucrare hidrotehnică complexă şi dificilă. Partea vizibilă se va ridica până la 7 metri deasupra apei. Ea va sta pe o piramidă cu baza de 170 de metri şi înălţimea de 25 metri. Pentru lucrarea de extinderea a digului existent s-au folosit aproximativ 16.000 de blocuri de beton (acropozi) de trei tipuri 3,9 şi 12 metri cubi, aproximativ 3 milioane de tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 de metri cubi de beton turnat în coronament. Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Sectorial în Transport 2007-2013, din fonduri structurale ale Uniunii Europene în proporţie de 85% din sumele eligibile, restul fiind din alocaţii bugetare.
Compania olandeză „Van Oord Dredging and Marine Contractors” are o tradiţie de peste 100 de ani în domeniul lucrărilor hidrotehnice şi este o cunoştinţă mai veche a Portului Constanţa. În 2008, firma a câştigat licitaţia pentru lucrările de dragaj şi excavaţii în porturile Constanţa, Midia şi Mangalia, cu o ofertă de 22.176.623 euro.
Citeşte şi:
Mii de acropozi, milioane tone de piatră şi mii de metri cubi de beton în coronamentAm fost pe şantier. Cum va arăta Digul de Nord din al Portului Constanţa (galerie foto + document)
Olandezii vor finaliza digul din Portul Constanţa
Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii