Municipalitatea plătește anual aproape un milion de euro chirie pentru desfășurarea activității. Unde va fi amplasat noul sediu al Primăriei Constanța! (galerie foto+video)
Municipalitatea plătește anual aproape un milion de euro chirie pentru desfășurarea activității. Unde va
23 May, 2020 00:00
ZIUA de Constanta
5003
Marime text
- Primăria Constanța a închiriat clădiri de la persoane fizice sau juridice pentru a muta serviciile municipalității
- Numai la nivelul anului 2018, Primăria Constanța plătea anual peste 500.000 de euro
- Consilierii locali susţin că chiriile plătite pentru toate sediile şi departamentele primăriei ar depăşi chiar un 1 milion de euro annual
- Decebal Făgădău vrea să construiască de la 0 un nou sediul în care să funcționeze toate serviciile publice ale municipalității
- Fosta școală cu clasele I-VIII "Grigore Sălceanu va fi demolată pentru a face loc acestui proiect
Din lipsă de spațiu, în ultimii ani, Primăria Constanța a închiriat clădiri de la persoane fizice sau juridice pentru a muta serviciile municipalității.
Numai la nivelul anului 2018, Primăria Constanța plătea anual peste 500.000 de euro, fonduri cu care putea să-și dezvolte la propriu, un departament de afaceri imobiliare.
Doar pe cinci sedii în care își desfășoară activitatea mai multe birouri se plătea peste 40.000 de euro lună/184.000 de lei pe lună.
O parte dintre sediile primăriei Constanța
Primăria Constanța își desfășoară activitatea în mai multe sedii, după cum urmează: sediul principal, situat pe bulevardul Tomis nr. 51; Centrul de Informare Cetățeni, cu sediul în incinta City Park Mall (aripa nouă), etaj 1, sediul situat pe strada Amzacea nr. 13, sediul de pe strada Ștefan Mihăileanu nr. 10, sediul municipalității de pe strada Cuza Vodă nr. 27, sediul de pe strada Mihai Eminescu nr. 20, sediul de pe strada Bărăganului nr. 24 și un altul cu intrare din strada Mihail Kogălniceanu, sediul din imobilul situat pe strada Plevnei nr. 4.
În ultimii doi ani, Primăria Constanța a mai operat câteva schimbări la nivelul sediilor. Motivul - unele spații deveniseră neadecvate pentru desfășurarea activităților specifice.
În rândul consilierilor locali sunt voci care susţin că din informaţiilor lor, chiriile plătite pentru toate sediile şi departamentele primăriei ar depăşi chiar un 1 milion de euro anual. S-au depus o serie de adrese în legătură cu situaţia chiriilor plătite pentru aceste sedii, care nu au fost încă onorate de municipalitate.
O fostă școală depopulată va deveni sediul primăriei Constanța
Aceste realități de ordin financiar l-ar determinat chiar pe edilul orașului, Decebal Făgădău să ia o decizie și să construiască de la 0 un nou sediul în care să funcționeze toate serviciile publice ale municipalității. Locația aleasă este ultracentral, situată pe bulevardul Mamaia și aparține Primăriei. Până în urmă cu ceva vreme, acolo și-a desfășurat activitatea școala cu clasele I-VIII "Grigore Sălceanu”. Deoarece în zonă mai sunt și alte unități de învățământ iar școala fusese depopulată, s-a desființat iar spațiile au fost închiriate ani de zile de privați. De ceva vreme acolo funcționează Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională Constanţa, o instituție aflată în subordinea Consiliului Județean Constanța. Pentru a elibera însă acest spațiu, municipalitatea a oferit recent Consiliului Județean Constanța clădirea fostei Școli nr.19 de pe strada Medeea. De altfel, administrația județeană a demarat deja o achiziție publică pentru lucrări de reparații curente la această clădire, iar după reabilitare, în această clădire își va muta sediul Centrul Județean de Resurse și Asistență Educațională Constanța.
Revenind la fosta școală cu clasele I-VIII "Grigore Sălceanu", primarul Decebal Făgădău spune că are în plan demolarea acesteia și construirea unui sediu modern, unde va muta Primăria Constanța. Edilul nu a estimat însă și cand urmează să demareze aceste lucrări și nici dacă noua construcție va fi realizată din fonduri proprii sau intenționează să acceseze fonduri europene.
Menționăm că biroului primarului, al viceprimarilor și directorilor municipalității vor funcționa în continuare în sediul de pe bulevardul Tomis, în incinta Casei Albe, așa cum este cunoscută constănțenilor.
Citește și:
Jumătate de milion de euro - suma plătită anual pentru birourile funcționarilor publici! Primăria Constanța, chiriaș de lux în spațiile unor afaceriști (galerie foto+documente)
Unde se află cele şapte sedii ale Primăriei Constanţa şi ce servicii şi direcţii „adăpostesc“
Primăria Constanţa cumpără servicii de evaluare a chiriilor pentru viitoarele sedii ale Poliţiei Locale, ale Autorităţii Tutelare şi ale Corpului de Control
Decizie a asociaților City Park Constanța SRL, fosta Everest Investiții și Consultanță SRL. Despre ce este vorba
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii