Decizie CNSC O nouă contestație în cadrul licitației de delegare prin concesiune a serviciului de salubrizare din județul Constanța
Decizie CNSC: O nouă contestație în cadrul licitației de delegare prin concesiune a serviciului de salubrizare
21 Sep, 2023 17:00
ZIUA de Constanta
1752
Marime text
- Eco Sud SA a depus o nouă contestație la CNSC împotriva actelor emise de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea", în cadrul procedurii de atribuire, prin licitație deschisă, pe loturi, a contractului având ca obiect „Contract de delegare prin concesiune a serviciului de salubrizare pentru activitățile de sortare, tratare mecano-biologică și depozitare a deșeurilor municipale din Județul Constanța” – lotul nr. 2
- Contestatoarea a solicitat anularea actelor emise de autoritatea contractantă cu privire la evaluarea propunerii tehnice a ofertantului Asocierea Iridex Group Salubrizare SRL - Iridex Group SRL
- Consiliul a admis excepția prematurității contestației și, cale de consecință, respinge contestația depusă de Eco Sud SA , în contradictoriu cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea" ca prematură
- Decizia este obligatorie
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a adoptat decizia nr. 2151/C2/2314 la contestația înregistrată la Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor de Eco Sud SA reprezentată legal prin președintele Consiliului de Administrație Adrian Mirel Scarlat și convențional prin Societatea Civilă Profesională „Perju, Rotaru & Asociații”, împotriva actelor emise de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea", în calitate de autoritate contractantă,în cadrul procedurii de atribuire, prin licitație deschisă, pe loturi, a contractului având ca obiect „Contract de delegare prin concesiune a serviciului de salubrizare pentru activitățile de sortare, tratare mecano-biologică și depozitare a deșeurilor municipale din Județul Constanța” – lotul nr. 2.
Contestatoarea a solicitat anularea actelor emise de autoritatea contractantă cu privire la evaluarea propunerii tehnice a ofertantului Asocierea Iridex Group Salubrizare SRL - Iridex Group SRL (inclusiv, dar fără a se limita, la Procesul-verbal intermediar nr. 740/20.06.2023 privind evaluarea conformității propunerilor tehnice cu prevederile caietului de sarcini și, după caz, cu factorii de evaluare), din perspectiva îndeplinirii cerințelor din caietul de sarcini cu privire la persoana desemnată de acest ofertant pentru poziția de Responsabil de calitate, acte prin care oferta acestuia a fost apreciată conformă.
Eco Sud SA a mai solicitat obligarea autorității contractante la evaluarea ofertei depuse de ofertantul Asocierea Iridex Group Salubrizare SRL - Iridex Group SRL (sau, după caz, la reevaluarea ofertei, în funcție de stadiul evaluării ofertelor la momentul pronunțării Deciziei Consiliului din prezenta cauză), conform prevederilor legale incidente, a dispozițiilor cuprinse în documentația de atribuire și considerentelor Deciziei ce urmează a fi pronunțată în soluționarea prezentei contestații. Contestatara a mai solicitat studiul dosarului la sediul Consiliului și depunerea de concluzii scrise.
Pentru aceste motive, în baza legii și a mijloacelor de probă aflate la dosar,Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor respinge excepția lipsei dovezii calității de reprezentant, invocată de de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea".
Admite excepția prematurității contestației și, cale de consecință, respinge contestația depusă de Eco Sud SA , în contradictoriu cu Asociația de Dezvoltare Intercomunitară „Dobrogea" ca prematură.
Decizia este obligatorie și împotriva prezentei decizii se poate formula plângere, în termen de 10 zile de la comunicare pentru părţile cauzei, respectiv de la data luării la cunoştinţă de către alte persoane vătămate.
Amintim că Eco Sud SA a mai contestat în luna august a.c. lotul 2 al licitației la care facem referire și a solicitat anularea solicitării de clarificare nr. 1 din cadrul adresei nr. 878/12.07.2023 privind documentele care demonstrează îndeplinirea cerinței referitoare la experiența similară și obligarea autorității contractante la evaluarea ofertei depuse de Eco Sud SA și studiul dosarului la sediul Consiliului și depunerea de concluzii scrise.
Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a respins ca nefondată, contestația formulată de Eco Sud SA iar compania s-a adresat instanței Curții de Apel Constanța pentru soluționare litigiului privind achizițiile publice.
Despre Eco Sud SA
Eco Sud SA are sediul social în București și reprezentată legal prin președintele Consiliului de Administrație Adrian Mirel Scarlat.
Compania a fost înființată în 2001 și potrivit propriului site, operează gropile de gunoi de la Vidra, lângă București, Mofleni din județul Dolj, Bacău, Girov din județul Neamț, Mavrodin din Teleorman și centrul de mangement al deșeurilor din Frățești, Giurgiu.
În 2022 a raportat o cifră de afaceri de 200.992.292 lei, profit de 42.672.821 lei la un număr de 361 de angajați.
Principalul obiect de activitate este tratarea si eliminarea deșeurilor nepericuloase.
Potrivit www.termene.ro, acționarii companiei sunt Elena Șontelecan 65% și Cristina Cantemir, 35%.
Administratori sunt Corneliu Georgescu, Nicolae Stan și Adrian Mirel Scarlat.
Elena Șontelecan mai figuează în firma Hes Consult Imob SRL, Claudiu Georgescu în Eurorent International Group SRL iar Nicolae Stan în Eco Sud TM SRL.
Compania mai figurează cu un contract direct din achiziții publice încheiat în 2019 cu Trustul de Clădiri Metropolitane București SA.
Vă reamintim, Asociația de Dezvoltare Intercomunitară” Dobrogea”, în calitate de autoritate contractantă, a demarat în 2022 procedura privind atribuirii contractelor de delegare, prin concesiune, a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitățile de colectare, transport și transfer al deșeurilor din județul Constanța, aferente Proiectului Sistem de Management Integrat al Deșeurilor.
Licitația cuprinde trei loturi/zone de colectare din județul Constanța.
Zona 1: Municipiul Constanța, orașele Murfatlar și Ovidiu, comunele: Fântânele, Grădina, Istria, Lumina, Mihai Viteau,Târgușor, Valu lui Traian, Săcele, Corbu;
Zona2 : Orașele Negru Vodă, Techirghiol și Eforie, comunele: Amzacea, Bărăganu, Cerchezu, Chirnogeni, Comana, Cumpăna, Mereni, Pecineaga, Topraisar, Tuzla;
Zona 3: Municipiul Medgidia, orașul Hârșova, comunele: Adamclisi, Aliman, Băneasa, Castelu, Ciocârlia, Cobadin, Cuza-Vodă, Ciobanu, Crucea, Deleni, Dobromir, Dumbrăveni, Gârliciu, Ghindărești, Horia, Independența, Ion Corvin, Lipnița, Mircea-Vodă, Nicolae Bălcescu, Ostrov, Oltina, Peștera, Pantelimon, Rasova, Saligny, Siliștea, Tortoman, Topalu, Vulturu.
Valoarea totală estimată a contractelor este la 150 milioane de lei iar valabilitatea contractelor este de 5 ani.
57 dintre cele 62 de localități membre ale ADI Dobrogea, și Consiliul Județean Constanța, au adoptat hotărâri prin care au avizat documentația de atribuire a contractelor de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare pentru activitatea de colectare, transport și transfer al deșeurilor în județul Constanța.
Pentru documentarea acestui articol s-au folosit informații și de pe platforma termene.ro.
PRECIZĂRI:
Legea 190 din 2018, la articolul 7, menţionează că activitatea jurnalistică este exonerată de la unele prevederi ale Regulamentului GDPR, dacă se păstrează un echilibru între libertatea de exprimare şi protecţia datelor cu caracter personal.
Informațiile din prezentul articol sunt de interes public și sunt obținute din surse publice deschise.
Citește și:
Serviciul de salubrizare a localităților din județului Constanța a fost contestată din nou. De decizii au fost luate?
Asociația condusă de fostul deputat, Victor Manea chemată în judecată Este vizat contractul de concesiune a serviciului de salubrizare de la nivelul județului Constanța, în valoare de 30 de milioane de euro
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii