Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
09:24 17 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Conducerea Consiliului Judeţean, interpelată de consilierul Bola - „De ce am plătit, din bani publici, o strategie judeţeană în turism care nu este gata şi despre stadiul căreia nu suntem informaţi?“ (document)

ro

26 Jun, 2019 00:00 3399 Marime text

Consilierul judeţean PNL Bogdan Bola a depus o interpelare privind situaţia turismului în judeţul Constanţa. „Lucrurile stagnează şi arată „bine“ doar pe hârtie, în rest, cred că este aceeaşi bătaie de joc ca şi până acum”, susţine alesul judeţean.

În calitate de membru al Comisiei de Turism a Consiliului Judeţean Constanţa, consilierul judeţean PNL Bogdan Bola a depus o interpelare privind situaţia turismului în judeţul Constanţa. „Lucrurile stagnează şi arată «bine» doar pe hârtie, în rest, cred că este aceeaşi bătaie de joc ca şi până acum”, susţine alesul judeţean.

La finalul anului trecut, Consiliul Judeţean Constanţa a atribuit, prin procedură simplificată, un contract de servicii de elaborare „Strategie Integrată de Dezvoltare Durabilă a Turismului în judeţul Constanţa” pentru o perioadă de 10 ani, respectiv 2019-2028.

„În pofida faptului că la nivelul CJC avem deja o direcţie pentru turism şi un serviciu de analiză strategică şi creşterea competitivităţii, noi am apelat la o societate comercială pentru a realiza această strategie. Întrebările mele către domnul preşedinte al Consiliului Judeţean Constanţa sunt următoarele: de ce a fost nevoie să achiziţionăm aceste servicii prin procedură simplificată? Unde era graba, având în vedere că nici acum nu am intrat în posesia acelei strategii?  De ce am plătit, din bani publici, pe o strategie judeţeană, mai mult cu 50.000 de lei faţă de Masterplanul Naţional pentru investiţii în turism, făcut de Ministerul Turismului, cu aceeaşi firmă? Având în vedere că suntem deja la jumătatea anului 2019, când urmează să primim această strategie judeţeană pentru Turism? Intenţionaţi să puneţi această strategie în dezbatere publică înainte de adoptarea ei, pentru a se putea depune eventuale amendamente? Sunt convins că vor exista societăţi de turism şi ONG-uri care vor dori să îşi expună punctul de vedere, mai ales că îi priveşte în mod direct. Vă veţi asuma, public şi în mod direct, implementarea şi respectarea programului Strategiei Integrate pentru Turism, aşa cum va rezulta ea în urma dezbaterilor publice?”, susţine Bola în interpelarea adresată conducerii Consiliului Judeţean Constanţa.

„Strategia Integrată de Dezvoltare Durabilă a turismului în judeţul Constanţa” pentru o perioadă de 10 ani, respectiv 2019 - 2028, este realizată de  INCDT Bucureşti. Interesant este faptul că acest contract atribuit Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism (INCDT Bucureşti) are o valoare de 130.000 de lei, în condiţiile în care în anul 2017 acelaşi institut a realizat un studiu pentru realizarea Masterplanului de investiţii al Ministerului Turismului, care a costat undeva până în 80.000 de lei. Un studiu realizat la nivel naţional. A mai trecut un an, or mai fi crescut tarifele Institutului. Aşteptăm să vedem defalcată această strategie, să ne facem o părere.
 
Despre Institutului Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism

Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism are sediul în Bucureşti, strada Apolodor, nr. 17, Sector 5. Potrivit site-ului institutului, acesta are ca obiect principal de activitate consultanţa în domeniul turismului şi efectuarea de cercetări fundamentale şi aplicative, de interes public şi naţional, care privesc dezvoltarea şi promovarea turismului românesc şi oferă servicii atât pentru proiecte naţionale, cât şi pentru proiecte externe.
 

Beneficiarii institutului sunt autorităţi publice locale, centrale, agenţi economici privaţi, Ministerul Turismului, alte ministere etc. Tot de pe site-ul institutului aflăm că echipa care se ocupă de strategii este relativ mică, vreo 19 angajaţi, cu tot cu şofer, inspector resurse umane, contabil, secretară şi director general.

Institutul Naţional de Cercetare - Dezvoltare în Turism a luat fiinţă în aprilie 1971 ca Centrul de Studii şi Proiectare pentru Promovarea Turismului - instituţie publică de interes naţional, în subordinea Ministerului Turismului. De-a lungul timpului, a suferit modificări din punctul de vedere al formei de organizare.
 
Din 2004, de pe timpul guvernării Năstase, INCDT funcţionează în baza HGR nr. 1122/2004, conform OG nr. 57/2002 privind cercetarea ştiinţifică şi dezvoltarea tehnologică, modificată şi completată prin Legea nr. 324/2003.
 
Potrivit paginii web a INCDT, Consiliul de Administraţie al institutului care funcţionează în subordinea Ministerului Cercetării este format din: Timotin Victor - preşedinte, director general al INCDT; Tudorache Doru Marian - membru, preşedinte al Consiliului Ştiinţific al INCDT;
Cazac Liliana - membru, reprezentant al Ministerului Educaţiei Naţionale;
Gherman Adriana - membru, reprezentant al Ministerului Finanţelor Publice; Grecu Mihaela - membru, reprezentant al Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice; Gorgăneanu Gabriel - membru, specialist, director tehnic - Transilvania Travel.


Şi Primăria Constanţa a plătit 85.000 de lei pentru strategia locală de dezvoltare şi promovare a turismului

Vă reamintim că, recent, o strategie de dezvoltare şi promovare a turismului a fost realizată pentru Primăria Constanţa de un grup de experţi în turism, în politici de dezvoltare, în urbanism şi amenajarea teritoriului, în economia turismului şi în programare culturală şi marketing ai SRL-ului Agorapolis.

Primăria Constanţa a atribuit, pe 17.08.2017, contractul pentru elaborarea strategiei de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu. Prin realizarea acestui serviciu, se creează o bază adecvată pentru dezvoltarea turismului într-un mod integrat, echilibrat şi durabil, astfel încât să aducă beneficii culturale şi socio-economice considerabile zonei şi comunităţilor ei şi să fie în concordanţă cu priorităţile trasate de documentele strategice la nivel european şi naţional.

Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului cuprinde o parte de analiză şi diagnostic al punctelor tari şi slabe identificate la nivelul municipiului, coordonarea, planificarea şi necesitatea implementării anumitor proiecte care vor conduce la dezvoltarea durabilă a turismului în zonă, precum şi o componentă de identificare a surselor de finanţare.

Pentru această licitaţie au fost primite două oferte. Valoarea finală a achiziţiei a fost de 85.000 de lei fără TVA. Câştigătorul contractului este Agorapolis SRL, cu sediul social în Constanţa. Potrivit Registrului Comerţului, societatea este deţinută de Mihaela Puşnava. Tot ea este şi administrator al societăţii, care are ca domeniu principal de activitate „activităţi de arhitectură, inginerie şi servicii de consultanţă tehnică legată de acestea“.

Citeşte şi:

Moda planificărilor pe bani publici Strategia de dezvoltare a turismului în judeţul Constanţa, mai scumpă decât studiul pentru Master-Planul de investiţii al Ministerului Turismului! (document)

CJC a făcut degeaba consultarea pentru „Strategia de Dezvoltare a Turismului“ Bogdan Bola (PNL) - „În judeţul Constanţa, turismul este admirabil, sublim, dar lipseşte cu desăvârşire!“

După municipalitate, şi Consiliul Judeţean Constanţa pregăteşte terenul pentru a comanda o strategie pentru dezvoltare turistică a judeţului

Constanţa. Strategia de dezvoltare şi promovare a turismului în municipiu a fost finalizată. Primăria vă invită să o consultaţi. Care sunt obiectivele pe termen mediu şi lung? (document)
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii