Veşti proaste pentru cei care au maşini înmatriculate în Bulgaria! Proiectul de lege va fi analizat la finalul lunii
Veşti proaste pentru cei care au maşini înmatriculate în Bulgaria! Proiectul de lege va fi analizat la finalul
09 Mar, 2016 00:00
ZIUA de Constanta
10750
Marime text
„În zonele punctelor de trecere a frontierei, posibilitatea achiziţionării oglinzilor este asigurată de către CNADNR, prin agenţiile de încasare a tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România sau prin persoanele juridice cu care CNADNR a încheiat convenţii în acest scop“
Senatul României va avea în atenţie, la finele acestei luni, propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195 din 2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Parlamentarii vor, în principal, stabilirea cu exactitate a perioadei maxime în care pot fi conduse pe drumurile publice autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria deţinute de persoane care au domiciliul în România, precum şi obligarea şoferilor care conduc maşini cu volanul pe partea dreaptă să urmeze cursuri speciale. Mai mult decât atât, se încearcă şi obligativitatea unui sistem special de oglinzi, fără de care maşinile cu volan pe dreapta nu vor mai putea circula în România.
Conform proiectului de lege iniţiat de deputatul PNL Alexandru Nazare, conducătorul unui autovehicul cu volanul situat pe partea dreaptă poate conduce un astfel de autovehicul pe drumurile publice numai în următoarele cazuri: dacă a urmat cursuri suplimentare de pregătire pentru conducerea autovehiculelor cu volan situat pe partea dreaptă, cu o durată de minimum 20 de ore, dacă posedă permis de conducere obţinut într-un stat în care circulaţia se desfășoară pe sensul de mers de pe partea stângă.
„Autovehiculul cu volanul situat pe partea dreaptă poate fi condus pe drumurile publice numai dacă are montat un sistem corespunzător de oglinzi care-i asigură conducătorului vizibilitatea în partea stânga-faţă a autovehiculului. Conducerea în alte condiţii constituie contravenţie și se sancţionează cu amendă prevăzută în clasa a treia de sancţiuni și cu retragerea certificatului de înmatriculare ori de înregistrare sau, după caz, a dovezii înlocuitoare a acestora“, se mai arată în proiect, conform Agerpres.
„În zonele punctelor de trecere a frontierei, posibilitatea achiziţionării oglinzilor este asigurată de către CNADNR, prin agenţiile de încasare a tarifului de utilizare a reţelei de drumuri naţionale din România sau prin persoanele juridice cu care CNADNR a încheiat convenţii în acest scop. Dispoziţiile prezentei sancţiuni nu se aplică vehiculelor istorice, vehiculelor utilizate pentru îndeplinirea unor sarcini de utilizate publică și vehiculelor care nu sunt destinate circulaţiei pe drumurile publice“, conform sursei mai sus citate.
În ceea ce priveşte stabilirea perioadei maxime în care pot fi conduse pe drumurile publice autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria deţinute de persoane care au domiciliul în România, legiuitorul doreşte introducerea unui nou articol, care să prevadă că „autovehiculele şi remorcile înmatriculate în Bulgaria deţinute de persoane care au domiciliul în România pot fi conduse pe drumurile publice pe o perioadă maximă de 90 de zile de la introducerea acestora în ţară“.
Mai mult decât atât, în cele 90 de zile, utilizatorii autovehiculelor şi remorcilor înmatriculate în Bulgaria ar fi trebuit, în mod obligatoriu, să deţină asigurare obligatorie pentru răspundere civilă eliberată de o societate de asigurări din România.
De menţionat că, potrivit celor care doresc schimbarea legislaţiei, atât românii, cât şi cetăţenii bulgari (menţionaţi atât în documentele unei maşini, cât şi în procură) riscă să fie cercetaţi pentru complicitate, respectiv pentru evaziune fiscală.
În expunerea de motive a acestui proiect se arată că românii care aleg să-şi înmatriculeze maşinile în Bulgaria „ajută“ la pierderea taxelor de primă înmatriculare, de mediu, de drum, impozite etc. „în favoarea Bulgariei, deşi aceste vehicule sunt utilizate preponderent în România“.
„Varianta înmatriculării în Bulgaria lasă loc şi altor nereguli din partea proprietarilor, respectiv utilizarea unor maşini cu o stare tehnică precară, ce reprezintă un pericol pentru ceilalţi participanţi la trafic. De asemenea, de multe ori, nu este efectuat controlul valabilităţii poliţelor de asigurare RCA la intrarea maşinilor în România sau îşi pierd valabilitatea şi nu sunt înnoite, permiţându-se astfel ca în ţară să circule maşini neasigurate. Mai mult, chiar şi în cazul în care vehiculul este asigurat, timpul de primire a despăgubirilor, de multe ori cu valoarea diminuată, se ridică la peste trei luni. În urma verificării, s-a constatat că doar una din cinci maşini înmatriculate în Bulgaria avea asigurare valabilă pe teritoriul României“, conform documentului mai sus precizat.
Rămâne de văzut dacă propunerea legislativă pentru completarea Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului 195 din 2002 privind circulaţia pe drumurile publice, care va afecta mii de români, va fi acceptată, votată, iar apoi pusă în aplicare, având în vedere că în acest an vom avea atât alegeri locale, cât şi alegeri parlamentare.
Citeşte şi
-
O nouă tentativă de a elimina maşinile înmatriculate în Bulgaria- Motivele pentru care propunerea nu poate fi adoptată (motivare Consiliul Legislativ)
-
Scenariu greu de pus în practică - „Texani“ din România cu maşini înmatriculate în Bulgaria, pe cale să primească o lovitură dură
-
Sunt afectaţi mii de şoferi din Constanţa care circulă cu numere de Bulgaria - Şoc pentru proprietarii de maşini înmatriculate în străinătate
-
Proiectul care viza eliminarea maşinilor înmatriculate în Bulgaria, adoptat şi publicat parţial în Monitorul Oficial
Urmareste-ne pe Grupul de Whatsapp
Comentarii
- valentinciocioana 09 Mar, 2016 21:45 eu conduc de 2 ani masina cu volan pe dreapta...cine ma invata sa conduc...ce instructori...ori ii invat eu..Nazare asta e un tapit ...