Fondul Documentar Dobrogea de ieri și de azi
BIBLIOTECA VIRTUALĂ
Ziua Constanta
//
07:53 23 12 2024 Citeste un ziar liber! Deschide BIBLIOTECA VIRTUALĂ

Cum a câştigat Mirea primul contract pentru FashionTV Summer Festival Reclamă la mătăsurile lui Botezatu, pe banii constănţenilor (documente)

ro

25 May, 2016 00:00 8191 Marime text
 

În anul 2011, administraţia locală a oraşului Constanţa, condusă pe atunci de Radu Mazăre, căuta o firmă care să se ocupe de susţinerea spectacolelor ce  aveau să fie organizate cu ocazia evenimentului „FashionTV Summer Festival Mamaia 2011”, considerat cel mai important eveniment de modă al sezonului estival.
 
Evenimentul nu a fost nicidecum singular, perpetuându-se de la an la an până în 2014. Începând de astăzi, deschidem „cutia secretelor” în ceea ce priveşte procedurile de desemnare a câştigătorilor licitaţiilor organizate pentru acest eveniment, dar veţi afla şi unde s-au dus banii publici puşi la dispoziţie de Primăria Constanţa. 
  
Astfel, din documentele oficiale, aflăm că doar două firme s-au prezentat în anul 2011 la procedura de selecţie pentru atribuirea contractului de finanţare din fonduri nerambursabile în vederea susţinerii evenimentului „FashionTV Summer Festival Mamaia 2011”. Potrivit raportului procedurii de atribuire, încheiat la data de 26 iulie 2011, a fost vorba despre FTV RO SRL şi N&G Nico Modeling SRL.

Comisia de evaluare

Din comisia de evaluare au făcut parte Petrică Munteanu - preşedinte, Virgil Iosif, Octavian Diamandescu, Călin Hanţiu şi Mirela (Pană) Oproiu - membri, numiţi prin Dispoziţia nr. 2796, din data de 24 iunie 2011.
 
Din aceleaşi documente reiese faptul că N&G Nico Modeling SRL nu a depus toate documentele solicitate, şi anume: certificatul emis de Administraţia Finanţelor Publice, care să ateste că firma nu are datorii către bugetul de stat la data deschiderii ofertelor, declaraţia de imparţialitate şi documentele privind propunerea tehnică, deşi aceasta era necesară.
 
Întrucât comisia de evaluare a solicitat companiei documentele lipsă, iar aceasta nu a venit cu un răspuns, oferta depusă de N&G Nico Modeling SRL, cu o valoare financiară în valoare de 150.000 de lei, a fost respinsă. De menţionat că această companie nici măcar nu a specificat în propunerea financiară durata de valabilitate a ofertei.
 
Astfel, singurul calificat a fost celălalt ofertant, şi anume FTV RO SRL, care a întrunit punctajul maxim acordat de comisie. Aceasta a argumentat că a acordat agentului economic punctajul maxim deoarece: a solicitat cea mai scăzută valoare a fondurilor nerambursabile, a propus spectacole cu o durată de minimum două ore şi a menţionat că se va strădui ca anvergura acestor spectacole să fie una internaţională.
 
Deşi valoarea totală necesară realizării evenimentului „FashionTV Summer Festival Mamaia 2011” era de 791.400 de lei cu TVA, Primăria municipiului Constanţa a aprobat oferta depusă de FTV RO SRL, în valoare de doar 100.000 de lei cu TVA şi cu o durată de 120 de zile.

  
Administraţia locală a depus banii în conturile firmei câştigătoare în două tranşe, astfel: în prima tranşă, FTV RO SRL a primit 80.000 de lei, iar restul banilor, de 20.000 de lei, au sosit în cea de-a doua tranşă. 

O distracţie de două nopţi a ars la buzunar constănţenii! Pe ce au fost cheltuiţi banii Primăriei Constanţa

Potrivit documentelor depuse de FTV RO SRL, în total, pentru acest proiect s-au cheltuit 791.400 de lei, din care doar 100.000 de lei au fost fonduri nerambursabile aprobate de Primăria municipiului Constanţa.
 
Cu alte cuvinte, FTV RO SRL precizează că a suportat din buzunarul propriu 691.400 de lei pentru realizarea acestui proiect.
 
Conform raportului financiar final, anexat la contract, din totalul de 791.400 de lei, FTV RO a cheltuit: 159.000 de lei pentru logistică, 49.472 de lei pentru amenajarea scenei, 42.670 de lei pentru lumini şi leduri, 14,084.85 de lei pe lasere, 150.000 de lei reprezentând cheltuieli cu transportul, onorariile modelelor, ale echipei organizatorice şi ale designerilor, 30.000 de lei pentru promovarea evenimentului în presa scrisă, în mediul online şi prin publicitate outdoor, 20.000 de lei pentru plata materialelor publicitare şi a dansatorilor şi 326.173,15 lei reprezentând plata serviciilor prestate de colaboratori.
 

Firma lui Ion Mirea a colaborat, în cadrul acestui proiect, cu Mikomedia Center The Art of Entertainment SRL şi cu Alsacian Group SRL pentru amenajarea scenei, cu Marbo trade SRL pentru montarea sistemului de iluminare şi leduri şi cu Laser Shows SRL pentru închirierea echipamentelor necesare spectacolului de lasere. 
 
În acelaşi raport financiar, reprezentanţii firmei deţinute de Mirea au menţionat că, după terminarea evenimentelor, au decontat transportul modelelor, facturile telefonice, serviciile colaboratorilor şi costurile de producţie a evenimentului, însă fără să precizeze sumele achitate.
 
Revenind la FashionTV Summer Festival, evenimentul a început în luna august a anului 2011 şi a ţinut doar două zile. Astfel, între 5 şi 7 august, pe scena festivalului, amplasată în Piaţeta Cazinoului din Mamaia, şi-au prezentat colecţiile unii dintre cei mai cunoscuţi designeri: Cătălin Botezatu, Laura Olteanu, Mihai Albu, Clara Rotescu, Ersa Atelier, Cristiana şi Izabela Purdescu. Pentru promovarea mătăsurilor croite de Botezatu sau a pantofilor lui Mihai Albu, Primăria Constanţa a scos din vistierie bani buni, bani ce puteau fi folosiţi, de pildă, la reabilitarea unor locuri de joacă.
 
Tot în cadrul ediţiei din anul 2011 a acestui festival a fost organizat şi concursul Miss Litoral 2011 şi au fost decernate şi premiile din turism pentru cele mai „fashion” locaţii de pe litoralul românesc. Mai mult, concursul Fashion TV FTV Black Sea Model Award 2011 a fost transmis live în întreaga lume, prin postul de televiziune Fashion TV International. 

Citeşte şi „Grosul” s-a împărţit între o televiziune şi o firmă radiată - Cum a luat "A lu' Mamaia" banii Primăriei Constanţa

Din culisele FTV RO SRL

În ceea ce priveşte firma FTV RO SRL, societatea care a câştigat selecţia de oferte, aceasta are sediul în municipiul Constanţa, pe strada Merişor, şi a fost înfiinţată în anul 2007.  Unicul asociat al firmei este Ion Mirea, născut în luna iunie a anului 1963, la  Medgidia, care deţine 100% din părţile sociale ale firmei. Tot Mirea este şi administratorul societăţii, care desfăşoară „activităţi de difuzare a programelor de televiziune”, conform datelor de la Registrul Comerţului.
 
Pe de altă parte, numele lui Ion Mirea este legat şi de alte firme. În prezent, acesta figurează ca acţionar în societăţile Authentic Art SRL, Fashion Luxury Events SRL şi Fashiontv RO SRL, toate cu sediul în oraşul Constanţa. De precizat că acesta a mai fost acţionar al societăţii Autenthic Advertising SRL, din Bucureşti, firmă care apare, în prezent, la Registrul Comerţului, ca fiind radiată. Şi Aimee Florina Mirea deţinea calitatea de acţionar în societăţile Authentic Art SRL şi Fashion Luxury Events SRL.
 
Aşa cum ZIUA de Constanţa v-a prezentat, Mirea era implicat şi în Fashiontv  RO SRL, societatea care a câştigat de la Primăria Constanţa, în 2012, contractele de finanţare din fonduri nerambursabile necesare participării cluburilor din Mamaia la festivalul MICS (Monaco International Clubbing Show) de la Monaco, pentru care Primăria Constanţa a alocat de la bugetul local 400.000 de lei.

Citeşte şi Cât a costat un moft de-al lui Mazăre Cluburi de fiţe din Mamaia, duse la Monaco de firma lui Mirea, pe banii Primăriei Constanţa
 
Numele lui Mirea, asociat cu dosarul „Prostituate de lux”

Numele lui Mirea a fost asociat cu dosarul în care Cornel Relu Costan şi Ion Tămârjan au primit patru ani şi jumătate de închisoare cu suspendare. Ştefan Radu Nicola a primit trei ani de detenţie, iar Gabriel Alexandru Voicu, cel de-al patrulea inculpat din dosar, a luat doi ani de închisoare. Potrivit rechizitoriului întocmit de procurorii Direcţiei de Investigare a Infracţiunilor de Criminalitate Organizată şi Terorism - Biroul Teritorial Ialomiţa, „martorul Mirea Ion, preşedinte al SC Fashion TV România, îi cunoaşte pe ambii inculpaţi (n.r. Costan şi Tămârjan), cu care a şi colaborat în trecut. (...) Martora Popescu Alexandra Lavinia a început colaborarea cu agenţia Diva Models la vârsta de 16 ani (în anul 2004), odată cu Tudorache Camelia, colaborare ce a durat până în anul 2008. A întreţinut atunci, o singură dată, acte sexuale cu inculpatul Costan Relu Cornel. În acelaşi an a fost constrânsă prin lovire să întreţină un act sexual cu Sorin Mărcuş, un bărbat pe care-l cunoscuse la un after party la Bucharest Fashion Week. Inculpatul Costan Relu Cornel îi spusese că nu mai avea asigurată cazarea în hotel şi trebuia să meargă cu Sorin Mărcuş acasă la acesta, unde să înnopteze. În zilele următoare a fost convinsă de Mirea Ion să nu reclame violul”.

Citeşte şi Agenţii economici din Mamaia, promovaţi pe bani publici Cum s-a dus visul lui Mazăre pe Apa Sâmbetei 

În secţiunea „Documente” puteţi vizualiza declaraţiile de avere şi de interese ale membrilor comisiei de evaluare, aşa cum au fost ele disponibile pe site-ul Agenţiei Naţionale de Integritate.
Urmareste-ne pe Google News
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp

Ti-a placut articolul?

Comentarii