Dezbatere publică pentru reabilitarea digului de larg din Portul Constanţa. Ce spun reprezentanţii CN APMC SA
Dezbatere publică pentru reabilitarea digului de larg din Portul Constanţa. Ce spun reprezentanţii CN APMC SA
31 Jan, 2017 00:00
ZIUA de Constanta
2782
Marime text
Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa (CN APMC) anunţă publicul interesat despre depunerea Raportului privind impactul asupra mediului pentru proiectul „Reparaţii dig de larg Port Constanţa“, propus a fi amplasat în incinta Port Constanţa, dig de larg. În acest caz, Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa poate emite sau respinge acordul de mediu.
Reprezentanţii CN APMC au declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, că este vorba despre trei kilometri din vechiul dig de larg, suprafaţă care nu fusese reabilitată.
Raportul poate fi consultat la sediul autorităţii competenţe - Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, municipiul Constanţa, strada Unirii nr. 23, dar şi la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa. Mai mult, dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului va avea loc la sediul CN APMC, pe data de 21 februarie 2017, începând cu ora 16.00. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observaţii privind documentele menţionate la sediul autorităţii competente, Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, până la 21.02.2017.
Proiectul a urmărit îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare prin diminuarea valurilor în întregul acvatoriu portuar, sporirea siguranţei navelor prin asigurarea unei protecţii a şenalelor de circulaţie a navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară. În acest context, au fost utilizate în jur de 16.000 de elemente prefabricate de beton de diferite tipuri: trei metri cubi, nouă metri cubi şi 12 metri cubi, aproximativ trei milioane tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament. Proiectul, în valoare de 616.104.412 lei, a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%), în conformitate cu contractul de finanţare nr. 29/29.01.2010.
Servicii de consultanţă pentru finalizarea digului din Portul Constanţa Cum a câştigat Royal Haskoning un contract cu CN APMC (documente)
O firmă olandeză se va ocupa de prelungirea digului de larg din Portul Constanţa (document)
Firma olandeză e câştigătoarea lucrărilor la digul de larg din Portul Constanţa
De ce a sponsorizat Van Oord amenajarea spaţiilor verzi din Piaţa Ovidiu? (galerie foto)
Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
Reprezentanţii CN APMC au declarat, pentru cotidianul ZIUA de Constanţa, că este vorba despre trei kilometri din vechiul dig de larg, suprafaţă care nu fusese reabilitată.
Raportul poate fi consultat la sediul autorităţii competenţe - Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, municipiul Constanţa, strada Unirii nr. 23, dar şi la sediul Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa. Mai mult, dezbaterea publică a raportului privind impactul asupra mediului va avea loc la sediul CN APMC, pe data de 21 februarie 2017, începând cu ora 16.00. Publicul interesat poate transmite în scris comentarii/opinii/observaţii privind documentele menţionate la sediul autorităţii competente, Agenţia pentru Protecţia Mediului Constanţa, până la 21.02.2017.
O firmă olandeză s-a ocupat de prelungirea digului de larg
Reamintim că de executarea lucrărilor privind „Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa“ s-a ocupat Van Oord Dredging and Marine Contractors. Proiectul a constat în extinderea cu 1.050 de metri a digului de larg, de la 4.850 de metri la 5.900 de metri, în vederea atingerii lungimii din proiectul iniţial.Proiectul a urmărit îmbunătăţirea condiţiilor de exploatare prin diminuarea valurilor în întregul acvatoriu portuar, sporirea siguranţei navelor prin asigurarea unei protecţii a şenalelor de circulaţie a navelor şi reducerea efectelor distructive ale valurilor asupra amenajărilor din incinta portuară. În acest context, au fost utilizate în jur de 16.000 de elemente prefabricate de beton de diferite tipuri: trei metri cubi, nouă metri cubi şi 12 metri cubi, aproximativ trei milioane tone de piatră de diferite dimensiuni şi 11.000 metri cubi de beton turnat în coronament. Proiectul, în valoare de 616.104.412 lei, a fost finanţat prin Programul Operaţional Sectorial în Transporturi (POS-T 2007 - 2013) din fonduri structurale ale Uniunii Europene (85%) şi de la bugetul statului (15%), în conformitate cu contractul de finanţare nr. 29/29.01.2010.
Citeşte şi:
S-au terminat lucrările la „Prelungirea digului de larg al Portului Constanţa”Servicii de consultanţă pentru finalizarea digului din Portul Constanţa Cum a câştigat Royal Haskoning un contract cu CN APMC (documente)
O firmă olandeză se va ocupa de prelungirea digului de larg din Portul Constanţa (document)
Firma olandeză e câştigătoarea lucrărilor la digul de larg din Portul Constanţa
De ce a sponsorizat Van Oord amenajarea spaţiilor verzi din Piaţa Ovidiu? (galerie foto)
Încep lucrările - Van Oord Dredging pregăteşte şantierul pentru digul de larg
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii