Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
04:22 23 11 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Agenţii economici din Mamaia, promovaţi pe bani publici Cum s-a dus visul lui Mazăre pe Apa Sâmbetei (documente+galerie foto)

ro

24 May, 2016 00:00 3942 Marime text


Staţiunea Mamaia a reprezentat dintotdeauna „perla” litoralului românesc. Oamenii de afaceri au văzut în frumoasa staţiune de pe malul Mării Negre posibilităţi de a-şi extinde afacerile, tinerii, un „rai” al distracţiei, iar municipalitatea, o sursă de finanţare în plus.
 
În ultimii ani, în „Antalya” de România, afacerile au înflorit ca ciupercile după ploaie. Zeci de cluburi, cafenele şi hoteluri moderne şi-au făcut apariţia în staţiunea ce reprezenta, în urmă cu doar câţiva ani, mândria lui Nicolae Ceauşescu.
 
Și fostul edil-şef Radu Mazăre a văzut în Mamaia un simbol al turismului. Dar nu neapărat un loc destinat vacanţelor românilor, cât o staţiune care să atragă tineri din toate colţurile lumii. Astfel, administraţia din Constanţa, sub conducerea lui Mazăre, a pus în aplicare mai multe proiecte prin care Mamaia trebuia să cunoască cea mai bună promovare de până acum. Rezultatul nu a fost unul dintre cele mai bune la bugetul municipalităţii, pentru că au fost promovate tocmai cluburile şi hotelurile, veniturile acţionarilor crescând, iar bugetul oraşului…
 
În ediţia de astăzi vă prezentăm detalii dintr-un alt proiect al administraţiei locale din Constanţa care urma să promoveze staţiunea Mamaia. Care sunt rezultatele, la doar doi ani distanţă, puteţi vedea în rândurile următoare.

„Videoplay 2014”, năstruşnica ideea a administraţiei locale conduse de Mazăre

În anul 2014, administraţia locală a oraşului Constanţa organiza o procedură de selecţie a ofertelor pentru atribuirea contractului de finanţare din fonduri nerambursabile privind susţinerea proiectului „Videoplay 2014“. Două societăţi s-au arătat interesate şi au solicitat documentaţia necesară participării la această procedură de selecţie, respectiv: Atlas Media Promotion SRL, cu o propunere financiară de 198.000 de lei, şi Video Noize SRL, cu o propunere financiară de 229.770 de lei, în ambele sume fiind inclusă TVA. De asemenea, ambele firme au propus o durată de valabilitate a ofertei de 145 de zile şi au depus ofertele până la termenul-limită, respectiv 8 aprilie 2014.

Comisia de evaluare

Prin Dispoziţia Primarului nr. 513 din data de 28 februarie 2014, comisia a fost constituită din: Petrică Munteanu - preşedinte, Doina Păuleanu, Elena Mihail, Călin Hanţiu şi Virgil Iosif - membri. 
În etapa de calificare a ofertanţilor, în urma analizei documentaţiei, doar Atlas Media Promotion SRL s-a calificat, iar Video Noize SRL a fost exclusă din cadrul procedurii.
 
Mai exact, comisia de evaluare a constatat că din documentaţia depusă de agentul economic Video Noize SRL lipseşte certificatul emis de Administraţia Finanţelor Publice a judeţului pe raza căruia societatea are sediul central, care să ateste că firma nu are datorii la bugetul de stat. Conform legii, comisia de evaluare i-a solicitat companiei documentul lipsă, dar pentru că nu a putut face dovada acestuia în termenul legal acordat, firma Video Noize SRL a fost exclusă din procedura de selecţie a ofertelor.

Atlas Media Promotion SRL, singurul ofertant calificat

În urma analizării documentelor societăţii Atlas Media Promotion SRL, de altfel, singurul ofertant calificat, comisia i-a acordat acestuia 85 de puncte, dintr-un total de 100, deoarece: a solicitat cea mai scăzută valoare a fondurilor financiare nerambursabile pentru punerea în aplicare a proiectului, a precizat că va executa un număr de 35 de filme, are o experienţă de patru ani în producţia de filme şi de minimum patru ani în promovarea filmului în mediul online.
 
Deşi valoarea totală necesară realizării evenimentului „Videoplay 2014“ era de 220.000 de lei cu TVA, Primăria municipiului Constanţa a aprobat oferta depusă de Atlas Media Promotion SRL, în valoare de 198.000 de lei cu TVA. Pe de altă parte, Atlas Media Promotion SRL a primit scrisori de recomandare de la: JW Marriott, Ana Hostels SA, Chez Marie, Stop SRL, Ozon Cota 1400 SRL, Liberty Promotion SRL, Tribeach SRL.

Ce promitea Art Focus Internaţional SRL?

De cealaltă parte, firma declarată perdantă, Art Focus Internaţional SRL, propunea realizarea a 30 de filme, cu durata a câte un minut fiecare, care să fie promovate atât la nivel naţional, cât şi internaţional, în mediul online. Art Focus International SRL mai propunea promovarea şi administrarea site-ului dedicat staţiunii Mamaia, a paginii de Facebook şi a contului de Twitter asociate. 
 

La polul opus, conform raportului fondurilor pentru finanţare nerambursabilă, în perioada 16 aprilie 2014 - 31 august 2014, Atlas Media Promotion SRL a cheltuit 198.000 de lei, din fonduri nerambursabile de la Primăria Constanţa.

Primăria Constanţa a dat aproape 200.000 de lei pentru postări… pe Facebook

Banii au fost folosiţi pentru realizarea a două campanii de marketing pentru două unităţi turistice din Mamaia, pentru conceperea şi administrarea site-ului staţiunii şi pentru 22 de campanii pe reţeaua de socializare Facebook, subcontractate către Facebook Ireland Limited. În medie, o campanie pe această reţea a fost plătită cu 130 de lei.
 
Sumele de la Primăria Constanţa au mai fost utilizate şi pentru promovarea site-ului staţiunii, pentru alimentarea cu combustibil şi pentru servicii de cazare, în urma încheierii unui contract de închiriere cu Oana Brancu Turcu.
 
La capitolul decontări, au fost trecute şi achiziţiile de: cablu imprimantă, card memorie, coli, cartuşe, acumulator dronă, rucsac cameră, huse pentru tablete, tastaturi, capsatoare, agrafe, monitoare sau abonamentele la companiile de furnizare servicii de telefonie mobilă. Menţionăm că la toate aceste cheltuieli, Atlas Media Promotion SRL a suportat o cofinanţare de 22.000 de lei.

Site-ul staţiunii Mamaia, neactualizat

După cum am arătat mai sus, Atlas Media Promotion SRL s-a angajat să conceapă, să administreze şi să promoveze site-ul staţiunii Mamaia, disponibil la adresa videomamaia.ro, pentru o perioadă de cinci ani de la semnarea contractului. Contractul a fost semnat în anul 2014 şi iată că au trecut doar doi ani, nicidecum cinci, şi site-ul a rămas… în uitare. Angajaţii Atlas Media Promotion SRL au „uitat” să mai posteze evenimentele din staţiune pe această platformă, întrucât ultimele materiale postate sunt de la sfârşitul verii trecute şi fac referire doar la evenimentele organizate de clubul Bellagio Mamaia.
 
Nici numărul de vizitatori ai site-ului nu este foarte mare. Materialele de pe prima pagină, postate în urmă cu un an, au maximum 3.000 de vizualizări, ceea ce înseamnă foarte puţin pentru un site dedicat unei staţiuni.

Un site de video… fără videouri

Din păcate pentru buzunarul constănţenilor, Atlas Media Promotion SRL a mai sărit peste o altă condiţie din contractul încheiat cu Primăria Constanţa: postarea de materiale video. Ultimele materiale video au fost încărcate pe acest site, special dedicat videoclipurilor, în anul 2014. Cu toate că ne aflăm la începutul sezonului estival, pe site-ul dedicat staţiunii Mamaia nu este afişat niciun eveniment din această vară.

Pagina de Facebook a staţiunii Mamaia are doar patru postări pe anul 2016!

 Dacă analizăm pagina de Facebook a staţiunii, pe care Atlas Media Promotion SRL s-a angajat, ca şi în cazul site-ului, să o administreze pe o perioadă de cinci ani de la semnarea contractului, aceasta pare ceva mai activă. Ultimul mesaj ne urează „Paşte fericit” şi a fost postat la începutul lunii mai. În rest, celelalte mesaje nu sunt decât distribuiri ale postărilor unor pagini ale hotelurilor şi cluburilor din staţiunea Mamaia. Adică reclamă gratuită pentru proprietarii afacerilor din Mamaia.

 
Spre exemplu, administratorii paginii au distribuit, pe 17 iunie 2014, o fotografie cu un preparat produs de bucătarii restaurantului Chevalet din Mamaia, restaurant care îi aparţine omului de afaceri Nelu Petrişor Păucă. O lună mai târziu, pagina ne „delectează” cu delicatese greceşti realizate în restaurantul Ammos by Blue Beach din Mamaia, local ce îi aparţine lui Ioannis Skantzikas, grecul care a primit un împrumut în nume personal de la Radu Mazăre, cunoscută fiind relaţia de prietenie dintre cei doi.
 
Pe aceeaşi pagină ne-au mai atras atenţia şi postările prin care sunt promovate cluburi din Mamaia precum Le Gaga, Ego, Bellagio sau Crema Summer Club. Acestea au fost promovate la festivalul internaţional dedicat cluburilor de la Monaco, pe banii Primăriei Constanţa. Mai exact, vorbim despre 400.000 de lei.
 
În aceste condiţii, costurile sunt zero pentru întreţinerea paginii, întrucât nu există conţinut original, creat de echipa care o administrează, ci doar date preluate de la hotelierii din Mamaia, care beneficiază, din nou, de reclamă gratuită pe banii constănţenilor.
 
De menţionat că pe această pagină sunt disponibile doar patru postări de la începutul anului şi până în prezent. Din păcate, nici măcar nu avem o medie de o postare pe lună, întrucât au trecut cinci luni de la începutul anului 2016, iar ultima reprezintă şi startul sezonului estival pe litoral, fapt care, probabil, i-a luat prin surprindere pe administratorii paginii. Despre conţinut video pe această pagină nici nu mai poate fi vorba.

Citeşte şi Cluburi de fiţe din Mamaia, duse la Monaco de firma lui Mirea, pe banii Primăriei Constanţa

Ne întrebăm însă dacă această societate avea voie să participe la o astfel de selecţie de oferte, darămite să mai şi câştige, având în vedere că Atlas Media Promotion SRL are scop patrimonial, iar legea tocmai asta interzice. Potrivit Legii nr. 350, din 2005, privind regimul finanţărilor nerambursabile din fonduri publice alocate pentru activităţi nonprofit de interes general, la capitolul II, referitor la procedurile de atribuire a contractelor de finanţare nerambursabilă, secţiunea I, „Dispoziţii şi reguli generale“, articolul 9, se menţionează: „Orice persoană fizică sau persoană juridică fără scop patrimonial care desfăşoară activităţi nonprofit menite să sprijine realizarea unor obiective de interes public general, regional sau local are dreptul de a participa, în condiţiile prezentei legi, la procedura pentru atribuirea contractului de finanţare nerambursabilă”.

Istoria Atlas Media Promotion SRL

Societatea a fost înfiinţată în anul 2009 şi are sediul în municipiul Braşov, strada Hans Benkner. Unicul asociat al firmei este Valeria Narcis Mandin, născută în luna decembrie a anului 1982, în localitatea Turnu Măgurele, judeţul Teleorman. Administratorul societăţii este Traian Emanoil Şerban, născut în luna martie a anului 1973, la Braşov. Principalul obiect de activitate al firmei vizează „activităţi ale agenţiilor de publicitate”, conform datelor de la Registrul Comerţului. Valeria Narcis Mandin mai apare ca acţionar şi în societatea Revista Icity SRL.
 
Societatea Atlas Media Promotion a avut în anul 2015 doar doi angajaţi şi o cifră de afaceri de 255.417 lei, în scădere faţă de 2014, an în care cifra de afaceri a societăţii a fost de 376.179 de lei. Anul trecut, compania a avut datorii totale în valoare de 160.281 de lei, venituri totale în valoare de 257.487 de lei şi cheltuieli totale în valoare de 236.409 lei.
 
În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza declaraţiile de avere şi de interese ale membrilor comisiei de evaluare, în măsura în care acestea au fost disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Integritate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii